Jamies Italian

Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 22:30

7,2
lisette L.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Prima eten maar niet perse wat je verwacht van zo'n naam. Het creatieve en bijzondere wat je op tv ziet, is niet terug te vinden, wel in het decor natuurlijk! Voor de makkelijke hap is het goed te doen.
Beste Lisette,

Bedankt voor uw review.
Als je bij ons komt dineren en lekker allerlei gerechtjes deelt met elkaar, zult u zeker de nodige creativiteit aantreffen. Maar ons restaurant is inderdaad ook zeer zeker geschikt voor de snelle hap. Wel een snelle hap gemaakt met verse, eerlijke en duurzame producten!

We hopen u snel weer te mogen begroeten, al dan niet voor een snelle hap!

Big Love
esther T.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
wat een super leuk restaurant :) heerlijk gegeten en je proeft met iedere hap dat het vers is. lekker hip personeel die met een lach en een grap leuk aan het bedienen is. je voelt je thuis. top en ga zo door

Beste Esther,

Bedankt voor uw leuke review!

Helemaal top dat u heeft opgemerkt dat wij alleen maar gebruik maken van verse producten. Ook heel leuk dat u ons personeel hip en vriendelijk vindt!

We hopen u heel snel weer te zien!

Big Love,
J&Y L.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Met een vriendin hier gelunched. In de eerste instantie wilden wij gebruik maken van de "superlunch" deal wat op de website vermeld was. Maar volgens de bediende bleek de deal niet te gelden. Een uitleg was wel op zijn plaats.

Al goed. Twee antipasti's en een superfood salade verder. Gerechten ok van smaak en redelijk snel op tafel. Voor een student wel prijzig. De bestelde dranken (latte machiatto) vielen een beetje tegen, vooral voor een Italiaans restaurant zou je goede (meerlaagse) latte verwachten.
Ming Yin H.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Dit is een bijzonder goed restaurant. Ik zal uitleggen waarom. Een restaurant is goed als de gerechten bestaan uit verse ingrediënten en de smaken goed op elkaar zijn afgestemd. Een restaurant is bijzonder als er gerechten geserveerd wordt, die je elders niet kan krijgen. Jamie's Italian combineert beide, tezamen met de magische klank in de naam (Jamie Oliver!!), de unieke locatie (Markthal!) en relaxte ongedwongen inrichting.
Met een gezelschap van 6 personen kwamen wij hier met hoge verwachtingen. We hebben genoten van diverse gerechten, waaronder de charcuterie plank, krokante inktvis, spaghetti nero, linguine met garnalen, truffel risotto, Italiaanse steak, kalkoen Milanese, zeebaars, sirloin steak, white chocolate cheesecake (goddelijk!), polenta cake, affogato.
Elk gerecht zat goed in elkaar, de combinatie van de ingrediënten zorgden voor een unieke smaak.
De bediening was attent, we kregen ondanks de drukte voldoende aandacht, er werd bij het serveren van de gerechten uitgelegd wat het was (kenmerkend voor de betere restaurants).
De kaart bevat zowel betaalbare als duurdere gerechten. Hoewel het Italiaans is, is het geen authentiek Italiaans restaurant. De eigenaar is een Engelsman en her en der merk je dat de gerechten een tikje Engels invloed hebben en juist dát maakt het gerecht uniek en bijzonder!
Jamie's Italian was een prettige ervaring, die ik iedereen kan aanbevelen en ik wil hier zeker terugkomen.
Beste Ming Yin,

Heel erg bedankt voor uw geweldige review!!
U voelt in detail aan waar wij voor staan en dagelijks keihard voor werken om te bereiken!
Dit maakt ons uiteraard heel erg trots en blij!

Wij zouden u dan ook heel graag persoonlijk bedanken, zou u misschien uw gegevens kunnen mailen naar officemanager.rotterdam@jamiesitalian nl?

