Japas

Service8,2/10
Decor8,1/10
Leonard P. Fijnproever (2 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
We hadden veel zin in een etentje bij Tapas Japas. Maar het viel niet zo mee. We zaten aan een tweetje in een hoekje weggedrukt, een erg slechte plak, vlak naast een counter waar steeds personeel bezig was om telefoon aan te nemen, te overleggen, etc. Naast de gesprekken en het gedoe tussen het personeel konden we prima meegenieten met onze buurtafel, want de tafels staan behoorlijk op elkaar geduwd.

Onze eerste ronde (van de 5) gerechtjes nam dik een uur in beslag. Drie van de 8 gerechtjes kwamen een uur (!) na bestelling pas op tafel. Werd wel netjes opgelost en de volgende rondes verliepen snel en vlotjes.

Als echte liefhebbers van en ervaringsdeskunidgen in de aziatische keuken(s) hadden we ons verheugd op een avondje smaaksensatie. Maar dat bleek ernstig tegen te vallen. Sommige gerechten waren bremzout, andere gerechten weer erg flauw. Met een aantal uitzonderingen kregen we het idee dat er prefab en/of minder verse producten waren gebruikt. Ook qua smaakbeleving werden we bij langena niet meegenomen naar het verre oosten, maar was het eerder een tripje 'zolang het maar een beetje lijkt en het een oosters tintje heeft, is het oké.' Nou, voor ons dus niet. Een 6 voor de moeite, maar we gaan niet nog eens terug.
Yuenkie M. Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Wij hebben ontzettend genoten van alle gerechten! Goede kwaliteit wij werden bediend door een vriendelijke jongen man die ons een leuke avond heeft bezorgd ga zo door chapeau voor de hele team!
Corloes . Meesterproever (12 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Het eten is goed, hoewel niet heel bijzonder. De porties zijn ruim, de 4e en 5e ronde hebben we niet meer genoemn. Prijs/kwaliteitverhouding is prima. Ook de huiswijnen zijn goed en er is veel keus. De zaak is erg vol, overal lijkt er nog wel een tafeltje bij te kunne. Gevolg is dat je alle conversaties van de buren kunt volgen en er herhaaldelijk tegen je stoel aangebotst wordt. Daar komt bij dat veel gasten hun jas bij de tafel aan en uitdoen, dat wappert dus over je tafeltje heen. Als gasten gaan roken zit je bij hun terugkeer in hun rooklucht. Ook bij het verlaten van de zaak moet je je een weg banen door de rokers en hun damp heen. Mag het aub wat minder vol?
Mayke R. Meesterproever (38 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Japas heeft meerdere prijzen gewonnen en dat hebben ze dik verdiend. Wij moeten er 160 km voor reizen en wij zijn er toch al 5x wezen eten. Het personeel is erg kundig en zeer vriendelijk en zeer behulpzaam. Het is echt een leuk sfeertje daar. Ze hebben overheerlijke sushi en andere Japanse gerechtjes. Ze krijgen van mij nog een extra prijs, omdat ik sushi altijd al erg lekker vind maar mijn man niet. Sinds dien wij bij Japas zijn geweest , lust mijn man het ook. Dat is natuurlijk logisch, als je weet hoe lekker en vers dat alles is. Japas ga zo door en wij vinden het bij jullie ook super gezellig en erg lekker. Top restaurant een echte aanrader
Syllibilli . Expertproever (7 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Al meerdere keren hier aangeschoven. Het eten is echt elke keer van de zelfde kwaliteit, en die is goed! Ruime keuze, heerlijk eten, mooie aankleding, attent personeel. Het is wat duurder dan doorsnee maar is het ook waard!! Naar Japas ga je om te genieten en dat gevoel te hebben dat je ook echt uit-eten gaat.
Roosje M. Expertproever (5 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
De tweepersoonstafeltjes staan erg dicht op elkaar, ik kon het gesprek van de tafel naast ons woord voor woord volgen zonder moeite. Jammer, maar dat is dan ook het enige minpunt.
We hebben heerlijk gegeten en er een goede fles wijn bij gedronken.
De bediening was vriendelijk en vlot.
Een gezellig drukke zaak, jammer dat we niet in de buurt wonen, dan werden we vaste gaat.
Tatiana V. Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Vandaag sushi besteld om mee te nemen.
Bestelling gedaan en hoefde niet lang te wachten. Ik kreeg zelfs een drankje van het huis tijdens het wachten. Erg netjes!

