Japans Restaurant TAO

Deurningerstraat 17 7514 BC Enschede Nederland Kaart
31-534320106

Over het restaurant Japans Restaurant TAO

Zitten op z’n Japans

Traditioneel of modern Sushi-eten. Bij TAO eet je traditionele gerechten en die kun je op traditionele wijze opeten. Reserveer een Tatami-mat en ervaar hoe gegeten werd in het oude Japan. Proef verse sushi terwijl je op gestapelde rijststro-matten zit. Ben je wat moderner ingesteld? Neem plaats op de stijlvolle stoelen.

Meer informatie over restaurant Japans Restaurant TAO

Maandag 17:00 - 22:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Airconditioning , Catering , Invalidentoilet , Toegankelijk voor rolstoelen
Roy D.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2017
Heerlijk gegeten hier met familie.
Eten was van uitstekende kwaliteit , maar moet eerlijk zijn , misschien wel een van de beste ooit. De kwaliteit was geweldig, zet dit restaurant in de randstad en je bent gevestigd als top tent( hier ook natuurlijk ). bediening was uiterst vriendelijk en correct. Super avond gehad!
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Restaurant was compleet vol waardoor het wel 1 uur duurde voordat wij het voorgerecht kregen. Kwaliteit van het eten is ZEER goed. Sashimi van zalm en tonijn was "boterzacht" Sushi kersvers en goed bereid. Klein minpuntje waren de Tempura garnalen die zeker niet krokant genoeg waren zoals dat hoort. Dit werd meer dan goed gemaakt door het zeer smaakvolle en exclusieve Wagyu vlees van 50 euro per portie.
Bediening was zeer vriendelijk en attent ondanks de drukte. Complimenten.

TAO behoort zeker tot een van de betere Japanse Restaurants in Nederland.
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Bediening was zeer vriendelijk en attent ondanks de drukte. Complimenten.

TAO behoort zeker tot een van de betere Japanse Restaurants in Nederland.
Vincent L.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Heerlijk gegeten echter was er helaas een voorval dat er voor zorgt dat wij niet meer terugkomen. We hebben de hele avond flink gegeten en gedronken en een goede rekening betaald, maar toen ons gevraagd werd om een toetje en wij aangaven graag koffie wilden bestellen werd ons vriendelijk verzocht deze op een andere plek op te drinken. " Omdat het toch aanzienlijk drukker was dan verwacht" en "zodat de volgende gasten hier plaats konden nemen".

Ik moet zeggen dat ik mij nog nooit zo opgejaagd heb gevoelt.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Vergeet die all you can eat sushi restaurants. De kwaliteit van het eten bij Tao is vele malen beter. De service is normaal. De aankleding is leuk maar wel redelijk standaard 'kijk ons eens Aziatisch zijn'. Het is wel spijkers op laag water zoeken. Tao is één van de beste restaurants in Enschede.

De Chef's Choice is een aanrader. Uiteraard kan je aangeven wat je absoluut niet lust of waar je allergisch voor bent. Maar beperk het niet teveel. De keuze van de chef is niet zo gek dat er te exotische dingen op staan, dus alles is wel te proberen. Onze favoriet was het dessert met de mango-ijs macarone. Die hebben we nog een keer bijbesteld.

Dus: gaan!
Wibo01 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Absoluut top! Heerlijke sushi, wat een kunstwerkjes, superieur en echte smaakexplosies! Bediening snel en vriendelijk. Gezellig ingericht. Heerlijke avond gehad! Niet verder zoeken. Heen gaan!
Vonkeman .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Een gezellig en leuk ingericht restaurant met zeer vriendelijk personeel en een goede bediening. De gerechten bij Tao zijn bijzonder lekker, vooral als je fan bent van sushi. De lekkerste gerechten waren in mijn beleving de tempura ebi roll en sake hosomaki. Overigens bestond ieder gerecht dat op tafel kwam uit veel verschillende smaken die geweldig samengingen.

