Japas

Meer informatie over restaurant Japas

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 22:00
Ilona T.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Op een zaterdagavond hebben wij met drie personen gegeten bij Japas in Nijkerk. We hadden gelukkig gereserveerd, want bij binnenkomst zagen we al dat eigenlijk alle tafeltjes bezet waren. Grote drukte dus! Daar heb je verder als je aan tafel zit als gast helemaal geen last van; de tafels staan ruim uit elkaar en de ruimte is sfeervol ingericht.

De bediening was de hele avond heel vriendelijk en oplettend. We hebben geen moment met lege glazen gezeten, en ook de vieze bordjes werden steeds heel snel van tafel gehaald. Alle bedieningsmedewerkers leken plezier te hebben in hun werk, heel fijn!

Ook op de gerechtjes was niets aan te merken. De sushi smaakte lekker en ook de andere hapjes waren heerlijk. Leuk dat op de kaart alle dingen staan die je verwacht bij een all-you-can-eat restaurant, maar ook veel originele gerechten die je niet snel bij andere grote ketens tegenkomt. Alles werd vlot gebracht en smaakte lekker.

Wij komen hier graag nog eens!
Gemma V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Donderdag 8 september Japas bezocht op een gezellig vol terras. De gerechten waren heerlijk! Allen even smaakvol. Het dessert buffet zeer uitgebreid. Binnen was het sfeervol ingericht. De bediening was vriendelijk en alert. De kaart waarop je de gerechten kon aankruisen werd vlot opgehaald. Net op het moment waarop het begon af te koelen en we twijfelden om naar binnen te gaan werd ons gevraagd door de vriendelijke bedieningsmedewerker of we de heater aan wilde. Die werd bij ons gezet en zo konden we tot het eind buiten zitten. Compliment voor de bediening; bij het verlaten van Japas werd ons, door alle bedieningsmedewerkers die we nog tegenkwamen, een fijne avond toegewenst. Dan voel je je gewaardeerd als gast.
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Zaterdag 23 juli 2016 bij JAPAS in Nijkerk gegeten met 4 personen, het restaurant ziet er aanlokkend uit om naar binnen te gaan, maar wanneer we aan tafel zitten en de gerechtjes worden geserveerd slaat toch wel de schrik om je oren. De gerechten waren bij enkele uitgezonderd smakeloos. Veelal zeer zoete en dezelfde sauzen worden bij de gerechten geserveerd. De bediening liet veel steken vallen zoals de kaart welke moet worden ingevuld met de nummers van de gerechtjes ging in de schortzak en kwam dus niet op tijd bij het keuken personeel, ook werden verkeerde gerechtjes geserveerd. Als antwoord werd gegeven dat het in de weekenden erg druk is en dat het dan wel eens vergeten word. Het gegeven excuus hiervoor is natuurlijk op z’n plaats, maar het mag niet voorkomen. De nagerechten waren zeer goed daar niets op aan te merken. Al met al is het dus beter om niet in het weekend te gaan naar TAPAS maar een dag te kiezen door de weeks. Dat gaan we de volgende keer maar eens proberen, maar wanneer?.......………. de tijd zal het leren.
Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Ik ben bij vele Japanse restaurants geweest en dit was ver uit de slechtste. Een echte tegenvaller.

In vergelijking krijg je per portie minder dan bij andere restaurant. Als je naast de sushi besteld.

Warme vis word veels te lang gebakken. De zalm was niet over gebakken en hetzelfde geld voor de sliptong. Enorme tegenvaller.

Ook werd overal dezelfde saus voor gebruikt en 0,0 garnering. Ik kom hier niet meer.
Mara P.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Op uitnodiging gegeten bij de Japas Nijkerk. Het was heel druk maar dit werd opgelost door veel personeel. De bediening ging zeer vlot en vriendelijk. De smaak was anders maar heel lekker. We hebben nog nooit Japans gegeten maar verschilt duidelijk van chinees. Een grote variatie en wij hebben de tapaskaart niet volgemaakt. En de dessertbalie was goed gevuld.
De volgende keer nemen wij gasten mee om ook dit te ervaren.
John8888 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Heerlijk gegeten. De smaak van de gerechten is erg goed. Bediening is vlot en vriendelijk. De ambiance is prima. Goede prijs kwaliteit verhouding.
Bigippon .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Als 'sushi-leek' ben ik samen met mijn vrouw naar Japas geweest. De eerste indruk is goed. Goed ontvangst in een prachtige Japanse decor. We zaten aan een tafeltje, maar er zijn ook op zijn Japans laag kan zitten. Akoestisch kan het iets beter, want de achtergrond geluiden van groepen hinderden soms onze gesprekken.
De sushi gerechtjes worden in ronden geserveerd, erg smakelijk en gevarieerd. En het wordt zichtbaar vers bereid en dat proef je. Je kunt ruim en ruim voldoende eten in 2,5 uur tijd (maximale tijd). Overigens zijn er ook andere gerechtjes naast de sushi variant.
De bediening is correct en leveren ruim op tijd de gerechtjes en halen tijdig onze bestelling en de vaat op.

