Over het restaurant Jammo Já

La cucina povera

Napoli in de Betuwe. De gerechten die hier met die typische Italiaanse passie worden bereid zijn heerlijke voorbeelden van la cucina povera, de keuken van de armen. Eenvoudig, smaakvol en gezond. Dit is de reden waarom de Italiaanse keuken zo beroemd en geliefd is!

Meer informatie over restaurant Jammo Já

Dinsdag t/m Zondag

Willem V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2013
Zeer geslaagd early dinner bij Jammo Ja. Als amuse een bijzonder geslaagde bruschetta . Altijd lekker verveelt nooit. Het is hier de combinatie van goede tomaten met wat knoflook en uitstekende olie. Vooraf een Zuppa di Pomodori voor mijn eega. Een reuzenbord, zeer smaakvol , zou bijna een maaltijdsoep kunnen zijn. Voor mij zelf de Zalt D'Ore.Een forse salade schotel met o.a. goede tonijn ,anjo vis en een optochtvan uiteeenlopende inhoud zoals olijf, ui, 2 verschillende kazen tomaat etc.. De enige kritiek.. als voorgerecht te fors ! ! Als hoofdgerecht voor mijn eega de Pasta met seizoengebonden paddestoelen , truffelsaus en Parmezaanse kaas. Na de stevige tomtaten soep een hele klus om de schotel te veroberen. Als gerecht echter, zeer geslaagd. Voor mijzelf de vis van de dag of wel de kabeljauw met een 3 tal forse garnalen. Uitstekend geprepareerd, met mooie olie en een aardappel "prutje" . Ook dit gerecht was portioneel heel fors. In het verleden werd tevens een gemengde salade mee geserveerd maar deze rit niet gezien.Met als achtergrond de beschreven ruime porties ook niet echt noodzakelijk. Gezien de porties, afgezien van verdere keuzes. Zeer positief ..inmiddels is er een betere witte huis wijn ( zeer ruim glas voor Euro 3,50) !!.Toch zou ik Jammo Ja in overweging willen geven de menu kaart zo langzamerhand wat te "verfrissen"". Gerechten wisselen wel heel minimaal. Ook zou de garderobe en de toiletten een "update" kunnen gebruiken . Bij kwalitatief prima eten hoort tevens een compleet verzorgd plaatje !!
marloeees .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2013
Een restaurant gerund door mensen die passie hebben voor hun vak dat proef je aan de sfeer,bevlogenheid en de keuken.
Een kok die de uiterst verse ingrediënten van uitstekende kwaliteit recht doet en kan toveren met smaak, een uitgebalanceerd geheel. Een ambiance die intiem en gemoedelijk is. Toprestaurant, dat we op de gok kozen via internet, een absolute aanrader ! ! ! Neem de tijd voor je avondje eten en doe de geweldige gerechten eer aan.
Een dubbele espresso met volgens eigen recept steenkoude limoncello geserveerd in een hoogglas met een dekseltje[ bedenk het even ] toe.
Patrick F.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2013
Top restaurant. Heerlijke truffel gerechten die kraakvers zijn.
Het restaurant was erg warm en helaas is er geen goede afsluiting voor de ingang. Als de deur open gaat komt er dan ook een ijzige wind binnen.

