Japans Restaurant HANASATO

Gedempte Zuiderdiep 55 9711 HB Groningen Nederland Kaart

Over restaurant Japans Restaurant HANASATO

Werelderfgoed eten

Bij Japans restaurant Hanasato is het eten zo bijzonder dat het door Unesco bestempeld is als cultureel werelderfgoed. De traditionele Japanse keuken Washoku stijl wordt bewaakt in het Groningse restaurant.

Meer informatie over restaurant Japans Restaurant HANASATO

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:30

Kees B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Hanasato is goed in beleving. Aantal heerlijke gerechtjes maar overgewaardeerde shabu shabu en sushi. Bediening is veel te opdringerig bezig om je extra producten te slijten (5x iemand aan je tafel binnen 10 minuten). Al met al ook behoorlijk aan de prijs.
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Tijdens een rondreis door Japan hebben we kennis gemaakt met de echte Japanse keuken waaronder shabu shabu; een soort bouillon fondue. We hebben dan ook gezocht naar een restaurant in Nederland die dat ook aanbiedt. Met alle goede recensies, krantenartikelen en zelfs een vermelding in de Michelingids waren de verwachtingen erg hoog maar Hanasato heeft deze meer dan waard gemaakt. We hadden het Wagyu premium 6 gangen menu gereserveerd. Bij de eerste hap van de amuse waanden we ons weer in Japan. De sashimi supervers, de garnaal zo vlezig en zo vol van smaak, de zee-egel een nieuwe ervaring, de black cod had een heerlijke smaak, vooral de huid. Lekker met het Japanse pepertje ernaast, de eend precies goed gebakken, en zo kan ik nog wel even doorgaan. En dan, waar we voor kwamen de shabu shabu. Het Wagyu vlees was wel wat dunner gesneden waardoor het wat lastig op te pakken was met een stokje maar was lekker mals. Lekkere sausjes voor bij het vlees en de verschillende soorten groenten. Het nagerecht was een soort groene thee mousse met rode bonen pasta met een klein bolletje wit sesamijs ernaast waarbij je eindelijk eens echt sesam proeft. Goede opbouw in het menu, zeker voor herhaling vatbaar en eindelijk een plekje buiten Japan kunnen vinden waar we weer echt Japans kunnen eten.
Joop B.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Wij hebben heerlijk bij dit restaurant gegeten. Originele Japanse gerechten in een goede samenstelling en van een uitstekende kwaliteit. Kennen veel Japanse restaurants in het land maar dit is een echte aanrader.
JWW11 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
We hebben het viergangen menu genomen. Kort en goed: heerlijke smaken, goede producten en geen frutsels. Strak gepresenteerd. Smaaksensaties varieerden tussen WAUW en lekker. Amuse wauw, soep lekker. Hoofdgerecht shabu-shabu was verrukkelijk. Je vraagt je alleen af wat er met die fenomenale bouillon gebeurt als je weg bent.
Tip: tegen mijn gewoonte in, neem een groene thee of sesamzaad ijs als dessert. Weer wauw.
Service was erg to the point, vakkundig en vlot. Toch maar een 7 omdat het ook wel erg strak was, tikje streng voor mijn smaak.
Decor is mooi. Past bij het eten en de service: strak.
Ja het is een aanrader en ja ik kom terug.
Voor 3 personen waren wij € 170 kwijt. Naar mijn smaak in balans met de kwaliteit.
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Het was een echte beleving om hier te eten. Veel vis (en ik ben niet zo'n visliefhebber), maar het was heerlijk. Kraakverse zalm, rode poon met lekkere wasabi en sausjes. Daarna de shabu shabu met Wagyu vlees en vis. Het vlees smaakte geweldig. De bediening was top. Lekkere sake gedronken. Top avond gehad. Neem er de tijd voor, het is de moeite waard.
Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Wat een mooie toevoeging aan culinair groningen! In een klein restaurant (12 tafels) kan je uitstekend en verantwoord eten: origineel japanse gerechten. We kozen voor de shabu-shabu, in dit geval seafood in een heerlijke bouillon gegaard. Dat doe je zelf, Lekker zelf "fonduen". Het is pure smaak. De jonge obers gaven vriendelijk en deskundig commentaar .
Marinke V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Ontzettend goed gegeten in dit knusse intieme restaurant. Een vooraf samengesteld 5 gangen menu genomen. De gang met sushi is echt super, evenals de kooktechniek shabu shabu: een soort Japanse fondue. Alles goed op smaak, erg gezond, en meer dan maagvullend!
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Mijn man en ik houden van Japan en Japans eten, maar we waren zelf ook op zoek naar iets anders dan de standaard sushi. Gelukkig is er een geweldig restaurant in Groningen die Shabu Shabu aanbiedt en een aantal andere authentieke gerechten. Omdat het een niet al te grote plek is, krijg je alle aandacht en service die je nodig hebt. Het was een ware beleving, het eten is heerlijk vers, puur bereid en van uitstekende kwaliteit. We komen graag terug om het nog eens over te doen!
DeReuf .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Ik heb al de nodige ervaring met de Japanse keuken en zat nu eens niet te wachten op zo'n doorsnee all-you-can-eat sushi eetfabriek. Hanasoto biedt gerechten die zijn bereid volgens de Washoku stijl. Wij kozen voor het Waygu Premium Herfstmenu en werden aangenaam verrast: heerlijke amuse, sashimi met wasabi die je volgens mij nergens in Nederland kan krijgen, perfecte Kazusuke met gemberscheuten en als klap op de vuurpijl één van de beste shabu-shabu die ik in Nederland gegeten heb. De Wagyu die hier geserveerd wordt is echt van heel hoge kwaliteit.

