Jakarta Baru

Grotestraat 133 6711 AL Ede Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Jakarta Baru

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen
Rinus W.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Fijne en eenvoudige zaak met erg vriendelijke bediening. Ongedwongen, rustige sfeer. Uitstekende gerechten met verfijnde smaak, niet overdreven pittig en alles vers en huisgemaakt. Een bezoek zeker waard!
Hansrademaker .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Na een telefonische reservering werden wij op hartelijke wijze welkom geheten. Mijn vrouw en ik waren hier eerder geweest en daarom weer teruggekomen, Nu met vijf personen.
De sfeer in het rustig aangeklede restaurant met een achtergrondmuziekje was gezellig, gemoedelijk. De zeer vriendelijke gastvrouw had aandacht voor de gasten, maar zeker ook voor het buffet.
Er was ruim voldoende keus en de gerechten waren van een zeer goede kwaliteit. Ook het nieuwe seafoodgerecht met inktvis en garnalen (behoorlijk spicy) was verrukkelijk. Groot compliment voor de kok!!! En de sorbet met vers fruit: heel prima.
Fantastisch restaurant voor een prachtige avond.
L. Hesseling .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Uitstekende Indonesische keuken. Zeer gastvrije ontvangst en aardige bediening.
De aankleding is eenvoudig, maar prettig en het eten is heerlijk en niet duur.
Wij komen hier beslist terug.
Danny L.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
lekker gegeten, smaakte goed ook lekker pittig maar niet te hoefde geen sambal te gebruiken , gaan we zeker vaker doen ...top!
Mmmmarianne .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Absolute afrader! 5 kwartier moeten wachten op het eten. Dat was koud! Toen ik er wat van zei was het commentaar: 'dat kan niet'. Het kon ook niet opgewarmd worden. Van een half uur wachten op een pilsje wordt niemand blij. Je hoorde alle gasten klagen over de lange wachttijd. Voor het schaaltje met 8 kleine stukjes krupuk moeten we € 3.- betalen. Slecht!
Nicholas S.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Bijzonder goede Indonesische keuken! Rijsttafel gegeten. Veel en toch zeer verfijnt en licht. Verse producten met een authentieke smaak. Heerlijk gegeten! Bediening vriendelijk, wel iets amateuristisch. Geen mogelijkheid tot betaling met dinercheque. Inrichting aan vervanging toe.
Johnvanede .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Ik kan niet anders zeggen dan dat het eten hier voortreffelijk was. En wij zijn echte liefhebbers van Indisch eten dus we zijn wel wat gewend zo te zeggen. De kaart bood een ruime keuze en we besloten voor de rijsttafel Istimewa te gaan (je kunt ook kiezen voor het lopend buffet maar we wilden het ons deze keer gemakkelijk maken). Dat bleek ook een hele goede keuze. We kregen bij binnenkomst een schaaltje heerlijk vers gebakken kroepoek en als eerste kwam de kippensoep. Veel verschillende gerechtjes op een zeer smakelijke wijze bereid. Het (rund)vlees was super zacht en mals en de saté en de kip waren ook prima. Daarnaast natuurlijk de nodige groentegerechten zoals sajoer lodeh en sajoer boontjes. In een woord: geweldig! Lekker gekruid en sommige gerechten redelijk pittig.
De bediening was allervriendelijkst en zeer attent. Je voelde je daar echt gast.
De entourage vonden we inderdaad wat minder. Het ziet er een beetje "kaal" uit en het klinkt er nogal hol. We kunnen niet echt benoemen wat er nu aan schort wat decor betreft.
Maar het eten (voor een redelijke prijs) maakte alles meer dan goed. Voor herhaling vatbaar. Een echte aanrader dus!
Theolun .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Hoewel we al zeer vele jaren regelmatig in Ede komen, ontdekte ik eerst deze week dat daar een Indonesisch restaurant was gevestigd (en ook nog wel één met hoge noteringen bij Iens). Snel werd besloten er eens langs te gaan. We waren de eersten die avond. We werden vriendelijk ontvangen en de na onze binnenkomst aangezette muziek werd op ons verzoek weer uitgezet.
Ons werd een menu geadviseerd: De Jakarta Baru Combinatie B. Na de heerlijke loempia (“zelf gemaakt”), werd witte rijst geserveerd met een assortiment van op afzonderlijke schaaltjes gepresenteerde gerechtjes. Zoals bleek, een mooie combinatie van wat scherp, minder scherp en niet scherp, alles even lekker. Voor de échte scherpte bestelde ik een portie Sambal Goreng Telor, pedis, zoals het hoort, de saus is ook heerlijk zonder de eieren.
Al met al, mede door de vriendelijke en voorkomende bediening: we komen terug.
Schartface .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2014
Dit restaurant is echt een aanrader. Wij hebben met z'n negenen een rijsttafel gegeten op een woensdagavond. De gerechten die opgediend werden waren goed in evenwicht met elkaar, een groentegerecht voor elk vleesgerecht. De smaken waren voortreffelijk en de kwaliteit van de ingrediënten was prima. Niets dan goeds over het eten en de service die relaxed en huiselijk was zoals dat hoort in een Indonesisch restaurant. Er ging niets mis, er ontbrak niets en dus werd de service niet uitgedaagd.
De prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend en ik raad iedereen die van Indonesisch eten houdt dit restaurant aan.
Tim H.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Na jaren weer eens echt Indonesisch willen eten. Net niet gelukt. We moesten 20 minuten wachten op de soep, die overigens prima was. Het buffet was gevuld met vlak smakende Indonesische gerechten die sterk waren verhollandst. De smaak was het net niet. Ook het interieur had z'n beste tijd gehad. Het bedienend personeel had totaal geen oog voor de rest van de klanten zodat je lang kon hengelen voor een biertje. Jammer. Een heel klein zesje.
Skeletor .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Ik had al heel lang niet meer bij een écht Indonesisch restaurant gegeten. Ik haalde wel eens wat kant-en-klare gerechten bij een toko o.i.d., maar dat is niet te vergelijken met dit soort restaurant-kwaliteit eten. Mijn vrouw en ik waren echt onder de indruk van hoe lekker alles was. En met alles bedoel ik dan ook alles. Ik kon haast niet bedenken wat ik nou het meest lekker vond.