De wijnkaart is erg netjes maar erg veel verstand hebben ze er niet van...
Daarintegen is de ijs en ijskoude limoncello helemaal top. Na het hoofdgerecht zetten ze gewoon een hele fles voor je op tafel. Super!
Majolijn M.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
Gezellig restaurant met prima eten. Heel gastvrij lekker no nonsens. Driegangen menu was prima, toetje veel te veel! Volgende keer kiezen we van de kaart. Het was erg warm binnen maar de sfeer was uitstekend. We komen hier zeker terug!
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Met vrienden genoten van een heerlijk avondje Italiaans eten.
Vriendelijk en gastvrij personeel.
Gekozen voor het verrassingsmenu.
Alles was heerlijk. Komen zeker nog eens terug om de gerechten van de kaart te proeven!
heinzbeck .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2012
Weer even in Beesd aangekomen...helaas geen Giovanni, dus geen Berlusconi grappen en discussies over het bijzonderste land van de hele wereld. . . . . maar wel lekker gegeten. De keuken gaat vooruit, wel met de nodige discussies, die wij als toehoorder mogen aanzien en aanhoren. Het lijkt heftig, maar dat is nu eenmaal het temperament. Voor ons als ruzie is voor hen een gewone discussie. Als climax kwam het toetje. Canollo alla Siciliana, een rolletje met Ricotta en kandij fruit samen met de dessertwijn een Pasito di Panteleria. Een streling voor je tong. We komen de volgende keer weer een kijkje bij jullie in de keuken nemen.
Melvin K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2012
We hebben hier al diverse keren gegeten met gezin en met z'n twee, toprestaurant in de Betuwe. Het is vrij klein en er wordt vers en traditioneel gekookt. Dat proef je, je waant je echt even in Italië. De bediening is vaak soms norsig als in een goede mafia film, hoort bij de entourage. Dit is echt een pareltje, aanrader, moet je geweest zijn.
Manuela G.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
we went in this resturant last week. The place is beautiful and cozy, and it is a value added to Beesd. we enjoyed so much the starter, the smell and the flavour of tomato sauce was delicious on meatballs! from the starters to desserts it is visible the colour and flavour of the South..excellent selection of wines.
at the end a resturant like Jammo Ja' is what you need to spend a nice evening with special and delicious food.
manuela and bruno
jeroenvb .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
Afgelopen zondag waren we voor de vierde keer bij Jammo Ja’. Het was wel druk, de laatste keren was dat ook al zo. Echt dat Italiaanse chaos gevoel. We zijn er drie uur geweest en we waanden ons even in Italië. We hadden het verassingsmenu van 5 gangen en we zijn echt verrast, vooral met het bijpassende wijnarrangement was het Italiaanse gevoel compleet. De Capello di Prete, een fantastische wijn uit Puglia, van de negroamaro. . .een aanrader. Lekker in de herfst bij vlees met paddenstoelen.

Arriverderci tot de volgende keer!
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
Viel erg tegen. Eten was zeer matig. Menu was teleurstellend.. Klein bordje pasta was het voorgerecht!! Akoestiek is zeer slecht. Je kunt elkaar haast niet verstaan. Aan stamtafel zaten mensen met kinderen die dachten dat ze thuis waren. Totale chaos, waardoor gasten eerder vertrokken.
lekkerding01 .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Door anderen aangeraden en we wilden nu zelf de proef op de som nemen, zijn we bij dit kleine restaurant in Beesd aangekomen.
We hadden de antipasti Jammo Já als voorgerecht. . .
Heerlijk zes kleine gerechten waar je de basis ingrediënten van proeft en samen met een glaasje Prosecco zó van kan genieten! Je maakt als het ware een soort kleine reis van Noord naar Zuid Italië.
Daarna koos mijn vrouw voor een kabeljauw en ik lamskoteletten uit de oven. Super! Helemaal super! De integere bediening die je niks opdringt wil ik hartelijk bedanken.
TnXX Mario en Salvatore voor ons Italiaans avondje uit!
monique B.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2012
fantastisch leuk retaurantje
gezellig
sfeervol

eten is allemaal vers en super van smaak
kok en sommelier weten precies wat alles is en vertellen uitgebreid over hun geliefde italie en het eten.

alles is schoon en netjes

leuke inrichting.

