Jamuna

Service7,7/10
Decor7,3/10
Janna86 . Bourgondiër (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Het eten was hier ontzettend lekker. Om hier te kunnen eten is het verstandig om van te voren te reserveren. Het restaurant zit namelijk dagelijks helemaal vol. Het tafeltje was iets minder prettig. Het stond namelijk helemaal achterin tegen een verwarming aan. Deze warmte was iets minder plezierig. Wel moest ik even wennen aan het feit dat het meeste personeel Engels spreekt ipv Nederlands. De service was prima, maar voor het lekkere eten kom ik terug!
Willemvreeling . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Lekker gegeten maar neem geen flesje water.
Hiervoor wordt de "tourist price" in rekening gebracht: E 6,50 per literfles.
Henk P. Bourgondiër (2 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Het eten is fantastisch! Maar er is te weinig personeel, dus alles duurt te veel te lang. Je moet ongeveer op je hoofd gaan staan om aandacht te krijgen van een toevallig passerende ober. Daarnaast viel ons op dat de porties -vergeleken met eerdere bezoekjes- steeds kleiner lijken te worden, van zowel eten als drinken.. Alleen hoofdgerecht is niet echt / echt niet genoeg.
Lieke S. Gastronoom (12 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Heerlijk eten (vooral het kokos-naanbrood)! Mijn gezelschap en ik hadden een vegetarisch menu gekozen, zodat we van alles wat konden proeven. Het eten had verschillende, verrassende smaken en er was ruim voldoende op tafel neergezet. Ik vond echter het voorgerecht erg zwaar, wat jammer was. Het hoofdgerecht was bijzonderder en ik kon er minder van op, omdat ik na het voorgerecht al redelijk verzadigd was. De Indiase rijstpudding had veel smaak en was lekker.

De borden waren warm en het servies was mooi. Wat ik persoonlijk erg fijn vond was dat de muziek op precies het juiste volume stond. Het was op de achtergrond te horen, maar overstemde de gesprekken niet. De sfeer was ontspannen en rustig (terwijl het restaurant helemaal vol zat).

De bediening was vriendelijk en netjes. Het eten werd vrij snel opgediend en we hoefden dus niet lang te wachten op de verschillende gangen.

Ik vind Jamuna zeker een aanrader en zou er graag nog eens willen eten.
Rolf B. Gastronoom (11 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Heerlijk authentiek Indiaas eten. Jammer dat niet alles even warm op tafel komt. Decor is wat "oubollig" Bediening is niet de snelste en komt ook tussentijds niet even vragen of je nog wat te drinken wil. We hadden deze keer geen samengesteld menu maar hebben gekozen uit de kaart. De prijs/kwaliteitsverhouding is dan wel erg ver te zoeken.
Yvonne P. 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Wij gaan wekelijks uit eten in Leeuwarden en Jamuna spant veruit de kroon! Alles vers bereid. Omdat mijn hele familie geen vis en of Gamba's eet, neem ik altijd hetzelfde gerecht, Adrak King Prawn
Dit geurige gerecht is een combinatie van grote garnalen, verse fijngehakte gember en specerijen. De paprika en verse tomaten geven dit gerecht nog een extra verdieping in smaak, een smaaksensatie die voor mij niet te overtreffen valt.
Eigenlijk heb ik maar 1 min puntje...en dat zijn de wijnglazen. Veel te klein voor rode wijn en daardoor heb je binnen 2 slokjes je glaasje al leeg en dat voor 3.50 euro. Ik hoop dat Kim dit snel gaat aanpassen. Verder alleen maar lof!
Hoema . Gastronoom (11 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Laatst voor het eerst bij jamuna gegeten. We hadden allemaal verschillende gerechten en het smaakte allemaal prima. Persoonlijk had ik verwacht dat het eten iets pittiger zou zijn maar smajen verschillen. Zeer leuk restaurant met prima eten. Een aanrader.
Carin V. Gastronoom (66 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Voor ons doen was het alweer een tijdje geleden dat we hier voor het laatst gegeten hadden: ruim anderhalf jaar. Het was gelukkig weer ouderwets lekker, zo niet heerlijk! Het interieur is een beetje opgepimpt met nieuwe tafels en stoelen wat we prettig vonden.
We bestelden eens een ander bijgerecht namelijk de kikkererwten...hmm erg lekker. Eerder kozen we altijd voor sagaloo (spinazie met aardappel) welke ook erg goed is. Het lamsvlees is hier echt top en we zijn zinnig(!). Lambsdada is aanrader!
Hier voel je je als gast werkelijk welkom.
Laura T. Fijnproever (9 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Lekker Indiaas eten. Gewoon goed.
Met name de kipgerechten zijn bijzonder smakelijk. Het lam smaakt wat meer naar schaap al mag dat de pret niet drukken.
De vooraf geserveerde papadums met sausjes smaken naar meer. En dat komt er. Neem vooral verschillende gerechten met je tafelgenoten want niks leuker dan alles proeven!
Van_Iperen . Bourgondiër (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Een tijdje terug voor de 3de keer wezen eten in Jamuna, een Indiaas restaurant in Leeuwarden. De eerste keer dat ik er was leek het op een wat oudere zaak, met een wat gedateerde inrichting. Maar nu, bij mijn 3de bezoek, weet ik dat dat er niet toe doet! De volledige aandacht wordt opgeëist door het eten en de smaken.

