Jakarta Going

6,9
6,9
Jackieshot .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Wij hebben nu al 2 x echt heerlijk gegeten bij Jakarta ! Verfijnd en heel vers, geweldig goed gekruid en echt heel erg smaakvol. We hebben een kip en rundvlees gerecht gehad, heerlijk zacht gegaard , en vandaag twee lunchgerechten ( gado gado met tofu en een rundvlees gerecht ) opnieuw heerlijk. Ik heb nog nooit ergens zulke goed gebakken tofu gehad. (En we komen uit den haag waar we al heel vaak Indonesisch hebben gegeten)
We gaan er vanavond weer eten
Wij zijn Fan met een grote F.
Daarnaast is de bediening ontzettend vriendelijk !
Jacq en pieter
Dick W.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
De soto soep vooraf was goed, na een flinke schep sambal toegevoegd te hebben. Dit gold ook voor het vlees van de rijsttafel. Ondanks dat het vlees goed gegaard was, ontbraken hier kruiden en peper, dus erg vlak van smaak. Maar goed, na een schaaltje sambal besteld te hebben was het redelijk op smaak. De groenten waren aan snot gekookt en ik mistte de gado gado. Het is triest dat bepaalde keukens zich zo aanpassen aan de smaak van de mensen in bepaalde regionen en daardoor juist de hele ervaring van Indonesisch eten teniet gedaan wordt. De ontvangst was nou niet van 'leuk dat u een hapje komt eten'. Een jongeman in de bediening was duidelijk attenter. Hij had alleen een spijkerbroek aan vol gaten en scheuren. Het leek wel of hij een rondje Valkenburg achter een auto was rondgesleept. Niet echt passend in de bediening.
Patrizia O.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Afgelopen zaterdag gegeten bij Jakarta Going in Valkenburg. Helaas was dit een afknapper. Het begon al met het serveren van koude soep. Vervolgens hebben we lang moeten wachten op de rijsttafels. In mijn loempia en in de atjar zat een haar. Dit kan natuurlijk gebeuren maar aan een tafel in twee gerechten??? De prijs/kwaliteit verhouding komt niet tot zijn recht, erg prijzig en schaars geserveerd. De vriendelijkheid was ver te zoeken behalve van de jonge ober, deze deed uitermate zijn best. Ik ga vaker Indisch eten maar voor mij nooit meer bij Jakarta Going in Valkenburg, zeker geen aanrader.
Sjoester13 .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Wederom heerlijk gegeten bij Jakarta Going. Ditmaal met een zgn. WOW deal voucher.
Het menu was dus al bepaald voor ons. Ondanks de voucher HEERLIJK gegeten. En de porties zijn ruim voldoende. Jaren geleden in Vaals voor het eerst via een vriend kennis gemaakt met Jakarta Going.
En zo nu en dan trakteren wij ons zelf op een heerlijke Indonesische traktatie bij Jakarta Going.
Tot binnenkort, groet Sjoester.
PenC14 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Vol verwachting een uur gewacht op ons eten.. We hadden een grote rijsttafel besteld. Soep was lekker, echter toen het hoofdgerecht kwam, waren we al bij de eerste hap erg teleurgesteld. Het eten was koud, taai, smaakloos en droog. Veel van het vlees was op, waardoor we een aangepast menu kregen, wat opzich prima was als het gewoon goed zou smaken...
Kortom, geen succes. Voor ons nooit meer!
Oké,sorrry het was erg druk,maar kom nog eens terug op onze kosten!en dan ook een eerlijk oordeel team Jakarta going one!!
A06ber .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
We hebben van de grote rijsttafel genoten! De kroepoek vooraf was heerlijk. De soep was prima met knapperige groente. De sate goed, vooral de varkensvlees stokjes waren heerlijk van smaak. De pannetjes vlees smaakten ook goed, alleen de kip was wat te droog. Lekkere gado gado en vooral verse groente. Het verse fruit maakte het af naast de andere bijgerechten.
Bediening: verliep prima op een rustige manier, zoals we ons herinnerden van Vaals.
Minpunt: buitenop en op de site staat niet vermeld dat ze op dinsdag gesloten zijn.
Op de openingstijden wordt zeer snel actie ondernomen en hoop dan op duidelijkheid met vriendelijke groet Jakarta going one!!!
Henryt .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Als kenner van de Indonesische keuken dit restaurant bezocht.
Bediening was vriendelijk maar het eten waar het uiteindelijk om gaat was helaas niet zo best.
We hadden Gado Gado als hoofdgerecht besteld en de grote sate schaal.
Smaak van Gado Gado was ok maar veel te weinig. Dit verwacht je als voorgerecht. Argument was dat de prijs nagelang is. Uiteraard een slecht argument want het hoofdgerecht met gewoon voldoende zijn. Hetzelfde zou zijn als je als hoofdgerecht 1 eetlepel aanbied voor 1 euro en zeggen dat de prijs nagelang is.
De sate schotel was echt een aanfluiting. Dit leek totaal niet op de Indonesische keuken. Grote stukken vlees strak tegen elkaar op een stokje terwijl het kleine stukjes moeten zijn van elkaar af met uiteraard de juiste marinade. Dit was gewoon gegrild vlees wat je in de Hollandse keuken verwacht.
In een eerdere review klaagde het restaurant terecht dat klanten niet ter plekke klaagde maar via deze website.
Ik heb terplekke hierover geklaagd maar ik kreeg alleen te horen dat het wordt doorgegeven terwijl ik een oplossing had verwacht of op z'n minst een gesprek met de Indonesische dame die de maaltijden heeft bereid. Heel jammer en gemiste kans dus vandaar dit review via deze website.
Gezien bovenstaande raad ik, als kenner van de Indonesische keuken, dit restaurant niet aan...tenminste als u van Indonesisch eten houd.
Meeste restaurants heb je voor €8,00 nog geen voor gerecht zat ook nog gado gadorijst bij sateschotel 360 gram vlees ossennhaas 3x lams 3x varkenshaas 3,x kipfilet met nasi verse wokgroente atjar pindasaus ketjapsaus € 16,50

