Japans restaurant Sake

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
6,1
P V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Afgelopen weekend sushi voor 25 personen laten bezorgen en was uitstekend verzorgd , mooi opgemaakt op zelf geleverde schalen en een ieder vond het voortreffelijk
Loes P.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
We komen hier echt al jaren. Helaas de vorige keer duurde alles erg lang en weinig personeel vd drukte.
Vandaag was het wederom vreselijk onze kaart stond bij de eerste ronde al 20 min te wachten vervolgens duurde het 20 min voor dat het kwam met een sorry vh lange wachten en hadden we ook de helft maar gekregen.
Het was druk maar dat was al jaren zo..naar mijn idee te weinig mensen. De shushi was ook niet mooi gemaakt en in de met kip zat zelfs een hrd stuk
Erg jammer dat ze zo achteruit gaan...wij hebben dan ook besloten volgende keer iets anders te kiezen.
Belle P.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Dit was een geweldig en succesvol restaurant waar we al vele malen hebben gegeten en vrienden en familie mee naar toe hebben genomen om te eten. Inmiddels zijn er in Almere zelfs meerdere vestigingen met hetzelfde concept: per ronde mag je vijf gerechtjes bestellen: maximaal 6 rondes en/of 2 uur tafelen. De sushi is vers en lekker en er is veel variatie om uit te bestellen. Maar helaas zit er de laatste tijd flink de klad in en de laatste keer dat we er gegeten hebben, hebben we besloten dat het de laatste keer was. Het gaat helemaal fout met de bediening/logistiek. Het is erg lang wachten op je bestelling. Op een gegeven moment komt de kaart terug en bestelden we alvast de volgende ronde omdat we merkten dat het te langzaam ging. Na twee uur zaten we nog op onze gerechtjes te wachten van de derde ronde. Nadat er een al een halfuur niets meer was gearriveerd besloten we maar te vertrekken. Het was niet heel druk in het restaurant (vroeger zat het altijd bomvol) dus dat kan geen reden zijn geweest voor deze slechte logistiek. Dus als je er van houdt dat je geduld op de proef gesteld wordt terwijl je met een rammelende maag eindeloos zit te wachten op je eten is dit een ideaal restaurant.
J0ng3rd3n .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Stampvol huis maar dat mocht de pret niet derven. Heerlijk etentje gehad, bediening was gericht en vriendelijk. Altijd weer een plezier om naar terug te gaan, helemaal nu met de nieuwe (items op de) kaart!
Catharina B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
In het begin ging het wel goed,alleen vond ik dat het personeel erg opdringerig was met drinken,ze gingen zelfs zover dat ze bij mij en mijn tafelgenote de halfvolle flesjes met water al weghaalde.daar had je zo gauw geen erg in ,dus moesten we nieuwe bestellen,ik denk dat ze daar hun verdienste uithalen.Na de 2e gang bleek na een half uur wachten dat ze onze bestelling voor de 3e gang kwijt waren geraakt ,inmiddels was het al 10 uur en de serveerster vertelde ons dat ze om half 11 sluiten.
Met tegenzin kregen we toch de 3e ronde maar je kon zien dat er geen zorg aan was besteed en zo smaakte het ook de garnalen waren niet te pellen en de smaak was ver te zoeken m.a.w afgeraffeld.Al met al een slechte ervaring ik zal dit nooit iemand aanraden want ik voel me genept.
Invyv .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Sake is voor sushi mijn vaste plek in Almere, naast de sushi staat er op de menu kaart ook mijn favoriete grill en frituur gerechten, zoals de Gyoza en zoete aardappel tempura. De bediening is de laatste tijd een beetje verslechterd, maar uiteindelijk gaat het toch wel om het eten.
MKole .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
We komen hier regelmatig en het is gewoon altijd goed. Het menu wisselt zo af en toe, maar steeds een paar gerechten er af en er op. Onze favoriete gerechten blijven er gelukkig gewoon op staan. Ik vind de kwaliteit uitstekend en stabiel, nu in de afgelopen jaren een keer of 10 gegeten en het is altijd lekker. Dat kan je helaas bij andere restaurants niet zeggen. Het decor is prima, de grote vissenkom ervaar ik niet. Het is inderdaad een grote ruimte maar door de opstelling van de tafels, stoelen en banken en verhogingen en afscheidingen heb ik toch altijd een intiem gevoel. De service is prima, we willen altijd graag wat meer gember en als het op is dan vraagt men heel alert of we nog meer willen. Je lijstje rechtop zetten en ze zijn er heel alert op om het op te halen om daarna je eten behoorlijk rap te serveren. Hoe druk het ook is! Veel gezeur van enkelen hier vind ik echt onterecht, je moet ook geen enorm exclusieve Japanse gerechten verwachten, en het is ook geen vreetschuur waar je zelf met je bord langs het buffet moet. Het zit er gewoon tussenin, aardig personeel die prima service verlenen. Wij komen hier graag en we zijn echt een stel als het ons ergens niet bevalt dan gaan we er niet meer heen. Dat we hier regelmatig terugkomen is een compliment voor Sake.
