Over het restaurant Jammo Já

La cucina povera

Napoli in de Betuwe. De gerechten die hier met die typische Italiaanse passie worden bereid zijn heerlijke voorbeelden van la cucina povera, de keuken van de armen. Eenvoudig, smaakvol en gezond. Dit is de reden waarom de Italiaanse keuken zo beroemd en geliefd is!

Meer informatie over restaurant Jammo Já

Dinsdag t/m Zondag

Fred V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2012
Wij sluiten ons volledig aan bij de vorige reccensie. Afgelopen zondag 29-7 hier onverwacht wezen eten, mede nav de geweldige reccensies. Dame in de bediening was uiterst vriendelijk, maar stond er helemaal alleen voor, daardoor geen aandacht voor de gasten. Ze werd bijgestaan door een jongere zonder enige horeca ervaring. Wij bestelde 2 pasta´s en een salade, van een menukaart die wezenlijk anders is dan welke op de website staat vermeld. Smaak was goed, maar geen spektakel. Salade met tonijn, maar stond niet op de kaart. Nagerecht was een dag vantevoren gemaakt vanilie dessert, welke nog werd afgemaakt met k&K aarbeien saus, en slagroom uit een spuitbus. Echt niet slecht allemaal, maar de hoge cijfers staan in geen enkele verhouding tot de geboden kwaliteit op alle vlakken
franck30 .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2012
Na bijna een jaar geleden voor het eerst en laatst bij Jammo ja gegeten te hebben, was ik benieuwd of de sfeer en de kwaliteit nog net zo waren als toen. Het was schitterend weer, dus lekker op het terras(je) gegeten en gekozen voor het 4-gangen verrassingsmenu. Tjonge jonge,de anti-pasti alleen al was de weg naar Beesd al meer dan waard, een heerlijke variatie aan koude en warme voorgeregten, waarbij de tonijn"gehakt"ballen een ongekende culinaire ervaring vormden. De tweede gang de penne met paddestoelen en zomertruffel in roomsaus, waren precies goed. De derde gang, we hadden voor vlees gekozen-keuze vlees/vis- een verrukkelijke salade met malse lamskoteleetten waar het mes regelrecht doorheen gleed, was -hoe kan het bijna anders- heerlijk. De vierde gang, een nagerecht van zaaglione was een beetje groot, maar qua smaak heerlijk, de aardbeiensaus erover had wat mij betreft achterwege kunnen blijven, maar al met al weer een zeer prettige ervaring. Ben nu al weer benieuwd naar de volgende keer.
dalm .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
SuperTop restaurant.
Goed eten, prijs zeer zeker in orde.
Dit zijn voor mij al de dingen voor een avondje lekker uit eten.
En dan de smaak. . . Heerlijk, top eten moet ik zeggen.
Voorgerecht antipasto jammoja, heerlijk.
Hoofdgerecht lekkere pasta met met zomertruffel. Was ook super.
En als laatst hadden wij de crema napulitana, zelfgemaakt en goddelijk.
Personeel ook zeer beleefd en netjes.
Dit zijn voor mij al de dingen voor een avondje lekker uit eten.
japi .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2012
Ongelooflijk wat een ervaring.
Meerdere malen in Italië geweest. Hier in het hartje van Betuwe waan ik me opnieuw in Italië.
Eenvoudige en toch sfeervolle inrichting en direct een warm ontvangst. En een bepaalde vorm van eenvoud houdt een belofte in en die blijkt voor Jammo Ja uit te komen.
Een mooie menukaart, zeer mooie en hele goede stevige wijn uit de laars van Italië. Negroamaro en Primitivo, stuk voor stuk klasse.
Voorgerecht geweldig, hoofdgerecht fantastisch, nagerecht, het kan niet op...heel heel bijzonder.
Jammo Ja geen concessie aan de nederlandse keuken, alles italiaans en vers.
Hier eten, daar ga ik elke maand een gewoonte van maken.
guzmanking .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2012
Geweldig eten, relaxte atmosfeer. We zijn met zn vieren hier heen geweest, heerlijk gegeten en kregen een verassingsmenu met een wijnarrangement...dit restaurant is zeker een aanrader, we hebben ons hier de hele avond prima vermaakt! Ook zeer professionele bediening (en mooi :))...
