Jasmijn & Ik

Kanaalstraat 219 3531 CH Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Jasmijn & Ik

Aziatische melting pot

Bij Jasmijn & ik zit je helemaal in de Aziatische sferen! In de melting pot wijk Lombok van Utrecht eet je kruidige Thais, fris Vietnamees en de mild Kantonees in de vorm van kleine gerechtjes. Voor grotere groepen is er het standaard viergangen verrassings-Jasmijnbanket. En al die heerlijke hapjes verdienen ook servies in prachtig traditioneel design.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Jasmijn & Ik

Maandag & Zondag Gesloten.
Dinsdag t/m Zaterdag 17:30 -22:00

Duur
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Lekker eten, maaaar heeeel traaaage bediening. Snelste van de avond was de rekening :)
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
fantastisch gegeten. leuk al die verschillende gerechten en ook heel afwisselend. rust gevende ambiance.
ik kan niets over de prijs-kwaliteit verhouding want ik ben getrakteerd.
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Jasmijn en Ik blijft een parel in Lombok. De kaart was helaas gewijzigd en dat zegt me direct 2 dingen. 1. ze wisselen de kaart, dan vind ik een sterk teken. 2. ik vind het jammer dat er dingen niet meer zijn, dus die waren echt lekker. Feit blijft dat ze erg lekkere aziatische hapjes serveren. Je combineert diverse hapjes met elkaar tot een menu naar keuze. Veel groente op dit moment, met maar weinig keuze in Vis en/of Vlees. Dat mag van mij wat ruimer. Smaken wederom dik voor elkaar. Bediening doet erg haar best, is vriendelijk, maar wat traag. Wij zaten in een hoekje en soms hadden we het idee dat we werden vergeten. op het moment dat je echter de aandacht hebt, werken ze snel en secuur. Ik heb het niet als "vervelend lang" ervaren. Prijsniveau ligt hoog, zeker voor de wijk, maar de kwaliteit is onveranderlijk sterk. Meer dan "even een hapje eten".
Eduh .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
We zijn dit jaar twee keer wezen eten met een grote en kleine groep. Unaniem was iedereen enthousiast over dit restaurant wat iets verder van het centrum van Utrecht gelegen is. De inrichting is relaxed en ruim van opzet en de verstaanbaarheid is prima ondanks dat het druk was. Jasmijn hanteert een soort `tapas` achtige formule met kleine hapjes in de Aziatische sferen. Het is niet heel helder bij de bediening te krijgen hoe groot die hapjes zijn maar smakelijk zijn ze zonder uitzondering wel. Er is ook een ruim aanbod in het vegetarische vlak.
Geurige Thaise bouillon en de Boeddhabuikjes zijn mijn favoriet. De bediening is niet heel vlot waardoor je nog wel eens moet wachten op bijvoorbeeld een drankje. Wel één markant detail; het buizenstelsel in het plafond fungeert blijkbaar als een soort versterker en bij de toiletten kun je sommige tafeltjes horen praten. Meer amusant dan storend. We komen hier zeker nog een keer terug.
Christine S.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Wij komen er al jaren met de kinderen ( inmiddels tieners ). Altijd heerlijke hapjes, niet de standard gerechten die je normaliter in aziatische restaurants ziet . Verder een leuke bediening in een gezellige sfeer
Oes82 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Goed gegeten!
De bediening paste het tempo prettig aan aan onze wensen. De gerechten waren mooi in formaat en goed te delen.
De soja peulen waren voor mij een lekkere verassing!
UtrechtGirl .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Heerlijk eten, echt genieten! We hadden een veganistisch viergangenmenu met in totaal zes gerechten en een amuse. Vanaf de eerste hap was het genieten. Bij Jasmijn & Ik is plantaardig eten echt een traktatie, niet een bijzaak. Enkele hoogtepunten waren de Thaise bouillon, krokante buideltjes met groente en de veganistische crème brûlée van kokos.

