Japanese Cuisine Yama

9,3
9,1
Anton S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Wat een pareltje in Rotterdam! Eindelijk weer eens een echt Japanse keuken. Vooraf drie kleine gerechtjes met o.a. licht gegaarde zalm. Vervolgens shabu-shabu. Daarna kraakverse sushi en misosoep. Toe matcha-ijs, een heerlijke afsluiter. De bediening is kundig, vriendelijk en hartelijk. Een zeer bijzonder adres!
Annetvk .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Wederom gisteren genoten van de echte Japanse keuken en verfijnde perfectie van chef Yama. De smaken van de gerechten passen perfect bij elkaar. Niet alleen per gang, maar ook de daaropvolgende gangen. Het 5 gangen menu is een absolute aanrader en smaak sensatie. Na alle gangen (incl. amuses van het huis) zit je als gast heerlijk vol, waardoor een dessert echt geen gemis is.
Mark M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Lang van tevoren gereserveerd in dit restaurant dat ons aangeraden was door kennissen. en het was een groot feest. In een redelijk kale ruimte die toch sfeervol was met de open keuken en de bedrijvigheid werden wij getrakteerd op een zeer smaakvol en verfijnd 5 gangen diner. Ik zou zeggen: ervaar het zelf. Op het oog eenvoudige gerechten tot in de perfectie bereid. Zelden zo lekker nog vol energie gezeten na 5 gangen. Zelfs met saké-arrangement erbij ;-). Aanrader.
Will6118 .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Erg lekker gegeten in Yama Cuisine.
Veel over Yama Cuisine gehoord dus de verwachtingen waren hoog. Echter was Yama Cuisine nog beter dan ik had durven dromen. Niet al te lang geleden in Japan geweest en ik vond de kwaliteit van Yama Cuisine zeker niet minder.
Wij hebben een 5-gangen diner genomen. Wij begonnen met een heerlijke oester met met beef en truffel. Vervolgens kregen wij een tempura gerecht waarbij garnalen, asperge, mais en een met garnalen gevulde mais kregen. Met name de met garnalen gevulde mais was heerlijk.
Hierop kregen wij rundvlees geserveerd in oestersaus op een gegrilde aubergine was erg bijzonder was. Vervolgens kregen wij sashimigerecht van krab, coquille en octopus. Tot slot sloten wij af met sushi wat echt heerlijk was. Ik moest na elk stuk sushi een moment nemen om er nog van na te genieten. Een onbeschrijvelijk gevoel was dat. Met name de unagi werd goed gewaardeerd.
Yama Cuisine is voor mij echt een eye-opener geworden. Mijn volgende reservering staat al!
Suze T.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
OMG !!
Japans dining 2.0
Met open keuken !
Super klein maar sfeervol en haute cuisine !
Wat een smaakexplosies !
Schitterende gerechtjes !
Wij hadden het 5 gangen menu en dat is echt genoeg !
De sushi is echt subliem ! Maar ook de aubergine met rode misosaus was zalig! En de oester en de okra en ALLES GEWOON DUS !!
Ruim van te voren reserveren (weinig stoelen) maar het wachten o zo waard ! Service is super met uitleg over alles !
Met z'n 6en een super avond gehad !!
Nellyca D.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Voor het eerst bij Yama gegeten met twee vriendinnen. Ik kan niet anders zeggen dan dat alle recenties die ik over dit restaurant had gelezen volledig waar zijn. Het eten is eenvoudigweg fantastisch, je krijgt goede uitleg bij alle gangen en de bediening is heel vriendelijk. Ik hoop hier nog heel vaak te kunnen dineren. Het enige waar ik niet van houd zijn oesters, maar die ene oester heeft mijn ene vriendin opgegeten.
Bij de derde gang kregen we sushi, als je dat vergelijke met de sushi van AH, dan hoef je nooit meer de sushi van AH, die valt dan zo tegen.
Sander_van_Leeuwen .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Heerlijk echt Japans gegeten bij Yama.
Bij het reserveren kies je voor een drie of vijf gangen menu. De vijf gangen is een aanrader. Gerechten zijn stuk voor stuk verfijnd en niet te zwaar. Voor zover we kunnen beoordelen is dit het beste Japanse Restaurant in Nederland.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Heimwee naar Japans eten dus snel geboekt bij Yama... Wat een verschil met de overvloed aan "all you can eat" Japans en sushi tentjes die er tegenwoordig zijn in Rotterdam. Dit is pas echt Japans eten. Elk gerecht met zoveel zorg gemaakt en alle even smaakvol. Natuurlijk eenvoudig ingericht en bescheiden en vriendelijke bediening zoals je kunt verwachten van een Japans restaurant. Ga hier graag nog vaker eten.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Met hoge verwachtingen naar Yama gegaan, die absoluut werden waargemaakt. Erg verfijnde gerechten, mooi opgemaakt. Alles is een kunstwerkje. Subtiele, mooie smaken. Zowel de bereiding vanaf de bar waar we zaten, als de gerechten prachtig om te zien.
Chaos .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016

