Over het restaurant Jammo Já

La cucina povera

Napoli in de Betuwe. De gerechten die hier met die typische Italiaanse passie worden bereid zijn heerlijke voorbeelden van la cucina povera, de keuken van de armen. Eenvoudig, smaakvol en gezond. Dit is de reden waarom de Italiaanse keuken zo beroemd en geliefd is!

Meer informatie over restaurant Jammo Já

Dinsdag t/m Zondag

DAPIX .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Zonder enige twijfel de beste italiaans restaurant van de provincie Gelderland. Ik heb vanavond met een collega bij jullie gegeten en wij hebben gekozen het verrassingsmenu met wijnarrangement. . . . mmmmmm . . . wij vonden het eten bij jullie helemaal top. Dit is ook meer dan een restaurant, het ware gevoel van in Italië het zijn en de bediening was uitstekend. Zeer zeker ons vaste adres voor een heerlijk etentje.
Bedankt Salvatore voor de leuke en gezellig avond.
shirley P.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
Was weer een top avond met heerlijk eten..personeel is erg vriendelijk...het eten is zeer goed!... filetto al tartufo goed ! Pasta Gorgonzola e verdure lekker ! Dessert TOP !
Muratti .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
We hebben hier meerdere keren gegeten. In het begin was het beter dan nu. Dit weekend zijn we er weer geweest met 5 personen. De telefonische reservering verliep niet helemaal lekker. De andere dag even langs gegaan om de reservering te verifiëren. De reservering stond niet geboekt! Opnieuw gereserveerd voor dit weekend. Bij aankomst waren er twee tafeltjes gereserveerd voor 4 personen op een andere plaats dan die we besproken hadden. De vijfde moest aan de kop van de tafeltjes aanschuiven. Het eten was niet best omdat de pasta's niet gaar waren! Ook de zeer kleine hoeveelheid pasta op de borden was deze keer schandalig. Dit hadden wij nog niet eerder meegemaakt! Voorlopig gaan wij er niet meer heen. Ook de kaart is vanaf het begin niet veel veranderd. Jammer!
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Weer eens bij Jammo Já gegeten. Bij binnenkomst komen de geuren je al tegemoet en wordt je eetlust meteen opgewekt. Itailiaans eten zoals het hoort, verse producten en geen poes pas er om heen. Klein gemoedelijk en super service. Voortreffelijke wijnen tegen betaalbare prijzen. Een absolute aan aanrader voor fijnproever.
shirley P.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2014
Super leuk en gezellig gegeten...het eten was heerlijk..lekkere wijnen..heerlijk dessert..personeel was zeer vriendelijk..ik kan zeggen een top restaurant..kom zeker daar terug..
l_consoli .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2014
Disclaimer: ik kom zo vaak als ik kan bij Jammo Ja, dus de 'vertrouwde sfeer' is voor mij een extra punt waard. Het eten is eenvoudig maar oh zo goed! En werkelijk geen concessies, het is Napolitaans eten zoal het hoort. Dit bezoek heb ik afgelegd tijdens de 'truffeldagen' en het was week helemaal top. Een zeer goed voorgerecht van pompoen, gevolgd door truffelpasta en hoofdgerecht van rundvlees evenals met truffel. Klinkt heel basis en dat is het ook, maar de smaken zijn perfect afgestemd. Wijnen: een Franciacorta 61 Brut van Berlucchi en een Taurasi 2008 van Feudi di San Gregorio, beide zeer goed. Kortom: ik kan niet wachten tot het volgende bezoek!
Els D.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Geweldig verrassings menue. Vooral het voorgerecht was echt verrassend. Erg lekker! We komen zeker terug in Beesd bij Jammo ja.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Gisteren met Valentijnsdag hier gegeten. Je kon niet van de kaart bestellen, ze hadden een speciaal valentijnsmenu. Als aperitief kregen we bruschetta. Voorgerecht bestond uit allemaal kleine gerechtjes, de tafel stond er vol mee. De smaken van alle gerechtjes waren goed, simpel maar heerlijk. Hoofdgerecht was rundvlees met paddestoelen en truffel, wederom een heerlijk simpel gerecht. Als afsluiter hadden we een chocolade slagroomtaartje met een goede fles ijskoude limoncello.

Het restaurant blinkt uit in simpele gerechten welke worden bereid met kwaliteitsproducten. Goede balsamico, parmezaanse kaas en mals vlees.

