Jamies Italian

Maandag t/m Donderdag 10:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 22:30

Valentina K.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
hier gister wezen lunchen, maar wij vonden het zwaar tegenvallen.
Ik denk ook dat het alleen maar goed loopt omdat het in markthal gelegen is.
ontzetten rumoerig en chaotisch, en niet echt sfeervol.
het eten was opzich goed, maar we vonden het niet top.
je betaald hier echt voor de naam denk ik.
personeel is ook niet heel vrolijk of gemotiveerd lijkt het.
eenmalige ervaring helaas.
Beste Valentina,<br />
<br />
bedankt dat u de moeite heeft genomen een recensie te schrijven. Vervelend dat u niet heeft genoten tijdens uw bezoek. Zou u contact op willen nemen met ons via officemanager.rotterdam@jamiesitalian.nl. Wij zouden u graag willen spreken over uw ervaringen bij ons.<br />
<br />
Marije V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Afgelopen donderdag bij Jamies Italian gegeten. We hadden een tafel achterin en hier was het ruim en gezellig tegelijk. Het eten was heerlijk, de bruschetta met krab en avocado als voorgerecht was geweldig. Voor de kinderen was er een verantwoord kindermenu dat ze met een viewmaster konden uitkiezen. Er kwamen ook gelijk kleurplaten en krijtjes op tafel. En qua bediening hebben we een topavond gehad door Maartje! Chapeau.
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Gisteren eindelijk bij de beroemde italiaan mogen eten. We hadden niet gereserveerd maar er was gelukkig nog een plekje. Bediening was alert. Voorgerecht duurde wat mij betreft wel een tikkeltje lang, maar gelukkig hadden wij geen haast. We hadden gekozen voor de vegetarische plank vooraf voor 1 persoon en de bruchetta met ricotta en tomaat met een broodplankje. Het brood had wat mij betreft iets langer afgebakken mogen worden. De plank was lekker maar niet super speciaal of bijzonder. De bruchetta was prima. Hoofdgerecht kozen wij voor de ravioli pompoen en de pasta met inktvis en mosselen. Heel erg smaakvol! . Toetje paste er helaas niet meer bij. Wel jammer dat er niet een koekje of beetje zoetigheid bij de koffie zit. Al met al zou ik voor de pasta zeker terugkomen.
Claudiadelbosco P.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Na ruim een jaar wikken en wegen toch na het lezen van alle negatieve recencies maar eens op de gok gereserveerd bij Jamies Italian. 2 personen op zaterdagavond, wij kregen een gezellig tafeltje toegewezen. Ik denk dat er een hoop misgaat bij de te hoge verwachting van bepaalde mensen, je gaat tenslotte eten bij de grote Jamie Oliver. De zaak laat vooral een urban sfreetje achter en is ook zo ingericht en dus totaal niet sjiek, het eten net zo. Niet al te duur, maar dus ook totaal niet spannend maar vooral OK. de wijn was OK. de voorafjes waren karig (salade/mandje brood) maar OK. Het hoofdgerecht eensgelijks karig(risotto/italiaanse steak), risotto geen groente en redelijk gekookt en de italiaanse steak doorbakken terwijl de (enkel engelsprekende) ober aangaf dat er geen andere keuze was dan medium rare. de flank steak was dan ook letterlijk 1cm dik gesneden. Een leuke ervaring en nette service, maar verwacht aub totaal geen 'bang for your buck' just because its Jamie's.
Bob G.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Met het hele gezin (2 volwassenen, 2 kleine kinderen eerst even door de Markthal gestruind en daarna bij Jamie's aangeschoven. Gereserveerd, dus de kinderstoel stond al klaar (goed begin, is niet overal zo) en krijtjes, kleurplaten werden direct gebracht; ze weten hoe ze kinderen zoet moeten houden.
Ook bij het eten wordt aan kinderen gedacht, prima kindermenu's voor een zeer schappelijke prijs. Ook de volwassenen hebben niet te klagen. De tagliatelle met truffel viel in de smaak en mijn steak met friet was niet bijzonder, maar zeker niet slecht.
De toetjes waren wel wat aan de zuinige kant: die 3 bollen ijs hadden wel wat groter gekund voor 7,50. De brownie met ijs en popcorn bij het kindermenu voor 1,75 daarentegen was een grote hit. Kortom lekker gegeten en goed bediend in een mooie setting.
