Japans Restaurant HANASATO

Gedempte Zuiderdiep 55 9711 HB Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Japans Restaurant HANASATO

Werelderfgoed eten

Bij Japans restaurant Hanasato is het eten zo bijzonder dat het door Unesco bestempeld is als cultureel werelderfgoed. De traditionele Japanse keuken Washoku stijl wordt bewaakt in het Groningse restaurant.

Meer informatie over restaurant Japans Restaurant HANASATO

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:30

Jouw recensie over het restaurant Japans Restaurant HANASATO

Marick M.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Ik heb nog nooit een recentie geschreven maar Hanasato verdient het. De gerechten zijn mooi opgediend, fantastisch op smaak en volgen elkaar goed op. Het wagyu vlees was erg lekker, maar het beste vonden wij de voorgerechten. De bediening heeft perfecte timing, ligt de gerechten goed toe en is vriendelijk. Wij hebben een heerlijk ontspannen avond gehad voor een meer dan uitstekende prijs.
Ilse H.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Samen met onze dochter heerlijk gegeten! Wanneer je ECHT Japans wilt eten, is dit restaurant een echte aanrader. Wanneer je op zoek bent naar een snelle hap, of the all you can eat formule gewend bent, moet je hier gewoon niet naar toe gaan. Wij hadden gereserveerd voor het seizoensmenu en het was heerlijk. De chef is een echte Japanner, met oog voor detail, ware kunstcreaties kregen wij geserveerd. Wij hadden nog nooit Shabu Shabu gegeten en we vonden het heerlijk. Wij wonen niet echt in de buurt maar wij gaan zeker terug!
Kevin V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Ik heb bij hanasato genoten met volle teugen. Smaken en geuren waren bijzonder mooi en vers. Je proeft echt dat de ingrediënten super vers zijn. De shabu-shabu was ook erg leuk om te doen en het wagyu vlees was goddelijk! De bediening was vriendelijk en heeft een prettige bijdrage geleverd aan deze fijne avond. Ik kijk er naar uit om hier snel weer te komen eten!
GregoryJT .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Afgelopen zaterdag voor het eerst bij Hanasato gegeten. Wat een beleving. Heerlijk gegeten.

Het was heerlijk, eten in één woord TOP.

Bediening

Voor een restaurant dat vermeld staat in de Michelingids een beetje amateuristisch. In een paar gevallen staat de serveer(st)(d)er aan het hoofd van de tafel en vraagt of wel het willen doorgeven aan hem/haar.