Reactie van proever:

Inmiddels is duidelijk dat u niet tegen kritiek kunt en het zou u sieren als u een keer toegeeft dat eea niet goed is. In plaats daarvan schiet u iedere keer in de verdediging (zie ook eerdere reviews) en de reacties van u zijn uiterst onprofessioneel. Op dat vlak kunt u naast de Indonesische keuken nog veel leren.
Verder raad ik u aan om het review eerst goed te lezen alvorens te reageren. Dan had u geweten dat alleen het Gado Gado gerecht veel te weinig was. U begrijpt ook niet dat het niet om de prijs gaat maar om de hoeveelheid. Beter om de juiste hoeveelheid te serveren voor een hoofdmaaltijd en dan de prijs aanpassen. Ik ben geen grote eter maar voor mij was het een voorgerecht. De bediening was in ieder geval zo eerlijk om toe te geven dat het wel erg weinig was...maar ja, de prijs was er dan ook naar.

Het grootste probleem vond ik echter dat de smaak van de sateschotel uiterst slecht was, dat leek totaal niet op de Indonesische keuken en dan overdrijf ik niet. Ik vind het dan ook jammer dat u daar niet op reageert.
In het restaurant durfde u de confrontatie niet aan te gaan en hier helaas ook niet. Wederom een gemiste kans.
Kortom er valt voor u nog veel te leren op meerdere vlakken. Gebruik mijn opbouwende kritiek en doe er uw voordeel mee. Daar zijn deze reviews voor, niet alleen om potentiele klanten te informeren maar ook voor u.
Iamalittlepiggy .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Na al het culinaire, vaak Frans georienteerde geweld, in Limburg toch zin gekregen in Aziatische eten. Terechtgekomen bij Jakarta Going in Valkenburg en afgaande op eerdere recensies kon het of goed uitpakken of teleurstellen. Helaas was de bami op een aantal plekken aangebrand en ook de rijst gebruikt voor de nasi, was in een pan klaargemaakt die te lang - zonder water - op het vuur had gestaan. De smaak en geur waren die van een aangebrand aluminium en er zaten zwart geblakerde brokken in. Kan gebeuren, maar dit moet men in de keuken gezien en geroken hebben. De daging opor was voor ons niet als zodanig herkenbaar en de kip en sate babi waren kurk droog. Tempe was min of meer ok. Wellicht had de keuken een off-day, maar dit zullen we nooi te weten komen want volgende keer gaan we elders eten.
Klaas H. D.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Gisteren zondag 21-12-2014 voor het eerst bij Jakarta Going gegeten dit was voor ons een onvergetelijke ervaring in dit een sfeervolle (kerst) restaurant waar wij door een zeer vriendelijke indonesische gastvrouw werden wij ontvangen.
Mijn vrouw en ik hebben allebei een Indonesische riisttafel besteld zelden zo lekker gegeten vooraf heerlijke kroepoek en dan de rijsttafel werkelijk " HEMELS " wat was dit allemaal lekker onovertroffen satèh de vleesgerechten alles heeeeerlliijk !! wat hebben wij genoten en de zeer vriendelijke (Limburgse mevrouw) in de bediening wat een top restaurant en personeel een echte aanrader voor iedereen. Dit is echt een topper een culinair hoogtepunt Jakarta Going bedankt als we weer in de buurt zijn komen we beslist weer. Groeten Klaas & Janny de Jong Heeg (Friesland).
Joke1938 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Het eten is heel erg lekker en de gastvrouw is zeer vriendelijk. Enig minpuntje vind ik dat de gastheer onvriendelijk en ongeïnteresseerd overkomt, erg jammer. Voor het eten en de gastvrouw komen we zeker weer terug. Hopelijk kan de gastheer de volgende keer dan wat vriendelijker en geïnteresseerder zijn.