ladymonique .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Afgelopen woensdag geweest, eten was redelijk tot goed maar de bediening was ronduit slecht, geen lachje, niets ook uit serveren was hopeloos knudde. Beetje jammer had het liefst halverwege terug naar huis gegaan, maar had gasten bij me.
Wanda B.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Waarom wel een top Kerstdiner serveren en geen kerstversiering (behoudens één laf takje) aanbrengen? Echt een domper op een geweldige smaakbeleving en daarom super zonde!
Caroline R.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
MET 5 man wezen eten heel slecht, mijn pasta niet opgegeten zat geen smaak aan. Slechte bediening. Niet voor herhaling vatbaar
André M.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Bij de ingang opgevangen door een opgewekt vlot geklede jonge dame die ons vervolgens naar onze plaats bracht. Tijdens de bestelling van de gerechten volgde, na een aantal vragen over de kaart, een duidelijke uitleg over de gerechten. De bediening is inhoudelijk geinformeerd en kan dat ook over brengen. Compliment voor de bediening. Ook werd aangegeven wat de dagspecials van de waren.
De wachttijd viel mee ook al was het flink druk. We hadden drie pastagerechten besteld om zo verschillende gerechten te proeven. De pasta met garnalen was weinig spannend, een paar Noorse garnaaltje erin met een paar flintertjes venkel. Garnaaltjes wel goed gegaard, zo ook de pasta. De pasta met venkelworst had een goede venkelsmaak. Goed klaargemaakt, mooi gerechtje. De zwarte pasta met octopus viel tegen gezien de pasta veel te gaar was. Ook dit een prima gerechtje met kappertjes en n pitje van chilipeper.
Het dessert viel vies tegen en werd na steekhoudende inhoudelijke argumenten dan ook terecht van de rekening gehaald. Nog een espresso martini van de cocktailkaart uitgeprobeerd. Hierop valt weinig aan te merken. Het enige dat opviel was dat er eiwit in deze cocktail gebruikt werd waar dat niet hoeft. Verder weinig spannend, Wodka voor de alcoholkick, Kahlua voor zoetheid en koffiesmaak, suiker voor extra zoet en dan nog espresso. Een free tip van mij voor de bartender. Probeer eens ipv deze standaard weinig spannende espresso martini deze drink te maken met Tequila dat heel goed past bij koffie en ook smaak toevoegt terwijl Wodka niets anders toevoegt dan alcohol . In plaats van de Kahlua gebruik bv. Grand Marnier, dan wordt de cocktail minder suikersiropig, minder zwaar en frisser.
Mijn grootste compliment, niet voor het eten Jamie, helaas. Wel voor het bedienend personeel. Hopelijk treft een andere gast het hier ook mee anders is de totaalervaring wel een stuk minder.
Ma V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Voor een verjaardag met familie (8 personen) naar Jamies. Twee personen zijn glutenvrij en eten geen vlees. Dit zou geen probleem moeten zijn maar het werd een teleurstellende ervaring. Niet alleen vanwege de bediening, die zeer tegenstrijdige berichten gaf over wat wel en niet glutenvrij was, maar ook omdat alles al vooraf is klaargemaakt, zo zei ze, waardoor aanpassingen of wijzigingen niet mogelijk zijn. Zo wilde ik graag aardappeltjes zonder knoflook bij mijn auberginegerecht. Dit kon niet, want de knoflook zat er al in. Suggesties voor bijgerechten waren er verder niet waardoor ik met een karig half auberginetje eindigde. Ik was bijna geneigd om een patatje te gaan halen bij Bram Ladage. Ook over het ijs was nogal verwarring. Er werd zelfs gezegd dat het sorbetijs niet glutenvrij was vanwege toegevoegde smaakversterkers. Dat bleek uiteindelijk niet te kloppen. Maar wat het vervelendste was: er was vooraf aan de betreffende dame gevraagd of er iets voor de jarige gedaan kon worden met het dessert. Uiteindelijk werden de desserts/koffie, net als de voor- en hoofdgerechten, niet tegelijk uitgeserveerd én kreeg de jarige zijn dessert 'gewoon' voorgeschoteld. Bij het aanspreken van de manager kwam wel nog een keer hetzelfde dessert, met kaarsjes en een kaart. Leuk, maar twee desserts is wel wat heftig. De serveerster bekeek ons verder niet meer. Het had eigenlijk wel chique geweest om iets aan de rekening te doen behalve het ene dessert in mindering te brengen. Jammer van deze ervaringen waardoor het verjaardagsdiner toch een beetje in het water viel.
Beste Ma van der Wouw,

