Japans Restaurant Orandaya

Scheldestraat 82 1078 GN Amsterdam Nederland Kaart
31-206722100

Over het restaurant Japans Restaurant Orandaya

De verfijnde Japanse keuken

Het geheim van sushi: ingrediënten die verser dan vers zijn. Dat hebben ze hier goed begrepen. De gerechten zijn daarnaast ook zeer verfijnd, puur en doen recht aan de reputatie van de Japanse keuken. Naast de hoge kwaliteit, vind je ook veel Japanse specialiteiten die je niet in elk restaurant zal vinden.

Meer informatie over restaurant Japans Restaurant Orandaya

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00

7,2
Lon H.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Orandaya is een van de betere Japanse restaurants in Amsterdam.Ik blijf er terug komen en ben iedere x weer een smaaksensatie rijker
Austin C.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Etentje bij onze vertrouwde japanner. Bij aankomst vriendelijk naar onze tafel begeleid, reservering online gedaan. Mooie is.. Het werkt ook nog..
Omdat de variatie zo groot is hebben wij aangegeven wat wij willen en een bedrag per persoon genoemd. Geloof mij, dit werkt echt het beste! Sushi en een vers visje stond op onze verlanglijst.
Er kwam automatisch speelgoed onze kant op voor de kleine van ons, niet dat hij vervelend was. Maar gewoon uit vriendelijkheid en respect voor de alertheid.
Vooraf kwam er wat sushi en andere hapjes, later onze zeebaars. Gewoon gebakken met grove zeezout en de dinner afgesloten met lekkere groene thee ijs.
Bedankt voor de heerlijke avond! Complimenten aan de gastvrouw en kok!
Edgar S.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Heerlijk eten, pure smaken voor een goede prijs. De kaart is uitgebreid, dus veel keus. De losse gerechtjes zijn heerlijk, met meerdere mensen eten heeft dan het voordeel dat je veel verschillende gerechtjes kunt proeven. Tip: kijk tevoren naar het menu op de website en google de gerechten! Het menu is in het Engels en Japans. Drankjes zijn duur. Zelfs voor amsterdamse begrippen.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
De sushi was ok, niet super speciaal. Ik had er meer van verwacht gezien de lovende recensies. De service was prima, aardig vrouwtje. Decor heel basic.
rcano .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
De lekkerste Japanse restaurant in Amsterdam. Heel verse vis, heel zachte smaak en goed voorbereid in het algemeen. Sterk aanbevolen!
Ruben1980 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Kom hier niet voor de aankleding maar puur voor het eten. Je kan er prima eten en er werkt vriendelijk personeel. Ze spreken niet goed Nederlands en Engels maar dat heeft ook wel weer zijn charmes. Met zijn tweetjes waren we inclusief drankjes en uitgebreid eten €97,- kwijt. Tip, sashimi is hier wel erg aan de prijs. 4 stukjes vis (2x tonijn, 2x zalm) €10,-
Xandra L.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
We aten voor de tweede keer bij Orandaya en wederom was het heel erg goed. Vooraf kip yakitori, daarna een salade met tonijn en vervolgens angus beef terriyaki. Elk gerecht was heerlijk: kwaliteit van vlees en vis uitstekend en goed op smaak. Jammer dat de serveerster slechts een beetje engels spreekt, en bijvoorbeeld niet uitlegt welke amuse je geserveerd krijgt (was overigens heel lekker, een soort gemarineerde groente met vis , maar welke?...)
Van de entourage moet je je niet veel voorstellen, maar het eten en de schappelijke prijzen maken dat meeer dan goed!
Kamran T.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Heel lekker en echt Japans eten voor een redelijke prijs. De decor is vrij simpel. De bediening was goed - mijn zoon was jarig en kreeg een taart met kaarsjes. Heel lief en een ware verassing. Wij hadden een menu besteld op advies van de eigenresse en had heel gevarieerd gegeten. De sea bass was heerlijk. Ik zal zeker hier terug komen.
dicktol1981 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Lekker gegeten, vriendelijke bediening. Wanneer je er om 18.00 begint ben je ruim op tijd klaar voor een voorstelling om 20.00 in de RAI. Schappelijke prijs
Vicki K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
Het was erg druk, de keuken kon het eigenlijk niet aan waardoor wij lang hebben moeten wachten op ons eten. De bediening deed hun best, was erg vriendelijk en bood ons soep aan voor het wachten. De kwaliteit van het eten is uitstekend; wij komen zeker terug.
Lodewijk K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Na jaren weer eens gaan eten bij Orandaya en ik was niet teleurgesteld! Nog altijd wordt er heerlijk eten geserveerd en nog altijd was de beef teriyaki heel lekker en komt ie werkelijk 'sizzling' op tafel! Goede prijs kwaliteit!
Erich14 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Rustig restaurantje met twee bedienende dame's, wat met 4 groepjes gasten prima ging. Een grote variëteit aan gerechten! We hebben met 2 personen 4 verschillende voorgerechten genomen waaronder de gebakken tofu, aubergine, boontjes en inktvis balletjes. Vooral de tofu en de boontjes waren heerlijk! Daarna 2 hoofdgerechten, gelukkig zonder rijst etc want het was bij elkaar meer dan genoeg. Prima van smaak en nog genoeg op de kaart om een volgende keer te testen. En de prijs, inclusief 2 drankjes + een fles bruisend water was 'behapbaar', rond de 85 euro. Zeker de moeite waard om eens wat te eten!
Romatski .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Toen we binnenkwamen hadden we niet direct het gevoel dat we in een toptent waren belad. We kozen het menu Sakura waarbij je van alles wat krijgt. Wat een sensatie!! De keuken is werkelijk fantastisch!! Voor ons de ontdekking van het jaar.
micasjas .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
We zijn gisteren wezen eten. Het eten was natuurlijk supergoed maar de prijs en hoeveelheid staat niet in verhouding met elkaar. Je betaald voor sommige appetizers het zelfde bedrag als een pak/zak uit de winkel terwijl je nog geen kwart van de volledige inhoud krijgt. Ligt dit aan mij of is dit een heel hoog bedrag wat ze dan per portie rekent? Snap dat je winst moet maken maar 400%... De hoofdgerechten zijn de hoeveel appetizer/bijgerecht maar je betaald wel een bedrag alsof het een hoofdgerecht is. Je moet dus wel een dikke portemonnee hebben om meerdere "hoofdgerechten" te nemen anders heb je na een paar uur weer honger.
Rick R.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Een 'echt' Japans restaurant waar je wordt omringd door Japanners. Het eten is klassiek en authentiek. Verwacht geen uitspattingen met spectaculaire sushi combinaties maar juist de pure Rolls met vis die van versheid op je tong smelt. De bediening is, ondanks dat er maar een vrouw stond, vlot en beleefd.

