Jans

Meer informatie over restaurant Jans

• : Parkeerplaats

Maurits S.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Zoals je omfietswijnen hebt, zo heb je ook omrijdrestaurants, toch? Jans is zo'n omrijdrestaurant wat ons betreft.
Gisteren bij Jans gegeten: prettige, behulpzame bediening en smakelijk eten. Het wijnarrangement klopte helemaal bij de gerechten en de temperatuur van de (witte) wijn was goed. Heel creatief wat de kok met de terrine van rode biet gedaan heeft. De soep van waddengarnalen met coquilles was misschien ietsje te zout, maar het kan ook zijn dat die na de terrine een te uitgesproken smaak had. De twee manieren van wildbereiding waren op zichzelf lekker en combineerden goed bij elkaar.
Nog even onderstrepen dat we ons gasten gevoel hebben en verwend.
Cindy H.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Op advies van familie eens bij Jans in Rijs gaan eten. Al heel lang een begrip in de regio. Zelfs op de maandagavond was het restaurant redelijk gevuld.
Het pand is wat gedateerd, en de bediening is bijzonder enthousiast.

We kozen voor de huisgemarineerde zalm en als hoofdgerecht de met appelstroop gelakte heilbotfilet. Beide gerechten waren bijzonder smaakvol en tevens waren ze mooi opgemaakt.
Bij het hoofdgerecht hoorde ook wat wortel, broccoli en een salade, waar mijns inziens nog veel restaurants een voorbeeld aan kunnen nemen. Veelal wordt er te weinig groente geserveerd.

Al met al een zeer geslaagde avond met een lekker diner. Prijs-kwaliteitsverhouding klopt.
Winde F.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Na een middagje in het mooie, glooiende (!) Friese Gaasterland landden we voor het avondeten bij Jans. Vriendelijke, zij het wat formele, bediening in een restaurant waarvan de inrichting enigszins gedateerd oogt. Het eten was echter prima en over een karaf water (mijn immer heikele punt) werd niet moeilijk gedaan. Mijn (tafel)partner at vooraf in spek gebakken geitenkaas met een appel-perensaus en als hoofdgerecht kalfslever met gebakken spekjes en uien en gecaramelliseerde appel, ik koos voor een traditionele uiensoep, gevolgd door parelhoenderfilet met een pruimensaus. De hoofdgerechten werden geserveerd met een prima salade (zónder achterhaalde dingen als wortelsliertjes en mini-maïskolfjes) en wij waren erg onder de indruk van de aardappelpuree met rode biet. Heerlijk! Kortom: prima eten bij Jans. We komen hier zeker terug.
Heinb S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Enkele dagen hier gelogeerd, zeer plezierig, en elke dag hier gegeten. Voor een langer verblijf is de kaart wat beperkt, maar er is in de regio voldoende alternatief. Overigens is het eten hier zo goed, dat twee keer hetzelfde gerecht eten ook geen straf is.
De entourage is zoals wij die verwachtten en hoopten; gezellig dorps maar wel comforatbel. De bediening is uiterst plezierig; zoals het hier past, niet te formeel maar correct en dienstverlenend op een adequate en prettige wijze.
Dan het eten.
Die bundeltjes boontjes met een rolletje spek eromheen en die kleine maiskolfjes kunnen ECHT ook in de diepe provincie al 10 jaar niet meer! En met zulke mooie aardappeltjes en zo'n lekkere salade (fantastische dressing!) als side dish is het kwalitatief en kwantitatief ook gewoon onzin.
Geen van de avonden hebben we drie gangen genomen, dus van de toetjes hebben we alleen het smakelijke en leuk samengestelde kaasplateau gehad, met perfect brood (kletsenbrood!) en een mooie appel-peer marmalade.
Van de voorgerechten was het Trio van Terherne, bestaande uit drie gerookte vissoorten (zalm, haring en paling) een toppertje om daags daarna overtroffen te worden door een voorgerecht uit het dagmenu. En dat voorgerecht bestond louter uit een royale hoeveelheid van de zeldzaam lekkere zalm die ik de avond daarvoor in het Trio er ook al als subliem bovenuit vond steken.
En de hoofdgerechten?
Een uitstekende magret de canard, hier gebakken boerderij-eend met gemarineerde peertjes en beerenburg jus (lekker, maar wel wat zout) geheten. Een vondst vond ik het bedje van groen (prei?) waarop de eendeborst rustte; mooie combi.
Daags daarna een perfecte varkenshaas met een saus van Bleu de Wolvega, erg lekker. En op de laatste dag een mooie rumpsteak met bospaddestoelenjus. En telkenmale die mooie kruimige gekookte aardappeltjes, heerlijk met de sausjes/jus, en de prima frisse salade als bijgerecht.
Dagelijks een enkele maar lekkere amuse vooraf en goede, betaalbare wijnen (ook per glas als huiswijn) erbij.
Een goed hotel met een prima restaurant of een prima restaurant met een goed hotel?
Ga er in ieder geval eten.
Bedankt voor uw mooie recensie. Wij zijn erg blij dat u het zo naar uw zin heeft gehad en zien u graag terug in de toekomst.
robbert B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2014
Ouderwets maar comfortabel geslapen en super gegeten in Jans. Zeer gastvrij en professioneel. De gerechten zijn zorgvuldig opgemaakt. Geen stokbroodje maar brioches met boter en kruidenboter. Frisée sla met heerlijke dressing bij de wildzwijnsham. Super malse hertenrug, perfect gegaard. Heerlijk ijs na. Alles heel betaalbaar. De omweg meer dan waard.
JandL .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2012
Ik heb jaren geleden eens in hotel Jans gelogeerd en ik was benieuwd of de sfeer van die tijd nog bewaard was gebleven. Inmiddels zijn er andere eigenaars gekomen, maar de kwaliteit van het eten is er zeker niet op achteruit gegaan. De bediening is wel iets aan de formele kant. Maar de rode bietensoep en de snoekbaars die ik er heb gegeten kan ik iedereen aanraden.