Dank voor uw review! Fijn om te lezen dat op de avond zelf u met een manager gesproken heeft over uw ervaring. Wij nemen uw feedback nogmaals intern mee, zodat wij hier lering uit kunnen halen.
Wij hopen u desondanks snel weer bij ons te zien!

Liefs.
Team Jamie's Italian Markthal
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Eindelijk eens toegekomen aan een bezoekje bij Jamie's Italian in Rotterdam (yes, 1 van de Jamie Oliver restaurants). Natuurlijk met hoge verwachtingen:
Het interieur doet wat bar-achtig aan. Is leuk, niet heel bijzonder. Wel aardig in zo'n markthal. Doet wat evenement-achtig aan.
De bediening is zeer correct en vriendelijk.
Voorgerecht: wilde paddestoelen bruschetta
Uitstekend!
Hoofdgerecht: risotto met pasdenstoelen en wintergroenten
Eveneens uitstekend bereid en op smaak gebracht.
De geroosterde aardappeltjes met gedroogde venkel voegden niet veel toe als bijgerecht, maar dat was mijn eigen keuze-foutje. Dat komt meer tot zijn recht bij vlees- of visgerechten. Zo'n smaakvolle risotto heeft dat eigenlijk niet nodig. Weet ik dan voor volgende keer.
Nagerecht: Amalfa citroen cheesecake met meringue.
Tja, citroen...dan is het een beetje zuur soms. Maar verder wel smullen!
De prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed. Voor zulk goed en lekker eten betaal je niet meer dan bij de gemiddelde Italiaan.
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Gezellig ingericht en gelegen in de moderne Markthal. Een erg gevarieerde en uitdagende kaart. Begonnen met voor zijn vieren alleen maar pasta voorgerechten. Allemaal voortreffelijk van smaak. Een disgenoot had supermals lam. De overigen bestelden weer pasta's verder en we eindigden met heerlijke toetjes met chocolade, cheesecake, e.d. Kortom, een avondje met veel uiteenlopende en heerlijk klaargemaakte gerechten. Alleen de bediening kon iets vriendelijker, die ontdooide pas bij het afrekenen.
Hi Frans,

Dank voor je reactie en feedback! Dank voor het doorgeven van je bericht over onze bediening, dit zullen wij intern bespreken.
Wij zien jullie graag snel weer!

Liefs,

Niek V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
We zijn wezen lunchen bij Jamie, leuke ambiance wel erg rumoerig en weinig ruimte. We waren wat eerder maar dat is geen probleem lekker aan de bar gezeten en je word keurig gewaarschuwd als je tafel(tje) vrij is. De gerechten vielen ons een beetje tegen, grote verschillen in de gegeven aandacht aan de gerechten en presentatie. Kortom prima eten voor een redelijke prijs, gaan we hier nog een keer terug komen ... ik denk het niet.
Hi Niek,

Dank voor je review en je feedback. Wij gaan dit intern meenemen. Wij hopen u uiteraard nog een keertje bij ons terug te zien!