Anke H.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Na het lezen van de recensies gingen we twijfelen maar we wilden het zelf ervaren, maar goed dat we dat gedaan hebben, wij hebben een heerlijke avond gehad van binnenkomst tot buiten gaan.
We werden geholpen door een hele attente vriendelijke dame, die ons een gretige uitleg gaf van de kaart en de mogelijkheden. Het eten was heerlijk, we hadden een rijsttafel voor 2 personen waar onze zoon van 6 heerlijk van meegegeten heeft omdat ze er in de keuken een aantal milde gerechten bij hadden gedaan en wat pittigere voor ons. Voor ons voor herhaling vatbaar.
Dirk D.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Met enige scepsis n.a.v. voorgaande recensies gingen wij eten bij Jakarta Going. Het ziet er niet echt uitnodigend uit. Het heeft de uitstraling van een toeristen-tent annex Chinees restaurant. Hier zou voor de sfeer wat extra aandacht aan gegeven kunnen worden.
De bediening is vriendelijk; de eigenaar zou er echter beter aan doen zijn gezicht niet te laten zien. Deze man heeft niet het juiste vak gekozen. De chef - kok, een vriendelijke Indonesische dame, kookt heerlijk en komt ook zelf de zaak in om te vragen of alles naar wens is.
De bediening hebben wij echter niet meer terug gezien tijdens het diner, terwijl wij nog wel wat wilde drinken. Het duurde ook wel lang voor onze tafel werd afgeruimd. Jammer. Als de eigenaar misschien genegen was om een handje mee te helpen had het wellicht wat soepeler gelopen.
Desondanks, het lekkere authentieke eten maakt de overige tekortkomingen goed.
Thomas Z.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
De ontvangst was interessant, de eigenaar liet ons weten dat er 'zo iemand bij ons zou komen'. Ik denk dat we er een andere betekenis aan gaven en daarom na enig wachten maar een ober te onderscheppen. Die plaatste ons bij de nood en service uitgang, waardoor we frequent de buitentemperatuur mochten controleren. Hier ontmoetten we ook weer de eigenaar die zijn personeel hiervan beschuldigde. Niet dat hij iets ging doen voor ons, want hij kon er dan ook niks meer aan doen. We zijn zelf maar aan een andere tafel gaan zitten, om vervolgens drie keer gevraagd te worden wat er ingeschonken zou mogen worden. Enige coordinatie in de bediening is verder zoek dan een oplossing voor de exorbitante beloningen bij woningcorporaties en samenhangende motoriek en klantgerichtheid bij de eigenaar. De soep was evenwel snel op tafel en had een goede smaak, hoewel kom en bord een ongelukkig huwelijk vormden met gevaarlijke schommelingen tijdens serveren en opdienen. De rijsttafel en sateh schotel arriveerden snel, maar duidelijk zonder de aandacht die het eerder in Vaals wel kreeg. De runder sateh was koud, de kipsateh te droog net als de ajam pedis bij de rijsttafel. Rest wel smakelijk. Hoewel er op het einde een gratis drankje werd aangeboden, zal ik voor dit eten niet meer terugkomen.
dit is natuurlijk wel weer de echte Limburgse achter de elleboog manier zeg het me dan persoonlijk en niet via internet,en had dan ook nog even verteld over de gratis SATE die u nog heeft gekregen,veel succes!!!!!!