En de sushi was zoals gewoonlijk heerlijk!
Tapas japas blijft voor mij mijn lievelingsrestaurant :)
Iris N. Fijnproever (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Heerlijk eten, de seizoensgerechten zijn altijd een aangename verrassing en daarnaast vriendelijke bediening. We komen hier zeer regelmatig en het valt nooit tegen!
Joyce787 . Fijnproever (2 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Zondagavond bij Japas gegeten. Ik was verbaasd van de drukte. We hadden specifiek om de tablet gevraagd ( je kunt dan zelf je gerechten doorsturen naar de keuken ipv je bestelling laten opnemen door de bediening, drankjes moesten wel opgenomen worden door het personeel. Uiteindelijk een goede keus zo'n tablet want het wachten op de drankjes duurde erg lang. Prijs/kwaliteit is prima, niet bijzonder maar dat wisten we vantevoren. We hebben hier eerder gegeten (jaar terug) en je kunt merken dat de kwaliteit van de sushi verbeterd is ivm de vorige keer.
Geertcc . Expertproever (8 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Eten is op temperatuur en niet vies maar lekker is anders! komt misschien omdat er in de keuken meer kinderen werken dan koks !!!(16/17 jaar ) veel groepen binnen dus lawaai
Ook kinderen in de bediening maar ze zijn wel heel vriendelijk... onbeperkt bestellen voor 24,50 prijs kwaliteit ver te zoeken slaat echt nergens op maar restaurant zit propvol dus veel mensen vinden het fantastisch !! Voor ons geen tweede keer !!
Maar ook zeker geen rot gevoel erover
Smaken verschillen
Rudolft . Fijnproever (3 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Bij Japas kan je altijd heerlijk eten. De bediening is altijd vriendelijk en weet ook een duidelijke uitleg over de gerechten te geven. De sfeer is gezellig en heeft een "warme" uitstraling. Wij zijn hier al vaak geweest en dit is toch echt wel ons favoriete restaurant in Ermelo!
Marjolein R. Meesterproever (21 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Japas in Ermelo vind ik de allerbeste in sushi en bijgerechten! Alles is vers bereid en met zoveel smaak! Wij komen hier regelmatig met grote groepen en dit gaat ze prima af! Bediening is heel goed heel netjes gekleed en zeer vakkundig. Voor mij is Japas een heerlijk uitstapje om te gaan eten! Ook de seizoenskaart die wisselt is echt een aanrader allemaal aparte gerechten. Mooie porties!
Mayke R. Meesterproever (38 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Wij waren al verschillende keren langs Japas gereden en wij vonden de naam al erg leuk bedacht. Nu eindelijk daar gegeten en het was geweldig. Wij waren om 16.45 uur al daar en wij dachten dan zijn wij waarschijnlijk de eerste gasten maar er zaten al mensen. Wat een groot voordeel is van zo vroeg daar zijn; het personeel heeft erg veel tijd voor je en de koks hebben het nog niet zo druk.
Het was erg warm en daarom gingen wij buiten zitten, wij kregen goede tips voor de wijn, die er lekker bij is en naar onze smaak. De sushi was erg lekker en ook super vers. Daar voor kregen wij ook weer goede tips van de bediening. Dit is ook nodig omdat er zo veel keuze is, en je die misschien over het hoofd ziet. Verder is er ook nog keuze genoeg aan andere gerechtjes. De seizoensgebonden special erg leuk en er zaten lekker ook aparte dingen bij. Iedere keer een goede uitleg over alles. Wij hebben geen een keer lang moeten wachten en naderhand zat het toch aardig vol. Wij vonden het eten top, bediening top en vinden het zeker een aanrader en als wij de volgende keer weer in de buurt zijn, gaan wij terug.
Alex R. Fijnproever (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Wij zochten een sushi restaurant in de omgeving en kwamen uit bij Japas in Ermelo.
Het restaurant is leuk en ruim ingericht en door de goed geplaatste spiegels lijkt de ruimte nog groter dan hij al is.
Het personeel is erg vriendelijk al was het daardoor wel duidelijk te merken wie vakantiekracht was en wie er al langer werkten.
De sushi is erg vers en de seizoensgebonden specials hebben ons zeer positief verrast.
Nadat we ronde 5 hadden gehad van dit mooie all-you-can-eat concept, hebben we stiekem gevraagd of we nog een ronde 6 mochten bestellen om nog een keer een seizoensgebonden special te bestellen.