Big Love x
Milena R.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Met familie gegeten hier. Fifteen stond al even op ons lijstje maar Amsterdam is lastig. Dus wij waren heel blij toen Jamie's Italian open ging in R'dam! Heel erg goed gegeten, mooie prijzen ook. We hebben de voorgerechten gedeeld, zodat iedereen lekker kon proeven. Bij 1 van de tafelgenoten viel het hoofdgerecht tegen, was heel anders dan verwacht. Dit werd super opgelost door wat met de rekening te doen en met een voucher voor een dessert van het huis voor de volgende keer. Wat heel jammer was, was dat de tiramisu op was... Er moesten 3 personen (van de 4) teleurgesteld worden. Desalniettemin heerlijke gegeten, en moeten dus nog eens terug voor de tiramisu & de voucher!
Remy D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Met 12 personen van het werk hier een diner gehad. Vantevoren onze menu's al doorgegeven dus dat ding lekker snel met opdienen. Voorgerechten werden fijn verdeeld over 3 grote planken die leuk op blikjes op tafel worden opgediend. De uitgebreide keuze aan voorgerechten was goed, het smaakte ook allemaal erg lekker. Wel vraag ik me waarom je pasta wil frituren, maar goed. Het hoofdgerecht was eigenlijk vrij basic, ook qua smaak. Zelf had ik de gebakken zalm, maar daar zat een wat smakeloze soort yoghurt dressing bij. En het sla dat erbij zat was ook a la Jamie Oliver, alsof je het zelf op je bord hebt gegooid. Daar had ik meer van verwacht. De frieten die erbij zaten waren gefrituurd in knoflook en er zat zoveel op dat iedereen 's avonds apart kon gaan slapen. Nagerecht met ijs was wel lekker, de cheesecake viel ook bij anderen in de smaak.

Ambiance is verder niet zo bijzonder, beetje rumoerig maar het is wel een mooie locatie in de markthal natuurlijk. Verder is er eigenlijk weinig speciaals aan deze tent, geen noodzaak om snel weer terug te gaan. Bediening was gelukkig wel snel en vriendelijk, maar toch vergaten ze tussendoor wel een iets, kan aan de grote groep hebben gelegen.
Danielle R.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Hier gisteravond gegeten en ik vond het erg lekker. Ik was benieuwd of het nou vooral de naam zou zijn of dat het gewoon echt goed eten was. En goed eten dat was het. Aanrader vond ik echt de truffel pasta en de burger neem daarbij vooral de polenta ipv frietjes echt te lekker! Het leuke is dat als je meerdere pasta's wil proeven dat je gewoon halve porties kan bestellen. Vriendelijke en goede bediening, leuke aankleding. Wij komen snel een keer terug!
jammie135 .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Hele, hele, hele slechte akoestiek . Voorgerechten en hoofdgerechten matig tot goed (scharrelkip en lam lekker, pasta ronduit vies en kalkoen matig) en desserts heel erg lekker. Bediening bijzonder vriendelijk. Maar .. nooit.nooit.nooit.meer.
HHugenholtz .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
De Fish Stew was heerlijk (dagmenu). Helaas waren de gerechten van de kaart niet geweldig. De kalkoen hebben we zelfs teruggestuurd. Absolute klasse overigens over hoe dit is opgelost! Geen gezeur, geen vragen maar zonder problemen een nieuw gerecht naar keuze van het huis. Super service.
Ben M.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
goeie sfeer, leuk personeel die graag een persoonlijk praatje maken en prachtige locatie. daarbij is het eten ook nog eens verukkelijk. een van mijn favorieten (wel reserveren)
Beste Ben,

Bedankt voor je review!!!
Superleuk om te horen dat jullie hebben genoten van de sfeer, het eten en de bediening!! Hopelijk tot heel snel, dan trekken wij weer alles uit de kast om ervoor te zorgen dat wij een van je favorieten blijven!!!

Big love xoxo
Kim D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Was niet heel bijzonder, maar zat wel goed in elkaar. Bediening was vlot en gastvrij. Entourage prima, leuke locatie in de Markthal. Lekkere alcoholvrije cocktails!