Heb zelden zo lekkere anti-pasta gegeten in een restaurant, en de carpacchio van gourchette had een bijzondere smaak en uiterlijk! Wij komen hier nog zeker eens terug!
vanderhaan .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
Het restaurant is een trefpunt voor “Bourgondiërs”, die goed eten en een gezellige omgeving kunnen waarderen.
Echt een plek waar je uit eten gaat en niet zomaar een hapje.
De service is vlot en vriendelijk. Persoonlijke aandacht voor de gast en zijn eventuele wensen.
De wijnkaart die eveneens regelmatig wordt aangepast is uitgebreid en biedt in alle prijsklassen uitstekende wijnen.
Er wordt veel gedaan met wijn-spijs en dan wel op de juiste manier, hebben we gekozen voor het 4-gangen verrassingsmenu menu plus wijnarrangement (een voortreffelijk keuze)
Aperitief met 2 verschillende bruschetta's en prosecco met fruit (ananas aardbeien en bramen)
Voorgerechten Jammo Ja (vijf kleine hapjes uit Napolitaans keuken) - wijn Falanghina
Pasta gerechten met zomertruffel - wijn Assisi Rosso
Hoofdgerechten kabeljauw met citroengeur - wijn Rossj Bass
Dessert van de dag crème met aardbeien en bitterkoekjes - wijn Pasito uit Sicilië
Koffie en grappa
Prijs / kwaliteit is helemaal in orde.
Dat zie je wel eens anders! Wat mij betreft een regelrechte aanrader voor een gezellige avond.
Het restaurant heeft een motto "Slow Food + Slow Service = Lekker Geniet" vanaf vandaag gebruik ik dit motto voor mezelf!
Dit was ons eerste bezoek maar zeker niet het laatste! Giovanni en Salvatore bedankt voor de mooie avond.
spc1973 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2012
ben zelf van napolitaanse afkomst en moet zeggen dat het eten hier echt voortreffelijk is.
de antipasti en de pasta parmigiana waren echt overheerlijk, net zoals mijn oma het klaarmaakte :)
met toedoen van giovanni die de napolitaanse symphatie gewoon uitstraalt en het perfekte eten van salvatore heb ik en mijn vriendin een heerlijke avond gehad.
grazie giovanni e salvatore
maar-mellone .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2012
Wat kan je zeggen, een ware smaaksensatie, een culinair orgasme.
De produkten die gebruikt worden zijn absoluut top, de gaartijden en combinaties subliem, en de presentatie van de gerechtjes is gewoonweg kunst!
Wij zijn in het restaurant aangekomen om 19.00 en zijn na een vriendelijke ontvangst begeleid geworden naar ons tafeltje.
De inrichting is gezellig en modern, en je voelt je vrij snel op je gemak.
Er is ons na het plaatsnemen vrijwel onmiddelijk gevraagd of wij een aperitief wensten en naar onze voorkeur voor bruisend of niet-bruisend water. Ik heb gekozen voor de huisaperitief die voor mij absoluut vernieuwend was. Deze bestond uit kleine blokjes exotisch fruit bevroren, een vleugje vlierbloesem, overgoten met de huisprosecco. Heel verfrissend!
Wij hebben bij deze aperitief en 3 verschillende bruschetta's gekregen.
Wij hebben na deze aperitief de menukaart gekregen. Wij hebben gekozen voor het volledige verrassingsmenu " L'Italia vista in 5 piatti " (Italië gezien in 5 gangen) met aangepaste wijnen.
Wij hebben in dit menu 5 verschillende gangen gegeten van een zeer hoog culinair niveau die elkaar opvolgden in een mooi rustig tempo, met bij elk gerecht een eigen aangepaste wijn van goede kwaliteit. Ik kan over het eten alleen maar lovende dingen vertellen! Vernieuwend, overheerlijk, passie en kunst!
Misschien toch een paar minpuntjes in dit restaurant het zaalpersoneel is nog heel jong en mist soms een beetje ervaring in het overzicht van de gerechten en wijn, maar het personeel was vriendelijk en zeker niet arrogant.
Conclusie :
Een absolute aanrader!