Verder was de bediening uitermate vriendelijk en zeer alert. Het decor is smaakvol en we hebben er heerlijk gezeten. Alle tafeltjes waren bezet, dus reserveren is aan te raden!
Michelle C.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Super restaurant, goed decor, lekkere wijn en nog lekkerder eten. Bediening onbekwaam en leek de druk niet aan te kunnen; we hadden vaak het gevoel dat we niet werden opgemerkt. Hierdoor de zin verloren in een extra gerechtje of dessert.
Ik zal zeker op een rustiger moment terugkomen, de picknick mand lijkt erg leuk!
StephanieUtrecht .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Ja, lekker, het eten is altijd goed bij Jasmijn en ik. Ieder gerecht dat we bestellen, smaakt verrukkelijk. Wij zitten graag aan de bar, in het restaurant is natuurlijk ook prima vertoeven. Enige teleurstelling is dat achteraf de rekening toch altijd net iets duurder uitvalt dan dat je verwacht. Dat maakt dat we hier iets minder vaak terugkomen dan we zouden willen.
Deldy .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Leuk restaurant in Lombok (Utrecht) waar met name het decor er fantastisch uitziet. Het eten is erg goed en met drie hapjes pp heb je meer dan genoeg. Wij vonden de prijs wat hoog uitvallen en hierdoor wat uit verhouding, je betaalt ongeveer 10% te veel naar mijn mening. Bediening is erg aardig en behulpzaam. Puntje van aandacht, de gerechten werden wel erg snel na elkaar gebracht waardoor we het niet helemaal bij konden houden met eten. Toen we hier wat van zeiden werd daar erg begripvol op gereageerd.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Ook wij hebben (net als Roosje1st) het jasmijnbanket gegeten – met een serveerster die haar vak verstond. Dat was fijn! De gerechten waren grotendeels hetzelfde – de boeddabuikjes waren vervangen door een (lekker frisse) salade met kip. Qua toetje hadden we beide variaties: het heerlijke chocoladegebak en de Agar-mousse van fris citroengras, yoghurt en romige mascarpone met friszoete ananas – beiden zijn aan te raden! Kortom, geslaagde avond, komen nog wel een keer langs.
Roosje1st .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
We gingen voor het Jasmijnbanket: een verrassingsmenu van vier gangen, met een amuse tussendoor.
We werden bediend door een meisje dat haar eerste avond aan het werk was. Enthousiast was ze wel, maar ze heeft ons drie kwartier op onze fles wijn en nog veel langer op een karaf water laten wachten, en gaf ons de dessertkaart ipv de menukaart. Het leek alsof ze een blinde vlek voor onze tafel had, want de tafels naast ons kregen wel haar aandacht. Onplezierig! Wij hebben uit irritatie onze fles wijn afbesteld en enkele losse glazen genomen.
Een ervaren serveerster heeft, zodra ze onze onvrede bemerkte, haar excuses gemaakt voor de gebrekkige bediening.
Het voorgerecht was een heerlijke, pittige kokossoep. Er zaten gefrituurde enoki in, die helaas alles van hun paddestoelsmaak hadden verloren en eigenlijk alleen naar gefrituurd deeg smaakten. Verder was de soep uitstekend.
De amuse was een klein hapje zoet-zure salade, dat niet zoveel toevoegde.
Het tweede gerechtje bestond uit twee opgerolde gestoomde rijstflensjes met varkensgehakt. De flensjes hadden een bijzondere textuur en het gerecht smaakte goed. De hapjes waren alleen wel te groot om met stokjes te eten; je zou ze doormidden moeten snijden om het fatsoenlijk te houden aan tafel, maar dan valt de vulling eruit en die krijg je met stokjes, ook als je geoefend bent, niet makkelijk naar binnen. Mes en vork is voor dit gerecht toch wel een fijne aanvulling.
Het hoofdgerecht bestond uit drie delen: een kokoscurry met grote garnalen, eendenborst en gevulde boeddabuikjes. De curry kent een dominante limoenbladsmaak, die wat minder had gekund. De eend is goed en de buikjes zijn heerlijk vers van smaak. Ook voor de curry was regulier bestek een uitkomst geweest, iets wat toch vervelend is om speciaal te moeten vragen (aan een serveerster die.. tja.).
Het dessert bestaat voor ons uit chocoladegebak, dat een zalige textuur heeft en niet te zoet is. Er zit een bol sesamijs bij, caramel en kokos. Dit is een heel aangename en originele afsluiter.
Bij het afrekenen blijkt de bon een puinhoop.
Waarom laat Jasmijn & Ik een onervaren kracht op een drukke vrijdagavond haar primeur maken? Dat is toch vragen om problemen? De ervaren serveerster vraagt hoopvol of we toch nog eens terug zullen komen. Aardig zou zijn geweest als we op een of andere manier voor de slechte bediening werden gecompenseerd; het eten is het terugkomen waard, de service beslist niet. Gemiste kans!