Enige minpunt kan zijn dat de parkeerplaats achter het restaurant niet duidelijk staat aangegeven, waardoor je het idee krijgt dat deze vol is.
Dominique N. Fijnproever (4 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Wij zijn hier eerder een aantal keer geweest naar volle tevredenheid.
De laatste keer leek het echter of er een aantal kostenbesparende wijzigingen zijn doorgevoerd.
De sojasaus is erg dun, lijkt aangelengd. De sushi's zijn gehalveerd in grootte. Bij het bestellen van Cola kreeg ik een flesje van Coca Cola, echter de smaak was duidelijk van een goedkoper merk.
Erg jammer dat we naar een alternatief moeten gaan zoeken...
Marco V. Meesterproever (41 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Leuk sushirestaurant met smakelijke gerechtjes. Het decor was leuk, modern, maar geeft toch een oosters gevoel. Je moet wel een beetje geluk hebben qua tafel. Ook leuk dat je goed de keuken in kunt kijken! De erg jonge bediening (man of 8, allemaal onder de 25 jaar oid), deed zijn werk zeer netjes, de briefjes werden snel opgehaald, drankjes werden snel en netjes opgenomen en bij de gerechtjes werd consequent benoemd wat het voor gerechtje was.
Het eten was ook erg smakelijk, lekkere sushi en ook de andere, gebakken en gefrituurde, gerechten waren smakelijk. Echter: als je met stokjes eet moeten het naar mijn mening éénhaps-stukjes zijn, en dat was lang niet altijd het geval. De verschillende soorten gebakken vlees en ook de zure komkommer waren niet normaal te eten... kwestie van even in stukken snijden in de keuken lijkt me...
Wat nog wel leuk en bijzonder aan het eten was hier waren de seizoensgerechten: een aantal gerechtjes die af en toe veranderen. Lijkt me leuk als je hier vaker komt: dan blijft er wat te ontdekken!
Al met al erg lekker gegeten, maar er zijn kleine dingetjes die nog beter kunnen...
Dennis . Fijnproever (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Wat twijfelend door de uiteenlopende recensies hebben we toch gekozen om hier te gaan eten. Tijdens elk tripje wat wij door Nederland maken proberen we het lokale shusi restaurant uit.

Japas heeft ons zeker niet teleurgesteld. Met hun afwisselende assortiment sushi onderscheiden zei zich. De seizoenskaart maakt Japas uniek. Ook de bediening is zaken kundig. Al met al een zeer geslaagde avond en we komen zeker nog een keer terug.
FotoRein . Meesterproever (34 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Weekend vakantie in Ermelo.
Lekker Japans op vrijdagavond met de ‘all you can eat’ formule.
In de middag even langsgegaan om te vragen of wij ’s avonds welkom waren. Helaas compleet bezet. Maar.. gelukkig nog net twee plaatsen aan de bar met uitzicht op de keuken.

Gezellige atmosfeer, je keek je ogen uit hoe het reilen en zeilen in de keuken verliep. Nou dat verliep meer dan super gestroomlijnd.
Werkelijk een goedgesmeerde eetfabriek met 25 man personeel waarvan 9 in de keuken, 12 in de bediening en bar. Slechts drie Aziatische medewerkers. Chinese koks kunnen Japans voedsel bereiden maar echt Japans was het niet helemaal.

Sommige gerechten zoals de gefrituurde garnalen en de gebakken zalm waren echt perfect. De overige ook uitstekend te genieten maar zonder de typisch Japanse verfijning.

Al met al een leuke avond voor een zeer redelijke prijs.
Als we ooit nog in Ermelo komen dan gaan we zeker terug.
Kim C. Meesterproever (22 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2015
Best een leuke zaak,sushi kan beter. Overige gerechten wel erg goed. Leuke sfeer en aardige bediening.

Onder de japanners met de all you can eat formule vind ik dat er betere restaurants zijn.

RosalieVerhaeghe . Meesterproever (10 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Prima om sushi te eten. Wel leuk dat ze wat "speciale" sushi op de kaart hebben en ook op de seizoenskaart. Dat maakt het niet zo standaard. Inrichting en personeel wel oké, niet bijzonder. Parkeren wel erg slecht geregeld, weinig plek en de plekken die er zijn, zijn krap.