Jansz

Maandag t/m Donderdag 06:30 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 06:30 - 23:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Terras

Jouw recensie over het restaurant Jansz

Liza H.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Samen met een vriendin bij Jansz voor een uitgebreide lunch aangeschoven. Het weer was heerlijk wat betekend dat wij genoten hebben van de mooie binnentuin. Het eten daarentegen is lekker maar zeker niet bijzonder. Als voorgerecht: Coquilles van €19,-. Daar kan je soort van nog mee wegkomen als restaurant. Maar het hoofdgerecht: kipfilet met enkel bloemkool en vadouvan kruiden voor €26,- is echt te prijzig. Wat mij betreft geen juiste prijs/kwaliteit verhouding. Het dessert was overigens wel weer subliem. Lekkerste crème brule die ik in lange tijd gehad heb. Al met al ontzettend fijn gezeten en prima gegeten.
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Hier geweest met een vriendin samen, echter wel voor een lunch dus over het avondeten kan ik niet goed oordelen. De ontvangst was hartelijk, we werden naar onze tafel gebracht. We hadden de keuze voor binnen en (toen het nog mooi weer was) in de binnentuin. Het is een prachtig restaurant en de tuin is heerlijk. Een hele rustige binnenplaats middenin het centrum.
De lunch: je kon kiezen tussen broodjes, maar ook voor- en hoofdgerechten. Ik koos 2 voorgerechten uit (ivm trek) en vriendin koos een voor- en hoofdgerecht. De voorgerechten waren allemaal lekker en mooi opgediend. Mijn vriendin had als hoofdgerecht kip, maar deze viel volgens haar qua smaak wat tegen. Zelf heb ik deze niet geproefd.

De prijs-kwaliteit is wel een beetje verwacht in Amsterdam centrum, bij een hotelrestaurant. Wat hoog, maar niet anders dan andere vergelijkbare restaurants. Al met al zou ik hier nog eens terug willen komen. Voor de sfeer en avondeten ben ik ook benieuwd naar.
Joyce T.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Met een groep van 32 een heerlijke hoofdgerecht gegeten bij restaurant Jansz!
Wij hebben een stop gemaakt met de boot om bij Jansz direct aan te mogen schuiven voor een gerecht. Jansz was goed voorbereid op onze komst, de tafels mooi gedekt met direct wat kleine happen en een mooie wijn. The US hanger steak of de kabeljauw viel bij iedereen in de smaak! Mooie opgemaakt borden, mals vlees/zachte vis en verschillende groenten on the side. Alles mooi op tijd en vriendelijke bediening.

Bedankt Jansz, we komen snel terug!
Maja B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Fantastisch leuk, warm en mooi aangekleed restaurant. Samen met mijn partner op een maandagavond gegeten. Helaas stond er niemand om ons te ontvangen bij de ingang, dus we waren even zoekende, maar uiteindelijk heel vriendelijk ontvangen en naar onze tafel begeleid. Het was niet helemaal afgeladen, dus dat was fijn. Ondanks dat moesten we wel lang op ons hoofdgerecht wachten. Zoals ik hieronder ook al lees kan de prijs-kwaliteitverhouding iets beter. Ik vind € 4 voor een mini bakje friet bijvoorbeeld een beetje overdreven, daarnaast was de friet veel te lang gefrituurd. Dit laatste werd overigens heel netjes opgelost en binnen een aantal minuten hadden we een nieuw bakje. Ik heb zeker genoten van het voor- en hoofdgerecht. Mijn vriend vond zijn eend wat aan de koude kant, maar heeft hier niets van gezegd. Ondanks dit vonden we het zeker de moeite waard en komen we graag nog eens terug. Echt genoten van het uitzicht op de gracht en het personeel was vriendelijk.
Sacha V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Fantastische avond gehad op 2de kerstdag. Heel gezellig en heerlijk eten. Niet teveel, maar precies goed. De bediening is zeer vriendelijk en correct. Ik ga hier zeker vaker heen.
Rogier V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Prachtig restaurant met mooie, maar niet hele bijzondere, gerechten. Bediening zou iets attenter mogen zijn, maar zijn wel erg vriendelijk. Prijs/kwaliteit van het eten en de drank is wat aan de hoge kant, maar de inrichting is zeer sfeervol en warm.
V G.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Met 4 personen bij Jansz gegeten. we waren alle vier niet heel enthousiast. Ee bediening en de entourage is goed. Wijnen zijn prima, maar net zoals het eten erg hoog geprijsd. Prijs-kwaliteit verhouding is, naar mijn mening, niet helemaal in orde. Het eten was ook erg zout. Een flesje water is ook aan de prijzige kant. Al met al een dure avond, maar niet voldaan en tevreden. Het eten zou minder prijzig moeten zijn of de gerechten beter qua smaak en spannender. Voor dit geld kun je op heel veel plekken een stuk beter eten.
Beste Valerie,