Men serveert eerst een papadum met wat dipjes. Nu tweemaal voor de Tahli Royal gekozen, een bloemlezing van de gerechten van de kaart. Het voorgerecht is misschien wat simpel (kippenpoot, kipfilet, stukje lam), maar het hoofdgerecht is daar in tegen een feest. Vooral de mango-kokos-kip combinatie is heerlijk zoet! En de lam-spinazie lekker scherp. De smaken zijn zo verschillend en fijn! Ook is het ruim voldoende voor iedereen!

De service is deels Engels, deels Nederlands sprekend. Maar ook zeer behulpzaam en neemt de tijd om de gerechten uit te leggen en te beschrijven. De manier van serveren past bij het plaatje. Ook de prijs van Jamuna is zeer vriendelijk.

Nu voor de 3de keer geweest en gaan we vast en zeker voor het 4de bezoek!
Marieke76 . Fijnproever (8 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Zelden zo lekker gegeten in Nederland en nog nooit zo lekker Indiaas gegeten in Nederland. We kwamen spontaan en kregen nog net een klein tafeltje maar dat was prima. Aardige bediening, multiculti (gelukkig spreken we Engels). Ik verheug me op een volgend bezoek aan Leeuwarden!
Gesina G. Gastronoom (13 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Heerlijk eten. Mooie smaken. Heel divers. Alles vers. Overal aandacht aan gegeven. Hier eten is een feest. We komen er graag.
Een zeer gedreven en eerlijke kok. Hij maakt alles zelf.
Hendrik V. Gastronoom (13 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
We komen vaak bij Jamuna en nemen dan elke keer hetzelfde. Een vegetarische tali, bestaande uit verschillende gerechten (tip). Elke keer is het net weer wat anders. Soms een kleine uitglijder naar onderen, maar de kwaliteit van het eten is overwegend zeer goed. Bediening is grotendeels Engelstalig, wat een leuk buitenlands tintje geeft. Veel persoonlijke aandacht. Leuke inrichting. Nadeel is wel dat je kleding sterk gaat ruiken naar Indiaas eten. Kom dus niet met slecht wasbare kleding. Restaurant zit vaak vol, dus reserveren is wel verstandig, zeker op de typische drukke dagen.
Heine . Gastronoom (43 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Als voorgerecht: de Chicken Lukhmi, een vierkant pasteitje van deeg, gevuld met heerlijk gekruide fijngesneden kip. Geserveerd met tomaten-chutney.
Als hoofdgerecht: Lamb Madras, een traditioneel gerecht uit zuid India.
Bijgerechten:Mushroom Zhalferizi (heerlijke champignons) ,Peswari Nan (brood met suiker en kokos) en een fris zoete salade.
Alles bij elkaar weer een feestje voor de smaakpapillen en zeker voor herhaling vatbaar.
Johson01 . Gastronoom (24 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Een beetje geschrokken van de wat mindere recensies over smaak en service heb ik hier premie gezeten en gegeten. De Thali Royal (van alles wat) is prima te doen. Eenvoudige maar lekkere gerechtjes uit de Indiase keuken met prima smaken voor een eerlijke prijs. De rijstepudding als dessert is weer eens wat anders. Heerlijk! Bediening deed het ook prima. Heb het idee dat het decor iets netter is geworden t.o.v. twee jaar geleden.
