Jasmine

Zeedijk 119 1012 AW Amsterdam Nederland Kaart
31-204282000

Over restaurant Jasmine

Culinaire sensatie

Middenin de populaire straat de Zeedijk zit Jasmine gevestigd. De geur van lekker eten kun je op afstand al ruiken. Er worden gevarieerde Thaise gerechten met mild of pittige specerijen geserveerd. Vraag ook zeker de kok naar zijn specialiteit. Een smaaksensatie voor een prima prijs!

Meer informatie over restaurant Jasmine

Maandag t/m Donderdag 12:00 - 23:00
Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 00:00

6,4
Vincent W.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Klein restaurant maar past bij zeedijk. We kregen 2 keer het verkeerde gerecht en hebben dat maar gelaten. Visgerecht was veel te zout. Dit is een van de slechtere Thai restaurants waar ik heb gegeten. Bediening is wat onnozel. Wel aardig hoor.
Aubert.van.engelen .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Smaakte allemaal zeer prettig, de hapjes vooraf en de hoofdgerechten die we deelden. We waren met vieren. Een van ons wilde de Thai Salade waar wat van over was meenemen naar huis. Geen enkel probleem. Een eenvoudige tent, aardige mensen, lekker eten, prima prijs.
Chili C.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Vrij klein restaurant met versleten interieur, de gaten zaten zelfs in de stoelen. De placemats waren plakkerig en vies. We namen de Jasmines Garden bestaande uit gebakken rijst en noodles met biefstuk, varkensvlees, kipfilet en garnalen en de Jasmines Terrace, gebakken rijst met dezelfde ingrediënten. Het was geen probleem om op ons verzoek bij de een de garnalen en bij de ander de biefstuk weg te laten. Het kwam allemaal keurig op onze borden. Ruime porties en het smaakte gewoon goed. De jonge bediening was snel. De prijzen zijn zeer schappelijk. Het restaurant trekt veel toeristen - maar wat wil je ook op de Zeedijk.
Sylli .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Zijn er met 7 personen wezen eten en allen vonden we dat we heerlijk gegeten hebben. Voorgerechtjes heerlijk hoofdgerecht heerlijk. Bediening vriendelijk . Leuk gezellig klein eettentje maar absoluut een aanrader !
Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Voluit genoemd ‚Jasmine Thai Cuisine’, is een klein restaurant aan de Zeedijk. De inrichting oogt gedateerd en geïmproviseerd (plafond). Verwacht geen verrassingen op de kaart met erg schappelijke prijzen. Ik bestel een drietal klassiekers: Tom Ka Kai (€ 5,00), een Noord-Thaise biefstuksalade (€ 12,50) en Pad Thai (€ 12,90), Thailands nationale straatgerecht.

De Tom Ka Kai bevat teveel kokosmelk, smaakt te zoet en mist de typerende smaak van vissaus, limoen, verse plakjes laos en citroengras. Geen wonder: twee laatstgenoemde tref je op de bodem ook niet aan. Smaakte desondanks beter dan AH’s Excellent-versie uit zak. Dan de Noord-Thaise biefstuksalade: een verbetering ten opzichte van de soep, maar ook hier weer een onnodige knieval om aan westerse smaakbeleving tegemoet te komen. Het gemis van verfijning maakt het een laf gerecht. Kan de Pad Thai het tij keren?

Spijtig genoeg niet, ook deze eet je elders beter. Hoewel goed bereid heerlijk en ogenschijnlijk eenvoudig, kun je gerust stellen dat het menig kok op de proef stelt, zo ook hier. Het wokken van de noodles, timing van saus (vissaus, tamarinde en palmsuiker) en eieren toevoegen vergt continue aandacht. Chinese bieslook of sjalot, geroosterde pinda's en ingemaakte radijs horen het geheel af te maken. De betere Thai serveert het met chilivlokjes en een partje limoen.

