Jan van de Krent By Chiel

Burgemeester Dijckmeesterweg 27B 7201 AJ Zutphen Nederland Kaart
31-575519271

Over restaurant Jan van de Krent By Chiel

Jan van de Krent is huiselijk, ambachtelijk, betaalbaar en uit de kunst. Gespecialiseerd in vis, schaal- en schelpdieren die zijn aangevuld met seizoensproducten van asperges tot wild. De duurzaamheid die daarmee gepaard gaat is van groot belang. Chefkok Chiel Dohmen bereidt alles zelf, en kan als sommelier ook een heerlijk wijn erbij adviseren. Probeer eens een kookworkshops!

Glas champagne

Joze R.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Erg lekker gegeten! We hadden het 4 gangen menu du chef wat de chefkok Chiel dohmen zelf aan tafel kwam uitleggen. Was echt top eten mooie smaak combinaties bij het voorgerecht. De crème van bietjes en het schuim van foelie vulden elkaar mooi aan bij het tussen gerecht. De koffie speculaas saus was magnifiek bij het hert aangevuld met mooie op smaak gemaakte groentes. Dan het dessert een mandarijn kaneel yoghurt taart rare combinatie denk je! Maar dan proef je hem en hij smelt weg in je mond. Hij is fantastisch! En alles word mooi aangevuld door top wijnen die door de chef zijn uitgekozen. Perfecte avond gehad we komen zeker terug.
R W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Mooie combinaties in de gerechten. Soms had het iets uitgesprokener mogen zijn wat mij betreft, maar alles goed verzorgd. Zeer vriendelijke bediening, geen overdreven poespas.
Prima prijs-kwaliteit verhouding.
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Gisteravond hier bij Chiel gegeten en wat was het geweldig!
Het viergangenmunu van de chef genomen en alle gerechten waren verfijnt, goed van smaak en prachtig om te zien.
Je proeft gewoon de liefde en aandacht die aan alles gegeven is.
Alles is zelfgemaakt vanaf de eerste amuse, het zelfgebakken brood tot de mayonaise en bonbons en lekkernijen bij de koffie die je nog na het dessert krijgt. De ambiance is gezellig en tot in de puntjes verzorgd maar ik heb me nergens opgeprikt gevoeld.
Ik heb een super gezellige avond gehad en heerlijk gegeten, echt een aanrader!!
Wianne .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
We hebben hier - met grote tussenpozen - 3x gegeten. Het eten is goed, maar niet speciaal, prijs in verhouding. De bonbons bij de expresso waren heel lekker. De inrichting vinden we gezellig, we houden niet van strak modern. Toch zullen we er niet zo gauw meer heen gaan, want de bediening was alle 3 keren het minpunt, wel vriendelijk maar onpersoonlijk. De ontvangst is attent maar daarna lijkt het soms wel of ze niet meer zien/vergeten. Er kwamen mensen na ons binnen die het eerste drankje al kregen terwijl wij nog op het al bestelde drankje wachtten. Daarna kregen ze direct de menukaart. Een tijdje nadat wij ons drankje hadden, hebben we maar eens gevraagd of wij een kaart konden krijgen. De wijnkaart krijg je er niet standaard bij. De gastheer hebben we de vorige keren wel in het restaurant gezien, maar hij ging dan bij enkele tafels - met hem bekende gasten? - langs. Dit keer hebben we hem helemaal niet gezien.
Feinschmecker .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Hier gegeten n.a.v. goede recensies. Ik begrijp niet zo goed waar deze cijfers vandaan komen; wat is de referentie van de mensen die deze hoge cijfers geven? Entourage is prima, ( niet hip of zo maar persoonlijk houd ik hier van, klassiek simpel ) zwarte brigade mist absoluut de persoonlijke touch en alertheid.. Het eten is niet meer dan gemiddeld. Het voorgerecht is simpel, de kalfszwezerik helaas niet als verwacht 1 homp vlees op een bord, totaal niet verfijnd. Hier kun je echt meer mee doen. De kabeljauw met risotto als hoofdgerecht was prima, gewoon goed maar niet verrassend. Mijn tafelgenoten waren helaas ook niet echt " surprised " Al met al niet verkeerd maar ( voor ons ) niet voor herhaling vatbaar. Helaas, ik had hier meer van verwacht, wellicht het verkeerde besteld.