Genoten van een 5 gangen menu met sake arrangement, absoluut de moeite waard.
Sushi voorgerecht en hoofdgerecht met lam de uitschieters.
Geweldige Japanse keuken, uitermate vriendlijke gastvrouw, komen zeker terug.
Renée R.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Jaaaaaaaaaaaaa Yama!!!!! Fantastisch gegeten bij Yama. Dit is voor ons met stip op 1 de beste Japanner van Nederland! Wij bestelden het 5-gangen menu, waarbij op verzoek de gang met vlees werd vervangen door een visgerecht en daarbij het sake-arrangement. Eten was fantastisch vers, heel goed op smaak en prachtig gepresenteerd. Daarbij zijn de gerechten ook nog eens vernieuwend, waardoor eten hier echt eens sensatie is! Vooral van de gang met sushi en de gang met krab hebben wij erg genoten. Service was uitermate vriendelijk en oplettend. De verschillende soorten sake werden met een kaartje van Japan en uitleg over de smaken en het productieproces toegelicht. Het restaurant is sfeervol ingericht, intiem, persoonlijk en de open keuken maakt dat je kunt meegenieten van het proces. Aan het eind van de avond kwam chef Yama ook nog even persoonlijk vragen hoe we het eten ervaren hadden. Wij zaten aan een tafel, maar in dit restaurant zou ik juist adviseren om plekjes aan de bar te reserveren. Ik zou dit restaurant zeker aanbevelen: deze toegewijde chef verdient een ster!
Jeanine83 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
We hadden een 5 gangendiner en het was werkelijk verrukkelijk! !! Leuke verhaaltjes bij ieder gerecht. De sushi was vers en je wil nooit anders meer.Het personeel was ontzettend vriendelijk. Echt een aanrader!!!
Phantagora ..
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
We hadden de 3-gangen menu genomen. Het eten werd opgediend in mooi aardewerk. We kregen gerechten die ik zelf nooit zou hebben besteld, o.a. kokkels. Iedere hap was genieten. Geen 10, de porties zijn net iets te klein. De bediening was zeer vriendelijk, op zijn Japans. Eindelijk een authentiek restaurant dat niet gerund wordt door niet-Japanners. De zaak is klein, je loopt er zo voorbij omdat het niet opvalt. Daarom is de sfeer gezellig en lekker knus. Dat heeft natuurlijk als minpuntje dat je minstens een maand van tevoren moet reserveren. Ik kom zeker nog eens terug en dan voor de 5-gangen menu.
HYP .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Gereserveerd voor het 5 gangen menu en heerlijk gegeten op een aantal punten na;

Bij binnenkomst hing er een rioollucht door het restaurant. Plaatst genomen aan de bar met een iets plakkerige tafel, maar verder is alles wel schoon. De professionaliteit van de bediening en service is nog ver te zoeken. Een fles niet al te goedkope Pouilly Fumé besteld te hebben, waarna je glas zelf moet gaan bijschenken...slecht! Bij het gerecht van schelpen met schuim van boter vond ik onderin tussen wat gesneden venkel een stukje papier of serviet. Nadat we dit hadden doorgeven aan de jonge gastheer, werd het doorgegeven aan Yama (de chef). Tot aan het einde toe werd onze opmerking van het stukje papier helemaal niks mee gedaan. Wij vragen om niks extra of om een nieuw gerecht, maar zeker toch wel minimaal een excuus?! Helemaal niks meer van vernomen, jammer!