Jasmine serveert geen authentiek Thais eten. Punt uit. Daar staat tegenover dat de bediening vriendelijk is en de prijzen laag zijn. Dat maakt van het eten geen 4 maar een 5. Bij het afrekenen: ‚Heeft het gesmaakt?’ Mijn reactie laat zich raden, maar de bediende verraste me door te zeggen: ‚We weten het, jammer, vraag volgende keer naar authentiek Thais’… Ze heeft een punt, gelegen in het toeristisch hart van Amsterdam. Maar in hemelsnaam, tot die tijd: schrap ‚Thai Cuisine’, of blinddoek het wakend portret van het Thais koninklijk echtpaar dat aan de wand prijkt…
PD65 .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Lekker gegeten en vriendelijk personeel. De inrichting kan wel een oppepper gebruiken!! Het was er behoorlijk druk, maar ondanks dat kregen we toch snel ons eten.
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Op Sinterklaasavond slenteren door de stad en voldaan hebben gewinkeld belanden we bij Jasmine Thai restaurant op de Zeedijk. Er is nog een tafeltje voor twee vrij op het balkon van het restaurant.
De ontvangst is vriendelijk en het voelt alsof je mag aanschuiven in de Thaise huiskamer. De inrichting is gedateerd, maar hoort er ook wel weer een beetje bij.
We bekijken de uitgebreide kaart en weten eigenlijk niet zo goed wat we willen. Ja een het soep sowieso om te beginnen en we kiezen beiden voor de Tom Yam Kai. De hoofdgerechten willen we van kip en rundvlees en een groentegerecht. We laten de keus over aan de bediening, omdat de prijzen alle op hetzelfde niveau zitten.
De soep is heerlijk peperig en we proeven het nodige zuurtje, de galant en de verse champignons en de gesneden kip. Simpel, maar heerlijke geurige bouillon en het pepertje blijft heerlijk hangen.
Vervolgens krijgen we Som Tam en kipkerrie Penang en Rundvlees met peper en knoflook. Alles geserveerd met witte pandanrijst. De Som Tam is werkelijk heerlijk, wat een combinatie van smaaksensaties; zoet, zuur, pittig, knapperig, zoutig van de vissaus en de gebrande pinda's en het groenige van de groene mango. Zelden zo'n heerlijk gerecht gegeten.
De rode curry met kip is lekker pittig en romig door de kokosmelk. Het rundvlees is nog lekkerder en verfijnd van smaak. Heerlijk mals en we zien dat we alles hebben opgegeten. Zou dat komen door het slenteren door de stad of toch door die heerlijke Thaise keuken? We vermoeden het laatste.
Tenslotte werden we nog verrast door een nagerecht. Normaal gesproken nemen we geen toet bij de Thai, maar deze was echt verrassend lekker. Koud en warm tegelijk. De sticky rice met banaan en het heerlijke kokosijs.
Wat hebben we een heerlijke Sinterklaasavond beleefd. Een pracht kano van de Thaise Sint.
Info377 .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Je kunt er prima eten prijs/kwaliteit OK.Bediening is wel vriendelijk maar begrijpt zeker niet alles,ook niet in het Engels.De inrichting/lokaliteit kan wel een opknapbeurt gebruiken- t heeft anderzijds ook wel iets authentieks.
HJB71 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Voorstelling in de Kleine Komedie duurde langer dan verwacht, dus onze standaard Thaise restaurants (Snackbar Bird en Little Thai Prince) waren om 22.30 al gesloten. Op goed geluk Jasmine geprobeerd (tot 24.00 open op zaterdagavond!) en dat viel helemaal niet tegen. Integendeel, prima viskoekjes en erg lekkere rode curry (Nua Pad Pet). Aangezien we niet heel veel honger meer hadden, maar wel lekkere trek hadden we buiten het voorgerecht en de soep (prima Tom Ka Kai) maar 1 hoofdgerecht besteld. Bediening was zo attent er een extra bordje bij te doen, zonder hier ook maar moeilijk over te doen. De prijzen zijn zelfs lager dan bij Snackbar Bird, waar je toch vaak hutjemutje zit en na het eten geacht wordt onmiddelijk te vertrekken. Kortom: prima eten voor een prima prijs en tot heel laat open!
Jasmine blijft op ons lijstje staan.
Nathalie N.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Wij hadden nr 22 en 31. En waren allebei heerlijk. Snel geserveerd en goed op smaak. Absoluut niks op aan te merken. We werden heel vriendelijk geholpen. Alleen de ambiance Is niet geweldig. Maar voor goed eten en goede bediening ben je hier aan het juiste adres.
Maartenblok .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Haha, mensen die hier beweren dat er bij Jasmine authentiek Thais eten geserveerd word zijn kennelijk nooit in Thailand geweest. Wij bestelden allebei de Tom yam khung soep ( citroengras, garnalen, gember, vrij pittig) maar kregen hier een troosteloos kommetje soep met welgeteld 2 kleine garnaaltjes en de smaak was ook heel flauw.
als hoofdgerecht hadden we de nuah nam tok (thaise biefstuksalade), phad thai kai (noodles met oa tauge, kip, lichtzoetig) , en khao pad moeh ( nasi met varken).
Zoveel variatie maar de kok van Jasmine krijgt het voor elkaar om deze allemaal ver beneden maat te laten smaken, flauw, smaakloos niet pittig en de rundvlees rook zelfs BEDORVEN.

Als je van ECHT thais eten houd, vermijd dan Jasmine want er is in china town veeeel beter te krijgen voor je geld.