Het mooiste van alles komt nog. Als we vragen om de rekening komt de 'leidinggevende' zich er mee te bemoeien en staan er 3 personen de rekening op te maken. Dit vraagt al om alertheid. En ja hoor er staat dat we 4x de River Retreat hebben besteld, terwijl dit er maar één was. In totaal 2 a 3 drankjes te veel en een paar keer de verkeerde drankjes aangeslagen. Excuses kan er nog met moeite vanaf.
Wij zullen u uitleg geven met betrekking tot de rekening van de wijn. Op uw rekening stonden 4 glazen wit & 2 rood. U heeft bij onze ober aangegeven dat dit onjuist was. Dus hebben we weer gevraagd aan uw groep hoeveel glazen jullie gehad hebben. Een dame melde dat ze 3 wit had gehad. U had 1 wit. Dus het aantal wit klopt. Wat betreft het glas rood, volgens onze obers heeft andere meneer 2 glazen gehad. Maar hij hield vol dat hij slechts één rood had gehad en zei dat het aantal wit ook niet klopte. Daarom kwam de leidinggevende bij de kassa. Met het oog op gastvrijheid plaatsen we altijd gasten in de machtspositie, de leidinggevende heeft dan ook besloten om 1 rood & 1 wit van de rekening te halen. Later die avond hebben we onze beveiligingscamera bekeken, en we zagen dat 4 wit & 2 rood naar uw tafel zijn gebracht. Dus u heeft eigenlijk te weinig betaald. U schrijft dat u 1 glas heeft besteld? Dat klopt totaal niet. Daarom vinden we het vervelend dat u ons onder valse voorwendselen in een kwaad daglicht zet.
Heinb S.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Alweer een tijd terug dat ik een recensie heb geplaatst. Maar dit keer vind ik het weer eens nodig.
Was alweer even geleden dat we in Hanasato waren, maar wat een genoegen om terug te zijn.
Wat een aangename en goede bediening. Prima toelichting en uitleg m.b.t de kaart en een snelle en voorkomende service.
Verrukkelijke smaken. Zowel de amuses (mooie zal, haringkaviaar en een beetje wasabi en later een smakelijk soepje tussendoor), als de gerechten.
Mooie sashimi met heerlijke sausjes en daarna de shabu-shabu. Voor mijn partner seafood, voor mij het prachtige black angus rundvlees en voor beide de groentes. Het is leuk bezig zijn, maar het is vooral topkwaliteit aan vis, vlees en groente met lekkere sausjes en daardoor een smaakfestijn.
Voor herhaling vatbaar.
Kevin B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Met eerste kerstdag hier gegeten en oh wat een avontuur! Erg bijzonder om een keer meegemaakt te hebben. Alles is erg vers en dat zorgt voor een ware smaakexplosie in je mond. Het restaurant ziet er prachtig uit van binnen! De service was erg vriendelijk en alles werd leuk uitgelegd. Zeker een prachtjuweeltje op gebied van japans eten! Aanrader!
Kyrill R.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Hanasato blijft een van de beste Japanse restaurants in de buurt. We hebben er weer heerlijk gegeten. Dit keer zijn we voor het eerst voor de zes gangen diner gegaan en dat is goed bevallen. Niet alles wat naar onze smaak, maar dit had vooral met ons zelf te maken. Het enige waar nog aam gewerkt zou kunnen worden in de service. Zo hadden we drie verschillende obers bij onze tafel, waardoor het twee keer voorkwam dat we dezelfde vraag moesten beantwoorden. Een van de serveersters was nieuw en wist ons ook helaas geen sake advies te geven anders dan op het menukaart stond. Desalniettemin was het weer genieten van het eten.
Kees B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Hanasato is goed in beleving. Aantal heerlijke gerechtjes maar overgewaardeerde shabu shabu en sushi. Bediening is veel te opdringerig bezig om je extra producten te slijten (5x iemand aan je tafel binnen 10 minuten). Al met al ook behoorlijk aan de prijs.
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Tijdens een rondreis door Japan hebben we kennis gemaakt met de echte Japanse keuken waaronder shabu shabu; een soort bouillon fondue. We hebben dan ook gezocht naar een restaurant in Nederland die dat ook aanbiedt. Met alle goede recensies, krantenartikelen en zelfs een vermelding in de Michelingids waren de verwachtingen erg hoog maar Hanasato heeft deze meer dan waard gemaakt. We hadden het Wagyu premium 6 gangen menu gereserveerd. Bij de eerste hap van de amuse waanden we ons weer in Japan. De sashimi supervers, de garnaal zo vlezig en zo vol van smaak, de zee-egel een nieuwe ervaring, de black cod had een heerlijke smaak, vooral de huid. Lekker met het Japanse pepertje ernaast, de eend precies goed gebakken, en zo kan ik nog wel even doorgaan. En dan, waar we voor kwamen de shabu shabu. Het Wagyu vlees was wel wat dunner gesneden waardoor het wat lastig op te pakken was met een stokje maar was lekker mals. Lekkere sausjes voor bij het vlees en de verschillende soorten groenten. Het nagerecht was een soort groene thee mousse met rode bonen pasta met een klein bolletje wit sesamijs ernaast waarbij je eindelijk eens echt sesam proeft. Goede opbouw in het menu, zeker voor herhaling vatbaar en eindelijk een plekje buiten Japan kunnen vinden waar we weer echt Japans kunnen eten.
Joop B.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Wij hebben heerlijk bij dit restaurant gegeten. Originele Japanse gerechten in een goede samenstelling en van een uitstekende kwaliteit. Kennen veel Japanse restaurants in het land maar dit is een echte aanrader.
JWW11 W.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
We hebben het viergangen menu genomen. Kort en goed: heerlijke smaken, goede producten en geen frutsels. Strak gepresenteerd. Smaaksensaties varieerden tussen WAUW en lekker. Amuse wauw, soep lekker. Hoofdgerecht shabu-shabu was verrukkelijk. Je vraagt je alleen af wat er met die fenomenale bouillon gebeurt als je weg bent.
Tip: tegen mijn gewoonte in, neem een groene thee of sesamzaad ijs als dessert. Weer wauw.
Service was erg to the point, vakkundig en vlot. Toch maar een 7 omdat het ook wel erg strak was, tikje streng voor mijn smaak.
Decor is mooi. Past bij het eten en de service: strak.
Ja het is een aanrader en ja ik kom terug.
Voor 3 personen waren wij € 170 kwijt. Naar mijn smaak in balans met de kwaliteit.
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Het was een echte beleving om hier te eten. Veel vis (en ik ben niet zo'n visliefhebber), maar het was heerlijk. Kraakverse zalm, rode poon met lekkere wasabi en sausjes. Daarna de shabu shabu met Wagyu vlees en vis. Het vlees smaakte geweldig. De bediening was top. Lekkere sake gedronken. Top avond gehad. Neem er de tijd voor, het is de moeite waard.
Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Wat een mooie toevoeging aan culinair groningen! In een klein restaurant (12 tafels) kan je uitstekend en verantwoord eten: origineel japanse gerechten. We kozen voor de shabu-shabu, in dit geval seafood in een heerlijke bouillon gegaard. Dat doe je zelf, Lekker zelf "fonduen". Het is pure smaak. De jonge obers gaven vriendelijk en deskundig commentaar .
Marinke V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Ontzettend goed gegeten in dit knusse intieme restaurant. Een vooraf samengesteld 5 gangen menu genomen. De gang met sushi is echt super, evenals de kooktechniek shabu shabu: een soort Japanse fondue. Alles goed op smaak, erg gezond, en meer dan maagvullend!
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Mijn man en ik houden van Japan en Japans eten, maar we waren zelf ook op zoek naar iets anders dan de standaard sushi. Gelukkig is er een geweldig restaurant in Groningen die Shabu Shabu aanbiedt en een aantal andere authentieke gerechten. Omdat het een niet al te grote plek is, krijg je alle aandacht en service die je nodig hebt. Het was een ware beleving, het eten is heerlijk vers, puur bereid en van uitstekende kwaliteit. We komen graag terug om het nog eens over te doen!
DeReuf .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Ik heb al de nodige ervaring met de Japanse keuken en zat nu eens niet te wachten op zo'n doorsnee all-you-can-eat sushi eetfabriek. Hanasoto biedt gerechten die zijn bereid volgens de Washoku stijl. Wij kozen voor het Waygu Premium Herfstmenu en werden aangenaam verrast: heerlijke amuse, sashimi met wasabi die je volgens mij nergens in Nederland kan krijgen, perfecte Kazusuke met gemberscheuten en als klap op de vuurpijl één van de beste shabu-shabu die ik in Nederland gegeten heb. De Wagyu die hier geserveerd wordt is echt van heel hoge kwaliteit.