Philippa W.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Dinsdag at ik met een groep ondernemers bij Jasmijn & ik. Een restaurant, dat al een tijd op mijn lijstje stond. Onze jassen werden aangenomen en drankjes snel genoteerd. Fijn. De bediening had soms wat moeite verstaanbaar te zijn, maar bediende vlot en efficiënt. Tot het toetje, dat zo lang op zich liet wachten, dat een aantal van ons het moesten skippen.
We besloten van alles wat te nemen, dus vlees, vis en vega om niet te hoeven kiezen. Dat kon gelukkig. De Aziatische hapjes smaakten heerlijk: Gestoomde rijstflensjes, zoete eendenborstfilet, rode kipcurry. Allemaal lekker op smaak, pittig, maar niet té. Alleen het gestoomde taartje van chocolade, dat ik als dessert koos, vond ik wat flauw en de wijn slechts een aardige slobber. Dus misschien een volgende keer liever thee, of bier. Maar ik sluit niet uit, dat er een volgende keer komt.
Marga E.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Ontvangst is vriendelijk en de jassen worden aangenomen.
Het was wel erg fris in het restaurant maar dat werd in de loop van de avond beter.
Kleine kaart met mooie gerechten. Keus uit 2 rode wijnen maar de wijnen waren op goede temperatuur en smakelijk.
Zeer vriendelijke, vlotte en snelle bediening.
De "romige kokossoep" was voortreffelijk, maar alle gerechten die je kiest en dan samen deelt zijn vers bereid en zeer smakelijk. 6 gerechten voor 2 personen is echt voldoende en dan kan je nog een dessert nemen. De "Frisse Lenterol" werden helaas iets te koud geserveerd.
Al met al, een gezellige avond met soms een iets te snelle bediening maar met zeer smakelijke gerechten.
Voor herhaling vatbaar.
Goudsmaak .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Smaakvolle gerechten, met mooie verschillende accenten (zoals bij kip/rode curry en kip/tamarinde). Vriendelijke en attente bediening. Twee opmerkingen: een glas Sauvignon Blanc mag wel 6.35 euro kosten, maar dan moet je het glas niet zo zuinig inschenken. En de zorg die in de keuken aan het eten wordt besteed komt beter tot zijn recht als de schalen waarop de (warme) gerechtjes worden geserveerd voorverwarmd worden. Nu koelt het eten te veel af voordat het op tafel komt. Succes met deze mooie zaak !
Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Dit restaurant zit n beetje verstopt, maar het eten is echt geweldig. Wat een variatie en wat n mooie smaken! We komen hier heel zeker nog een keer terug. In Michelintermen: worth a detour.
Midegi .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Als alles klopt aan een restaurant: lekker ontspannen sfeer, uiterst attente bediening en superlekker eten (enig klein minpuntje dat ik kon bedenken is misschien de locatie, want dit restaurant zou wel aan de Oude Gracht mogen)...
We namen het 4-gangendiner om verrast te worden (en niet te hoeven kiezen) en elke gang weer was een feest. Mijn disgenoot na de hoofdschotel: "hè, ik was ff helemaal in een andere wereld" en dat verwoordde precies de roes van genot waar ik zelf op dat moment uit ontwaakte.
Xannaax .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Heerlijk gegeten bij Jasmijn en Ik, met 6 personen.
Het eten was (zoals altijd) heerlijk. Fijn dat de gevulde boedabuikjes al die jaren nog steeds op de kaart staat. Het idee van de kleine gerechtjes vind ik nog steeds erg leuk. Ik hoefde er maar 2/3 te bestellen dat was genoeg.
Een minpuntje wad dat we in het eerste deel van het restaurant werden gezet (misschien doordat we pas op de dag zelf gereserveerd hadden? Echter waren wij om half 6 al aan tafel vanwege sinterklaas), de vorige keren hebben we in het andere deel gezeten, daar was de sfeer veel fijner. Waar we nu zaten zat de voordeur, sowieso niet mijn favoriet, daarnaast was het geluid van het koffiezetapparaat (melkschuimer) zo hard dat we er redelijk veel last van hadden en de sfeer in dit deel had meer iets weg van een "goedkope chinees" dan van een mooi aziatisch restaurant. Ondanks dat hebben we een fijne avond gehad, het personeel was vriendelijk en het eten was lekker.
Fre87 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Ontzettend lekker gegeten hier! Aziatisch met een twist. Favoriet zijn de boedhabuikjes. Fijn dat er lekkere vegetarische gerechten zijn.
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Dit keer een korte recensie, want al eerder geweest.
Tijden veranderen en daarmee ook ervaringen.
Bij Jasmijn en Ik is dit echter niet het geval.

De kaart is iets vernieuwd, maar er wordt hier constant, lekker Aziatisch gekookt.
Met name thais/vietnamese invloeden, zoals kokossoep, salades met biefstuk, eend en smaken als limoen, koriander en peper.

Prijsniveau blijft naar mijn smaak net iets te hoog, dat zou met een reductie van 10%-15% beter in verhouding zijn.