Japanese Restaurant Kobe

Ruiterij 1 6221 EW Maastricht Nederland Kaart
31-433211961

Over restaurant Japanese Restaurant Kobe

Beste Japanner in de regio

De gerechten van dit Japanse restaurant Kobe zijn heerlijk en echt authentiek. Het ontbreekt hier aan niets. De bediening ontvangt je hier heel vriendelijk en is zeer attent. Het restaurant, dat zich in Maastricht bevindt, is sfeervol ingericht met een kookeiland waar je plaats kunt nemen. Zo kun je zien hoe de gerechten klaargemaakt worden. De chefs zijn niet alleen goede koks maar entertainen door de wijze waarop ze het eten aan tafel klaarmaken.

Meer informatie over restaurant Japanese Restaurant Kobe

Eten8,4/10
Service7,4/10
Decor7,8/10
Mark B. Meesterproever (58 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Op zoek naar goede sushi in Zuid-Limburg kwamen we enige tijd geleden terecht bij Kobe, aan de sushibar. We aten a la carte. Er is een redelijke keus. Nu hebben wij liever wat minder opties en goede kwaliteit dan een enorm menu dat de standaard niet haalt, dus so far so good. De sashimi was uitstekend deze dag en de sushi was ook prima. Vers en goed gerold door de hard werkende, vriendelijke chef achter de bar. Waarschijnlijk de beste sushi-plek die wij in deze omgeving kennen, dus voor het eten komen we zeker nog eens terug. Logistiek zat het geheel deze dag helaas minder goed in elkaar. We moesten lang wachten op de eerste bediening en nog langer op de eerste sushi. Niet heel gek, want de sushi chef stond er alleen voor. De sushi bar zat vol en er stroomden ook orders uit de rest van het restaurant binnen. De door ons bestelde Japanse frisdrank bleek niet meer voorradig; dat kan natuurlijk gebeuren. De bediening bleef echter rommelig. Onderling was het kennelijk niet duidelijk wie ons moest bedienen. De eerste keer werd door verschillende personen naar onze drankbestelling gevraagd, maar om een vervolgdrankje moesten we later zelf vragen. Het viel nog niet mee om de aandacht van het bedienend personeel te trekken, maar gelukkig schoot de sushi-chef ons te hulp. Ook het afruimen ging niet vanzelf, waardoor de sushi chef steeds zelf achter zijn bar moest uitkomen om onze borden op te ruimen. De niet voorradige drankjes stonden vervolgens wel gewoon op de rekening terwijl een bijbestelling niet op de rekening stond. Al met al een aanrader qua eten, met wat verbeterpunten voor de bediening. Volgende keer beter.
Hartelijk dank voor uw recensie. Wij zijn heel blij om te horen dat u genoten heeft van onze sushi and sashimi. Wij zijn ook zeer trots op de bekwaamheid van onze hard werkende sushi chef. Wij nemen de recensies van onze gasten heel serieus, en zullen zeker proberen onze bediening te verbeteren zodat u de volgende keer kan genieten van onze verse producten en van een betere service!
Nathalie R. Meesterproever (23 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Gisteren weer eens aangeschoven bij Kobe en dat was wederom een goede keuze. Genoten van verse gerechtjes die zeer smakelijk op de teppanyaki plaat gebakken worden door een vriendelijke chef. De vis, kip en ossenhaas was verrukkelijk, evenals de bijpassende wijn. Minpuntjes? Toch een beetje, zo was het niet mogelijk in een menu de sushi en sashimi te vervangen door de kip, alleen met bijbetaling.... Mijn inziens is sashimi en sushi in prijs aan de duurdere kant dan kip, maar goed. Tweede puntje; twee glaasjes huiswijn besteld, het eerste glaasje een zeer klein bodempje, het tweede glas rijkelijk gevuld. Je betaald dus wel dezelfde prijs per glas, maar je bent afhankelijk van wie er inschenkt blijkbaar. Maar buiten deze puntjes hebben we een heerlijke avond gehad en genoten van de Japanse keuken!