Al met al een positieve ervaring en aan te raden voor de Japanse fan.
Renate D.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Laatste keer ging er helaas een hoop mis met de bestelling. Maar mss ook door de drukte vd actie op woensdags.
Eten is alle 3 de keren dat ik er was top.
En de bediening erg vriendelijk.
Ik kom zeker nog een 4e keer
Sharon Maria D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Na goede ervaringen met Japas Ermelo wilden we ook eens in het nieuwe restaurant eten en dit is zeker voor herhaling vatbaar. Heerlijk gegeten, snelle service en vooral grote complimenten voor de bediening! Je merkt dat de jongeren goed hun best doen om je een fijne avond te bezorgen. Ook een pluspunt is het toetjesbuffet met veel verschillende cakejes, mousses, fruit en chocoladefontein . Het restaurant zelf geeft een moderne maar toch oosterse en gezellige indruk. Al met al zou ik Japas zeker aanbevelen!
SabR .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Elke keer weer een feestje om hier te mogen eten en drinken.
Van de zomer ook de terras kaart even geprobeerd en ook daar niks op aan te merken.
Service altijd correct en vriendelijk.
Kortom: tot de volgende keer!
Kristof E.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Enthousiast door onze vorige ervaringen zijn we nogmaals bij Japas gaan eten. Het eten was wellicht nog lekkerder dan de vorige keer, alhoewel de service ditmaal tegenviel. Omdat we met z'n vijven waren mochten we helemaal achterin gaan zitten - daar is namelijk een zitkuil voor zes.

Het probleem hier is dat de bediening hier geen looproute heeft, en dat het dus lang duurt voor de kaart opgehaald word, voor er afgeruimd wordt en voor men komt kijken of je nog een drankje zou willen. Op het laatste werd het zelfs bijna irritant omdat we met een tafel vol vuile vaat zaten. Gelukkig was het gezelschap goed en was er niet al te veel tijd om hier aandacht aan te besteden.

Volgende keer toch weer iets verder naar voren gaan zitten.
Elmotx .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Met een groep van 7 Japas voor het eerst bezocht op een woensdag avond. Het was verrassend druk voor een doordeweekse avond. Groot terras en bij binnenkomst een prachtige moderne zaak met Aziatische invloeden.

Ondanks het all in concept voelt het hier meer als een regulier restaurant dan als een all in buffet restaurant en dat vind ik een grote plus. Per tafel konden we per gang een keuze maken uit 2/3 gerechtjes. De gerechtjes worden aan tafel geserveerd door jonge en vlotte medewerkers.

De keuze kun je maken van de zeer uitgebreide kaart. Voordeel hiervan is dat je veel kunt proberen en geniet van een "shared diner".

Kwaliteit van de gerechten is heel goed en supervers. Heerlijke sushi en sashimi. Naast de standaard kaart kun je tegen kleine bijbetaling ook kiezen van de seizoensgerechten. Prijs kwaliteit verhouding is heel erg goed.

Na een aantal gangen waren we meer dan voldaan. En toen was er het dessertbuffet wat je wel zelf kunt halen. Nergens zo'n uitgebreid en heerlijk buffet gezien met o.a chocolade fonteins, fruit, ijs, eclairs, bonbons en mousse.

Genoten van een gezellige avond bij Japas waar alles klopte.
Roland S.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Na een wat stroef begin, kwam het toch nog goed. We hadden onze zoon mee 5 jaar en dan bestellen we dus meer dan 4 dingen omdat we dan met zo een kleien eerder klaar zijn. Die houden dat niet vol. Daar kregen we dus commentaar op. Dat werd gelukkig later weer ingetrokken. Had ik ook nog nooit eerder gehoord. je eet toch niet meer dan je kan. Maar goed. Laten we beginnen. Mooi restaurant ruim en prachtig ingericht. Zit niet op elkaars lip. Veel personeel maar nog niet echt hun draai gevonden. De ene neemt bestelling op een ander bezorgt en weer een ander ruimt af. Das jammer. Zou fijn zijn om bij al dat personeel te kunnen bestellen. Het eten was goed na mijn mening beter dan de meeste grote ketens. Bijzonder is de seizoen kaart daar stonden wat mij betreft de lekkerste en bijzondere zaken op. Zoals de Kimchi beef, Yaki chiizu maki, Kiniro rokkotsu en Sushi volcano. Zijn echte aanraders. Komen hier zeker nog een keer.
Nikkie L.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Gezellige sfeer. Ziet er allemaal super uit. Heerlijk eten. Goeie bediening. Zeer vriendelijk. Heerlijk dessert buffet. Helemaal genoten
Vanessa B.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Tijd terug gegeten toen Japas net open was. Ondanks dat we lekker gegeten hebben viel het toch wat tegen. Er zaten lekkere gerechten tussen, echter sommige gerechten waren weinig en niet wat ik ervan verwachtte. De bediening was vriendelijk en we hoefden niet lang te wachten op onze gerechten. Het bestellijstje zou ik graag vervangen zien worden door een iPad waarop je digitaal kunt bestellen. Grote verrassing was absoluut het fantastische toetjesbuffet! Heerlijk vers fruit en diverse verse lekkernijen. Prijs- kwaliteitsverhouding oke. Inrichting netjes maar wat onlogisch.