Javaans Eetcafé

Schuitendiep 33 9711 RA Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Javaans Eetcafé

De lekkerste Indonesische gerechtjes

Het Javaans Eetcafé is één van de beste Indonesische restaurants in Groningen en werd in 2012 bekroond met de Gouden Tapknop.
Javaans Eetcafé zorgt niet alleen voor lekker eten in hun café, maar verzorgt ook catering in de regio Groningen, Drenthe en Friesland.
Wanneer je eet in het Javaans Eetcafé, dan kun je genieten van een gezellige sfeer met traditionele Indonesische elementen. Je wordt er ook heerlijk verwend door het personeel terwijl je proeft van de lekkerste Indonesische gerechtjes.

Meer informatie over restaurant Javaans Eetcafé

• : Parkeerplaats

Maandag t/m zondag 17:00 - 21:30

• Mastercard , Pin , Visa
  • Huisdieren welkom

Jouw recensie over het restaurant Javaans Eetcafé

grand60 .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Het was ouderwets gezellig en lekker. De bediening vriendelijk, vlot en reageerde onmiddellijk op een verzoek.
Helaas waren er een paar luidruchtige tafels zodat onze communicatie wat moeizaam werd.
V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Hele fijne, ontspannen sfeer. Het personeel was vriendelijk en met humor. We waren met een grotere groep, maar dat was geen probleem voor de kwaliteit van het eten en de snelheid.
Beste Veld,

Wat goed om te horen dat jullie het met zo'n grote groep naar jullie zin hebben gehad! Fijn. Graag tot snel.

kapsdia .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Het eten was weer heerlijk! Heerlijke smaken, veel verschillende gerechten,altijd lekker. Zeer gastvrij! Vriendelijke bediening. We komen weer terug!
Beste Kapsdia,

Hartelijk bedankt voor je goede recensie! We hopen je snel weer terug te zien.

O.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
Was erg lekker! keep up the good work! Het eten was goed, de wachttijd was erg kort en het was allemaal op en top. Voor een student was het wat aan de prijzige kant maar zeker niet te duur.
Annatea D.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Heerlijk gegeten, super bediening. Het minpuntje is dat de stoelen niet onder de tafel geschoven kunnen worden. Hierdoor kreeg ik last van mijn rug omdat je dan niet met je rug tegen de leuning zit.
Gelukkig was de bediening zo attent om een kussen te regelen! Top avond gehad!
Beste Annatea

Hartelijk bedankt voor je goede recensie! Aan de hoogte van onze stoelen kunnen we natuurlijk niet heel erg veel veranderen, maar erg goed dat je het hebt aangegeven. We proberen het altijd om onze klanten naar de zin te maken, goed om te horen dat dit is gelukt! Hopelijk tot snel.

Louis F.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Ik ben zelf van Indonesische afkomst en kon van enige gerechten niet de mij bekende smaak ontdekken.
Beste Louis,

Wat vervelend dat je de authentieke Indonesische smaak niet bij ons hebt kunnen ontdekken. Onze gerechten zijn gebaseerd op Indonesische smaken, maar het kan natuurlijk zijn dat jij een andere smaak gewend bent. Hopelijk mogen we je desondanks nog eens verwelkomen in ons restaurant.

Groeten,
Rene S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Verre van pittig; we kennen de originele keuken, eten vaker Javaans in Nederland en dan weet je dat het erg zacht is allemaal, maar dit slaat alles
Martin M.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Vriendelijke bediening, héééérlijk eten, kortom het is net thuis komen!
Wat goed om te horen dat je zo naar je zin hebt gehad bij ons Martin, hopelijk tot snel! :)
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Afgelopen vrijdag ben ik voor de tweede keer naar het Javaans Eetcafé geweest, deze keer met familie (4 personen) en iedere van ons heeft de rijsttafel (2x luxe) besteld. We vinden de sfeer en de inrichting erg leuk en hebben genoten van het eten. Kleine kanttekening is echter wel dat de prijs/ kwaliteit verhouding iets aan de hoge kant is. Dit doet niks af aan de kwaliteit van het eten, maar de hoeveelheid van de vleesgerechten staat niet in verhouding met wat vier personen willen proeven. Desalniettemin zijn we, door de rijst, wel allemaal met een volle buik naar huis gegaan.
Beste Bas,

Erg leuk om deze recensie te lezen, bedankt voor je feedback! Dat horen we altijd graag. Momenteel krijg je vijf vleesgerechten bij de rijsttafel deluxe babi kecap, ayam kari, daging rendang, satéh babi en een satéh ayam. Voor veel mensen is dit voldoende, maar dat kan voor jullie natuurlijk niet zo zijn geweest. Onze excuses hiervoor.

mclverkerk V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Heerlijke rijsttafel. Kort en bondige uitleg over gerechten.
Tijdens maaltijd werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was.

