Japans Restaurant An

31-206244672

Meer informatie over restaurant Japans Restaurant An

Sun62 G.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Gisteren heb ik hier met vriendinnen gegeten. Bij binnenkomst overviel mij een weldaad van rust. Niet alleen de inrichting maar ook de, Japanse, bediening kenmerkte zich door rust, vriendelijkheid en bescheidenheid. Ik waande me even in Japan te zijn.
We hadden een tafeltje op het balkon gereserveerd en keken uit op de, eveneens, rustige binnentuin. We bestelden de Omakase menu, waarbij ik gekozen heb voor de vegetarische variant.
Ik was helemaal 'into Zen' toen eerst de warme, eetlustopwekkende miso soep werd geserveerd. Vervolgens kwam de rest van de gerechten op een mooi dienblad in mooie Japanse kommetjes: ingemaakte komkommer, Hijiki (gestoofde zwarte zeewier met wortel en gefrituurde tofu), Ohitashi ( geblancheerde broccoli in saus), Agedashi tofu ( gefrituurde tahu in warme tempurasaus) en zes handrolls.
Mijn vriendinnen kregen zalm, gelakt met sojasaus.
De wijze waarop deze werden opgediend, was oogstrelend. Daarnaast smaakten ze ook heerlijk.
Tot slot, de rode bonenijs is een aanrader.
We zijn het erover eens: we komen een volgende keer terug!

Giel L.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Authentiek Japans eten smaakt zo veel lekkerder als je eenmaal in Japan zelf bent geweest en dan ervaart hoeveel restaurants er toch verder af staan van de Japanse keuken anno 2016. Niet bij AN, waar het eten vers is en heerlijk wordt bereid en mooi geserveerd. De bediening is zeer attent en vriendelijk. Als het druk wordt is het wel aanpoten en moeilijker de aandacht te krijgen, wat niet af doet aan het geheel. Het huisgemaakte ijs is altijd een feestje. De prijs is niet zuinig maar de kwaliteit waard. Enige min-puntje: de rijst wel veranderd en de huidige smaakt minder.
Simone P.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Samen met een vriend gegeten (dinsdagavond 5 januari). We kozen miso soep en edamame vooraf en het sushi en sashimi menu als hoofdgerecht. Daarnaast nog de special vd dag: gefrituurde aubergine.

We hebben genoten: voorgerechten prima, maar de sushi en sashimi waren uitstekend! Heerlijk vers en goed qua smaak en structuur.

Kortom: genoten!
C. G.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Na lange tijd hebben we weer eens bij An gegeten. We schrokken omdat de menukaart veel kleiner was geworden, leek het. Maar dat was schijn! Na enig zoeken bleken al onze favorieten er nog op te staan: de heerlijkste sushi's van Amsterdam, bijv. de California roll, unagi of de ebikiyu roll (hoop dat ik het goed schrijf). De kok staat de sushis's in het restaurant vers te bereiden. Ook de groenten tempura en de salades zijn nog van hetzelfde goede niveau gebleven. Verder hadden we het Ebi (garnalen) gerecht en de Salmon. Super goed.
De bolletjes ijs staan op de drankenkaart, zodat ze toch wat moeilijker te vinden zijn. We hebben elke keer weer de discussie welk ijs het lekkerst is: rode bonen of zwarte sesam. Nu won het aardbeiensorbetijs!
Winnie S.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Je zou er zo voorbij lopen, het restaurant is niet op een plek waar je zoiets verwacht, maar ik ben blij dat we er niet voorbij gelopen zijn. De inrichting is basaal maar ik vond het authentiek ogen. Alles wordt vers en met liefde gemaakt en dat proef je. De sojaboontjes vooraf waren heerlijk, net als de misosoep. De gerechten zijn simpel maar echt erg lekker en gevarieerd, van de dumplings met groente en varkensvlees, de gefrituurde garnalen, tot de tempura met vis en groenten. De bediening was jong en erg aardig maar vond het lastig om ons te adviseren wat we moesten eten. Uiteindelijk was alles wat we kregen voorgezet heel goed en lekker en is de prijs voor de gerechten zeer acceptabel. Met twee grotere eters en één kleinere hebben we voor relatief weinig geld ons echt vol kunnen eten. Ik ga hier zeker terugkomen.
Lia V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Op goed geluk hier gaan eten, en dat viel zeer zeker niet tegen! Japanse biertjes zijn lekker. Ik had nog nooit dimsum gehad, maar deze vond ik echt lekker. Inrichting is wel wat saai, maar dat maakt de vriendelijke bediening goed. Veel dingen geproefd (viel me wel op dat veel koud (bedoeld :)) geserveerd werd, en echt kennis gemaakt met.
C. G.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Het decor van restaurant An is nog steeds basic, maar er zijn wel wat verbeteringen aangebracht. De bediening is lief, maar je moet wel zelf kennis hebben van Japanse gerechten om te bestellen. Dat laatste is niet zo moeilijk, want alle gerechten zijn lekker! De sushis worden vers gemaakt en vormen het hoogtepunt van de kaart. Probeer eens de Unagi of de California roll... De beste sushi's die we kennen; stukken beter dan die in de Japanse restaurant ketens.
De gefrituurde kip viel een beetje tegen, die was niet zo krokant. De miso soep, zeewiersalade en de tempura waren wel prima. Als afsluiting nemen we vaak bolletjes van de verschillende soorten (zelfgemaakt) ijs en discussiëren erover wie welke smaak het lekkerst vindt. Dit gaan we nog lang volhouden, als het aan ons ligt.
Jasmijna .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2014
Het eten bij An is fantastisch! Dat is de reden dat ik hier heel graag kom. Ook voor vegetariërs voldoende keuze naast alle vis opties. De bediening is charmant en lief. Alleen het interieur is niet zo gezellig (erg simpel en stil). Het "lekker uit eten" gevoel heb je niet hier maar het eten maakt dat meer dan goed.
miranda B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Heel fijne bediening, rustige plezierige sfeer, lekker eten, vooral de Chirashi (sushirijst met vis, omelet en groente) smaakte overheerlijk. Wel een beetje kleine porties voor de wat grotere eters. Eindelijk Japans gegeten in een fijn restaurant in plaats van te zitten in een 'sushi-concept'.
Jerry S.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Mijn beste vriend, die vorige week Abraham zag, is al jaren een geziene gast bij dit restaurant. Voor mij was het de eerste keer en ik laat me graag meeslepen naar nieuwe oorden.