Een aanrader, wij komen zeker nog een keer terug om meer te proeven!
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Gisteren avond hier voor het eerst gegeten, afgaande op de recensies van deze site.
1e indruk was, wel een beetje licht/wit, maar als je er zit, valt dat niet meer op.
Gekozen voor een 4-gangen menu, waarbij vooral de antipasta een succes was, de pasta en het hoofdgerecht waren ook heerlijk. Ook de wijn was perfect.
Echt een aanrader, we komen zeker terug.
bvputten .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2013
N.a.v. eerdere recensies gisteren (zondagavond) een tafeltje gereserveerd voor 2 personen. Bij aankomst buiten viel de felle blauwe kerstverlichting al op. Binnen bleek dat blauwe licht (dan weer fel, dan weer dimmend) een erg onrustig effect te hebben waardoor het ons al vrij snel ging storen. Zo erg zelfs dat ik de bediening hier vriendelijk op heb gewezen en gevraagd of het licht uit kon. Maar daar wist men geen raad mee, dus helaas, kerstverlichting bleef aan. Het eten was redelijk tot goed (iets te duur voor wat er geserveerd werd), de bediening zonder meer goed, de wijn uitstekend, maar uiteindelijk hebben we besloten om toch maar geen toetje te nemen.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
Originele Italiaanse gerechten in een sfeervol restaurant. Geen pizza's op de kaart, maar bijzondere gerechten. Vriendelijk personeel. Zeker een aanrader om nog eens terug te gaan!
Lo-de-wijk .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2013
Prachtig kleinschalig restaurant. Maar plek voor 26 gasten, dus alle aandacht. We werden verwelkomd met heerlijke bruschetta met tomaat. Voorgerechten tomatensoep en antipasto. Vooral dat laatste zag er schitterend uit, zes bordjes met zes lekkernijen. Puur en smaakvol eten! Als hoofdgerecht pasta en filetto, ook dat was smullen. Na afloop werden we getrakteerd op huisgemaakte limoncello, een prima afsluiter. Hier komen we zeker nog eens terug!
l_consoli .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Dit restaurant is en blijft een unicum. Verwacht geen poespas en geen ingewikkelde gerechten. Wat je in plaats daarvan krijgt is onvervalst en ongeloofelijk lekker (Zuid)-Italiaans eten voorgeschoteld, met warme intense en autentieke smaken. Zo is de pasta impazzita een aanrader, evenals de lamskoteletten en de cannoli alla ricotta. maar eigenlijk is er geen gerecht dat ik niet met veel plezier hier zou eten.
Anna266 .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
Ook tijdens de Iens Diner Topdagen hebben we weer heerlijk gegeten bij ons favoriete restaurant.
De antipasto, het hoofdgerecht en het dessert waren fantastisch!
Salvatore is een meester in het bereiden van authentieke Italiaanse gerechten en doet met heel veel liefde voor het vak.
Mario zorgt voor een vriendelijke en hartelijke bediening.
Kortom dit is ons favoriete restaurant!
Ans P.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2013
We aten hier tijdens de diner dagen.
Als amuse kregen we tomaat op toast. Daarna 6 verschillende voorgerechtjes. Dt smaakte allemaal geweldig, heel puur van smaak.
As hoofdgerecht kregen wij rundvlees met een uiensaus. Het vlees was prima, maar de uiensaus was veel te veel en niet smaakvol. Beter was geweest om de saus apart te serveren. Het toetje maakte weer veel goed , citroentaart met slagroom Hmmmm heerlijk. Ook de wijn die wij dronken, een dasti, was prima. Degene die bediende, kwam stug over.
Toch zullen wij hier nog een keer gaan eten.
Ineke D.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Wat een verrassend restaurant, je waant je even in "Bella Italia".
Heerlijke proeverij van voorgerechtjes, rundvlees met truffelsaus en eens een keer geen tiramisu na. Alles klopte, goede huiswijn wordt er geserveerd. Klein, maar fijn en gezellig restaurant.
Dit zal zeker niet de laatste keer zijn dat ik daar ga eten.
Zo goed, dat ik deze locatie eigenlijk geheim wil houden :-)
Zwanny N.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
we hebben hier gegeten tijdens de dinerdagen. Helaas was de reservering via iens niet doorgekomen, maar met dank van welwillende andere klanten konden we toch aanschuiven.
goed gegeten! we komen hier graag terug. Ook voor de kritische vegetariër is het goed te doen. 1 minpuntje het hoofdgerecht(vegetarisch) gegrilde groente, was koud. Maar evengoed lekker!
We gaan hier zeker weer heen, en dat zegt wat..
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Geweldig 4 gangen verrassingsmenu gegeten met bijpassend wijnarrangement. Als amuse worden er diverse kleine pasta gerechten geserveerd en daarna begint het echte eten. vers gekookt en pure smaken, zo hoort italiaans eten te zijn en te smaken. Bij het hoofdgerecht had iets minder saus gemogen. verrassend dat er bij het dessert een fles huisgemaakte limoncello wordt geserveerd. De juiste espresso met een cantucinni ter afsluiting. Voor herhaling vatbaar.
Jaco K.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2013
Afgelopen week per ongeluk in Beesd beland om fileleed richting Eindhoven te vermijden. Terecht gekomen bij Jammo Já, een authentiek Italiaans restaurant uit Napels. Een leuk restaurant, sober en modern ingericht, wel koud qua temperatuur.
De bediening en ook keuken bestaat uit Italianen die hart voor hun vak en land hebben. Louter Italiaanse wijnen, wel prijzig. De Primitivo die we bestelden hadden ze niet meer, een andere Primitivo had kurk en was tevens de laatste fles. De Valpolicella was een goed alternatief.
De menukaart is niet al te groot met diverse mogelijkheden aan antipasta, pasta’s en hoofdgerechten. Geen pizza’s.
Als voorgerecht tweemaal pasta genomen, éénmaal Arrabiata (pikante tomatensaus) en éénmaal Amatriciana (Tomatensaus en spek). De Arrabiata heerlijk met veel verse tomaatjes en lekker pittig. De andere pasta ook echt lekker met het zout van de spek. Als hoofdgerecht tweemaal de filetto, eenmaal puur met rucola en parmezaanse kaas de andere met een uiensaus. De lendebiefstuk wordt in erg dunne plakjes gesneden waardoor de meduim-rare wens niet echt tot uiting kan komen, zeker niet wanneer de warme uiensuas erop geserveerd wordt. De smaak van de uiensaus was vlak en voegde niet echt wat toe.
Al met al lekker gegeten, een leuke uitstap.
Jasper F.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
Een last-minute actie bracht ons bij dit leuke restaurant in Beesd, we waren hier al eens eerder geweest. En we zijn - net als de vorige keren - zeer enthousiast de deur uit gegaan. Je moet geduld hebben, want de bediening is zeer relaxed en het duurt even voordat je je gerechten krijgt. Maar die gerechten zijn superlekker. Authentiek Italiaans, met mooie ingetogen smaken. Vooral leuk: vooraf de antipasti nemen. Dat is echt een feestje! Een echte aanrader dit restaurant!