Tao is een leuk restaurant om naar toe te gaan om iets speciaals te vieren of gewoon heerlijk te genieten van lekker eten en goede wijnen.
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
5 jaar geleden zijn we voor het eerst naar TAO geweest. Dit bezoek heeft toen genoeg indruk gemaakt dat we hier toch wel graag nog eens wilden eten. Inmiddels 5 jaar later, met de nodige sushi ervaring rijker in Nederland en een reis naar Japan. Dit keer met een bevriend stel dat net als wij ook van verrassingen houdt. Bij TAO is het namelijk mogelijk te kiezen uit meerdere zogeheten chefs choiche menu’s. Er werd uitgelegd dat het prijsverschil tussen de verschillende menu’s betrekking heeft op de aantal gangen maar ook in het gebruik van meer luxere producten. We kozen voor het duurste menu onder het mom; nu we er toch zijn...

9 gangen passeerden de revue. We begonnen met sojabonen, daarna een courgettesoep met vis, een 3-tal prachtig opgemaakte sushirollen. Stuk voor stuk heerlijk van smaak en super vers. Door naar de zeebaars met in tempura beslag gefrituurde aubergine. Heerlijk krokant korstje en perfect gebakken. Op mijn verzoek was er ook een gang waarbij er gyoza geserveerd werd, altijd 1 van mijn favorieten en na onze reis helemaal. Helaas valt het daardoor in Nederland vaak wat tegen maar TAO weet de gyoza uit Tokio zeker te evenaren, top! Bij de gyoza werd een heerlijk malse lamsrack geserveerd. Wij wentelden ons zeker in luxe, want de gang erna kreeg iedereen aan tafel een halve kreeft, makkelijk met stokjes te eten omdat het allemaal al kleine stukjes gesneden was, heerlijk. En dan, waar we stiekem al op hoopten, wagyu beef. Super mals maar met een heerlijk vetje… om onze vingers bij af te likken. De avond hebben we afgesloten met een grand dessert, een plateau met allerlei soorten ijs, gevulde macaron, ijstaartje met brownie en gesorteerd fruit. Wederom een onvergetelijke avond bij TAO!
Jasper G.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Net iets duurder dan de All you can eat concepten, maar zoveel beter! Lekkerste sushi ooit gegeten. Er is een aspect dat overheerst: de versheid van het eten. Heel veel smaken, perfect bereid, aanrader. Wij hebben het Tao menu genomen en nog wat extra sushi. Niet omdat het niet genoeg was maar zo lekker. Ook de warme gerechten waren heerlijk.
Taste T.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Geweldig! We hebben met een besloten gezelschap gegeten. Sfeervolle inrichting en vriendelijk personeel. De dames van de bediening gaven bij elke gang uitleg op de juiste manier. Perfecte wijn en perfecte gerechtjes. Ik dacht dat ik niet van Sushi hield. Ik ben om wabt dit is zoooo goed.
bert-olde-olthof .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Wij komen altijd graag bij Tao.
Kwaliteit staat hier hoog in het vaandel. Vooral de verrassing menu's zijn zeker een aanrader.
Personeel vriendelijk maar soms iets te amicaal.
Bern158 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Uitstekend gegeten weer bij Tao. De menu's zijn altijd een verrassing en vooral de sushi is heerlijk. Enige puntje is dat het erg druk en vol is waardoor je vrij dicht op je buren zit.
Gerard M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Beste sushi restaurant van Overijssel (en omstreken) wij komen altijd graag naar Tao. Sushi is hier geweldig net zoals als de andere gerechten. Gastheer is altijd in voor een praatje en de service door het bedienend personeel is ook gewoon zeer goed. Restaurant is wel wat duurder dan een "All you can eat" restaurant maar is het prijsverschil meer dan waard.
Harry K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2015
Shusi's , shasimi van super kwaliteit mijn voorkeur ging uit naar advocade zalm verder was er met kreeft en tonijn. De schotel met koude verse vis; tonijn, coquilles, zeebaars en gamba staartjes super vers en mooi opgemaakt. Ook de warme gerechte zeer goed van smaak.
Witte huiswijn bij alle gerechten was goed van temperatuur en paste prima bij de gerechten.
Het personeel is zeer vriendelijk, kundig en attent.
Decor is altijd een kwestie van smaak, maar hier is het prima en passend bij deze zaak.
Het was die avond vol en we hadden totaal geen hinder door geluid van andere tafels.
Tom T.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Met een aantal zakenvrienden hier gaan eten vanwege de goede berichten die er rond gingen over dit restaurant. Die blijken terecht, dit blijkt één van de betere Japanse restaurants te zijn. Wij gingen allen voor de Chef's choice nr. 2 en dat bleek een prima keus. Er kwam van alles langs: zensai, een keus aan sashimi, mooie sushi's, tot aan kreeft en teppenyaki (eend en biefstuk) toe. Ook nog een zeer fors dessert aan het eind.