Reactie van proever:

Dat bedoel ik. Om met het eerste te beginnen: de bediening heeft wel degelijk van ons vernomen. De eigenaar ook bij het begin. De gratis Sateh, welnu, indien u ervan uitgaat dat de twee stuks sateh die aangeboden werden als gratis bestempeld dienen te worden, dan heeft u een sterk en stijl leertraject voor de boeg. Indien hetgeen aangeboden wordt niet voldoet, lijkt vervanging op zijn minst aangebracht. Blijkbaar is het voor de eigenaar van Jakarta Going een extra en buitengewone prestatie.

anf 2e reactie van restaurant:

ik denk dat het probleem bij u ligt,
wees eerlijk en kom bij mij,en doe het niet op deze manier,wij zijn 100 uur in de week bezig om onze gasten naar hun zin te maken gaat altijd iets fout maar wees eerlijk en kom bij ons en niet via internet dan ben je niet geloof waardig !!jammer doet ons veel pijn !!!! jammer .
Emma G.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Als echte Hagenaars (die gemiddeld wel 1 x per week Indonesisch eten) waren we erg benieuwd naar dit restaurant in Valkenburg. We werden zeer gastvrij ontvangen en kregen een leuke tafel aan het raam. Het restaurant is groot, maar ziet er gezellig uit, zeker met de kerstversiering. Toen we vertelden dat we uit Den Haag kwamen, kwam al snel de kokkin aan onze tafel die heel benieuwd was wat we van haar kookkunst zouden vinden.
We kozen beiden voor de grote rijsttafel en werden geadviseerd om voor de milde versie te gaan. We kregen vooraf een Soto Ajam, niet heel pittig maar wel erg smakelijk. De rijsttafel zelf was prima. Er waren 3 soorten saté bij die goed gekruid waren met lekkere sausjes. Daarbij waren nog eens 3 mini stoofpannetjes (leuk idee om het zo op te dienen) met Smoorvlees, kip en Daging Opor, heel authentiek van smaak en grote porties. De groentegerechtjes bestonden uit Gado Gado, een roerbakgerechtje, Roedjak en huisgemaakte Atjar. Al met al was het een uitstekende rijsttafel. Niet zo pittig als we gewend zijn, maar zeer smakelijk en zeker voor herhaling vatbaar. Bovendien stond er een schaaltje huisgemaakte sambal op tafel, zodat we de pittigheid zelf konden aanpassen.
Onze complimenten aan de kokkin.
Harry H.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Vanavond met z'n vieren heerlijk gegeten. We hadden de grote rijsttafel genomen met daarbij de ajam soto als vooraf en alles was uitstekend van smaak. Begroeting bij binnenkomst was leuk, bediening goed en het restaurant ziet er goed en sfeervol uit.
Jo Marie-Thérèse L.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2014
Jakarta Going Valkenburg een echt aanrader!!!
Super lekker. Waren met 16 personen
die allemaal zonder uitzondering hebben genoten
van de heerlijke gerechten, de gezellige ambiance en
klantvriendelijkheid. Voortreffelijk????????????
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
We behoorden tot de grootste fans van Jakarta Going toen het nog in Vaals zat. Wat een heerlijke gerechten, mooie prijsjes en een top kokkin. De lange slungel van de bediening had ons hart gestolen, altijd vriendelijk en het drankje stond bijna klaar als we binnen kwamen. De kokkin kwam vaak een praatje maken, altijd vriendelijk. Klein overzichtelijk en heerlijk adres.
Hoe anders is het geworden na de verhuizing naar Valkenburg aan de Geul.
We zijn er nu twee keer geweest, op de openingsavond en recent. Alles is groter, de keuken zal wel meer personeel hebben, het persoonlijke is weg, de lange slungel heeft het te druk om aandacht te geven. De kokkin hebben we gelukkig toch nog gesproken de laatste keer. Maar de bediening is uitgebreid geworden en met name de vrouwelijke garde heeft geen idee wat ze serveren en het mannelijke equivalent is stug en beslist minder vriendelijk dan we gewend waren. Ik geef een 6 voor de service, maar een 4 is voor hem alleen op zijn plaats.
Wat gebleven is, is de smaak. Wat anderen ook schrijven, wij vinden het een authentieke smaak en beslist een bezoek waard.
De recente keer waren we met 5 man en allen namen wat anders, iedereen was tevreden. Wat wel heel jammer en eigenlijk vervelend is, is dat de rijsttafels alleen voor twee personen besteld kunnen worden. Mijn partner is vegetariër, dus moet ik dan ook altijd vegetarisch mee-eten in zo'n geval. Niet echt van deze tijd en erg vervelend om nog eens terug te komen, want de keuze is daardoor beperkter.
Nee hoor de Rijsttafel is vanaf 1 persoon behalve de vis rijsttafel en de tapasschotels!!