Dank voor uw reactie op IENS, waarin u aangeeft de prijs/ kwaliteit niet op orde vind. Met name het eten komt uw verwachtingen niet na.
Wij hebben dit inmiddels besproken met de verantwoordelijke chef en hij neemt uw feedback zeer serieus.
Ik hoop dat u ons een tweede kans wilt geven en wij kunnen laten zien dat we iets met uw feedback hebben gedaan,

wouter S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Vanavond gegeten in dit restaurant, en alle vier de tafelgenoten vonden de prijskwaliteitverhouding niet in de haak. Een serveerster die nog nooit van Crodino heeft gehoord, 'verschillende bieren van IJwit' aanbeveelt, en eigenlijk niets over de beschikbare wijnen weet. Eend was melig, de textuur van de risotto was niet goed. Het zijn kleine dingen, maar je gaat juist daar op letten als je €160 per stel betaalt. En € 6,50 voor een flesje plat water is toch wel echt bijzonder veel, hoe mooi de entourage ook is. Geen aanrader. Als je wel lekker wil eten in deze prijsklasse: De School, Baut, Cafe Modern. Maar niet hier.
Beste Wouter,

Dank voor het delen van je ervaring op IENS. Wij van Jansz zijn dagelijks bezig met ons product. Kennen onze medewerkers alle producten, is het eten op het niveau wat wij willen.
Helaas hebben wij deze avond een aantal steken laten vallen. Iets wat ik zeer serieus neem en meteen mee aan de slag ben gegaan,
We hebben inmiddels grote stappen gemaakt en ik hoop dat u nog een keer terug komt om dit te ervaren.
Nogmaals dank en ik hoop tot een volgende keer.

Stephanie H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Mooie inrichting, gezellig en bistro-achtige sfeer. Bediening vriendelijk. Wijn ook erg goed. Maar het eten vond ik zeer matig. Erg erg zout. En de prijzen passen er niet bij. Bloemkool en wildpaddestoelen voor 15€. Een muizenhapje. Een bord risotto met kreeft alsof je een bord rijstepap voor je hebt. Te veel voor zo'n machtig gerecht. En een hamburger die zo ongelofelijk zout was. Seizoensgroenten als side dish, ook ontiegelijk zout. Was een prima ervaring maar de prijzen moeten écht omlaag. Daar is het niet verfijnd genoeg voor.
Beste Stephanie,

Dank voor je bezoek aan Jansz. restaurant. Waar u heeft kunnen genieten van de entourage en service. Uw feedback over het eten was kritisch. Ik wil u hier voor danken. Ik heb inmiddels met de chef gezeten en die heeft de nodige aanpassingen gedaan.
Ik hoop dat u ons snel weer bezoekt en wij kunnen laten zien dat we uw feedback serieus hebben genomen.

Peter S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Jansz ligt er mooi bij tussen de Prinsen- en Herengracht in. Sfeervol ingericht en bij mooi weer kan je buiten zitten. Wij schoven aan voor een uitgebreide lunch met alles erop en eraan. Het personeel behandelde ons vriendelijk en correct, maar soms niet heel bedreven. En dan het eten. Tja, je gaat er heen met een verwachting die niet uit blijkt te komen. Het was niet slecht, dat niet, maar voor deze prijzen hoop je op meer. De steak is een steak, kuiken een kuiken en ook de tartaar klopt wel. Culinair wordt je echter geen moment verrast en sprankelende smaakcombinaties kom je hier niet tegen. Dit werkt waarschijnlijk goed voor toeristen, maar niet goed genoeg voor ons. Oja, en zwart gebrand brood op tafel zetten kan echt niet. Verder veel succes gewenst, want de mogelijkheden zijn er wel!
Beste Peter,

Goed om te lezen dat u heeft genoten van uw lunch bij Jansz. Wel bent u kritisch over het product, met name het eten wat is geserveerd. Wij zijn zeer serieus met uw feedback omgegaan en dit intern besproken met de verantwoordelijken hiervoor.
Via deze weg wil ik laten weten dat we een paar mooie stappen hebben gemaakt en ik hoop dat u in de toekomst kan ervaren hoe we dit hebben gedaan.
Ik hoop u snel weer te mogen verwelkomen.
Thom B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Mooi locatie en mooie inrichting. Stoelen zijn niet comfortabel. De bediening is deels erg onervaren en wordt gered door de paar medewerkers die wel ervaring hebben. Het eten is goed, maar zeker te duur voor wat je krijgt. Tong met friet voor 38 euro is echt te veel. Er zijn vele restaurants waar ik beter heb gegeten voor minder geld.