Smickelaers .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
We komen niet uit de buurt en logeerde in een hotel in Zutphen. Omdat mijn vrouw net 50 jaar was geworden waren we een weekendje weg. Via Google gezocht op een leuk restaurant en zo bij Chiel gevonden. Ik heb een mailtje gestuurd voor een leuk tafeltje en dat mijn vrouw jarig was. Chiel reageerde zelf en vroeg welk hotel we zaten en steld voor om ons te komen halen. Dit is klasse, en hij kwam inderdaad ons halen. We teruggaan lopen ( had slippers meegenomen) maar nee hij stond erop om ons ook terug te brengen.
Dan over het eten, echt wat een verse producten en zo smaakvol. Je kunt stellen dat het gelijkwaardig is aan een restaurant met een Michelinster, alleen normale porties en veel gemoedelijker. Naast de goede huiswijn krijg je regelmatig een glas water waar je niet voor hoeft te betalen. Chiel komt ook af en toe uit de keuken en maakt een praatje met de gasten. HIj weet wat een gastheer is.
Samengevat : een heel goed restaurant met heerlijke smaken en verseproducten en de verhouding prijs, kwaliteit is eigenlijk te lage prijs voor wat je krijgt. Maar Chiel houden zo!
Nogmaals dank voor je geweldige service
Meynouw W.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heerlijk gegeten, we werden aangenaam verrast. Echte aanrader!
Het voorafje was goed, de kreeft was prima, crêpe Suzette was verrukkelijk.
Klaartjeeet .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wij aten het 4 gangenmenu van de chef. De prijs stond niet op de kaart, wij hadden dat graag van te voren geweten.
Er werd die avond lekker gekookt, maar niet meer. Voor de prijs die wij achteraf moesten betalen, hadden wij meer niveau en creativiteit verwacht.
De bediening en het tempo waarin de gangen elkaar opvolgden, was prima.
Het dessert was ronduit teleurstellend. De hoofdingredienten waren een bolletje roze aardbeienijs (uit een pak?) met wat stukjes aarbei.
Ten aanzien van het decor: de ruimte was zeer benauwd. Er wordt niet geventileerd. Later op de avond werd er een voor- en achterdeur opengezet.
Barriejo .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Afgaande op goede recensies hier gegeten. Eten was voortreffelijk en ook mooi gepresenteerd. Gekozen voor het 3 gangen menu du chef. Flexibele houding t.a.v. de vraag om een half glas wijn bij het voorgerecht en ook de voorkeur van het tussengerecht bij het 4 gangen menu als voorgerecht in het 3 gangen menu was geen probleem. Bij het hoofdgerecht van een van ons werd een andere wijn dan besteld ter keuze gesteld. Fijn dat hierin mee gedacht wordt. Kortom prima bediening. Bij het afrekenen het eerste contact met de chef en niet zoals we meerdere keren lezen dat hij aan tafel komt. Bij thuiskomst nog eens de nota bekeken die we rijkelijk vonden. Het huis aperitief á 7,50 vonden we gezien het wat flauw zoete karakter aan de prijs. Het halve glas witte wijn, geadviseerd en duurste losse wijn op de kaart, is volledig berekend. De rode wijn bij het hoofdgerecht als alternatief blijkt 2 euro duurder dan de al bestelde duurste losse rode wijn op de kaart. Het 3 gangen menu waarvan we dachten dat deze 35 euro was, zoals op de website vermeld, blijkt 42,50 euro. Ergens blijft het gevoel dat je als nieuwe klant dit hadden mogen weten zonder gelijk te hoeven vragen wat het allemaal kost. Vandaar een wat lagere score op service.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Wij zijn mensen die zich eerst oriënteren op Iens, voordat wij uit eten gaan. Wij zijn bekend in Zutphen, weten welke restaurants goed beoordeeld worden, maar zijn toch nog eens op Iens gaan kijken. Staat daar ineens Jan van de Krent met een hoge waardering. Die waardering kenden wij niet uit het verleden. Nieuwsgierig gingen we er naar toe. De eerlijkheid gebied te zeggen dat er niets gelogen was aan de hoge waarderingen. Wij hebben één driegangen-menu genomen en één van ons heeft van de kaart gegeten. Alles klopte. De kwaliteit van de gerechten, de wijze van presentatie, de 'omloopsnelheid' waarmee alles werd opgediend, de vriendelijkheid van het personeel en de prijs-kwaliteit verhouding. Ook prettig dat Chiel, de eigenaar, nog even aan zijn gasten komt vragen hoe de avond bevalt. De entourage is in stijl en past uitstekend bij bij de kwaliteit van het restaurant. Een kleine dissonant is wellicht dat sommige details (draden van de verlichting/betimmering) niet geheel passen binnen het verder geweldige concept.
Maxenisa .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Benieuwd naar dit restaurant dankzij een aantal recensies... Maar wat n teleurstelling. Erg lang wachten op de bediening. Chef liep wat populair rond in het restaurant en liep vooral zijn medewerkers in n kwaad daglicht te zetten. Erg onprofessioneel vonden wij van de eigenaar tevens de chef kok. Wijnkaart was redelijk maar niet bijzonder. Gerechten idem.
Aankleding, belichting en sfeer vonden wij saai. Er lijkt geen enkele visie te zijn op dat gebied.