Voor de entourage hoef je niet komen, saai en kaal ingericht. Met 'leeggezopen' flessen sake als een scheidingswandje tussen de bar en werkblad van de keuken.
Voor het eten is het wel voor herhaling vatbaar. (Behalve voor het stukje papier dan). Jammer dat de kwaliteit van de keuken niet in balans staat met de rest.
Alise K.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
De entree is niet in overeenstemming met het eten. Lang van te voren gereserveerd waardoor het een extra dingetje is geworden. De kwaliteit van het eten is super ! echt verfijnd en super vers. Weg met die WEGWERP SUSHI. De bordjes waren super mooi opgemaakt. entree = schelpdier + misto salade - Japanse erwten soep met een geweldig stukje krab- handrol + de lekkerste sushi ooit - salade met varkensvlees - kokkels in boterschuim - lamsvlees met gewokte groente en witte rijst.
Jammer dat het standaard menu is. Ik zou het geweldig vinden als ik hier alleen sushi kan eten. het bedienend personeel is top. De snelheid is aangepast aan mijn snelheid = prettig. Als je eens wat anders wilt dan ...
Bappa .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Eten was fantastisch, puur, zuiver, licht en gemaakt met producten van bijzonder hoge kwaliteit. Niet alleen superverte tonijn e.d. op de sushi, maar bv. ook geweldige lamskoteletten. Enig minpuntje zijn de desserts, pannenkoekjes met groene thee-ijs waren matig, maar daarvoor moet je in de regel ook niet bij de japanse keuken. De chef zou dit anderzijds nog als een uitdaging en verbeterpuntje kunnen zien. Verder is dit veruit de beste en meest originele japanse keuken waar ik ooit heb gegeten. Je proeft er dingen die je niet eerder hebt gezien of geproefd. Kortom verrassende topkwaliteit
Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Zoals we Yama al eens hadden beloofd zouden we een keer zonder kind terug komen en voor het 5 gangen menu gaan. Eindelijk was dat gelukt, we hadden uiteraard een oppas nodig (logeer adres) en geduld. De zaterdag was zodanig populair dat we pas ruim een maand na reserveren terecht konden, dat lag aan onze agenda en aan Yama's. Maar het was het wachten meer dan waard!

De gerechten benoemen is schier ondoenlijk als je geen notities maakt. Er waren zoveel kleine gerechten, met bijhorende geweldige smaken. Dit keer zaten we voor het eerst aan de bar, wat ook erg goed beviel!

Net als ons vorige bezoek aan Yama, waren we erg tevreden. Uiteraard helpt het dat Japans onze favoriete keuken is! Prijs technisch kan je uiteraard goedkoper eten op andere adressen, maar voor een top diner als dit is het dubbel en dwars zijn geld waard. We zijn zeker van plan om nog eens terug te komen.

RotterdamErik .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Heerlijk gegeten hier. Vorig jaar in Japan tijdens een vakantie traditioneel Japans gegeten en we kregen meteen weer zin in een vakantie naar Japan. Echt traditioneel Japans eten. Prachtig opgemaakt op mooi Japans keramiek. De kwaliteit van het eten is zeer hoog. Heerlijk vers eten en zeer mooie combinaties. Wij kozen een 5 gangen menu met sake arrangement erbij. De sakes waren alle vijf heerlijk en vormden mooie combinaties met de gangen. Als dessert een echt Japans dessert. Een bijzondere ervaring en wij komen zeker terug!!
Rondezeeuw .
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Erg leuk huiselijk ingericht restaurantje, het voelt erg exclusief!
Vrouwtje die ons bediende was ook erg vriendelijk, ze zorgt voor veel sfeer.
Eten is verrassend en kwalitatief erg goed!
super ervaring!
BakkerM .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Een erg intiem restaurant met geweldig eten en een fantastische service. Het eten wordt voor je neus met zoveel skill gemaakt, echt een aanrader!