Fabienne H.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Laatst hier gegeten met mooi weer en dus besloten om buiten te gaan zitten. Voorheen was het decor buiten erg mooi met bloemen e.d. Ondanks dat het nu zomerseizoen is waren er bijna geen bloemen te bekennen. Oude bladeren e.d. waren niet weggeveegd, maar dat mocht de pret niet drukken.

De bediening was top. Drinken en eten kwam op tijd en ze waren erg vriendelijk.

Ik heb vaker in dit restaurant gegeten en helaas viel het eten dit keer wat tegen. Het was erg druk in het restaurant gezien het mooie weer, maar blijf desondanks toch je best doen. De sushi was overduidelijk haastig bereid. De handroll was niet helemaal afgedraaid waardoor ik een kwart open handroll op mijn bord had. Qua sushi is er niet zoveel keuze. De kaart mag op het gebied van sushi wat meer worden uitgebreid. Hollandse hapjes zoals tomaat met mozzarella, fruitsalade en carpaccio mogen wat mij betreft van het menu. Het is toch een Japans restaurant of niet? Door de Hollandse toevoegingen op het menu krijg je sneller een vreetschuur-indruk. Bepaalde dingen op het menu zoals de sweet egg bun, sesame balls e.d. zijn juist heerlijk. Meer Japans en minder Nederlands graag.
Petra Z.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Eerste keer sake omdat een ander restaurant vol zat.
Heerlijk gegeten. Veel variatie in de sushi. Lekkere ossenhaas en grill gerechten Wij komen terug
Snakkertje .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Heb wel vaker dit concept uitgeprobeerd, maar was bij Sake heel tevreden over het gebodene.
Gerechten smaakten zeer goed, vooral de malse lamskoteletjes, mooi rosé gegrild.
Enige minpunt bij dit concept, dat alles door elkaar komt en dat enkele tafelgenoten nog op eten uit een vorige ronde zaten te wachten. Beetje rommelig af en toe.
Maar, dat schijnt er een beetje bij te horen. Je moet je je er op instellen. Voor de twee jarigen in onze groep werd ook nog leuk gezongen door het personeel :).
Ga ik er nog een keer eten? Ja, vast wel, over een tijdje weer!
IENS1 .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Vooral de grilgerechten smaakten bijzonder goed. Rest van het eten was grotendeels ook prima. Van buiten ziet het er erg leuk uit maar eenmaal binnen zit je in 1 grote ietswat ongezellige vissenkom. Groot nadeel waren de rondrennende kinderen. Kinderen opzich zijn geen enkel probleem, begrijpt u me niet verkeert, maar huer speelde de kids tikkertje tussen de tafels door was verschillende botsingen met het personeel en tafels te weeg brag. Ik ben van persoonlijke mening dat het restaurant hier iets van moet zeggen (helaas namen de ouders hierin hun verantwoordelijkheid niet) al is het alleen maar om de veilighijd van hun gasten te waarborgen. Er wordt immers gelopen met volle dienbladen waar hete producten zoals soep etc op staan. 'Gelukkig' werden vanavond alleen de kids omgekegelt bij de botsingen en kon het personeel incl dienbladen blijven staan. Voor mij een reden om niet terug te komen, ik vind het belangrijk om te ontspannen wanneer ik uit eten ga.
RS1818 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Dit is echt de vreetschuur van Almere. De sushi smaakte niet vers, de service dramatisch, gasten vergaten ons vaak. En daarnaast is er over het decor ook weinig te vertellen. Het is 1 grote zaal waar je met zijn allen in zit.
Bas T.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2014
Wij hebben inmiddels verschillende sushi restaurants met het 'all-you-can-eat' concept geprobeerd, dus we kunnen dit restaurant goed vergelijken met de andere. Kort samengevat is Sake gewoon helemaal prima. Het decor is gewoon goed, al verwacht ik dat als het druk is je erg dicht op elkaar zit. De service was ook prima, niets op aan te merken maar ook niet bijzonder. Wat wel bijzonder was, was dat de sushi (met name de rijst) niet van bijzondere kwaliteit was. Maar dat daarentegen de gegrilde en gefrituurde gerechtjes één van de beste tot nu toe waren!
Rijstmetkip .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Na een dagje winkelen in Almere hier om 18h aan tafel geschoven voor een hapje sushi. All-you-can-eat voor 22,80. Prima prijs voor erg lekker eten, een sfeervol ingericht restaurant en goede service. Een tafeltje voor 2 voelde intiem aan, ondanks de volle zaak. Zeker een aanrader!
