Japans Eetcafé Hakata Senpachi

Zaterdag en Zondag

• Af te huren , Huisdieren welkom
Karlijn L.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Geweldig! Alsof we weer even in Japan waren! Gerechten zijn authentiek, zoals we dat in Japan ook kregen. Goed van smaak en kwaliteit en super vers. Inrichting en sfeer is typisch Japans. Voor een Hollander misschien sober maar wij houden ervan. We komen zeker nog een keer en ook voor de lunch!
Fredo L.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Dit restaurant komt zeer authentiek over. We hebben heerlijk gegeten en doordat we aan een soort van bar zaten hadden we ook leuke interactie met andere gasten.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Afgelopen maandag hier gegeten met vier personen. Ondanks de drukte was de service goed, heel knap van de dames dat ze met twee personen een vol restaurant kunnen bedienen! De keuken was wel iets trager met de bestellingen maar de kwaliteit was goed! De stokjes hadden allemaal een lekkere houtskool smaak, vooral de chicken wings en de wagyu beef zijn echte aanraders! De interieur is erg japans ingericht met een kast vol Japanse stripboeken en diverse soort sake's/ Soju's. Bij binnenkomst roepen ze ook iets in het japans (volgens mij is dat welkom). Het restaurant is erg knus, en niet te remoerig. Perfect voor een zakelijk lunch of diner. Het zijn ook allemaal echte japanners die daar werken. De prijs/kwaliteit verhouding van de spiesen zijn goed, je proeft echt een groot verschil met de spiesen bij een all-u-can-eat concept. Kortom voor diegene die echt van warme Japanse eten houden en van meer kwaliteit dan kwantiteit, is Hakata Senpachi echt een aanrader.
Rakesh A.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
ik heb zelf nooit in Japan gewoond en ben slechts Amsterdamse standaarden gewend. Op basis van deze referentie waren wij (met 2) aangenaam verrast over dit restaurant. Het is onderscheidend tov de gemiddelde Japanner die normaliter hip en flitsend is ingericht. Hakata lijkt van de buitenkant meer op een bruin eetcafe. De geserveerde gerechten zijn echter fantastisch, met een smaak die ik elders in Amsterdam nog niet ben tegengekomen. Aanraders zijn de chicken meatball, fried octopus ball en de verschillende sashimis. Bediening is Japans en erg vriendelijk!
Tanja V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Laat ik vooropstellen dat ik in de beoordeling uitga van een Japans restaurant, OK loop uit eetcafé. Maar zoiets bestaat gewoon niet in Japan. Wat dit is is een plek die gespecialiseerd is in yakitori, en daarnaast nog een beperkt aantal gerechten op de kaart heeft.
Het deed me verlangen naar de tijd dat ik in Tokyo woonde en wel een geweldig minirestaurant in de straat had waar een Japanse ( en niet slechts Japans ogende) kok en zijn vrouw de scepter zwaaiden. Geheel ander paar mouwen.
Ja, er komen hier - veel - Japanners. Voor de yakitori, en voor nog een aantal andere zaken. En zeker voor het feit dat het - naar de normen van een Japans restaurant - normaliter redelijk betaalbaar is.

De edamame die ik had besteld kwamen niet, de yasai tempura (toegegeven, staat niet op de kaart, wel ebi tempura) liet lang op zich wachten, was OK maar als main course een veeeel te kleine portie. Maar vooral - voor het eerst in mijn leven (en geloof me, ik heb heel wat tempura achterovergeslagen) was er geen tentsuyu saus bij geserveerd, maar een erg waterige substantie.
Zonder oshoyu, zonder daikon, zonder gember en heel misschien is er wel een druppel mirin aan te pas gekomen. Teleurstelling.
Van verder eten kwam het niet, ik moest naar een bijeenkomst en had verwacht meer naar binnen te kunnen werken in drie kwartier. De rekening, inclusief 1 osake bedroeg € 22 nog wat.
Service: zeer matig (en irritant, je wordt uitgebreid met irrashaimase begroet, en vervolgens blijkt dat het enige woord dat de meesten spreken), het eten kwam dus maar deels door en als je iets anders wil dan wordt het moeilijk. Maar dat is des Japanners eigen.