Overige pluspunten: klein en knus restaurant, goed wijnadvies en geen gehaast aan tafel. Wij hebben er dik drie uur gezeten. Als je op zoek bent naar eens iets 'aparts' is dit restaurant echt een aanrader.
Milan K.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Op basis van de Iens top 21 zijn we hier ook maar eens gaan eten. We hebben gekozen voor het meest uitgebreide menu, want tsja ze staan wel op de eerste plaats bij Iens he. De gangen gaven regelmatig zo'n idee van huh past dat wel bij elkaar? En dan een smaaksensatie van jewelste. Heel interessant. De bediening heeft geen toelichting nodig. Is gewoon van hotelschoolkwaliteit. De sanitaire voorzieningen zijn wat krap (maar de krantenartikelen aan de muur zijn wel leuk. Goed te zien dat men er trots is op het succes!)
Daniëla B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Wij hadden een 6 gangen menu wat begon met jellyfish en soort van bonen die je zelf moest doppen, heerlijke sashimi, toen een schaaltje met 5 kleine hapjes oa eend en zeeegel, een bouillon, kip met truffel en geconfijte citroen en shabu shabu met waygu. Alles was verrukkelijk alleen shabu shabu vonden wij zelf niet iets bijzonders. Het zelfgemaakte kastanje ijs was ook heerlijk. Wemoesten naar mijnidee wel wat lang op de rekening wachtten dus ben voor de tweede keer gaan vragen. Bediening was vriendelijk en alles wordt uitgelegd.
Geachte mvr Danibrune,

