Over het restaurant Jammo Já

La cucina povera

Napoli in de Betuwe. De gerechten die hier met die typische Italiaanse passie worden bereid zijn heerlijke voorbeelden van la cucina povera, de keuken van de armen. Eenvoudig, smaakvol en gezond. Dit is de reden waarom de Italiaanse keuken zo beroemd en geliefd is!

Meer informatie over restaurant Jammo Já

Dinsdag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant Jammo Já

Salentein .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Afgelopen zaterdag hier met 4 personen een geweldige avond gehad !!

Bij binnenkomst om was de zaak vol en konden we buiten even genieten van een glaasje Prosecco.

We kozen voor het 4 gangen verrassingsmenu en dat was met recht een top keuze.
Antipasti als start, niet een plank met hammetjes enz zoals je zoveel ziet maar verschillende kleine gerechtjes apart geserveerd, heerlijk.
Het tussengerecht was een pasta met een roomsaus en gamba's, minstens net zo lekker.
Het hoofdgerecht was een mooi stukje vlees in een truffelsaus, dat was echt het klapstuk, top !!
De Cheesecake als dessert maakte het feest compleet.

Kortom een geweldige beleving in dit restaurant gehad, van de vriendelijke Italiaanse gastheer die ondanks de drukte het overzicht behield, de goede adviezen en fijne sfeer, de heerlijke wijnen, wij dronken Pecorino en Barolo tot de huisgemaakte limoncello, alles klopte.

Een absolute aanrader !!
Ferry K.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Dit restaurant stond al langer op het programma maar afgelopen zaterdag hier gegeten. De anti pasta was heerlijk, zo ook de secundi. Zelf had ik vlees met een truffelsaus waarbij de eigenaar nog wat vers geschaafde truffel aan toevoegde. Mijn vrouw de vis die goed bereid was. De cheese cake was erg machtig. de Italiaanse wijnen waren heerlijk en goed passend bij de gerechten.
Prijs/kwaliteit zijn goed. Komen zeker nog een keer terug.
Tammo V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Gisteren heerlijk gegeten met een 4 vrienden.
Het super lekker en gezellig.
De zweer is ook super mooi en leuk.
Voral de antipasti is super lekker
Prijs en kwaliteit waren perfect!
Tonny D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Met drie personen gegeten. De antipasti is heerlijk en daarna nog een pastagerecht en als afsluiter thee en koffie. Bij de twee flessen wijn die we hebben gedronken wilde we een karaf kraanwater die tot mijn grote ergernis voor 5 euro op de rekening stond, heel jammer. De kwaliteit van is prima de prijs zou wat milder kunnen zijn.
Richard T.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Na enige tijd afwezigheid, met name vanwege de matige stoelen in het oude restaurant zijn we weer eens terug gegaan. We hadden een tafeltje in het nieuwe gedeelte, waar het meubilair een stuk comfortabeler zit en het eten was vanouds prima in orde.

Voor ons iedere keer een plezierige ervaring en het blijft fantastisch dat zo'n speciaal restaurant zich staande houdt in een kleinere plaats als Beesd.
momod .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
een drie-gangen maaltijd. geweldig voorgerecht, vlees met truffels en dessert te eindigen met een goede limoncello huis. Top. Super.
Bernard C.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Wat oogt als een eenvoudig restaurantje, is in werkelijkheid een culinaire openbaring. Het eten is hier overheerlijk. Vriendelijk personeel en authentieke Napolitaanse gerechten. Het omrijden meer dan waard.
Annemarie .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Heerlijk gegeten! 3- gangen verrassingsmenu. Proeverij van voorgerechtjes, zoals melanzane alla parmigiana, zeer smakelijk! Heerlijke witte huiswijn. Enige minpunt was dat de salade bij het hoofdgerecht wat simpel was. Verder zou de verlichting in de ene helft van de zaak wat minder kil kunnen en wat meer stoffering voor de akoustiek is ook een tip. Komen hier graag nog eens terug!
Xandra H.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Op uitnodiging in dit restaurant gegeten. Je kunt hier prima met kinderen komen. Omdat wij met 8 personen waren hebben het voorgerecht van allemaal kleine hapjes gedeeld. Daarna kreeg ik pasta met zalm, een prima gerecht maar niet heel bijzonder. Als hoofdgerecht lende in truffelsaus met verse truffel en paddestoelen, dat was een verrukkelijk gerecht. als dessert ben gegaan voor de cappuccino taart, heerlijk. De aanbevolen wijn paste er uitstekend bij. Jammer dat hij niet in onze buurt gevestigd is anders zou ik veel vaker gaan.
Filippo L.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij Jammo jà .zaterdag gekozen voor 4 gagen vrassing. Super smaak. Echte italiaanse keuken. Mooi place!!!
gertvdgraaf .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Zeer nors en onvriendelijk personeel, de kaart wordt op tafel gelegd zonder ons welkom heten. Gevraagde stokbrood wordt niet geserveerd en krijgen vier toastjes met tomaat, overigens niet onaardig van smaak. Hoofdgerecht is verbazend onverzorgd, smaakloos hier en daar een snipper zalm en de op de kaart genoemde asperges zijn waarschijnlijk als smaakstof toegevoegd, niet ontdekt.
Geen dessert en koffie waardig, gedesillusioneerd naar huis.
Aline S.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Zelf fervent Italiaanse kokers gingen wij vol verwachting naar dit restaurant. Zowel,de antipasti, primi platti en secondi vielen tegen . Prijs/kwaliteit verhouding ver te zoeken. Na ruim tweehonderd euro betaald te hebben en flinke fooi zonder ook maar een drankje van het huis teleurgesteld vertrokken . Jammer
Ik herinner me nog goed deze tavol. Ik herinner me nog goed dat niets en keerde terug naar de keuken gerechten waren goed schoongemaakt . Als ze niet graag iets wAt het leuk om te zeggen zou zijn en niet eten wat je niet bevalt. Beoordeling niet volledig naar mijn .