wel reserveren is altijd vol. maar als je dat weet is dat geen probleem

kwaliteit prijs verhouding is goed
Grandoni .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
Erg origineel en lekker eten.
We hadden het 4 gangen menu van de chef genomen met bijpassende wijnen.
Antipasti waren geweldig. Ik ben al in veel Italiaanse restaurants geweest, maar had nog nooit de hapjes gegeten die ik hier kreeg.
Vervolgens heerlijke pasta met een saus van tartufo. Niks op aan te merken. Daarna plakken ossenhaas met een pepersaus. Zo mals dat je mes er vanzelf door heen valt. Zalig!
Tot slot een lekkere pannacotta. De wijnen waren ook erg goed. Enige verbeterpunten: linnen servetten i.p.v. papier en meerdere soorten wijnglazen om af te stemmen op de verschillende wijnen.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2012
Grote klasse wat Giovanni en Salvatore hier presenteren. Smaken, dagverse en authentieke producten. Gelukkig geen pizza's op de kaart, maar pasta's die a dente, zoals het hoort, gekookt zijn. Geweldig om 5 gangen verrast te worden. Mooie bijpassende Ialiaanse wijnen van goede huizen. Espresso zoals die hoort te zijn. Al met al een stukje Napoli in de Betuwe.
Een absolute aanrader.
Margot V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2012
Wat een pure smaken tovert deze kok op tafel. Wij hebben genoten! vooraf een keur van heerlijke kleine gerechtjes, tussen een heerlijke verse ravioli en hoofd een heerlijk stukje kalfslende met een goddelijke truffelsaus. Daarbij dronken wij een fantastische Chianti Classico die het genieten compleet maakte. de kaart wisselt om de paar weken en zij werken uitsluitend met verse producten. Dat was zeer goed te proeven! Klein maar fijn restaurant dat wij nog heel vaak zullen bezoeken.
Michele_Pisapia .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2012
Eten bij Jammo Ja is een bijzondere belevenis. Wij hebben gisteren 7 september ons 25 jarig huwelijksfeest gevierd bij Jammo Ja. ?We gingen voor het 5-gangen verrassingsmenu plus wijnarrangement met introductie van drie mooie amuses.
Voorgerechten
Antipasto Jammo Ja
Bal van tonijn met kappertjes van Pantelleria en rode ui van Tropea
Aubergine met mozzarella en basilicum
Garnalen gegratineerde
Pasta
Pacchero pasta van Gragnano met corbarino tomaat en Provolone del Monaco
Wijn Gragnano della Penisola Sorrentina
Hoofdgerecht
Kabeljauw gegratineerde met asperges en rozemarijn aardappelen
Wijn Falanghina del Sannio
Dessert
crème Napoletana parfait met fruit en amaretti
Wijn Passito di Pantelleria
Een superavond gehad, lekker gegeten, prima kwaliteit, uitstekende koks en een super bediening.
Wij komen zeker terug.
Gregorius .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2012
Als je positief schrijft over een zaak als Restaurant Jammo Já in Beesd, moet je toch minimaal een keertje terug, om zeker te zijn. En ja hoor, het was nog even goed als de vorige keer. Wel blijf ik de porties van de garnituur te krap vinden. Desgevraagd worden die aangevuld, maar niet iedere klant doet dat. En klaagt dan helaas achteraf over te weinig o.i.d. Sommigen willen zich nu eenmaal klem eten. Ondertussen heeft deze zaak een Napolitaanse chef, het is niet normaal in een klein dorp een kwaliteit zo hoog. Antipasti Jammo ja, carbonara al limone, costoletta di maiale alle mele de Betuwe, semifreddo ai frutti di bosco, limoncello, espresso, alles was perfect en top kwaliteit. De keuze van gerechten zou iets groter mogen zijn, maar wat er op staat is absolute top.
Iam S.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2012
Zo dat is nog eens eten daar. Je betaald een zeer gering bedrag en je krijgt toch een bord vol.
En dan de smaak. . . Heerlijk, top eten moet ik zeggen.

Voorgerecht Antipasta Jammo Ja en mijn vrouw carpaccio di zuchina, heerlijk.
Hoofdgerecht vlees met zomer truffel en een lekkere pasta carbonara met citroen. Was ook super.
En als laatst hadden wij de creme napulitana, zelfgemaakt en goddelijk.
Mensen: Super-Goed en goede service met een zeer betrokken eigenaar.
l_consoli .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2012
Wederom voortreffelijk gegeten in dit restaurant, waar smaak absoluut centraal staat. De antipasti blijven elke keer verrassen en verrukken, ditmaal jonge Parmigiano in carrozza (een variatie op de klassieke mozzarella in carrozza) en ragu van melanzane tomaten en Napolitaanse salsiccia waren uitschieters. Primi e secondi altijd feilloos qua balans en intensiteit. Zeer bijzondere wijn uit Campania gedronken (Quartara 2008), hopelijk binnenkort op re reguliere wijnkaart te vinden.
Therese V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2012
Naar aanleiding van de geweldige recensies en dat we er toevallig in de buurt waren, hier gisteren een hapje gaan eten, we hadden dus niet gereserveerd en buiten was er geen plek meer, maar binnen waren we welkom, al had de bediening weinig tijd voor ons, ook wel logisch, ze stond er helemaal alleen voor, was eigenlijk geen doen, we hadden alleen maar een voorgerecht besteld, een salade en een proeverij van div. gerechtjes, wij hadden geen whow gevoel, het was goed, maar niet meer dan dat en zullen hier zeker niet meer naar toe gaan, we kregen wel een amuse ( ook niet spectaculair ) en het was maar een kleine kaart met maar 2 nagerechten, waarvan het nagerecht van de dag al bijna kan en klaar op het afwerken na, in de koeling stond, ook de kleine locatie is niets bijzonders, het was er wel druk, misschien waren onze verwachtingen te hoog?