Voor mij helaas een eenmalig bezoek.
Beste Thom,
Dank voor het schrijven van uw review. Wij van Jansz zijn continue bezig met het verbeteren van ons product en nemen uw feedback zeer serieus.
Ik vind het jammer dat wij uw verwachtingen niet waar hebben kunnen maken. Wel kan ik zeggen dat we inmiddels grote stappen hebben gemaakt en ik hoop dat uw snel weer langs komt zodat we dit kunnen laten zien.

Foodlovermetz .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij Jansz in de 9 straatjes. Prachtige tuin waar wij begonnen met ons diner. Jammer genoeg werd het te donker, maar naar binnen verplaatsen was absoluut geen probleem. Prijs kwaliteit was terecht, al denk je in het begin dat het erg prijzig is. Personeel komt regelmatig aan de tafel vragen of alles naar wens is, schenkt vaak wijn bij en is oprecht vriendelijk. Brood voor het eten en tijdens het eten geen probleem. Kraanwater ook niet. Al met al: Wij komen zeker terug!
Beste FoodLoverMetz,

Erg leuk om te lezen dat u enthousiast bent over Jansz en dan voor het mooie bericht wat u heeft achter gelanten.
Ik hoop u snel weer te zien.

Wijnglas .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Ontzettend vriendelijk personeel! Het restaurant ligt op een heerlijke plek in Amsterdam en we hadden een leuk tafeltje bij het raam. Erg lekker gegeten en al met al een hele gezellige avond gehad.
Beste Wijnglas,

Goed om te lezen dat u genoten heeft van uw bezoek bij Jansz. Ik hoop dat er nog velen bezoeken mogen volgen in de toekomst.

Kerstin V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Sorry, ik kan echt niets negatiefs over dit restaurant bedenken.
Wij zijn gisteravond in de watten gelegd door een uiterst vriendelijke en professionele bediening. Op de wenken bediend. Het interieur en de ambiance zijn schitterend en mijn - kritische - vriendin was lyrisch over de coquilles Alles klopte; het eten, de wijn, de bediening. De steak tartare was beter dan degene die ik onlangs in Parijs heb gegeten.
Op een gegeven moment kwamen wij een beetje in een genante situatie terecht door een dronken toerist die dus teveel had gedronken en die bij ons kwam zitten. Echt grote lof voor de manier waarop wij gered werden door het personeel dat ons nauwlettend in de gaten hield en de man op charmante wijze wegloodste.
Het was een topavond. Iedereen verdient opslag :-)
Beste Kerstin,

Helaas hebben wij nog geen opslag gehad, maar wij vinden het een uitdaging om iedereen in de watten te leggen. Gelukkig hebben wij al jou verwachtingen kunnen overtreffen en kijk je positief terug naar je bezoek.

Ik wil je bedanken voor je mooie bericht op IENS en hoop je snel weer te mogen verwelkomen.

Helen H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Jansz stond al langer op mijn verlanglijst om te gaan eten, maar het was er niet eerder van gekomen. Na het lezen van enkele negatieve recensies ging ik er toch minder ongedwongen heen.
Het was lekker weer en de plek is fantastisch. Op de hoek van de Reestraat en de Keizersgracht hangt een fijne sfeer met leuke mensen en een mooie mix van toeristen en passanten. Binnen is het restaurant zeer smaakvol ingericht met behoud van de authentieke details - je waant je ook in een grachtenwoning, terwijl het restaurant best groot is, zonder massaal over te komen.
De bediening was attent en kundig en was prettig als service. De kaart is niet te groot en de keuze was prima. Prettig dat alle wijnen per glas te verkrijgen zijn.
Na wat Oesters (prima) koos ik voor 2 voorgerechten: Coquilles en tonijntartaar. De eerste goed op smaak en hooguit wat klein als portie. De tartaar was eigenlijk geen tartaar maar meer reepjes van tonijn die een aziatische tintje hadden in de bereiding. De smaak van de tonijn werd daarmee wat naar de achtergrond gebracht, wat persoonlijk niet mijn voorkeur heeft. Een meer pure tonijn tartaar vind ik lekkerder, maar het was zeker niet slecht.
Het eten is niet spectaculair, maar OK en ik kan me niet vinden in de negatieve reacties. En door de prachtige plek, een fijne avond gehad.
Beste Wetjesteef,

Goed te lezen dat u genoten heeft van uw bezoek bij Jansz. De tonijntartaar ga ik zeker nog even proeven met de keuken om te kijken of we deze kunnen verbeteren.

