Schuitendiep 33 9711 RA Groningen Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 26.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
      Spekkoek
      Ijs

Over het restaurant Javaans Eetcafé

De lekkerste Indonesische gerechtjes

Het Javaans Eetcafé is één van de beste Indonesische restaurants in Groningen en werd in 2012 bekroond met de Gouden Tapknop.
Javaans Eetcafé zorgt niet alleen voor lekker eten in hun café, maar verzorgt ook catering in de regio Groningen, Drenthe en Friesland.
Wanneer je eet in het Javaans Eetcafé, dan kun je genieten van een gezellige sfeer met traditionele Indonesische elementen. Je wordt er ook heerlijk verwend door het personeel terwijl je proeft van de lekkerste Indonesische gerechtjes.

Meer informatie over restaurant Javaans Eetcafé

Mirjam Z.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2018
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
had vegetarisch besteld wat met veel aandacht ook zo werd geserveerd, 1e keer dat ik een prima vegetarische indonesische rijsttafel heb gegeten.. helemaal goed, aanrader!
J.n.veen V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Heerlijk.
Werkelijk heel veel smaak sensaties.
Prima bediening.
Echter de entourage is niet echt meer van deze tijd.
Of het moet opzet zijn dit een wat rommelige en donkere uitstraling te geven. Mystiek ???
Rinus T.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Prima en persoonlijk geholpen, goede uitleg van het eten. Echt een aanrader
Efraïm V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2018
Heerlijk gegeten, leuke sfeer
Harm K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
In het verleden hier lekker gegeten. Nu een totale deceptie. Kopje thee is een half glas heet water. Het was druk en te weinig personeel. Geen voorafje. Toen het hoofdgerecht kwam moesten we vragen of de theeselectie en vuile glazen meegenomen konden worden. Zo ongeïnteresseerd allemaal.

Toen kwam het hoofdgerecht. Rijsttafel de luxe en sate schotel. Helft lauw tot koud. Mini schaaltjes met vleesgerechten waar je het vlees moest zoeken met een vergrootglas. Twee personen en dan krijg je een minischaaltje met twee mini stukjes kip. De rendang was gepureerd. Toen we daar over klaagden werd de bediening bijna kwaad. Dat is rendang. Iemand uit Indonesië zou zich de ogen uit zijn hoofd schamen om dat voor te zetten. Uiteindelijk een heel klein nieuw schaaltje met twee brokken rundvlees. De smaak was ook niet top. Kortom geen predicaat Indonesisch waardig. Bij de chinees krijg je beter.

Sate ging wel, maar erg middelmatig en ook taai en de kipsate gort droog.

We hebben niet afgegeten (4 personen) en gingen betalen. Op de vraag of alles naar wens was hebben we onze mening overgebracht op een vriendelijke manier en dat we zeer teleurgesteld waren in de kwaliteit. De enige reactie was: Heel vervelend we geven het door. Geen compensatie, handreiking, de chef of baas erbij whatsoever. Helaas. Het was een goed restaurant maar ze zijn nu klanten kwijt.
Haiwen F.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Door de drukte ( iets) lang op het eten moeten wachten.,heb daar alle begrip voor. Heel veel succes.. Ga zo door.
Dat waarderen we Haiwen. Tot snel! :)
A.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Javaans Eetcafé is voor herhaling vatbaar. Lekker gegeten van een zeer gevarieerde Indonesische rijsttafel met tekst en uitleg. Voor oude mensen en jonge hongerige mensen en voor kleuters. Sfeer heel prettig . Goeie stoelen.
Zeer vriendelijke bediening die begrip hadden voor onze tafelgenoten die later kwamen dan afgesproken. Parkeergarage is onvermijdelijk als je afhankelijk bent van de auto..
Willem S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Het was weer vanouds. Prima!!
We komen graag terug. Het eten smaakte heerlijk.
De drankjes zijn wat aan de hoge kant.
Het reserveren was ook in orde.
Mooi Willem! Tot snel? :)
O.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
De gastheer/ober vonden wij wat opdringerig. bij het laatste slokje uit je glas direct weer een nieuwe bestellen?????? Niet leuk daardoor voelden wij ons gehaast. Te vaak aan het tafeltje, opgejaagd gevoel.

