Japan Inn

Meer informatie over restaurant Japan Inn

Voordelig
Mickel T.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Deze week gegeten in de Japan Inn. Wederom excellent eten een zeer goede bediening en gewoon erg goed eten. Nadat ik de vorige week bij Genroku was geweest wist ik wat ik miste ... Heerlijk gegrilde stukjes kip en lamskoteletten!

Maar even zonder gekheid, de Japan Inn is een klein maar erg goed Japans restaurant waar je heerlijk Sushi, Sashimi en Yakitori kunt eten. Het is nog steeds mijn nummer 1. Een aanrader dus.
Norbert C.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Lekker buiten gegeten. Leuk om als inwoner van Amsterdam, de toeristen aan je voorbij zien te komen. We hadden 7 verschillende gerechtjes, een aantal sushi's, maki's en diversen. Leuk en vriendelijk geserveerd en een mooie prijs/kwaliteitsverhouding.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Heerlijk gegeten (dinerbox & fish/gril/sushi). Prima kwaliteit, goede service en prima lokatie achter Leidseplein. In deze buurt verwacht je niet zulke hoge kwaliteit. Een pareltje voor de buurt. (en betaalbaar!)
Vera B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Waar ik 's nachts wakker voor gemaakt wil worden? Voor sushi zoals ik deze bij Japan Inn at. Wat een cadeautje voor mijn smaakpapillen! En dan te bedenken dat we dit kleine, onopvallende restaurantje op onze zoektocht naar een eetplek bijna voorbij liepen...
Het ziet er ook niet heel gezellig uit, zowel het decor als de bediening is vooral effectief, haast minimaal. Maar naarmate de avond vorderde en de drukte afnam, kwam de bediening ook meer los en maakten we een gezellig praatje. We mochten zelfs even in de (semi-open) keuken komen kijken, als kookliefhebbers.
Maar zelfs als het krappe decor, en de zakelijke bediening je tegen zouden staan... dan nog is daar de sushi. En die maakt zelfs de grootste knorrepot nog week in de knietjes....
Ad R.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Een van de betere adressen voor shasimi en sushi. Goede prijs kwaliteit verhouding en uitgebreide keuze. Deze keer genoten van o.a. Sashimi Sake Bara (heerlijke wat vettige zalm), Sashimi Ika-Tobiko en een overheerlijke Dragon Roll (echt smullen). De Yakitori menu's (we namen menu C) was goed van smaak, alleen door de saus worden de smaken erg naar elkaar getrokken.
De kaart biedt genoeg mogelijkheden om de volgende keer weer andere keuzes te maken. Tip is wel om vooraf te reserveren, altijd druk.
Arja75 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Leuk Japans eet café in de Leidsebuurt. Sushi is van goede kwaliteit. De tempura till met avocado en ebi paling rol zijn mijn favoriet. Lekker Japans biertje erbij. De snelle en vriendelijkelijke service maken dit een feestje.
Popgirl .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Dit vertrouwde adres bleek na lange tijd nog niets aan kwaliteit te hebben ingeboet. Voor wie veel trek heeft is de dinnerbox (€ 25) aan te raden met sushi en sashimi. De misosoep wordt standaard bij elk gerecht geserveerd. Voor wie de dinnerbox te groot vindt, zijn er ook heerlijke sushi- of sashimi-gerechten à € 15.
De prijs-kwaliteit-verhouding is verbluffend, de gerechten heerlijk vers, de sake prima en de bediening uitstekend. Hier wordt een mens vrolijk van.