Big Love
Angela D.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
Dinsdagmiddag zonder reservering naar binnen gegaan voor de lunch. Gelukkig hadden ze plek dus begonnen met een overheerlijke rode wijn (primitivo). Het is een leuke zaak en de lunchkaart is goed gevuld met verschillende gerechten. Als voorgerecht namen we 2 verschillende bruschetta's. Omdat we deze wilde delen hebben we deze door de helft gesneden. Helaas zag ik tot mijn grote verbazing dat er een haar in zat! Ik was echt verbijsterd. Dit verwacht je echt niet bij Jamie. Maar goed, gelukkig was dit snel opgelost en kregen we nieuwe bruschetta's geserveerd. Daarna Jamie's hamburger genomen met funky chips die erg lekker was. Als bijgerecht nog een Rocket salad genomen maar deze was erg karig en erg zuur. Sla met balsamicodressing en parmezaanse kaas, that's it. Nog een wijntje en een cappucino later hebben we 71 euro afgerekend. Ik vond het sowieso niet de 71 euro waard maar dat kan inderdaad liggen aan de hoge verwachting omdat je bij Jamie gaat eten. Maar wat me verbaasd heeft is dat er ook niets werd aangeboden (op excuses na) voor de haar in het voorgerecht. Ik had me zo kunnen voorstellen dat ze de koffie van het huis hadden kunnen doen. Dan ga je toch met een beter gevoel weg. Al met al een leuke ervaring daar te eten maar niet voor herhaling vatbaar.
Hartelijk dank voor uw feedback!

Mag ik u vragen uw persoonlijke gegevens naar onderstaand emailadres te sturen.

officemanager.rotterdam@jamiesitalian.nl

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

KaatjevanKooten .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
We kwamen op de bonnefooi binnen terwijl het best vol zat, gelukkig was een reservering niet komen opdagen en wij konden meteen plaats nemen, wat een geluk! En ook nog eens in een supergezellig hoekje.
Allereerst mijn complimenten voor onze tafelbediening Maartje! Wat een leuke, vrolijke, slimme vrouw die ook nog eens op de hoogte was van alle restaurantetiquette! Dankjewel Maartje, je hebt ons fantastisch geholpen met jouw 'tempo team' instelling.
Sowieso was al het personeel oplettend en goed gehumeurd. En ook mijn complimenten voor de keuken, ik had mijn biefstuk blue besteld en voor de verandering was dat echt in een woord perfect gebakken, dat maak ik zelden mee dat ik het zo lekker op mijn bord krijg.
Leuke zaak (fijn dat je nergens in een tochtgat zit van de deur die open en dicht gaat), leuke locatie, lekker gegeten en topservice, wat wil een mens nog meer. Ik kom zeker nog een keer terug!
Beste Aantje,

Heel erg bedankt voor uw geweldige review!!! Wij vinden het fantastisch om te horen dat u genoten heeft. Heel fijn ook dat u zo goed geholpen bent door Maartje! Uiteraard hebben wij deze mooie complimenten met onze lieved collega gedeeld!

we hopen u snel weer te zien!

