Javaans Eetcafé

Schuitendiep 33 9711 RA Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Javaans Eetcafé

De lekkerste Indonesische gerechtjes

Het Javaans Eetcafé is één van de beste Indonesische restaurants in Groningen en werd in 2012 bekroond met de Gouden Tapknop.
Javaans Eetcafé zorgt niet alleen voor lekker eten in hun café, maar verzorgt ook catering in de regio Groningen, Drenthe en Friesland.
Wanneer je eet in het Javaans Eetcafé, dan kun je genieten van een gezellige sfeer met traditionele Indonesische elementen. Je wordt er ook heerlijk verwend door het personeel terwijl je proeft van de lekkerste Indonesische gerechtjes.

Meer informatie over restaurant Javaans Eetcafé

• : Parkeerplaats

Maandag t/m zondag 17:00 - 21:30

• Mastercard , Pin , Visa
  • Huisdieren welkom

Jouw recensie over het restaurant Javaans Eetcafé

Rene S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Verre van pittig; we kennen de originele keuken, eten vaker Javaans in Nederland en dan weet je dat het erg zacht is allemaal, maar dit slaat alles
Martin M.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Vriendelijke bediening, héééérlijk eten, kortom het is net thuis komen!
basmooibroekk .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Afgelopen vrijdag ben ik voor de tweede keer naar het Javaans Eetcafé geweest, deze keer met familie (4 personen) en iedere van ons heeft de rijsttafel (2x luxe) besteld. We vinden de sfeer en de inrichting erg leuk en hebben genoten van het eten. Kleine kanttekening is echter wel dat de prijs/ kwaliteit verhouding iets aan de hoge kant is. Dit doet niks af aan de kwaliteit van het eten, maar de hoeveelheid van de vleesgerechten staat niet in verhouding met wat vier personen willen proeven. Desalniettemin zijn we, door de rijst, wel allemaal met een volle buik naar huis gegaan.
Nathalie P.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Ik had na het eten erg buikpijn en degene waarmee ik uiteten was had dit ook.

Verder was het wel erg gezellig, alleen het eten was niet vers en het vlees leek bedorven.
mclverkerk V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Heerlijke rijsttafel. Kort en bondige uitleg over gerechten.
Tijdens maaltijd werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was.

Fijne en ongedwongen sfeer.
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Het eten was erg lekker, alleen vind ik de prijzen nogal overdreven. 4,45 euro voor een biertje waarvan het personeel zelf zegt dat het door Heineken wordt geproduceerd. Bij elk ander restaurant in de stad betaal je rond de 50 euro totaal. Hier was ik het dubbele kwijt???? maar het was wel lekker.
Iris T.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Omdat wij met 9 personen veel alcoholische dranken en eten bestelden vroeg ik om gewoon kraanwater ipv flessen water, waar je voor moet betalen. Ik begrijp het principe dat als je alleen komt eten en verder geen drinken besteld, maar alleen kraanwater, dat je als eigenaar hier niet blij mee bent. Maar omdat wij niet zuinig waren en veel bier bestelden vond ik dat we niet hoefden te betalen voor water, immers we waren beste een hele goede klant op dat moment.
In eerste instantie kregen we te horen dat er geen kraanwater geschonken werd. Maar ik vond het fijn dat we alsnog flessen water in mindering gebracht werden. Dit vond ik erg sympathiek!!
Ik kom zeker terug!
H.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Zoals eerder al ervaren waren de gerechten zeer authentiek. Een kleine teleurstelling was de gado-gado. Die vond ik de vorige keer (wel een hele poos geleden) beter en met meer pindasaus. Ook de saus vond ik minder goed dan vorige keer. De satesoorten waren als vanouds zeer goed.
Lisette D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
We hebben hier heerlijk gegeten, een mooi en gezellig ingericht restaurant en leuke en vriendelijke bediening. Kortom een aanrader om eens lekker te gaan eten.
j.e.hazenberg .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Het eten is goed, en de bedienden zijn erg vriendelijk.Je krijgt een goed uitleg van het eten. Klein puntje wat we jammer vinden is dat het wel erg vol staat en de loop ruimte erg nauw is.
Agnes S.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Ontvangst was prima, plek ook. We hadden voor 9 personen de uitgebreidste rijsttafel besteld. Bij aankomst 2 kleine bakje kroepoek voor 9 personen, beetje weinig. We begonnen met een soto ajam, was erg lekker. Daarna verschillende gerechten, waarvan 2 vlees, 1 kip, verschillende saté en groentegerechten. De daging setan hebbenwe niet gehad en de daging smoor was bijna gepureerd. Er werd niet verteld dat we bij konden bestellen, maar pas toen we het vroegen werd dit bevestigd (wel een beetje laat). Het eten was lekker, maar volgens ons niet allemaal echt Indisch. De ayam kari smaakte erg Chinees. We vinden voor het bedrag dat we betaalde erg weinig verscheidenheid. Conclusie: niet slecht, maar voor ons niet Indisch genoeg. Ook vonden we prijs van een klein glas huiswijn (€4,35) behoorlijk aan de prijs.
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Prima eten voor een heel schappelijke prijs! Misschien is het restaurant wat krapjes, maar dat is aan de andere kant ook wel weer gezellig.
Harm V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Elke keer als we vanuit Oss naar Groningen gaan voor familiebezoek proberen we ook het Javaans Eetcafé aan te doen.
Gisteravond was het weer zover: weer een heerlijke Javaanse rijsttafel, gevarieerd, smaakvol, goede hoeveelheden, en als je toch te kort komt: bijbestellen mag!
Goed bereikbare locatie, vriendelijke en attente medewerkers, uitstekende sfeer.
H.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Lekker eten, aardige, spontane bediening. Aandacht voor de klant. Gelukkig gereserveerd, want het was vol en zo hoort het ook.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Heerlijk gegeten met een heel leuk stel vrienden. De rijsttafel was echt goed. Het Javaans Eetcafé is echt een aanrader!
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
Was gezellig en het eten was prima, geboekt via croupon. Voor herhaling vatbaar!! Alleen via croupon, anders wel prijzig!
Roosmarijn B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Het eten was verrukkelijk en werd ruimschoots lange uit. De bediening was zeer vriendelijk.
Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Heerlijk genoten van de luxe rijsttafel, voor ieder wat wils! Lekkere koffielikeur van het huis bij de koffie. Voor herhaling vatbaar!
Jolande O.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Lekker en gezellig gegeten!
Willy D.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
Het was een fantastische luxe rijsttafel. Gezellig en prima bediening.