Mjammie M.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2013
Wat een leuk en goed restaurant. Van sushi tot lamskoteletjes; alles was even lekker en goed bereid. Nooit eerder voor een all-you-can-eat principe gekozen omdat ik het idee had dat het dan een vreetschuur zou zijn. Maar dit is bij Sake absoluut niet het geval. Hier kun je gewoon heerlijk eten zonder dat er mensen naast je zitten die zich helemaal vol zitten te vreten.

Goede service en schone toiletten; ook een goed en groot invalidentoilet. Met allergie werd ook prima rekening gehouden. Bedankt voor de gezellige avond. Wij komen zeker nog eens terug!
Schelto W.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2013
Na een dag Amsterdam terug in het hotel in Almere zagen we vanuit ons raam het restaurant Sake. Mooi dichtbij en we zijn dol op sushi. Vaak maken we deze zelf maar vanavond uit eten. We hebben geluk. Het was druk maar voor ons beiden was er nog een tafel. De spelregels waren snel duidelijk en te veel bestellen en niet opeten is er niet bij. Maximaal 6 rondes van 5 gerechten per persoon. Verder dan 4 zijn we niet gekomen. Niet omdat de kwaliteit niet goed was maar we hebben genoeg gegeten. De kwaliteit van de sushi en andere gerechtjes vonden we bijzonder goed. Voldoende wasabi en gember. De gember was scherper dan we gewend waren maar best van smaak. En natuurlijk sojasaus oet Grun. (kikoman) Sake hebben we niet gehad maar wel een fijne droge witte huiswijn tegen een redelijke prijs. Mochten we weer in Almere komen zullen we zeker dit restaurant nog eens bezoeken Een aanrader.
Lamaj .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2012
Ik vind het eten werkelijk fantastisch! Leuke formule en de entourage is ook heel gezellig. 2 puntjes van kritiek. Veel personeel en het lijkt of ze geen structuur daarin hebben. Dus iedere keer als er weer een ander aan je tafeltje komt word er steeds weer gevraagd of je nog iets wilt drinken. Dat vind ik heel irritant. Onderling is er geen communicatie. Mjn grootste kritiek punt is dat ik niet gewoon een glas kraan water mag drinken. We hebben ruim aan frisdrank besteld maar ik drink graag water (veel). Dit geldt overigens voor ieder restaurant. Als je niet gewoon een kan water op je tafel kunt krijgen dan vind ik dat echt heel erg dom en vervelend. Maar nogmaals, het eten was heerlijk!!
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2012
Dito als Kimono, gaat alleen meer mis dan bij Kimono. Je krijgt vaak gerechten die je niet hebt besteld en hetgeen wat je besteld krijg je niet dat is soms wel leuk. Prijs kwaliteit dik in orde
Dennis L.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
Ikzelf ben geen Sushi eter, echter heeft Sake voor de niet Sushi eter ook heel wat wils op de kaart! Het eten is erg goed van smaak en het vlees (vooral de ossenhaas) zeer mals. Het personeel doet goed hun best en kijken met regelmaat of je nog iets te drinken hebt of wil bestellen of niet. Het enige nadeel vind ik is dat ze soms (vooral in drukte) gerechten vergeten, en dat ze de sushi en niet sushi gerechten niet tegelijkertijd uitleveren op die manier is mijn partner al klaar met eten terwijl het mijne nog niet bezorgd is. Ook zijn de kleine 2 persoonstafels wat krap aan en dichtbij elkaar geplaatst. Al met al goed eten en service voor een nette prijs.
Marcel_l .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2012
Ooit begon het in Almere met Kimono, een all you can eat sushi restaurant. Dat liep dermate goed dat de eigenaren een tweede, wat groter filiaal hebben geopend, genaamd Saké. Inmiddels behoren ook Sapporo en Fuij House tot dezelfde uitbater in Almere.
Het concept is eenvoudig: voor 19,80 (ma-wo) of 22,80 (do-zo) kun je twee uur lang genieten van kleine (aziatische) hapjes die je via een kaart kunt bestellen. Omwille van verspilling is er een beperkt aantal hapjes dat je per persoon per keer kunt bestellen, maar geen zorgen, honger houd je niet over!
Het assortiment gaat van salades met of zonder zeewier tot verschillende sushi en maki soorten, ossehaad, lamskoteletjes of, voor de minder avontuurlijk aangelegde eters, friet, worstjes en loempiaatjes.Soms is het even wachten tussen de gerechten, en een heel enkele keer gaat iets ook wel mis, en wordt het verkeerde gebracht of iets juist niet gebracht. Maar het personeel is altijd vriendelijk en behulpzaam.
Grote adder onder het gras bij dit concept is natuurlijk dat je, in combinatie met de zoute Kikoman-saus, dorstig wordt, en de drankjes zijn aan de prijs!
Wat wel weer positief is, is dat men eeen uitgebreide drankenkaart kent en, zoals een Japans restaurant betaamt: verschillende en aanbevelenswaardige soorten saké heeft!
Zéker voor meer dan ééns aan te bevelen!