Valentina K.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
hier gister wezen lunchen, maar wij vonden het zwaar tegenvallen.
Ik denk ook dat het alleen maar goed loopt omdat het in markthal gelegen is.
ontzetten rumoerig en chaotisch, en niet echt sfeervol.
het eten was opzich goed, maar we vonden het niet top.
je betaald hier echt voor de naam denk ik.
personeel is ook niet heel vrolijk of gemotiveerd lijkt het.
eenmalige ervaring helaas.
Beste Valentina,<br />
<br />
bedankt dat u de moeite heeft genomen een recensie te schrijven. Vervelend dat u niet heeft genoten tijdens uw bezoek. Zou u contact op willen nemen met ons via officemanager.rotterdam@jamiesitalian.nl. Wij zouden u graag willen spreken over uw ervaringen bij ons.<br />
<br />
Marije V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Afgelopen donderdag bij Jamies Italian gegeten. We hadden een tafel achterin en hier was het ruim en gezellig tegelijk. Het eten was heerlijk, de bruschetta met krab en avocado als voorgerecht was geweldig. Voor de kinderen was er een verantwoord kindermenu dat ze met een viewmaster konden uitkiezen. Er kwamen ook gelijk kleurplaten en krijtjes op tafel. En qua bediening hebben we een topavond gehad door Maartje! Chapeau.
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Gisteren eindelijk bij de beroemde italiaan mogen eten. We hadden niet gereserveerd maar er was gelukkig nog een plekje. Bediening was alert. Voorgerecht duurde wat mij betreft wel een tikkeltje lang, maar gelukkig hadden wij geen haast. We hadden gekozen voor de vegetarische plank vooraf voor 1 persoon en de bruchetta met ricotta en tomaat met een broodplankje. Het brood had wat mij betreft iets langer afgebakken mogen worden. De plank was lekker maar niet super speciaal of bijzonder. De bruchetta was prima. Hoofdgerecht kozen wij voor de ravioli pompoen en de pasta met inktvis en mosselen. Heel erg smaakvol! . Toetje paste er helaas niet meer bij. Wel jammer dat er niet een koekje of beetje zoetigheid bij de koffie zit. Al met al zou ik voor de pasta zeker terugkomen.
Claudiadelbosco P.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Na ruim een jaar wikken en wegen toch na het lezen van alle negatieve recencies maar eens op de gok gereserveerd bij Jamies Italian. 2 personen op zaterdagavond, wij kregen een gezellig tafeltje toegewezen. Ik denk dat er een hoop misgaat bij de te hoge verwachting van bepaalde mensen, je gaat tenslotte eten bij de grote Jamie Oliver. De zaak laat vooral een urban sfreetje achter en is ook zo ingericht en dus totaal niet sjiek, het eten net zo. Niet al te duur, maar dus ook totaal niet spannend maar vooral OK. de wijn was OK. de voorafjes waren karig (salade/mandje brood) maar OK. Het hoofdgerecht eensgelijks karig(risotto/italiaanse steak), risotto geen groente en redelijk gekookt en de italiaanse steak doorbakken terwijl de (enkel engelsprekende) ober aangaf dat er geen andere keuze was dan medium rare. de flank steak was dan ook letterlijk 1cm dik gesneden. Een leuke ervaring en nette service, maar verwacht aub totaal geen 'bang for your buck' just because its Jamie's.
Bob G.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Met het hele gezin (2 volwassenen, 2 kleine kinderen eerst even door de Markthal gestruind en daarna bij Jamie's aangeschoven. Gereserveerd, dus de kinderstoel stond al klaar (goed begin, is niet overal zo) en krijtjes, kleurplaten werden direct gebracht; ze weten hoe ze kinderen zoet moeten houden.
Ook bij het eten wordt aan kinderen gedacht, prima kindermenu's voor een zeer schappelijke prijs. Ook de volwassenen hebben niet te klagen. De tagliatelle met truffel viel in de smaak en mijn steak met friet was niet bijzonder, maar zeker niet slecht.
De toetjes waren wel wat aan de zuinige kant: die 3 bollen ijs hadden wel wat groter gekund voor 7,50. De brownie met ijs en popcorn bij het kindermenu voor 1,75 daarentegen was een grote hit. Kortom lekker gegeten en goed bediend in een mooie setting.
ladymonique .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Afgelopen woensdag geweest, eten was redelijk tot goed maar de bediening was ronduit slecht, geen lachje, niets ook uit serveren was hopeloos knudde. Beetje jammer had het liefst halverwege terug naar huis gegaan, maar had gasten bij me.