Het tempo waarin één en ander geserveerd wordt is mooi constant en de bediening zeer correct. De porties zijn erg ruim en de prijs/kwaliteit is uitstekend. Voor wie van de Japanse keuken houdt absoluut een aanrader.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Afgelopen vrijdag gegeten bij TAO. Hooggespannen verwachten na de vele lovende verhalen van anderen, dus dat is altijd gevaarlijk. Eerste indruk was prettig, fijne sfeer, leuk aangekleed en vriendelijk ontvangst. We zaten in een zitkuil, waar je je schoenen uit moet trekken. Onhandig als je naar de WC moet, want dan trek ik liever de schoenen weer aan, maar dat mag de pret niet drukken.

We bestelden een chefs menu en werden verrast door de vele ideeën van de kok. Gerechten allemaal mooi opgemaakt en gepresenteerd. Smaak was soms wat aan de laffe kant. Lekker, maar niet verrassend smaakvol.

De kreeft, onderdeel van het menu, viel qua smaak wel tegen, de lang op de plaat gelegen en daardoor soms bijna taai. Ook de keuze om tussen alle gebakken vissoorten (w.o. zalm , tonijn en zwaardvis) een stukje parelhoen te serveren, begrijp ik niet.

Bediening was erg netjes en vriendelijk. Persoonlijke aandacht is prima.

Eindoordeel, we hebben lekker gegeten in een prettige sfeer met vriendelijke bediening. Minpunt is de prijs kwaliteit verhouding. We waren met z'n tweeën zo'n 150 euro kwijt, maar ik had niet het gevoel dat de beleving in lijn was met die prijs.
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Hier gegeten met vriendinnen. Wat is het toch lekker hier de keukenbrigade begrijpt zijn vak. Alleen zijn de wachttijden tussen de gangen te lang!
Aart I.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
Goede ambiance en vriendelijke service. Uitgebreide keuze aan warme en koude Japanse gerechten. Heerlijke sushi, zowel traditionele als meer onconventionele gerechten, allemaal mooi opgemaakt. Leuk restaurant om uitgebreid en rustig Japans te eten.
Justproeven .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Echt een aanrader dit, wat kunnen ze hier geweldig lekker koken. Zeer kundige en vriendelijke bediening. Goede kaart, fantastische sfeer. al regelmatig een heerlijke avond beleefd.
Zwollenaer .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Na een middagje winkelen in Enschede gebeld met Tao of we nog een tafeltje voor drie personen konden reserveren. Gelukkig konden we nog terecht. We zijn bekend met het de all you can eat sushi / fusion restaurants in Zwolle. Erg lekker, maar Tao stijgt hier ver boven uit! War hebben we daar overheerlikle sushi gegeten. Ons werd geadviseerd de sushi specials te proberen. Echt niet normaal, zo lekker! Het personeel was erg vriendelijk. We komen zeker vaker vanuit Zwolle naar Enschede om hier te eten. Als je van japans eten houdt is dit zeer zeker de moeite waard.