Overige pluspunten: klein en knus restaurant, goed wijnadvies en geen gehaast aan tafel. Wij hebben er dik drie uur gezeten. Als je op zoek bent naar eens iets 'aparts' is dit restaurant echt een aanrader.
Milan K.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Op basis van de Iens top 21 zijn we hier ook maar eens gaan eten. We hebben gekozen voor het meest uitgebreide menu, want tsja ze staan wel op de eerste plaats bij Iens he. De gangen gaven regelmatig zo'n idee van huh past dat wel bij elkaar? En dan een smaaksensatie van jewelste. Heel interessant. De bediening heeft geen toelichting nodig. Is gewoon van hotelschoolkwaliteit. De sanitaire voorzieningen zijn wat krap (maar de krantenartikelen aan de muur zijn wel leuk. Goed te zien dat men er trots is op het succes!)
Daniëla B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Wij hadden een 6 gangen menu wat begon met jellyfish en soort van bonen die je zelf moest doppen, heerlijke sashimi, toen een schaaltje met 5 kleine hapjes oa eend en zeeegel, een bouillon, kip met truffel en geconfijte citroen en shabu shabu met waygu. Alles was verrukkelijk alleen shabu shabu vonden wij zelf niet iets bijzonders. Het zelfgemaakte kastanje ijs was ook heerlijk. Wemoesten naar mijnidee wel wat lang op de rekening wachtten dus ben voor de tweede keer gaan vragen. Bediening was vriendelijk en alles wordt uitgelegd.
Geachte mvr Danibrune,

Dankzij uw recensie zijn wij tot begrip gekomen dat de Japanse keuken voor sommige mensen toch iets nieuws is (uitzondering v/d sushi) en dat we alles beter uit moeten leggen (bijvoorbeeld, de edamame hoef je niet doppen en je hoef niet elk boontje met stokjes te eten).

Japanse gerechten zijn erg anders. Geen zware sauzen, geen zoet-en vettige smaak en geen room of boter. Maar fijnproevers houden van de Japanse keuken. Waarom? Om dit uit te leggen gaan we beginnen met het schrijven over Japanse gerechten op onze website of facebook pagina. Ook in 2016 gaan we af en toe schrijven over foodtrends uit Tokio gezien het moeilijk is voor Nederlanders om hierover informatie te verkrijgen door het taalverschil.

We hopen dat ons initiatief u uitnodigt om voeding uit andere culturen met een nieuw perspectief te bekijken.