De service was ook zeer goed en hartelijk. En ik vond de sfeer ook prima.

Ze zitten al bijna 5 jaar op deze locatie en ik vind het echt jammer dat we het restaurant nu pas ontdekt hebben. We gaan er zeker vaker eten.
Jouke F.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2013
Voor de tweede keer hier gegeten. Inrichting netjes, maar echt gezellig is het binnen niet. Gegaan voor het buffet, vooraf een kippensoep, lekker, buffet met verschillende gerechten en smaken en attent, er werd extra mie voor ons gemaakt en op eigen tafel gezet. Sate (ook extra toegevoegd op buffet) heerlijk. Bediening erg vriendelijk. Nu nog wat aan de inrichting doen, dan is het een prima plek om lekker Indonesisch te eten.
Fvanasselt .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2013
Wij hadden de uitgebreide Indische rijsttafel.
Was heel lekker en ruime porties. Bediening door aardige en
attente dames. Kan dit van harte aanbevelen.Er zaten Indische mensen te eten, die het ook heel lekker vonden.
Schoonhoven55 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2013
Heerlijk eten en betaalbaar. Vooral het buffet is aan te bevelen. De bediening is erg vriendelijk. Dit is zeker een aanrader.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2012
Gewoon onwijs lekker 'echt' Indisch eten! Ik ga altijd voor het buffet in het weekend. Klein minpuntje: soms moet je het personeel erop attenderen dat een bepaald gerecht op is.
ConnyuitBennekom .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2012
Wij hebben heerlijk gegeten. De kok heeft veel ervaring. Wij hebben rijsttafel genomen, smaakvolle gevarieerde gerechten. De bediening is erg vriendelijk.
Cynthia V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Ik ben er onlangs voor de 5e keer wezen eten en vind het heerlijk!! Ik ben gek op de nasi koening en ook de gado gado is aan te raden. Het personeel is vriendelijk, maar niet echt bijzonder. Het restaurant ziet eruit zoals je van een Indisch restaurant verwacht.