Dank voor deze feedback en ik hoop u snel weer te mogen verwelkomen.

Natascha E.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
In de herhaling na een, voornamelijk qua service, teleurstellend bezoek. Deze keer volledig in t zonnetje gezet door de manager met een mooie tafel aan de gracht.
Het eten was wederom heerlijk ( vooral de groentes ; zo heerlijk bereid!) en deze keer mochten de frites gelukkig onbeperkt worden aangevuld. En die waren dan ook weer overheerlijk.
De bediening was attent ,vriendelijk en professioneel. Er is serieus met de kritiek op service omgegaan dus.
Ontspannen, gemoedelijke sfeer met leuke mix aan mensen.. Geen hotel gevoel. Gelukkig. Ook veel locals! Leuk. Ook om buiten op terras drankje te doen en mensen te kijken..
Enige kritiek zou zijn; de porties van de side dishes op de prijs ( of andersom) aan te passen. Die verhouding prijs/ kwantiteit is mijns inziens niet geheel in proportie . Erg kleine bakjes met groentes voor 5 euro. Maar dat geldt zeker niet voor voor, hoofd en nagerecht. Die zijn prima qua proportionering.. Zeker met enkele side dishes erbij..
Maar dat Jansz kwaliteit qua eten biedt is zeker. Ik ben een vaste gast bij deze.
Beste Natascha43,

Nogmaals bedankt dat u Jansz een tweede kans hebt gegeven en fijn om te zien dat u een mooie avond heeft gehad. Ik vond het een waar genoegen om u weer te verwelkomen en ik hoop dat snel weer te doen.

Liesbeth S.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Tja. Hoe kun je een naam hoog houden als de bediening zo slecht is en de prijs kwaliteit verhouding zo ver te zoeken is? Het personeel staat met 5 man sterk te kijken hoe een collega een tafel aan het bedienen is, terwijl ze niet zien dat er 4 andere tafels zitten te zwaaien om aandacht. Een salade nicoise op een ontbijtbord voor 18 euro met 3 dunne reepjes tonijn? Een half glas lauwe MIP rosé voor 9 euro? Ik snap dat Jansz op een perfecte hotspot zit qua locatie. Maar er zijn grenzen.
Beste Lisa76,

Dank voor het schrijven van onderstaande review. Wij van Jansz staan altijd open voor feedback en kijken altijd scherp naar ons product en hoe we dit kunnen verbeteren.

U heeft onlangs bij ons gegeten. U geeft aan de prijs-kwaliteit niet goed vind. Ook geeft u aan dat u de bedienig ronduit slecht vindt. Ik zou graag contact met u opnemen zodat ik precies weet wat hier fout is gegaan en hoe ik dit kan verbeteren. Ik heb helaas geen contactgegevens van u en zou daarom willen vragen of u met mij contact op wil nemen.

U kunt mij het beste bereiken via mijn mail; rik@janszamsterdam.com.

Ik hoop dat ik snel een mail van u mag ontvangen zodat ik daad werkelijk met uw feedback aan de slag kan gaan.