Met vriendelijke groet,

Hanasato
Jasper G.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Dit (Japans) restaurant onderscheidt zich op alle vlakken van de meeste (Japanse) restaurants. De kwaliteit van het eten, de bereiding, de bediening, alles aan dit restaurant is top. Wij hadden het klassieke menu, met als hoofdgerecht Shabu-Shabu met Wagyu 8+ rib-eye en Seafood. Wagyu is vanwege de naamsbekendheid, inmiddels bij veel restaurants te verkrijgen. Doch zijn er weinigen waar je echt het verschil proeft. Bij Hanasato proef je dat Wagyu ook echt een bijzonder stuk vlees is. We hebben er in ieder geval echt genoten van het heerlijke eten. Ook de bediening was top. Het restaurant zelf is klein opgezet, waardoor het restaurant een gezellige, intieme sfeer ademt. Hanasato staat daarom ook bij ons in de top van de Japanse restaurants waar wij hebben gegeten.
Hendrik V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Japans Restaurant Hanasato kookt in de UNESCO cultureel erfgoed erkende Washoku stijl. Het is erg lastig om hier een recensie over te schrijven. Mijn referentiekader is te beperkt, maar toch kan ik wel wat vertellen. Alle ingrediënten zijn zeer vers, zoals het hoort te zijn. Het eten is erg puur. Je kunt met sauzen meer smaak toevoegen, maar dat is zeker niet altijd nodig. Juist de puurheid is lekker. De voorgerechten zijn perfect klaargemaakt. Een wereldwijd populair Japans gerecht is Shabu Shabu waarbij dun gesneden ingrediënten in bouillon worden gekookt en genuttigd met sake, sauzen en rijst. Het eten blijft daardoor erg puur en is ook erg gezond. Wij kozen voor dit gerecht en namen het Wagyu vlees als optie.
Het restaurant is stijlvol, ook wat sober en donker, maar wordt gezellig wanneer de kaarsen worden aangestoken. Een open keuken zou leuk zijn, maar in dit pand niet te realiseren.
Eten bij dit restaurant is niet goedkoop. Kwaliteit is zeker in orde, maar tegen deze prijs? Dit soort restaurants bieden een kwalitatief tegenwicht aan de populaire vreetschuren. Hoeveel u dat waard is, zal een ieder zelf moeten bepalen.
Emanuel56 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Mijn echtgenote, mijn zoon en ik hebben fantastisch gegeten. Het enige minpuntje was dat dit restaurant ook grotere groepen accommodeert en daar leent de grootte van het restaurant zich niet voor. Het was daardoor lawaaiig en dat komt de 'totaal ervaring' niet ten goede. Wij hadden gekozen voor het Wagyu menu. De gegevens ervan zijn op de site van Hanasato te vinden. Wat niet te vinden is, is onze ervaring. En die was in 1 woord: geweldig!
Ieder gerecht is door de eigenaar van het restaurant uitvoerig toegelicht.
We zijn opnieuw een ervaring rijker en onze smaakpapillen zijn gestreeld.
JanHVisser .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Buitengewoon goed en verfijnd! Al enkele jaren dineren wij met regelmaat bij Hanasato in Groningen. Het is opmerkelijk hoe de kwaliteit zich hier in alle opzichten blijft ontwikkelen. Het team is totaal toegewijd en de keuken is fantastisch. Tijdens ons laatste bezoek afgelopen vrijdag kozen wij het zesgangenmenu dat een feest was! Opening met een assortiment Japanse lekkernijen - 'Hassun'. O.a. 'Karasumi' - gedroogde kuit van harder -, kaviaar van haring en zee-egel op smaak gebracht met sake en zeezout. Vervolgens een assortiment 'Sashimi' van zeebaars, zalm, coquille en rose garnalen. Dan 'Osumashi', Japanse heldere soep met o.a. een mousse van zeepaling, crab, shiitake en yuzu. 'Sagohachi-Yaki' als vierde gerecht, bestaande uit gebarbecuede kippendijen op smaak gebracht met koji, truffel en gekonfijte citroen. Hoofdgerecht 'Wagyu shabu-shabu', met 100% wagyu rib-eye zo mals en zacht 'als boter'. Afsluitend 'Mizore', huisgemaakt sorbetijs van o.a. yuzu, sake, abrikoos en kirschwasser. De gerechten worden begeleid door relatief eenvoudige doch zeer goed passende en heerlijke wijnen. Tevens beschikt Hanasato over een uitgebreide sakekaart. Aanrader! Ga proeven en genieten!
Proeversutgrunn .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Gereserveerd voor zaterdagavond. Dat was maar goed ook, want het zat vol. Goed ontvangen en uitleg gekregen van het menu. De fles wijn die ons werd aangeraden viel een beetje tegen en er werd ons geen tafelwater aangeboden. Uitstekende voorgerechten met lekkere vis. Als hoofdgerecht de shabu shabu met vlees en met vis. Hele leuke manier van tafelen met een grote schaal heet water op de kookplaat op tafel en hier kun je zelf de groenten, vlees en vis of tofu in bereiden. We kregen er rijst en twee sausjes bij. Zeker aan te raden! De bediening kwam vragen of alles voldoende was en we hebben toen wat extra groenten besteld (deze kostten helaas 5 euro extra en dit werd niet vermeld).