Wanda B.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Waarom wel een top Kerstdiner serveren en geen kerstversiering (behoudens één laf takje) aanbrengen? Echt een domper op een geweldige smaakbeleving en daarom super zonde!
Caroline R.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
MET 5 man wezen eten heel slecht, mijn pasta niet opgegeten zat geen smaak aan. Slechte bediening. Niet voor herhaling vatbaar
André M.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Bij de ingang opgevangen door een opgewekt vlot geklede jonge dame die ons vervolgens naar onze plaats bracht. Tijdens de bestelling van de gerechten volgde, na een aantal vragen over de kaart, een duidelijke uitleg over de gerechten. De bediening is inhoudelijk geinformeerd en kan dat ook over brengen. Compliment voor de bediening. Ook werd aangegeven wat de dagspecials van de waren.
De wachttijd viel mee ook al was het flink druk. We hadden drie pastagerechten besteld om zo verschillende gerechten te proeven. De pasta met garnalen was weinig spannend, een paar Noorse garnaaltje erin met een paar flintertjes venkel. Garnaaltjes wel goed gegaard, zo ook de pasta. De pasta met venkelworst had een goede venkelsmaak. Goed klaargemaakt, mooi gerechtje. De zwarte pasta met octopus viel tegen gezien de pasta veel te gaar was. Ook dit een prima gerechtje met kappertjes en n pitje van chilipeper.
Het dessert viel vies tegen en werd na steekhoudende inhoudelijke argumenten dan ook terecht van de rekening gehaald. Nog een espresso martini van de cocktailkaart uitgeprobeerd. Hierop valt weinig aan te merken. Het enige dat opviel was dat er eiwit in deze cocktail gebruikt werd waar dat niet hoeft. Verder weinig spannend, Wodka voor de alcoholkick, Kahlua voor zoetheid en koffiesmaak, suiker voor extra zoet en dan nog espresso. Een free tip van mij voor de bartender. Probeer eens ipv deze standaard weinig spannende espresso martini deze drink te maken met Tequila dat heel goed past bij koffie en ook smaak toevoegt terwijl Wodka niets anders toevoegt dan alcohol . In plaats van de Kahlua gebruik bv. Grand Marnier, dan wordt de cocktail minder suikersiropig, minder zwaar en frisser.
Mijn grootste compliment, niet voor het eten Jamie, helaas. Wel voor het bedienend personeel. Hopelijk treft een andere gast het hier ook mee anders is de totaalervaring wel een stuk minder.
Ma V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Voor een verjaardag met familie (8 personen) naar Jamies. Twee personen zijn glutenvrij en eten geen vlees. Dit zou geen probleem moeten zijn maar het werd een teleurstellende ervaring. Niet alleen vanwege de bediening, die zeer tegenstrijdige berichten gaf over wat wel en niet glutenvrij was, maar ook omdat alles al vooraf is klaargemaakt, zo zei ze, waardoor aanpassingen of wijzigingen niet mogelijk zijn. Zo wilde ik graag aardappeltjes zonder knoflook bij mijn auberginegerecht. Dit kon niet, want de knoflook zat er al in. Suggesties voor bijgerechten waren er verder niet waardoor ik met een karig half auberginetje eindigde. Ik was bijna geneigd om een patatje te gaan halen bij Bram Ladage. Ook over het ijs was nogal verwarring. Er werd zelfs gezegd dat het sorbetijs niet glutenvrij was vanwege toegevoegde smaakversterkers. Dat bleek uiteindelijk niet te kloppen. Maar wat het vervelendste was: er was vooraf aan de betreffende dame gevraagd of er iets voor de jarige gedaan kon worden met het dessert. Uiteindelijk werden de desserts/koffie, net als de voor- en hoofdgerechten, niet tegelijk uitgeserveerd én kreeg de jarige zijn dessert 'gewoon' voorgeschoteld. Bij het aanspreken van de manager kwam wel nog een keer hetzelfde dessert, met kaarsjes en een kaart. Leuk, maar twee desserts is wel wat heftig. De serveerster bekeek ons verder niet meer. Het had eigenlijk wel chique geweest om iets aan de rekening te doen behalve het ene dessert in mindering te brengen. Jammer van deze ervaringen waardoor het verjaardagsdiner toch een beetje in het water viel.
Beste Ma van der Wouw,