Manager Jansz
Natalie S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Tsja. Afgelopen vrijdag hier met drie vriendinnen gegeten. Oa kreeftenrisotto en de jansz burger. Laten we positief beginnen: een prachtige locatie. Supermooie ingericht. Maar dan het eten en de bediening. Jansz is zeker niet goedkoop. Dat geeft niet, van luxe kan ik genieten, maar mijn verwachtingen werden niet waar gemaakt. Het was lastig om contact te krijgen met de bediening (extra drinken bestellen, afrekenen) en iets meer persoonlijke aandacht vind ik erbij horen. Een lekkere amuse bij ontvangst bijvoorbeeld. Dat was allemaal niet het geval. Als je dan naar de prijzen kijkt, zijn er genoeg andere locaties in Amsterdam waar de prijs-kwaliteitverhouding beter is. Ik kom dus niet meer snel terug.
Douglas H.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Leuke lokatie en attente bediening. Echter op het eten is wel veel aan te merken.
Helaas. De voorgerechten waren prima. Stake tartare, bloemkool met paddenstoelen, erg lekker!!
Als hoofgerecht asperges en steak besteld. De steak kwam als eerste koud door. En de asperges waren nig keihard. Na de 2 de poging kwam de steak warm, maar helaas niet rare zoals gevraagd... Niet zo netjes dat ze niet meteen een nieuwe hadden klaargemaakt. Maar na poging 3 was het eindelijk raak... Toen we vroegen of er problemen met de timing in de keuken waren, kregen we het excuus dat de chef amerikaan was en dat de meeste klanten buitenlanders waren die de asperges harder eten. Of we nog 10 minuten hadden voor ze klaar waren. Met excuses... Ik kan me zo voorstellen dat het rstaurant van pullizer zich ook wil richten op klanten uit de eigen stad. Maar kennelijk zijn ze niet daarop gericht en is er verder veel aan te merken op deze tourist trap. Waardeloos met name hoe met de kritiek is omgegaan. Daar kan de bediening helaas niets aan doen.
Beste Douglas1,
Dank voor het schrijven van deze review, waarin u uw ervaring bij Jansz beschrijft. Jansz, onderdeel van Pulitzer Amsterdam, wil zich zeker richten op gasten uit eigen stad. Wij vinden het belanrijk dat ook de mensen uit Amsterdam en omstreken een mooie lokatie hebben om naar toe te gaan om lekker te eten en drinken. Een goede timing en kwaliteit van gerechten hoort hier natuurlijk bij. Dit is niet goed gegaan aan jullie tafel deze avond. Helemaal niet als u aangeeft dat naast de timing de gerechten ook niet op orde waren, Dit hoort niet en uw feedback heb ik inmiddels met de chef besproken. Goed vind ik om te horen dat de voorgerechten erg lekker waren. Ik hoop dat u ons een kans wilt geven om aan deze feedback te werken en dat ik u snel weer mag verwelkomen in Jansz. Met vriendelijke groet, Rik Watses, Restaurantmanager

Reactie van proever:

Beste heer Watses,
Hartelijk dank voor uw nette reactie.
Met vriendelijke groet
Douglas Huissen
Yvonne L.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Jansz is een super hip restaurant in de Reestraat, midden van de Jordaan. Dress stijl is netjes-casual. Decor is sfeervol en gezellig. Bij ontvangst uiterst correct ontvangen door de receptie. Vanwege het mooie weer konden we nog even een aperitief buiten doen. Daarna naar binnen waar we starten met het voorrecht. Gekozen voor de buratta met tomaat en toast met kreeft. Beide een plaatje om te zien en perfect in smaak. Door naar het hoofdgerecht , de hamburger met kaas en de lam. Ook hier weer zeer mals en smaakvol opgediend. De porties zijn best groot, dus bestel niet teveel bij gerechten. De bediening is uiterst vriendelijk, maar niet georganiseerd. Tijdens het voorgerecht, werd er voor me langs al het bestek neergelegd voor het hoofdgerecht. Bij de selectie van wijnen, werden de duurste versies aangeboden onder het mom van deze bestelt iedereen. Ook toen we (zoals echter Hollanders betaamt) mayonaise bij de frietjes bestelde moesten we er nogmaals omvragen omdat ze het vergaten te brengen. Bij het toetjes was mijn vriend even van zijn plek. Niet eerst de appeltaart serveren, maar al zijn koffie, toen de taart en daarna mijn Irisch Coffee. Niet even checken of iedereen op zijn/haar plek is terug was. Dit was zonder omdat de appeltaart warm uit de oven kwam en het ijs al aan het smelten was voordat mijn vriend terug kwam. Echter qua smaak was alles perfect , dus het is alleen de bediening die het plaatje niet helemaal compleet maakt. Behalve nogmaals de dames van ontvangst, die begeleidde je goed en onthouden je naam bij aankomst en vertrek. Echter komen we nog een keer terug om te kijken of dit veranderd is. Aan het eten hoeft het verder niet te liggen.
Beste Yvonne,

Hartelijk dank voor het delen van uw ervaring en hartelijk dank voor alle lof die u uitspreekt over ons keukenteam. Wij werken in restaurant Jansz met louter dagverse producten en dat is terug te proeven in onze gerechten.

De feedback over de service nemen wij uiteraard zeer serieus, wij streven ernaar om al het bestelde tegelijkertijd te serveren. Helaas is dit bij u niet zo verlopen. Voor een optimale beleving kan ik mij voorstellen dat dit tot irritatie lijdt. Met uw feedback helpt u ons om deze service te verbeteren, tevens is uw feedback met alle betrokkenen gedeeld.

Daarnaast stemt het mij erg gelukkig dat u aangeeft dat u het nog eens zal proberen. Ik kijk er dan ook naar uit om u persoonlijk te verwelkomen in ons restaurant Jansz.
Nogmaals, hartelijk dank en ik hoop tot snel.

Met gastvrije groet,

Rik Watses