Decor: gaf ik een 7, maar is niet speciaal. Inderdaad bruine kroeg, en rondom de yakitorigrill is een zit/eetbar gemaakt. Prima, niet speciaal.
Khanh L.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2015
Ik denk dat ik zojuist mijn favoriete Japanner heb gevonden. Ik had hier al veel verhalen over gehoord, dus ik moest dit echt een keer proberen. Klein Japans restaurantje aan de rand van Amsterdam tegenover de RAI, niet echt de plek waar je zou denken dat hier een goed restaurant zou zitten, maar niets is minder waar.

We hadden hier met z'n tweetjes gegeten en de zaak zat vol met Japanners, dit laatste zegt al iets over de kwaliteit van de zaak. Typische Japanse inrichting met leuke taferelen zoals je het ook in Japan tegen zou komen. Een kaart met een groot aanbod aan Yakatori spiesjes en andere kleine hapjes. We hadden een hoop van de kaart geprobeerd en alles smaakte voortreffelijk. We zaten aan de bar praktisch recht voor de kok en we konden zien hoe alles met aandacht werd bereid.

Absolute aanrader voor iedereen die authentiek Japans wil eten, ik kom zeker een keer terug om de tonkotsu ramen te proberen.
Monique S.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
Met verbazing lees ik hier een aantal slechte recensies. wij komen hier al vanaf het begin, en waren jarenlang de enige Nederlanders tussen alleen maar Japanse gasten. Dat is op zich al een heel goed teken. Idd was het hiervoor een bruin café zoals sommigen al vermoedden, dat vrij snel failliet is gegaan. Maar dit terzijde.
Maar de klachten die ik hier lees over de kwaliteit van het eten en de bediening, daar herken ik werkelijk helemaal niets van. In mijn opinie is dit het beste yakitori resto van Amsterdam. Alles is altijd van goede kwaliteit, perfect bereid en van een constant niveau. Ook de bediening is altijd aardig en vriendelijk. De enige keer dat ze ooit onaardig waren, was toen ik hen erop attent maakte dat de rekening niet klopte. De helft van wat we hadden gegeten stond er nl niet op. Ik zag dat pas later en ben teruggegaan om dat bij te betalen. Dat werd niet echt op prijs gesteld, maar ik weet sindsdien dat je jappanners nooit op een 'fout' mag wijzen.
Christophe V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Eten: De kwaliteit van de gebruikte producten en als gevolg ook die van de gerechten is ondermaats. De miso-soep smaakte flets en bevatte slechts 2 heel erg kleine stkjes tofu. De fried eggplant met home made miso sauce smaakt naar oud vet. Daarbij was de eggplant ook nog eens veel te overvloedig bedekt met saus. Deze saus was ook nog eens veel te dik. In tegenstelling tot de kwaliteit, zijn de prijzen van de gerachten wel hoog. Wanneer je per persoon 46 euro moet betalen, niet eens wijn gedronken hebt en met behoorlijk wat honger van tafel gaat, dan zal je niemand aanraden om deze eetgelegenheid te bezoeken.

Service: De bediening is passief en ondermaats. Als je in zo een kleine zaak behoorlijk veel moeite moet doen om de aandacht te trekken van de bediening, dan is er iets mis. Ondanks het feit dat je zelf je bestelling aankruist op een papiertje, kregen we een gerecht dat niet besteld was en werden er verschillende gerechten vergeten.