Japan Inn is geen restaurant waar je een avondje 'uit eten' gaat, maar ideaal voor wie zo'n avond nog meer op de agenda heeft staan.
Kastanje-31 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
Klein maat heel fijn! Heerlijk gegeten vroeg s-avonds voor een voorstelling in Amsterdamse Stadschouwburg. Wij melden dat wij moesten om 19.00 vertrekken. Service was snel en attent.
Miso soep excellent, sushi gerecht prima en meer dan genoeg. €55 voor 2 pers.
Op een maandagavond om 18.30 helemaal was restaurant vol, dus reserveren!
Nienke J.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Als je noodgedwongen rondom het Leidseplein wil eten ivm theaterbezoek dan is dit een goed adresje. Het kleine restaurant zat bomvol, we hadden gereserveerd en konden op het terrasje. Door de drukte was de service langzaam, het duurde lang voor we de bestelling konden doorgeven en ik moest zelf naar binnen lopen om tweede ronde drankjes te bestellen. De bediening was wel heel vriendelijk. We kozen voor de dinnerbox en deze was zeer goed gevuld, het was te veel voor ons maar het was erg lekker. De volgende keer bestel ik net als het Japanse stel naast ons losse hapjes; die zagen er fantastisch uit.
Heisenberg .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Heerlijk tentje, nabij Leidseplein. Eindelijk is geen afgezaagde all you can eat. Veel keus, Dragon roll (met paling) is zeker een aanrader. Tevens de Yaki hotate (St. Jakobsschelpen), alles lekker vers. Voor een romantisch avondje zou ik hier niet heengaan, want de tafeltjes staan pal naast elkaar. Een tip: reserveer een tafel. Ook op doordeweekse dagen, aangezien het hier nogal druk kan zijn.
ZoeZ .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
Ik kom al meer dan tien jaar graag bij Japan Inn. Het restaurant is klein en bevindt zich tussen een hoop toeristische, studentikoze, goedkope eetplekken. Maar laat je daardoor niet misleiden, Japan Inn is heel erg lekker en bekend bij Amsterdammers.
De sushi en sashimi zijn hier goed op smaak en een verademing, vergeleken met de 'all you can eat-achtige restaurants' waar ze sushi serveren. Ik ben fan van een paar samengestelde menu's, die allemaal het proberen waard zijn. De hoofdgerechten zijn verschillend, maar de bijgerechten hetzelfde; misosoep, rijst en salade (met een romige dressing). Als hoofd kun je kiezen uit zalm, yakitori, ossehaas of makreel. Allemaal erg lekker! Ik bestel meestal jasmijn thee erbij, maar ik heb begrepen dat de sake ook goed is. Als dessert is er niet veel keuze, maar het groenethee ijs is een aanrader. Een ander pluspunt is dat het personeel snel werkt en heel vriendelijk is.
Juliette J.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Heerlijk gegeten, yasai itame, gyoza chicken, edamame, garlic beef, yakitori nasu, sake teriyake menu, tobiko sarada, yakimeshi. Super aardige bediening, ik zou er 3 x per week kunnen eten. Een ongedwongen gemoedelijke sfeer.
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Op aanraden van een vriend nu eens geen all-you-can-eat vreetschuur, waarvan ik normaliter wel fan ben, omdat ik altijd goeie honger heb, en niet graag tijdens een etentje aan de portemonnaie denk; Japan Inn in de Leidse uitgaansstraatjes.