Kom niet zo snel terug. Eten was prima!
Goed om te horen dat het eten lekker wat Ajazu. We willen onze gasten natuurlijk zoveel mogelijk op hun gemak laten voelen, hopelijk krijgen we die kans alsnog van je in de nabije toekomst!
Ajazu .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2018
van de soep tot en met de koffie was niet oke! Prijs/kwaliteit verhouding was ook ver te zoeken. Via een groupon geboekt, we kregen een onduidelijke kaart, was ons niet duidelijk dat het voorgerecht er niet bij hoorde en vonden deze later terug op de rekening. De pindasoep veel te zout en met dikke brokken tofu oid, en de nasi goreng oneetbaar scherp naar mijn mening al met al teleurstellend helaas. Ook moesten we erg lang wachten voordat we iets konden betellen. De bediening was wel erg vriendelijk en behulpzaam en de inrichting ook leuk gedaan en gezellig ingericht, maar ja helaas wij komen niet terug hier.
Hallo Ajazu, wat jammer om te horen dat je ervaring niet zo positief was. Heb je destijds ook aangegeven dat je gerechten te zout en pittig vond? We bedanken je in ieder geval voor het delen van je ervaring, want daar kunnen we van leren.
Edwin K.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Lekker gegeten, goede sfeer
Dankjewel Edwin! Zien we je snel weer?
K.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2018
Wij zijn redelijk vaak (tevreden) gast geweest. Nu ook enkele keren met een Groupon actie geweest. Wij hebben de indruk, dat wanneer je als “Groupon gast” komt, dat je dan veel langer moet wachten, dan normaal. Helaas hebben we ook de indruk dat het eten tegenwoordig minder is dan we gewend waren. De hoeveelheid vlees is minder dan in het verleden, alhoewel de smaak goed is.
Beste Koets,

Er hoort zeker geen verschil te zitten tussen een Groupon gast en een gewone gast. Het kan zijn dat het erg druk was in de keuken en jullie daardoor iets langer moesten wachten. Excuses hiervoor. Je kunt altijd extra porties bijbestellen, dat is geen probleem. Onze portiegroottes zijn al vele jaren hetzelfde, hieraan is niets veranderd. We hopen jullie graag nog eens te verwelkomen om het tegendeel te bewijzen.

Groeten,
Monique F.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Prijs kwaliteit verhouding is wat mij betreft een beetje zoek. Gerechten zijn prima, maar erg duur. Als je naast je gewone drankjes water wilt drinken moet je een fles Spa blauw bestellen waar je dan €4,5 voor moet betalen.
Voor een etentje met 2 volwassenen en 3 kinderen waren rond de €150 kwijt. 4 van ons had geen voorgerecht en 2 personen hebben geen dessert gegeten.
Beste Monique,

Wat goed om te horen dat jullie onze gerechten zo heerlijk vonden. We werken met verse en speciale ingrediënten, deze zijn qua prijs iets duurder. Een glas water serveren wij alleen bij een biertje en/of wijntje. We hebben regelmatig leuke aanbiedingen, dus kom vooral eens langs met een aanbieding. Hopelijk tot snel!

Groeten, Javaans Eetcafé.
D.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Onbegrijpelijk minpunt was dat ze geen karaf kraanwater bij het eten wilden serveren. Voor gasten van buiten de stad die met de auto komen is dat zeer welkom.
Beste Den,

We snappen je teleurstelling. We serveren geen karaf kraanwater meer, omdat veel mensen enkel een karaf kraanwater bestellen. Bij aankoop van een glas bier of wijn (ook alcoholvrij) mag je altijd een glas water vragen. Hopelijk zien we je snel nog eens terug!

Groeten,
grand60 .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Het was ouderwets gezellig en lekker. De bediening vriendelijk, vlot en reageerde onmiddellijk op een verzoek.
Helaas waren er een paar luidruchtige tafels zodat onze communicatie wat moeizaam werd.
Heel erg bedankt, hopelijk tot snel!
V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Hele fijne, ontspannen sfeer. Het personeel was vriendelijk en met humor. We waren met een grotere groep, maar dat was geen probleem voor de kwaliteit van het eten en de snelheid.
Beste Veld,

Wat goed om te horen dat jullie het met zo'n grote groep naar jullie zin hebben gehad! Fijn. Graag tot snel.

kapsdia .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Het eten was weer heerlijk! Heerlijke smaken, veel verschillende gerechten,altijd lekker. Zeer gastvrij! Vriendelijke bediening. We komen weer terug!
Beste Kapsdia,

Hartelijk bedankt voor je goede recensie! We hopen je snel weer terug te zien.

O.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
Was erg lekker! keep up the good work! Het eten was goed, de wachttijd was erg kort en het was allemaal op en top. Voor een student was het wat aan de prijzige kant maar zeker niet te duur.
Annatea D.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Heerlijk gegeten, super bediening. Het minpuntje is dat de stoelen niet onder de tafel geschoven kunnen worden. Hierdoor kreeg ik last van mijn rug omdat je dan niet met je rug tegen de leuning zit.
Gelukkig was de bediening zo attent om een kussen te regelen! Top avond gehad!
Beste Annatea

Hartelijk bedankt voor je goede recensie! Aan de hoogte van onze stoelen kunnen we natuurlijk niet heel erg veel veranderen, maar erg goed dat je het hebt aangegeven. We proberen het altijd om onze klanten naar de zin te maken, goed om te horen dat dit is gelukt! Hopelijk tot snel.