Reactie van proever:

We beweren ook niet dat het eten niet smaakte maar de prijs/kwaliteit verhouding is zoek . Twee van ons hadden een carpazio. Twee een pasta gerecht als eerste gang . Mijn hoofdgerecht bestond uit een zeer kleine hoeveelheid kalfsvlees wat wij voor ik meen 24 euro erg prijzig vonden. Een drankje van het huis na een ruime fooi had gepast geweest . Voor 210 euro voor twee gangen per persoon voor vier personen kunnen wij bij betere restaurants terecht. Sorry maar dit is onze ervaring.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Uitgenodigd door familie om hier te eten in een week waarin bijna alle restaurants gesloten zijn. Jammo Já moet het niet hebben van het interieur, dus laat je daar niet door weerhouden. En als je de keus hebt, neem dan niet de tafel dicht bij de deur. Gelukkig deed de slecht Nederlands sprekende, maar uiterst vriendelijke patron op verzoek de felle neonlampen van de dessertvitrine uit, wat de sfeer direct verbeterde.
Wat hebben we hier lekker gegeten! Als voorgerecht 6 heerlijke kleine hapjes. Nog vol van alle kerstdiners koos ik voor een vegetarisch hoofdgerecht, een pasta met truffelsaus. Kan ik van harte aanraden. En ook de chocoladetaart was super. Hier kom ik vast nog een keer terug
R. U.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Na een flitsbezoek in Duitsland, hadden wij onderweg terug naar huis wel wat trek gekregen. Ziedaar de moderne techniek staat voor niks en via de navigatie zochten wij in eerste instantie naar een Chinees restaurant!! Aangekomen in Beesd werd mijn aandacht getrokken door een helderwit interieur en binnen vroeg ik naar de kaart en stonden er 'gewone' Italiaanse gerechten vermeld. Een pizzeria dacht ik nog.....