Dankzij uw recensie zijn wij tot begrip gekomen dat de Japanse keuken voor sommige mensen toch iets nieuws is (uitzondering v/d sushi) en dat we alles beter uit moeten leggen (bijvoorbeeld, de edamame hoef je niet doppen en je hoef niet elk boontje met stokjes te eten).

Japanse gerechten zijn erg anders. Geen zware sauzen, geen zoet-en vettige smaak en geen room of boter. Maar fijnproevers houden van de Japanse keuken. Waarom? Om dit uit te leggen gaan we beginnen met het schrijven over Japanse gerechten op onze website of facebook pagina. Ook in 2016 gaan we af en toe schrijven over foodtrends uit Tokio gezien het moeilijk is voor Nederlanders om hierover informatie te verkrijgen door het taalverschil.

We hopen dat ons initiatief u uitnodigt om voeding uit andere culturen met een nieuw perspectief te bekijken.

Met vriendelijke groet,

Hanasato
Jasper G.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Dit (Japans) restaurant onderscheidt zich op alle vlakken van de meeste (Japanse) restaurants. De kwaliteit van het eten, de bereiding, de bediening, alles aan dit restaurant is top. Wij hadden het klassieke menu, met als hoofdgerecht Shabu-Shabu met Wagyu 8+ rib-eye en Seafood. Wagyu is vanwege de naamsbekendheid, inmiddels bij veel restaurants te verkrijgen. Doch zijn er weinigen waar je echt het verschil proeft. Bij Hanasato proef je dat Wagyu ook echt een bijzonder stuk vlees is. We hebben er in ieder geval echt genoten van het heerlijke eten. Ook de bediening was top. Het restaurant zelf is klein opgezet, waardoor het restaurant een gezellige, intieme sfeer ademt. Hanasato staat daarom ook bij ons in de top van de Japanse restaurants waar wij hebben gegeten.
Hendrik V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Japans Restaurant Hanasato kookt in de UNESCO cultureel erfgoed erkende Washoku stijl. Het is erg lastig om hier een recensie over te schrijven. Mijn referentiekader is te beperkt, maar toch kan ik wel wat vertellen. Alle ingrediënten zijn zeer vers, zoals het hoort te zijn. Het eten is erg puur. Je kunt met sauzen meer smaak toevoegen, maar dat is zeker niet altijd nodig. Juist de puurheid is lekker. De voorgerechten zijn perfect klaargemaakt. Een wereldwijd populair Japans gerecht is Shabu Shabu waarbij dun gesneden ingrediënten in bouillon worden gekookt en genuttigd met sake, sauzen en rijst. Het eten blijft daardoor erg puur en is ook erg gezond. Wij kozen voor dit gerecht en namen het Wagyu vlees als optie.
Het restaurant is stijlvol, ook wat sober en donker, maar wordt gezellig wanneer de kaarsen worden aangestoken. Een open keuken zou leuk zijn, maar in dit pand niet te realiseren.
Eten bij dit restaurant is niet goedkoop. Kwaliteit is zeker in orde, maar tegen deze prijs? Dit soort restaurants bieden een kwalitatief tegenwicht aan de populaire vreetschuren. Hoeveel u dat waard is, zal een ieder zelf moeten bepalen.