Een klein restaurantje op een goeie locatie. Een gezellige sfeer wel met een semi-open keuken en klein houten meubilair en kleine raampjes. Helaas is alles erg klein, inclusief de wc's, de tafeltjes en de zitruimte. Erg ongemakkelijk en dicht op elkaar. Best een leuk tentje, maar allemaal wat te krap en klein. Niet slecht maar zeker niet bijzonder of echt Japans.

De bediening is Japans en/of Chinees, maar enigszins kortaf en er moet enkele malen om dezelde order worden gevraagd. Verder niets op aan te merken. Ook hier; Niet slecht maar ook niet noemenswaardig.

Dan het belangrijkste, het eten, dat hier dus in menu's of per stuk wordt verkocht, in plaats van de vrijwel onbeperkte eetrondes die men bijna overal al hanteert.
Je zou zeggen dat het eten dan ook echt wel beter is (Japanse chef/eigenaar zo lijkt het), maar het stelde me toch wat teleur. Eigenlijk ook op dit laatste onderdeel was het zeker niet slecht maar niet om voor terug te komen. Saaie hapjes, wat vetrandjes en taai vlees en kleine porties.

Leuk tentje, maar de volgende keer pak ik toch een echte topjapanner, of gewoon weer de ouderwetse onbeperkte eethut, waar de gerechte net zo lekker, of zelfs lekkerder zijn!
Mariska K.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Met z'n viertjes voor het eerst wezen dineren bij Japan Inn.
Erg knus, maar smaakvol ingericht.
De bediening leek constant haast te hebben.

Maar dan het eten:

The best sushi in town !

Voor ons geen all-you-can-eat vreetschuren meer, maar alleen kwaliteit.
STasty .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Het eten was heerlijk. De sushi maaltijden kostte ongeveer 16-25 euro, maar waren het wel waard. De miso soep vooraf was ook lekker. Het decor was prima, niet een heel groot restaurant. Het personeel was vriendelijk.
Witteveer44 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
We kwamen vroeg binnen, rond half zes, maar de meeste tafels waren al gereserveerd en het restaurant zat al redelijk vol. Gelukkig was er nog een plekje voor ons al hadden we ongeveer anderhalf uur de tijd tot de volgende reservering er weer stond. We bestelden een yakitori menu. Een variatie aan verschillende warme gerechten die je kunt kiezen in drie varianten. Wij kozen voor de meest eenvoudige variant. Zeer smaakvol en gevarieerd gegeten bij de Japan Inn. De bediening was snel, vakkundig en accuraat maar wel een klein beetje gehaast. Gezien de drukte was dit niet zo raar. Terwijl wij zaten te eten werden er wegens plaatsgebrek zeker twaalf mensen weggestuurd, wij waren net op tijd binnen. Goede prijs-kwaliteit verhouding want we rekenden ongeveer 50 euro af voor twee hoofdgerechten, twee wijntjes en twee frisdranken.
Food L.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Leuk klein Japans restaurantje, snelle service. Miso soup, rolls en sushi waren prima. Sashimi was vers, alleen vrij sterke vissmaak bij tonijn en makreel. Yakitori was gemiddeld. Prijs-kwaliteit is verder goed.
Foe T.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
Een kleine zaak in Amsterdam, loop afstand van Leidseplein. Het eten was echt fantastisch. Als je puur gaat voor lekker eten, moet je hier zijn.
RBauwens .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Eten was goed, lekker sushi en lekker vlees. Ik had de sushi & grill mix, ik miste alleen wat extra rijst. Portie viel hierdoor een beetje klein uit. Bediening was om te huilen, er stond 3 man in de bediening voor in totaal ongeveer 10 tafels. Het duurde bij ons een kwartier voordat er drinken op tafel stond, er is tussendoor niet gevraagd of het naar wens was. Ook niet of we nog wat extra drinken wilden. De zaak zelf is klein maar fijn, typisch Amsterdam. Overall dus een prima restaurantje, maar niet voor de grote eters.
Jan Willem B.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Afgelopen zaterdag eindelijk gegeten bij dit restaurant dat al een poos hoog op het lijstje stond. We kozen de "deluxe menu". Dit behelst in opvolgende gangen: Miso-soep, salade met tonijn, sashimi, sushi, gefrituurde garnaal, yakitori-stokjes/ kip bolletjes en eindigend met 3 bolletjes ijs. Gezegd moet dat ik in tijden niet zo bijzonder goed sushi gegeten heb. Vooral de sashimi, sushi en het yakitori-stokje was van een ongekend hoge kwaliteit. Na een ietwat onoplettend begin was de bediening vriendelijk en attent. Het is een kleine, maar prettige zaak. Wanneer ik weer echt zin heb ik uitstekende sushi, kom ik zeker weer deze kant op.