De soep en daarna de in dun beslag gefrituurde gepaneerde garnalen met warme tempurasaus, zetten direct door hun respectievelijke lichtheid en subtiele doch karaktervolle smaak de culinaire boventoon. Met het hoog leggen van de lat kan het niet anders zijn dat de eigenaar/chef-kok een zeer kundig, moedig en ambitieus persoon moet zijn om ook in het vervolg aan de hooggespannen verwachtingen te voldoen en zelfs te overtreffen. Maar als je de chef zo aan het werk ziet, dan is het misschien nog wel veel meer dan werk alleen. Bij An gaat het om ambacht van het hoogste niveau, aandacht, overgave en dankbaarheid.

Het hoofdgerecht, Omakase, een prachtig opgemaakt en zorgvuldig samengesteld palet van vijf vis-, vlees- en groentegerechten, oogde net als de vegetarische versie van mijn tafelgenoot vers, fraai en uiterst verleidelijk.

Soms zijn er geen woorden voor schoonheid en smaak vooral als die twee volledig in elkaar opgaan en met elkaar harmoniseren. En zo was het ook bij An met zijn intieme en warme inrichting en uiterst vriendelijk en attent personeel.

An mag daarom wat mij betreft met zijn uitzonderlijke en betoverende smaaksensaties absoluut de hemel worden genoemd!

Zonder woorden: Voortreffelijk!
Jani V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2013
De beste Japanner van de stad, ook als je een vegetarische keuze maakt.
Tip: zijden tofu in tempura saus (agedashi d?fu) en aubergine met miso saus (nasuden).
Kasim .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2012
Wat een fijn Japans restaurant, kom hier zeer regelmatig en altijd goede kwaliteit en prettige service. Japanners in de keuken en bediening, inrichting is ook simpel Japans maar heerlijk rustig. Geen teppanyaki show dus, overigens wel wat warme gerechten naast de heerlijke sushi en sashimi. Aanrader!
Co_uiteten .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2012
Gastvrij, vriendelijk Japans restaurant. Informele sfeer. Voldoende plek (op de vrijdag). Het combinatiemenu van kleine gerechtjes vind ik dè aanrader. Gevaarlijk lekkere cocktails, op eigen risico!
P V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
Na een lunch hier, ga ik zeker ook nog een keer 'savonds eten bij An. Heel lekker eten, mooi opgediend, porties zijn ruim en uitgebreider dan verwacht. Bediening attent, er heerst een rustige sfeer. Het restaurant is mooi ingericht.