Thank you for your review. Always good to receive some constructive feedback from our customers. We appreciate that! Hope to see you again. :-)
Rachel D. Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Vandaag met 2 personen en een kind van 6 gaan eten bij Kobe. Wij hadden gekozen voor het "Maastricht aan tafel menu", en voor onze dochter hebben wij à la carte sushi besteld. Wij hebben genoten van een voortreffelijk menu, en ook de sushi en sashimi die we extra bij het menu konden bijbestellen was perfect. Al het personeel is uiterst vriendelijk. De chef had zelf nog een extra gerechtje voor onze dochter op te teppanyakitafel klaargemaakt, geweldig! Ook de rode huiswijn en de Japanse thee zijn een echte aanrader! Wij zullen hier zeker vaker terugkomen! Heerlijk eten en perfecte gastvrijheid! Een parel voor Maastricht!
Enaksekali . Meesterproever (22 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Zoals veel Japanse restaurants heeft Kobe veel losse tafeltjes en een beperkt aantal plaatsen aan de teppanyaki. Bij een reservering zou dat gewoonlijk gevraagd worden, maar bij ons helaas niet. Volgende keer weten we waar we aan moeten denken.
We kozen voor het menu Sora en het menu Tori. Daar werd een fantastische sauvignon blanc bij geschonken van Esk Valley, Nieuw-Zeeland. Heerlijk, die gaan we zeker onthouden!
De menu's lijken veel op elkaar, met het verschil dat ze oplopend in prijs steeds uitgebreider worden. Sora en Tori zijn de kleinste.
Wij startten met (koude) licht gefrituurde vis in een zoetzure (namban)-saus. Die saus is verrukkelijk, we hadden bijna de kommetjes leeggedronken. De vis zelf (zeebaars) was erg hard geworden, wat mijn eetgenoot wel lekker vond. Onze meningen verschilden.
Daarna kwam volgens het menu de miso-soep, aan één kant ingeruild (voor meerprijs) tegen erg goede sashimi, en vervolgens tot onze verwondering want onaangekondigd, een flinke kom sla met een lekkere dressing.
Voor eetgenoot kwam nu een gerecht van stukjes kip met een soja-uiensaus, niet slecht maar niet heel apart.
Als "hoofd" hadden wij beiden gekozen voor de ossenhaas, die alweer vergezeld ging van een bak sla, en erg lekkere gegrilde groente. Aan één zijde van de tafel goede, malse ossenhaas, aan de andere kant wat taaie stukken. Jammer. De fried rice was redelijk.
Als afsluiting wat onbijzonder en erg zoet zwart-sesamijs.
De bediening is vriendelijk maar het restaurant heeft regelmatig problemen met de logistiek. Sommige gerechten lieten erg lang op zich wachten.
Al met al niet slecht, maar wel erg duur voor wat je krijgt.
Svdmaegdenbergh . Fijnproever (2 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Nav de goede recensies gegeten bij Kobe. Toch wel min of meer met een kater vertrokken. Het was lekker, maar echt niet bijzonder. Daar kwam nog bij dat het echt veel te weinig was. Met honger van tafel gegaan en ook nog eens meer dan 100 euro armer. Op de vraag of het gesmaakt had, gaven wij al aan dat het veel te weinig was. Hier kregen wij niet eens een reactie op. Heel jammer, maar hier zien ze ons noooooit meer terug. Kennelijk hebben ze er ook niets aan gedaan, want deze reacties hebben ze al vaker gehad.