Henk J.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Een druk restaurant, maar er kwam net een tafel vrij, want de doorloop is daar erg snel. Je wordt ook razend snel bediend. Neem geen drankje vooraf, want het eten staat al voor je neus.
Voor zeer redelijke prijzen een heerlijk maal. Wij aten Nua Krapau, een heet vleesgerecht. Jammer dat het hete altijd is afgestemd op Nederlanders of toeristen? In ieder geval eten we thuis heter.
De vegetarische Tahoe Pad Ped was heerlijk en nog geen tien euro. Om te drinken moet je gewoon een pot Jasmine thee bestellen. Voor drie euro met zijn tweeën ruim voldoende.
Erg vriendelijke bediening en er kan een grapje af. Beetje krap zitten, maar dat heeft wel wat.
Gudu .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Zaterdagavond, 20-12-2014, helemaal verkleumd met mijn partner binnengestapt bij Jasmine Thai Cuisine aan de Amsterdamse Zeedijk. Gelukkig kwamen er net twee plaatsen vrij: voor het raam, perfect. Het kleine restaurant zat bomvol, maar de bediening was vriendelijk en gastvrij. Ondanks de drukte kwamen onze maaltijden snel, en nam zowel de eigenaar als de ober even tijd voor een praatje. Mijn partner koos Jasmine's Terras (gebakken rijst met biefstuk, kipfilet, varkensvlees en garnalen Jasmine’s style), ik had Pad Mie Tjee (gebakken mihoen met tahoe en groenten). We hebben allebei heerlijk gegeten. De gerechten waren prima op smaak, de groenten knapperig vers. Prima! Toen we af gingen rekenen, kregen we onverwacht een fikse korting, omdat we toevallig iemand van het restaurant kennen. Big surprise!
Nathalie W.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Hier een paar keer saté (take away) gehaald. De ene keer is de saté beter dan de andere keer. De sate is gemaakt van kippendijen, dat proef je wel. De laatste keer viel het ons erg tegen. Je betaald rond de vijf euro voor 4 stokjes. De bediening is vriendelijk en lang hoef je niet te wachten. Het is er wel altijd druk als
Je binnenkomt. Jammer dat de laatste keer zo tegenviel. Sate was erg droog, doorgebakken en dus hard, en erg weinig satésaus. De keren ervoor was het beter.
Karen H.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Decor is 3x niks zoals de meeste authentieke Aziatische eettentjes, maar dat vinden wij niet erg.

De bediening was heel vriendelijk en attent.

We hebben tahoe met groene curry en "vis"koekjes (het heet daar anders en is van seafood gemaakt) gegeten.

Groene curry was lekker. De groentes waren vers. Er zat basilicum in in plaats van koriander, maar dat beviel ons wel. De viskoekjes waren voor ons te zout. De Thaise ice tea is bijna dezelfde als chinese koude melk thee. Proberen waard! Wij gaan zeker weer een keer terug.
Victor O.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Redelijk standaard Thaise kipschotels gegeten. En die waren minstens zo goed als in de veel geroemde Thai op de Binnenbantammer. Je zit er ook iets ruimer, alleen de bediening had iets attenter gekund. Voor deze prijs lijkt het allemaal in orde. Ik vind de lage cijfers van anderen voor Decor overdreven.
Niek S.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Gister prima gegeten ik had de Nua Priou Waan (Biefstuk in zoetzure saus met ananas, tomaat, paprika en komkomer)

Wat rijst er besteld prima ook de bediening zeer vriendelijk gastvrij. storend vind ik wel dat je erg krap op elkaar zit zodat je continu tegen je stoel aangestoten word en niet rustig kan eten.
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2013
Dit is een overheerlijk Thais restaurant. Met klasse gerechten in de juiste smaak verhouding(en). Alles heerlijk vers, goede soepen, heerlijke salades, mooie "een-bords-gerechten". Jammer dat je niet wat geriefelijker en sfeervoller zit. Enige minpuntje.
Jelle W.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2013
Heerlijk Thais eten voor een zeer schappelijke prijs en met een erg vriendelijke bediening. Wat wil je nog meer? En dat in het hartje van toeristisch Amsterdam. Leuke voorafjes. Je kunt ook een combinatiegerecht eten voor 6,95 euro. Neem vooral een kokossoep; erg lekker. Als hoofdgerecht vonden wij Jasmine's terras met gebakken rijst erg lekker. De hoofdgerechten kosten zo'n 11 a 14 euro. Een flesje wijn kost 14,50 euro en is prima te drinken. Een Mekong koffie is een lekker toetje. Een variatie op een Irish Coffee. Als je geen slagroom wilt, neem dan een dubbele espresso. Kost maar 1,90 euro. Het basement ziet er wat shabby uit, maar daardoor weet je dat je in een autentiek restaurant bent. Kortom, een aanrader. Je kunt overigens per mail of telefoon reserveren.
Mark A.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2013
Bijzonder matige Thai in een deel van de stad waar echt veel beter te krijgen is. Gerechten die veel te vlak van smaak zijn en groenten die volgens mij niet al te vers waren.