Fijne en ongedwongen sfeer.
Beste mclverkerk,

Hartelijk bedankt voor deze goede recensie! We hopen je snel nog eens bij ons te zien. :)

Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Het eten was erg lekker, alleen vind ik de prijzen nogal overdreven. 4,45 euro voor een biertje waarvan het personeel zelf zegt dat het door Heineken wordt geproduceerd. Bij elk ander restaurant in de stad betaal je rond de 50 euro totaal. Hier was ik het dubbele kwijt???? maar het was wel lekker.
Beste Sandra,

Hartelijk bedankt voor deze recensie. Wat jammer dat je onze prijzen te hoog vindt, de bintang wordt wel door Heineken gemaakt maar wordt geïmporteerd uit Indonesië wat het een duurder biertje maakt. Hopelijk begrijp je dit en zien we je snel nog eens bij ons restaurant.

Iris T.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Omdat wij met 9 personen veel alcoholische dranken en eten bestelden vroeg ik om gewoon kraanwater ipv flessen water, waar je voor moet betalen. Ik begrijp het principe dat als je alleen komt eten en verder geen drinken besteld, maar alleen kraanwater, dat je als eigenaar hier niet blij mee bent. Maar omdat wij niet zuinig waren en veel bier bestelden vond ik dat we niet hoefden te betalen voor water, immers we waren beste een hele goede klant op dat moment.
In eerste instantie kregen we te horen dat er geen kraanwater geschonken werd. Maar ik vond het fijn dat we alsnog flessen water in mindering gebracht werden. Dit vond ik erg sympathiek!!
Ik kom zeker terug!
Beste Iris,

Wat goed om te horen dat je zo naar je zin hebt gehad bij ons. Wij serveren alleen kraanwater bij aankoop van een andere consumptie. Normaal gesproken serveren we dus niet alleen kraanwater voor onze gasten. Met een groot gezelschap waarbij er veel consumpties worden geschonken, serveren wij graag kraanwater. Hopelijk tot snel! :)
H.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Zoals eerder al ervaren waren de gerechten zeer authentiek. Een kleine teleurstelling was de gado-gado. Die vond ik de vorige keer (wel een hele poos geleden) beter en met meer pindasaus. Ook de saus vond ik minder goed dan vorige keer. De satesoorten waren als vanouds zeer goed.
Lisette D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
We hebben hier heerlijk gegeten, een mooi en gezellig ingericht restaurant en leuke en vriendelijke bediening. Kortom een aanrader om eens lekker te gaan eten.
j.e.hazenberg .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Het eten is goed, en de bedienden zijn erg vriendelijk.Je krijgt een goed uitleg van het eten. Klein puntje wat we jammer vinden is dat het wel erg vol staat en de loop ruimte erg nauw is.
Agnes S.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Ontvangst was prima, plek ook. We hadden voor 9 personen de uitgebreidste rijsttafel besteld. Bij aankomst 2 kleine bakje kroepoek voor 9 personen, beetje weinig. We begonnen met een soto ajam, was erg lekker. Daarna verschillende gerechten, waarvan 2 vlees, 1 kip, verschillende saté en groentegerechten. De daging setan hebbenwe niet gehad en de daging smoor was bijna gepureerd. Er werd niet verteld dat we bij konden bestellen, maar pas toen we het vroegen werd dit bevestigd (wel een beetje laat). Het eten was lekker, maar volgens ons niet allemaal echt Indisch. De ayam kari smaakte erg Chinees. We vinden voor het bedrag dat we betaalde erg weinig verscheidenheid. Conclusie: niet slecht, maar voor ons niet Indisch genoeg. Ook vonden we prijs van een klein glas huiswijn (€4,35) behoorlijk aan de prijs.
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Prima eten voor een heel schappelijke prijs! Misschien is het restaurant wat krapjes, maar dat is aan de andere kant ook wel weer gezellig.
Harm V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Elke keer als we vanuit Oss naar Groningen gaan voor familiebezoek proberen we ook het Javaans Eetcafé aan te doen.
Gisteravond was het weer zover: weer een heerlijke Javaanse rijsttafel, gevarieerd, smaakvol, goede hoeveelheden, en als je toch te kort komt: bijbestellen mag!
Goed bereikbare locatie, vriendelijke en attente medewerkers, uitstekende sfeer.
H.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Lekker eten, aardige, spontane bediening. Aandacht voor de klant. Gelukkig gereserveerd, want het was vol en zo hoort het ook.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Heerlijk gegeten met een heel leuk stel vrienden. De rijsttafel was echt goed. Het Javaans Eetcafé is echt een aanrader!