Niet n plek waar we snel weer naar terug gaan. Ligging in Zutphen is echt prachtig. We denken dat er van dit restaurant veel te maken valt. Met de juiste kaart, visie en passie.
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Wat een ontdekking in Zutphen!
Wat een sfeer, wat een bediening, wat een aandacht, wat een heerlijke gerechten.
Op deze zaterdagavond heb ik familie opdracht gegeven om een heerlijk en gezellig restaurant uit te zoek. Het was de enige juiste keuze. Over smaak en beleving over gerechten valt niet te twisten, maar wij vieren genoten allemaal van het 3 gangen verrassingsmenu. Ook de huiswijnen ( meestal een visitekaartje) warn boven gemiddeld. Ondanks een aanwezige prettige groep krgen we de hele avond gezellige aandacht. Zelfs de Chiel als patron kwam regelmaatig langs en onderhield zich met alle tafels. Absoluut + punt. Men krijgt hier echt de indruk dat men haar bezoekers ECHT wil verwennen en dus een aangename avond wil bezorgen. De inrichting is niet volgens de laatste norm van inrichting van restaurants, maar dat hoeft ook niet. De sfeer, service en de kwaliteit winnen het op alle punten. We komen terug en zutphen mag trots zijn op deze ondernemer. We hadden een TOP avond. We komen zeker terug.
Rita C.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
14 januari hier voor het eerst gegeten. Nu ben ik redelijk kritisch maar hier klopt het gewoon. Komt ook door de geweldige gastheer (tevens kok) die hier weet hoe 'het heurt'.... We hebben een geweldige avond gehad met geweldige gerechten en goede bijpassende wijnen. Mocht je er nog niet geweest zijn, doen, hier moet je echt geweest zijn.
Diesert .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Perfecte avond gehad. Begint al met hartelijke ontvangst. Eten was van hoog niveau met creatieve, niet alledaagse gerechten. Menu van de chef gehad met vier gangen. Professionele bediening en een chef die uit de keuken durft te komen om met de gasten te spreken! Absolute aanrader!
Magda01 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Op een zonnige herfstdag hier neergestreken na een tocht over de Veluwe. Wat een mooi eind aan een mooie dag: heerlijk gegeten in een ontspannen atmosfeer. Geen opgeprikt gedoe, geen gepush, geen kapsones, maar zeer vriendelijke en attente bediening, goed wijnadvies ( ze komen niet ongevraagd met de wijnkaart maar hebben mooie open wijnen, al is het ons ontgaan wat ze nu eigenlijk geschonken hebben), de hele avond wordt ruim en gratis kraanwater en een interessante menukaart. Laat dhr Reimers hier vooral nooit langskomen, het ietwat oubollige interieur versterkt het huiskamergevoel en het is zó prettig dat je je niet overvallen voelt een drankje te moeten bestellen voordat je je goed en wel geïnstalleerd hebt aan tafel. Alles wordt hier vers en á la minute gemaakt, dat kost een beetje tijd en natuurlijk ook een beetje geld, maar absoluut in verhouding tot de kwaliteit op je bord. Één minuscule amuse van huisgerookte paling en verder lekker brood met olie. Vooraf kalfszwezerik in een deegje, puur en zacht, niet "opgehoogd" door te veel zout, wel een pittige kruidnageljus erbij. Hoofdgerecht een langzaam gegaarde hertenrugfilet, zeldzaam lekker, sappig, botermals en alweer met vooral de eigen smaak, versterkt door een ingedikte rode portsaus en wat groentetjes erbij. Een klein schaaltje frisse rauwkost zou misschien nog wel lekker geweest zijn, maar we hadden niet het gevoel iets te kort te komen. Heerlijke krokante frieten, in goede en schone olie gebakken op de juiste temperatuur, ze smaken weer eens echt naar aardappel. Als toetje nog een zaligheid met witte chocolade / sinaasappelsaus en vijg met speculaaskruiden. Tenslotte nog de akoestiek, heel belangrijk voor een avondje samen uit. Met het tapijt en de zware gordijnen is de akoestiek alleszins acceptabel. Bijzonder attent dat men een vierpersoonstafel onbezet had gelaten om enige afstand tot een groot gezelschap te scheppen, gelukkig waren het geen luidruchtige gasten en vielen ook zij iedere keer stil als er weer een gang werd uitgeserveerd. Wij gingen volkomen tevreden de mistige nacht in voor onze terugreis.
Lies H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Na het lezen van diverse recensies hebben we besloten er zelf te gaan eten. De gastheer en bediening waren erg vriendelijk, spontaan en correct. Het eten was werkelijk verrukkelijk en zichtbaar met zorg klaargemaakt. Het advies voor de wijnkeuze was perfect. (water gratis). De prijs is zeker in een goede verhouding met hetgeen je er krijgt. Een echte aanrader. Wij komen zeker nog een keer terug!
Doradruif .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Na 3 maanden weer terug naar Jan van de Krent, voor de tweede keer. Wederom heerlijk gegeten, gastheer uiterst vriendelijk en wist zelfs nog dat wij 3 maanden geleden ook waren geweest. Een echte aanrader voor een avondje uit!
Marjo N.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Heerlijk gegeten. Top bediening en lekkere bijpassende wijn. 3 gangen menu van de chef is een aanrader. De kreeft was ook heerlijk.