Reactie van proever:

Op jullie website kan iedereen de menukaart lezen en daar staat het volgende op de pagina van de Rijsttafels: "Alle rijsttafels zijn per soort vanaf 2 personen te bestellen".
Ik kan er niets anders van maken.
Maar mocht het nu toch kunnen is dat alleen maar een pré.

anf 2e reactie van restaurant:

oke,bedankt ik laat de site veranderen
Consuela L.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Een grote teleurstelling was onze hernieuwde kennismaking met dit restaurant. We hebben in Vaals genoten van het kleinschalige, persoonlijke en klantvriendelijke van beide eigenaren. In Valkenburg was alleen de smaak van het eten terug te herkennen.
Personeel: niet betrokken, niet gemeend vriendelijk, telkens een ander aan onze tafel.
Verder:
-1,5 uur op ons eten moeten wachten
- het eten was te weinig en een extra order nasi werd vrolijk door berekend
- we zouden 4 verschillende sateetjes krijgen, maar hebben maar 2 soorten geproefd
- veel moeten wachten: op drinken, op dessert, op kaart, op koffie enz.
- we hadden bij telefonische reservering aangegeven, dat we een verjaardag kwamen vieren. Daarop werd heel enthousiast aangegeven dat ze met een verjaardag iets speciaals doen. Bij aankomst duidelijk onze naam gezegd om geen verrassing te verpesten, maar er gingen geen lampjes branden. Dus nog eens tegen de eigenaar gezegd dat we een verjaardag te vieren hadden. Hij zou dit doorgeven en het zou goed komen... Toen we al het eten op hadden (incl dessert) werd ik door een ober meegevraagd en vroeg hij me "of er iets met een verjaardag was" :-S het resultaat was dat hij uiteindelijk heel klunzig mijn moeder kwam feliciteren met een fles Chileense Merlot. Sorry, maar beloof dan niet dat je iets speciaals doet... Zwaar teleurgesteld. Dit was voor ons de laatste keer.
Meersje .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Het was de tweede keer dat we hier gingen eten. Eigenlijk de derde, maar toen zat het restaurant nog in Vaals. Echt een aanwinst voor Valkenburg. De schotels en rijsttafels zijn erg lekker. We zijn geen indonesisch etenkenners maar het ziet er allemaal goed uit en smaakt ook zo. De pikantheid kun je zelf aangeven. De prijzen staan in goede verhouding wat je krijgt. De bediening is erg vriendelijk en alles heeft een sympathieke uitstraling. De kokkin komt af en toe uit de keuken om een praatje te maken en te vragen hoe het gesmaakt heeft. Inrichting is misschien niet zo bijzonder maar door de locatie, op een hoek van het grendelplein met uitzicht is er genoeg te zien
Hennie J.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Een heus Indonesisch restaurant in Valkenburg en daar zijn we erg blij mee. We hebben hier al verschillende keren erg lekker vegetarisch gegeten en zijn altijd bijzonder tevreden. Deskundige en aangename bediening en een smakelijke keuken. Mijn schoondochter uit Solo (midden Java) is het helemaal met mij eens.