LongTallErnie . Gastronoom (27 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Omdat ik hier enkele jaren geleden met collega's heel gastvrij was ontvangen en heerlijk heb gegeten, ben ik nu met mijn zoon hier gaan eten. Ik trof een heel andere sfeer. Een grote hoeveelheid personeel (jong, vooral Oost Europees en Engels sprekend) zorgde voor een onrustige sfeer. Geen persoonlijke bediening, maar opdreunen van standaard riedeltjes tekst (ook nog te hard ook).
De sfeer van enkele jaren geleden is verdwenen. Het lijkt een grote eetschuur, zeker achterin het restaurant.
Het duurde meer dan een uur voordat wij ons eten hadden. Daarvoor werden achteraf, heel kort, de excuses aangeboden. Het was te druk, was het excuus. Toen wij aangaven dat we haast hadden omdat we naar een theatervoorstelling moesten, stond het nagerecht (heel simpele vanille ijsbolletjes) echter binnen een minuut op tafel.
Wij hebben een Thali royaal besteld. Een combinatie van gerechten (2x kip, 2 x lam en 1x groente met 2x dezelfde soort rijst). De smaak was op zich prima, maar niet echt onderscheidend. Ook hierbij had ik het idee, dat de kracht van de keuken in de massaliteit verloren is gegaan.
Jammer, ik had gehoopt op weer een heerlijk etentje bij Jamuna. Maar dit was mijn laatste keer hier.
Heine . Gastronoom (43 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Bijna een jaar geleden dat wij hier kwamen eten.
Tafeltje voor 4 personen aan het raam en het genieten kon weer beginnen.
Door de drukte duurde alles wel behoorlijk lang en was het (jonge) personeel hier niet echt op berekend.
Over het eten kan ik ook nu weer de loftrompet steken want daar mankeerde niets aan.
Zowel het voorgerecht als de hoofdmaaltijd waren heerlijk van smaak en vielen bij ons vieren goed in de smaak.
De nagerechten maakten een lange, gezellige en smaakvolle avond compleet.
Aan het eind waren er nog de excuses voor het lange wachten en een hele vriendelijke glimlach van het personeel.
Indiaas eten in Leeuwarden is Jamuna……nog steeds.
EowynB . Gastronoom (12 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Fijn restaurant, eerlijke prijzen met heerlijk eten. De vegetarische menu's zijn fantastisch, een proeverij van allerlei lekkers uit de Indiase keuken. Lief voor portemonnee en voor mij als gast, want je voelt je zeker welkom bij Jamuna.
Jet V. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Een weekend weg! Dan raad ik ook iedereen een keer Leeuwarden aan. Wij verblijven dan vaak in het Grand Post Plaza: een fantastisch hotel met luxe kamers, een wellness en een fantastisch ontbijt. Wat wij nooit overslaan is uit eten bij Jamuna. Een heel gezellig restaurant met fantastisch eten en een prima bediening. Ik probeer dan uiteraard thuis deze gerechten ook uit, maar hoe ze het daar voor elkaar krijgen is niet te evenaren. De prijzen zijn ook heel redelijk.
Taxa . Fijnproever (6 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2014
Voor de 4e maal in 2 jaar bij dit prima restaurant binnengelopen. Goede ontvangst, nette tafels, goede suggesties om 4 maaltijden aan 1 tafel te combineren. En het eten is van zeer goede kwaliteit met diverse smaken van curry en vlees. Wij komen beslist voor een 5e keer terug.