Really sorry about your deception! Our widest menu for €85, with 8 services is rarely complete eaten... Too much says our guest!
Jan Willem B. Meesterproever (85 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Afgelopen donderdag gegeten bij Kobe. Het zal vrij vol, altijd een goed teken. Op advies plaatsgenomen aan een Teppanyaki tafel, en gekozen voor het uitgebreide Kobe en Kaze menu. Vooral de voorgerechtjes/ amuses van de chef verdienen een opmerking: ronduit heerlijk. Hoogtepunt van de avond was de show die de Teppanyaki chef neerzet: de halve kreeft en biefstuk worden op een spectaculaire wijze voor je neus bereid. De uitkomst was even bijzonder: de smaak van de halve kreeft zal ons nog wel even bijblijven. Het prachtig uitgebalanceerde menu werd geëindigd met sesamijs en een tiramisu-achtige cake. Drink er een Sake bij, en je hebt een culinair hoogstaande avond te pakken. Kobe is niet goedkoop, maar voor een heerlijke avond uit durf ik te stellen dat dit het beste Japanse restaurant in de omtrek is.
Thank you for your good review!
...we love to entertain you! :-)
Ruud V. Expertproever (9 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Onze tweede Japanse eet-ervaring, en wat voor een! Vorige week fantastisch gegeten bij Kobe in Maastricht. Vriendelijke, attente en vakbekwame bediening, een heerlijk menu (Hana, 48,50 p.p.), met zo'n overvloed aan heerlijkheden dat er geen plaats meer was voor een nagerecht. Op advies van de bediening plaats genomen aan de sushi-bar; prachtig te zien hoe de (zeer vriendelijke) chef de mooiste sushi's tovert. Een aanrader voor iedereen die van Japans eten houdt.
Thank you for your good and positiv comment!
Come back again and ask for me to get an free drink! :-)
Mr.B.Wehrli
Owner Restaurant Kobe
Jacques P. Expertproever (6 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Aan de Sushibar gekozen voor het Hanah menu, dat mij samen met een bevriend kok een apotheose van smaakindrukken gaf. De synapsen krijgen de smaken niet verwerkt en we moeten regelmatig pauzeren en huilen van euforie omdat we het emotioneel niet meer verwerkt kregen. Wat een indrukken! Wat een sushichef, Chapeau!
Thank you for your good review! Now we're happy to have one of the best Sushi-chef in Benelux. Miyako-san is back and would be pleased to welcome you at the Sushi-Bar.
Hans T. Meesterproever (14 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Teppanyaki gegeten met 2 personen. Onze menukeuze viel op licht gefrituurd stukjes zalm en zeebaars. Niet teveel maar wel lekker. Daarna japanse bouillon met oa zeewier waar we beide niet zo van gecharmeerd waren. Dit werd gevolgd door kleine mootjes zalm met seizoengroente met een overheerlijke botersaus en als tweede hoofdgerecht hadden we tournedos besteld. De hoofdgerechten smaakten uitstekend. Alles is bereid met verse ingrediënten en dat was ook te proeven. Het dessert vonden we erg tegenvallen. De kok was heel vriendelijk en deed erg zijn best. De inrichting van het restaurant is heel simpel en dat mag wel een iets meer Japanse uitstraling krijgen. De stoelen waren goed.
Samenvattend: Zeker een aanrader maar wel iets overprijst.
Jeanne52 . Meesterproever (35 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Op zaterdag 19 april zijn we voor de 1e keer gaan eten bij Kobe. Ons vaste restaurant bestaat niet meer en we waren op zoek naar vervanging. Plezierige ontvangst en een plaatsje aan het raam aan het water. We kregen leuk gezelschap van nog een koppel en we hebben ons laten verassen door het geweldige eten. Hapjes en Sushi waren heerlijk en het hoofdgerecht van vis en garnalen super en vers. Ook de ossehaas van mijn partner was mals en door de kok aan tafel goed bereid. We hebben besloten dat dit restaurant ons nieuwe stekje wordt vwb japans eten. Onze dank aan Remy die geweldig gezelschap was als kok aan onze tafel en voor het maken van een heerlijke maaltijd.
Nathalie R. Meesterproever (23 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
Een heerlijke avond gehad bij Kobe. Genoten van verse sushi en sashimi, de kreeft op de bakplaat was subliem en de ossenhaas botermals. De bediening was vriendelijk en iedere keer perfect op tijd met het bijschenken van de wijn. De rekening is wel wat aan de hoge kant, maar de kwaliteit en sfeer maken dat weer ruimschoots goed! Het was een avond puur genieten!
MatthijsAlberigs . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
Wij gaan regelmatig eten bij Kobe. Regelmatig, omdat dit restaurant met afstand de beste sushi van Maastricht en omstreken serveert. De bediening is correct, vriendelijk en behulpzaam. Ook aan de teppan is het goed vertoeven, verse producten bereidt door kundige chefs. Het is natuurlijk niet zo goedkoop als de all-you-can-eat formules, maar de kwaliteit is dan ook op elk vlak vele malen beter. Aan de sushibar, ons favoriete plekje, voelen wij ons het beste thuis. Een zeer vriendelijke en bekwame sushichef die ons iedere keer weet te verrassen. Kortom en absolute aanrader voor diegene die van authentiek japans eten houden.
Dear Matthijs. Thank you for your Review! We always appreciate feedbacks which helps us to improve. Hope to see you again at Kobe.
Kind regards
Kobe Team
Contact: shineikobe@gmail.com
R. R. Meesterproever (36 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2012
Gisteravond bij Kobe gegeten. Van buitenaf zag de zaak gezellig uit. Wij liepen binnen en werden naar een tafel begeleid. De bediening is attent en beleeft. wij kregen een amuse, daarna ons voorgerecht. De laatste was een beetje aan de koude kant, daarom hebben wij even gewacht dat er op temperatuur kwam.De Sashimi was ook te koud.De bediening naam ook niet de tijd om ons te vertellen welke soort vis op ons boordje lag, want naast tonijn en zalm lagen andere twee soorten namelijk. De Maki sushi was aan de droge kant. Ik vond het eten tegenvallen. .. Al met al vond ik de prijs kwaliteit niet in verhouding.
Maaike D. Fijnproever (4 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2012
Een tijdje geleden hier op de valreep terecht gekomen. Het was heel erg rustig, koele sfeer, weinig gezelligheid. Het eten was goed, vers wat ik erg belangrijk vind, maar niet erg veel helaas. Ik vond het vrij duur, wat natuurlijk niet gek is voor goed japans eten. ik vind dat sfeer en goede service namelijk ook in deze prijs inbegrepen zou moeten zitten.
Cemadifa . Proever (1 recensie) 3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2012
Nog nooit zo duur afgescheept!
Begonnen met afspraak om 19:00 uur en met zijn vijven waaronder een kind van 7 jaar hebben wij zitten wachten tot 20:30 uur op het hoofd gerecht ondertussen werden wij zoet gehouden met een soepje en wat sojabonnen. Twee tafels verder zat de heer Zenden met gevolg lekker te eten en wij konden het op soppen (limburgs voor zoek het je maar uit) de sfeer was mat en de prijs te hoog Euro 231,- ongehoord!