Decor: Wanneer ik ergens ga eten hecht ik niet echt veel belang aan het decor. Ieder decor heeft namelijk zijn eigen charmes. Bij een restaurantbezoek let ik slechts op twee zaken: hygiëne en storende factoren. Het op een bbq grillen van gerechten in een kleine ruimte heeft naast het feit dat het niet echt gezond is, ook nog eens een grote storende factor. Daarbij draagt het totaal niets bij aan de sfeer of beleving.

Het enige positieve dat ik over dit restaurant kan zeggen is dat de Kimchi er lekker is, en dat is dan ook nog eens een Koreaans gerecht.
Camilla S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Op aanraden van een kennis hier gaan eten.
Interieur doet aan als een bruin cafe maar mist de gezelligheid hiervan.de gerechten dient men zelf te bestellen via een invul formulier.
De gerechten worden gelijk geserveerd wanneer deze klaar zijn als een soort van Tapas.
De miso soep was heel waterig en smaakloos.
De gerechten van barbecue waren zeer smakelijk. Vooral de kip yakatori en de kipgehakt.
Jammer dat de bediening niet bij elk gerecht uitlegde wat het was wanneer het werd uitgeserveerd.
Anya_B .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Ik heb nu twee keer bij dit gezellige, kleine bruine Japanse eetcafé gegeten, en allebei de keren tot volle tevredenheid. 's avonds kun je kiezen uit allerlei heerlijke traditionele Japanse gerechten (de fried eggplant met miso saus is heerlijk), en in het weekend kun je tussen 12.00-15.00 terecht voor een ramen maaltijd. Met die ramen-lunch had ik mijn leukste ervaring bij Hakata Senpachi. Het was een regenachtige zondagmiddag en we hadden eigenlijk pas om 18.00 gereserveerd bij Senpachi. Door diverse redenen waren we onverwacht veel eerder ter plaatse, en besloten we naar binnen te gaan om onze reservering te annuleren omdat 3 uur wachten ons wat te lang was. Het was net 15 uur geweest dus officieel waren ze gesloten. Maar toen het personeel ons verregend en wel binnen zag komen, werden we van harte uitgenodigd om te komen zitten en ramen te eten. Ik eet vegetarisch en er werd creatief met mij meegedacht voor een vegetarische optie. Alle ramen is op basis van vlees- of visbouillon, maar ik kon soba noodles krijgen met groente, tofu en sojasaus. Vergezeld door een glas koude verfrissende oolong thee. Het smaakte heerlijk, en dat terwijl de keuken eigenlijk dicht was. Erg vriendelijk en gastvrij. Ondanks dat we het restaurant voor onszelf alleen hadden was de sfeer toch gemoedelijk. s Avonds is het vaak een stuk drukker, dus gezelliger maar ook lawaaiiger.
Taznihao .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2014
Ik heb hier samen met 8 Japanners gegeten. Senpachi is een klein café en toen ik er kwam zat het vol met Japanners. Ook de sfeer deed me denken aan een izakaya - Japans authentiek café. Het is klein, lawaaiierig en het wordt er flink warm, maar de service en het eten maakt het allemaal goed.

Het eten is lekker en werd snel gebracht. Ik vond vooral de shiosaba (zoute makreel) erg lekker en de takoyaki (inktvisballetjes). Minder vond ik de karashi-mentaiko (rauwe kabeljauw eitjes) maar dat was omdat het mij te apart was. Ook hadden wij verzocht of wij niet ramen (noedelsoep) zouden kunnen krijgen ondanks dat het niet weekend was en lunchtijd, de serveerster ging het vragen en voila wij kregen ramen. Heerlijk en zoals je het in Japan krijgt, ik heb genoten. De Japanners vonden het wel aan de dure kant, maar aan de andere kant krijg je wel authentiek Japans eten in Nederland, logisch dat het dan duurder is dan in Japan.

De bediening ging goed om met onze grote groep, we werden op onze wenken bediend en ik vond ze erg vriendelijk. Toen we weggingen hebben ze ook taxi's voor onze groep geregeld.