Dames en heren, lieve lezers ga voor het menu en je weet werkelijk niet wat je overkomt. Pavarotti zingt als het ware persoonlijk voor jou, het Colosseum bevind zich om de hoek en Sophia Loren wenkt naar je, kortom je bent hier gewoonweg ìn Italië. Laat je meenemen door de geweldige kookkunsten van het duo in de keuken. Wij wonen dan misschien op ruim één uur rijden hiervandaan, maar deze belevenis gaan wij zonder problemen vaker herhalen. Chapeau... euhh ik bedoel Magnifico.
Ineke D.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Enkele jaren geleden heerlijk gegeten bij Jammo Já, dus de verwachting was erg hoog. Vanavond gekozen voor het 3- gangen verrassingsmenu. Voorgerecht bestond uit diverse hapjes en was prima. Hoofdgerecht was vlees geserveerd op steengril. En nagerecht 2 soorten cake, niet bijzonder. Gerechten werden niet apart per persoon op een bord geserveerd. Bediening was vriendelijk maar verder niet echt een bijzondere smaakbeleving, zoals enige jaren geleden. Jammer ..!
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
In het kleine dorpje Beesd, gelegen langs de A2 wordt een prachtig culinair geheim bewaard. Bij Jammo Já kun je kennis maken met de echte Italiaanse keuken. Hier vind je geen pizza of andere snackachtige zaken op de kaart, hier wordt echt gekookt. We waren met vier personen en kozen alle vier voor het viergangen menu van het huis. Wat een kostelijke avond is het geworden! We begonnen met een bruschetta met tomaat, gevolgd door een mix van verschillende warme hapjes. De gerechtjes waren met uiterste zorg bereid, dat proefde je direct. De hapjes werden gevolgd door een delicate vlinderpasta met een werkelijk goddelijke truffel-gorgonzola saus. Toen de vriendelijke patron ons het klapstuk van de avond bracht, konden we onze ogen bijna niet geloven. Een prachtig stuk ossenhaas, in dunne reepjes gesneden werd geserveerd op een lavasteen en afgebakken bij ons aan tafel. De laatste gang bestond uit een prachtig stuk taart, zo lekker dat we er ondanks het feit dat we al behoorlijk voldaan waren nog kostelijk van hebben genoten. Daarna huisgemaakte limoncello en koffie... Het was kunst op tafel die avond en we gaan zeker terug. In Jammo Já zijn vakmensen bezig met hun grootste passie en dat proef je. De bediening is vriendelijk en bescheiden, soms op het schuchtere af. De rekening viel ook nog eens ontzettend mee. Natuurlijk betaal je iets meer dan bij een doorsnee restaurant, reken op ergens tussen de 50 en 70 euro per couvert. Maar dan heb je ook wel een fantastische avond en geweldig eten (en ook stevig te drinken!) gehad. Te vaak zijn wij op andere adressen waar we voor een tientje of wat minder aten gedesillusioneerd weer opgestaan. Als we dan toch een verbeterpuntje moeten noemen, dan zijn het de stoelen. Voor een avondvullende zit adviseren wij meer comfortabele modellen. Maar het is een kleinigheid, al zouden we dit heerlijke eten vanaf een spijkerbed moeten nuttigen dan zouden we het er zeker voor over hebben. JAmmo Já is de parel van de Betuwe, chapeau!
josscha S.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
We (zakelijk gezelschap van 4 personen) kozen het 'verrassingsmenu': 4 gangen en dan eten wat men op tafel zet. Het was erg lekker. Vooraf 6 Italiaanse hapjes. Lekker, maar ik vond ze qua smaak wel wat op elkaar lijken. Dan een bord huisgemaakte al dente pasta. Vervolgens dun gesneden rood vlees in een champignonsaus met truffel. Dat was echt het hoogtepunt van de avond. Toe een mij iets te zoete gekoelde pudding, bedolven onder een flinke hoeveelheid slagroom. Vervolgens komt de limoncello op tafel (die niet op de rekening komt!), daarna de koffie. Voorgerecht en toetje vond ik het minst, maar de pasta en het vlees waren heerlijk. De ambiance en klantvriendelijk zijn ook geweldig. Ik was al eens geweest, maar zal zeker graag nog eens terugkomen, zakelijk en/of privé.
Guando H.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Heerlijk restaurant met een erg goede sfeer. Italiaanse principes. Verse producten geen ingewikkelde ingrediënten op zeer goede wijze bereid.
Adenlieneke D.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
Bij jammo Ja is de sfeer altijd goed. Het verrassingsmenu heeft een voortreffelijk voorgerecht bestaande uit 6 verschillende hapjes. Het hoofdgerecht is afhankelijk van wat men kiest. Met vlees is de smaak goed (beaf) al wordt rijkelijk veel room gebruikt in de saus maar wel geslaagd met paddestoelen er in. Bij de keuze voor vis kan men wel worden teleurgesteld. In dit geval schol, duidelijk uit de vriezer en je merkt (althans in dit geval) dat de kok meer affectie heeft met vlees. Jammer!!
Jasper F.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Gisteren dachten we: laten we weer eens naar Jammo Ja gaan, daar zijn we lang niet geweest. Ik heb op 't laatste moment gereserveerd en gelukkig was er nog plek. Zoals wel vaker in dit restaurant nam ik uitgebreide antipasti. Dat is altijd een feest. Prachtige eenvoudige hapjes, zeer afgewogen qua smaak! Mijn vriendin had de tomatensoep en die was ook heerlijk. Daarna had ik een hoofdgerecht met vis (heerlijk, precies goed gaar en mooie frisse smaak) en mijn vriendin een gerecht van gegrild rundvlees met tartufo (heel erg lekker), daarbij was een lekkere sla en super eenvoudige aardappelen (erg lekker). Als dessert nam ik nog een van hun zelfgemaakte taarten. Zoals ik al eerder las tussen de recensies: ik ben misschien niet meer objectief, want ik kom hier vaker en ben al erg enthousiast. Toch schrijf ik wederom een recensie omdat ik iedereen die in de buurt woont wil oproepen om hier een keer te gaan eten en de echte Italiaanse keuken te komen proeven. Prego!