Dank voor uw review! Fijn om te lezen dat op de avond zelf u met een manager gesproken heeft over uw ervaring. Wij nemen uw feedback nogmaals intern mee, zodat wij hier lering uit kunnen halen.
Wij hopen u desondanks snel weer bij ons te zien!

Liefs.
Team Jamie's Italian Markthal
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Eindelijk eens toegekomen aan een bezoekje bij Jamie's Italian in Rotterdam (yes, 1 van de Jamie Oliver restaurants). Natuurlijk met hoge verwachtingen:
Het interieur doet wat bar-achtig aan. Is leuk, niet heel bijzonder. Wel aardig in zo'n markthal. Doet wat evenement-achtig aan.
De bediening is zeer correct en vriendelijk.
Voorgerecht: wilde paddestoelen bruschetta
Uitstekend!
Hoofdgerecht: risotto met pasdenstoelen en wintergroenten
Eveneens uitstekend bereid en op smaak gebracht.
De geroosterde aardappeltjes met gedroogde venkel voegden niet veel toe als bijgerecht, maar dat was mijn eigen keuze-foutje. Dat komt meer tot zijn recht bij vlees- of visgerechten. Zo'n smaakvolle risotto heeft dat eigenlijk niet nodig. Weet ik dan voor volgende keer.
Nagerecht: Amalfa citroen cheesecake met meringue.
Tja, citroen...dan is het een beetje zuur soms. Maar verder wel smullen!
De prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed. Voor zulk goed en lekker eten betaal je niet meer dan bij de gemiddelde Italiaan.
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Gezellig ingericht en gelegen in de moderne Markthal. Een erg gevarieerde en uitdagende kaart. Begonnen met voor zijn vieren alleen maar pasta voorgerechten. Allemaal voortreffelijk van smaak. Een disgenoot had supermals lam. De overigen bestelden weer pasta's verder en we eindigden met heerlijke toetjes met chocolade, cheesecake, e.d. Kortom, een avondje met veel uiteenlopende en heerlijk klaargemaakte gerechten. Alleen de bediening kon iets vriendelijker, die ontdooide pas bij het afrekenen.
Hi Frans,

Dank voor je reactie en feedback! Dank voor het doorgeven van je bericht over onze bediening, dit zullen wij intern bespreken.
Wij zien jullie graag snel weer!

Liefs,

Niek V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
We zijn wezen lunchen bij Jamie, leuke ambiance wel erg rumoerig en weinig ruimte. We waren wat eerder maar dat is geen probleem lekker aan de bar gezeten en je word keurig gewaarschuwd als je tafel(tje) vrij is. De gerechten vielen ons een beetje tegen, grote verschillen in de gegeven aandacht aan de gerechten en presentatie. Kortom prima eten voor een redelijke prijs, gaan we hier nog een keer terug komen ... ik denk het niet.
Hi Niek,

Dank voor je review en je feedback. Wij gaan dit intern meenemen. Wij hopen u uiteraard nog een keertje bij ons terug te zien!

Big Love x
Milena R.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Met familie gegeten hier. Fifteen stond al even op ons lijstje maar Amsterdam is lastig. Dus wij waren heel blij toen Jamie's Italian open ging in R'dam! Heel erg goed gegeten, mooie prijzen ook. We hebben de voorgerechten gedeeld, zodat iedereen lekker kon proeven. Bij 1 van de tafelgenoten viel het hoofdgerecht tegen, was heel anders dan verwacht. Dit werd super opgelost door wat met de rekening te doen en met een voucher voor een dessert van het huis voor de volgende keer. Wat heel jammer was, was dat de tiramisu op was... Er moesten 3 personen (van de 4) teleurgesteld worden. Desalniettemin heerlijke gegeten, en moeten dus nog eens terug voor de tiramisu & de voucher!