Kortom, erg goede ervaring!
Colette T.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2014
Omdat bij Iens de waardering zo hoog is, ben ik bij dit Japanse Grill restaurantje gaan eten en het zit bij mij in de buurt. Het decor/de inrichting vind ik juist erg leuk, maar daar is voor mij en mijn tafelgenote alles mee gezegd. Ik ben een zeer groot liefhebber van Japans eten en heb zodoende ook in vele Japanse restaurants, klein en groot, gegeten.
Als eerste kregen we de wijn; er is slechts 1 keuze rode en witte wijn. En die rode wijn was niet te drinken; deze had min of meer een zure port smaak. We hebben gevraagd of we deze wijn konden ruilen met een warme sake. Dat kon gelukkig. De sake was erg lekker.
De Edamame boontjes werden koud geserveerd; niet veel over te klagen.
Maar toen kwam het. De 'fried octopus balls' waren redelijk groot, maar vooral gevuld met ragout. In elke bal slechts een stukje inktvis van nog geen halve centimeter. Ze smaakten naar oud frituurvet. Vervolgens kregen we de 'fried eggplant met home made miso sauce'. De miso was niet verkeerd, maar ook hier proefde je voornamelijk oud vet.
De 2 stokjes 'beef' waren niet heel mals, zoals ik gewend ben bij de meeste Japanse eet gelegenheden en smaakten naar spek en hadden veel vet. Dat het 'beef' was, kon je niet proeven.
En als laatste hadden we mijn lievelings grill stokje besteld: unagi. Dat is gegrilde gemarineerde Japanse paling. De onderkant van de paling was verbrand bij beide stokjes en het smaakte serieus naar makreel! We hadden nog lang niet genoeg gegeten. Ik weet niet wat hier mis is gegaan vanavond, maar ik kom er niet meer terug. Toen het personeel zag dat wij veel dingen niet lekker vonden, keken ze ons niet meer aan. We hebben alleen aan de bediening aangegeven dat er slechts een mini stukje octopus in de 'octopusballen zat, maar dat bleek zo te horen. Dat we de rest niet lekker vonden, moesten ze wel aan ons gezien hebben, vermoed ik.
Toen we de bediening vroegen om de rekening deed men heel kortaf en niet heel aardig meer.
Jammer.
Hans ..
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2014
Was weer een tijd geleden dat we hier gegeten hebben. Heeft niets verloren aan kwaliteit en sfeer. Zeer authentiek en uitstekend eten in een eenvoudige omgeving. Veel Japanners, altijd een goed teken.
De Wafu salade blijft een aanrader, is in de loop der jaren groter geworden. En verder zijn alle yakitori van hetzelfde hoge niveau, of je nu een van de vele kipspies-varianten neemt, of beef, allemaal goed. Ebi ook prima. We gaan weer eens wat sneller terugkomen.
Janelle C.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Alleen in het weekend hebben ze ramen lunch en ik heb bij Hakata Senpachi voor het eerst in Nederland een porkbonesoup ramen gegeten die net zoals in Japan is.
Lekkere halfgebonden bouillon, goede ramen en plakjes geroosterd varkensvlees. Als extra topping mais erbij voor de bite.
De zaak is aan de buitenkant amper te herkennen als Japans; aan de buitenkant en ook het interieur zie je dat een een voormalig bruin cafe is geweest.
Een beetje aan de prijs, maar voor af en toe een herinnering aan Japan, is de ramen lunch aan te raden.
Lodewijk K.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2013
Heerlijk authentiek japans grill restaurant, je waant je zo in Tokio en dat vinden de Jappaners ook (te zien aan het aantal Japanners wat hier altijd de deur platloopt)! De gegrilde aubergine kun je niet laten staan en het zelfde geldt voor de kippengehakt spiesjes!
Serge S.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2013