Het restaurant is knus en de bediening vriendelijk maar niet zo snel. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Leuk voor een avondje uit, gezellig samen of met meerdere mensen.
Sumiko73 .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Zaterdag met vrinden gedineerd bij Hanasato.Het eten was heerlijk!.
Als u de echte Japanse keuken wilt ervaren bent u bij Hanasato aan het juiste adres.
Bij Hanasato wordt een 100% Japanse keuken geserveerd met vriendelijk personeel, en ik als
geboren en getogen Japanse kan iedereen Hanasato met trots en van harte aanbevelen.
Mijn oma zei dat miso soep is bij het ontbijt,bij het diner eet we osumashi(heldere soep)
Hanasato serveren geen miso soep,maar kort geleden las ik de recensie over de misosoep
van de Hanasato-------.hoe dat kan?
hoe dan ook Osumashi(heldere soep)was heerlijk!

Obbe M.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Hier een beetje op de bonne fooi toch een tafeltje gekregen. Het restaurant is klein en vrij smal, waardoor als in ons geval een wat groter luidruchtig mannengezelschap bezt heeft genomen van het restaurant, het luidruchtig is. Maar goed,,wij krgen een ander tafeltje met wat minder lawaai en toen .... begon een voor Gronongen ongekende culineaire avond. Het begon met een zeer dlicate ameuse met wasabi, haring eitjes enz. Verrukkelijk. Darna licht gegrilde soya bonen als een soort knabbeltje, origineel en prima.
Omdat wij voor het menu met wagyu shabu shabu als hoofdgerecht kozen, kregen wij eerst een merr dan voortreffelojke sushi met coquille, zeebaars en zalm. Super vers en smeltend op d tong.
Tussengerechtje een kleine bpuillon, gevolgd door een ruime portie Wagyu vlees. Prachtig dooraderd en van ongekende malsheid en textuur. En zo ging het door, met prima Sake ( wel prijzig) maar koud en warm te krijgen!
Ik heb in mijn leven meermaals in Japan gegeten. Weliswaar is de vorm van eten - meer kleine fijn gerechtjes - dan hier, de kwaliteit van het gebodene kan wedijveren met het originele Japanse. Wie accepteert, dat Japans eten in Nederland ( Groningen) voor een groter publiek toegankelijk moet zijn, is bij Hansanto zeer goed bediend! In alle opzichten een aanrader, neem eel een goede portemonnaie mee!!
Shyras .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Afgelopen zondag bij Hanasato kennis gemaakt met de echte Japanse keuken. We hebben van een voortreffelijk 6-gangen diner genoten met als afsluiter een heerlijke shabu-shabu (bouillonfondue). De door de eigenaar aangeraden sake paste perfect bij het eten. De bediening was prima geregeld en aan het einde van de avond zijn we met een zeer tevreden gevoel naar huis gegaan.
Jjens .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Het was een geweldige ervaring om bij Hanasato de Japanse keuken te leren kennen. De meerdere gangen werden als schilderrijtjes opgediend en de smaak was voortreffelijk. Ook Shabu Shabu (bouillonfondue) was een aangename manier van tafelen.
De bediening was voortreffelijk. Op een ongedwongen manier werd alles met overgave gepresenteerd.
Het restaurant is gezellig en de sfeer is prettig. Alle lof voor Hanasato.