Enige minpuntje is dat er of geen goede afzuiging van de keuken is/ of dat deze niet werkte op de avond dat wij het restaurant bezochten waardoor er een sterke etenslucht in het restaurant hing.
Proever199023 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2014
Niet goedkoop, maar erg lekkere sushi. Ook de tokoyaki en andere kleine gerechtjes zijn de moeite waard. Bediening is heel vriendelijk.
arie H.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
De sushi en sashimi is hier prima en de hijiki en de krokante tofu vind ik persoonlijk altijd aardige bijgerechten. De bediening is vriendelijk en attent.

rsanders .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Simpel, maar oh zo lekker Japans eettentje in de Rivierenbuurt.
Interieur is eenvoudig, maar de tafels zijn ruim en het is netjes.
Vrouw in de bediening, volgens mij de eigenaresse want ze is er altijd, werkt hard en is altijd heel vriendelijk. Maar het belangrijkste van Orandaya is het eten en dat is gewoon meer dan goed. Alles kraakvers, de sushi, de sashimi, de edamame. Misosoep goed op smaak. De yakitori is met malse kip en een lente-ui wat een lekkere bite geeft. Sizzling beef wordt op een hete plaat geserveerd en kan makkelijk voor 2 personen worden besteld. Grote portie!
Orandaya heeft een zeer uitgebreide kaart, waarvan ik nog lang niet alles heb gegeten, maar ik weet zeker dat het allemaal lekker is. Ook een aanrader is het ijs: groene thee of sesamijs. Kleur is wat vreemd, maar de smaak is geweldig!

Henk D.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Heerlijke sushi, tempura met daarbij verschillende lekkere Japanse biertjes en sake . Het toetje van eigengemaakte groene thee- en sesam ijs was overheerlijk.
Suzannestofberg .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2013
Wij eten minstens een paar keer bij Orandaya, liefst iedere maand een keer. Echt de allerbeste sushi die ik in Nederland heb gegeten. Het is heel Japans, daarom ook populair bij Japanners. De bediening is ontzettend aardig. Je waant je echt even in Japan. Het eten is verfijnd, puur, en de vis is altijd heel vers. De prijs is wel wat aan de hoge kant, maar liever minder vaak sushi en dan ECHT zoals sushi hoort te zijn, dan lagere kwaliteit.