Johannes van Dam had dit restaurant een 9 gegeven, en hoewel ik het regelmatig niet met hem eens ben, ben ik hem zeer dankbaar voor deze aanbeveling! Buiten staat de naam niet aangegeven, er staat slechts een aftands houten menu bord, van binnen ziet het er uit als een simpel bruin cafe met slechts enkele japanse lampionnen en manga strips als decoratie. Toen wij daar aten was de helft van de gasten japans, altijd een goed teken! Wij besloten zoveel mogelijk gerechten van de kaart uit te proberen, waaronder yakitori buikspek, hart, lever, chicken skin, scallops allen goed bereid en smakelijk. Ook namen we de hakata omelet, luchtig bereid en groot, wel jammer dat het met mayo erop werd geserveerd. Ook namen we een gerecht bestaande uit veel tauge met varkens- en ei reepjes, daarna 6 luchtige gehaktballetjes, een rijstbal met wat zalm erin, knoflookteentjes gekookt in olie, zeer zachte aubergine met een miso achtige saus en edamame boontjes..Je kan kiezen uit 3 japanse biermerken en uit diverse sakes. De bediening is een beetje chaotisch maar altijd met een big smile, alles werd snel geserveerd, misschien iets te snel. Er staat geen sushi en sashimi op het menu, houd hier rekening mee. De prijzen zijn schappelijk en de meeste gerechten smaakvol en goed bereid, ik ga hier zeker vaker eten!
Malu V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2013
Weer eens een andere ervaring dan bij de meeste Japanse restaurants. Dit is meer een grill restaurant, dus hier geen sushi en weing vis op de kaart. wel was de gezuurde makreel heel subtiel en echt een aanrader. Vriendelijke bediening en lekkere sake. Veel keus en authentieke gerechten.
A. V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2013
Voor de eerste keer bij dit restaurant gegeten, tijdens de weekend lunch. Het reguliere avond-menu geldt dan niet maar je kunt heerlijke authentieke Ramen eten, in Amsterdam kan dat verder alléén in het Okura de rest heeft Chinese namaak. Ook wel lekker vaak maar niet the real deal. Erg blij met dit restaurant, kom zeker weer!!
Emiel D.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2013
Leuke tent, met prima en absoluut betaalbare gerechten.
Als je binnen bent waan je je echt in Japan, dus geen glitter en glamour tent, maar gewoon een prettig eetcafe. Sushi staat niet op de kaart, net zoals in heel veel restaurants in Japan het geval is. En dat is eigenlijk wel even een verademing. Aanrader!
Delicaatje .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2013
Gisteren met een gezelschap wezen eten. Het is geen fine dining dus dat wisten we. Decor is ws een oud bruin cafe geweest. Niets op aan te merken gewoon plain and simple. De service was gewoon goed. De dame was nog beeldschoon ook :)

Nu mijn punt waarom ik een laag cijfer heb gegeven voor het eten.
Het eten is goed bereid, de gehanteerde technieken zijn niet de moeilijkste.
Maar de prijs kwaliteit verhouding was erg slecht.
De prijzen lagen net iets lager dan de betere japanners in amsterdam,
Maar daar ik dan ook wagyu sate en niet een kleinere ordinaire biefstuk.
We kregen bijvoorbeeld ook chicken skin (ik hoot al:ja had je maar niet moeten bestellen), kijk als je het heel goed krokant maakt dan vind ik t wel speciaal. Maar het gevaar met goedkope producten werken is dat je t wel heel goed moet maken om die prijzen te kunnen vragen.

Nee, ik ben geen cheap bastard. Ik betaal graag voor goed eten. We gaan gemiddeld genomen 3x per week buiten eten. En ik hou wel van nieuwe dingen proberen.

Verder kan je een zakje koflookteentjes bestellen in boter, tauge met spekreepjes, speklapspiesje enz. De voorbeelden zijn enorm als je hun menukaart gaat bekijken. Het zijn allemaal goedkope ingredienten die gemiddeld zijn klaargemaakt voor een veel te hoge prijs naar mijn idee.