Jaimie van Heije

Kerkstraat 56 1191 JE Ouderkerk aan de Amstel Nederland Kaart
31-204965848

Over restaurant Jaimie van Heije

De passie spat eraf

Dit schilderachtige dorpje aan de Amstel zit bomvol toprestaurants en daar mag Jamie van Heije zich ook onder scharen. Passie heeft hem altijd gedreven, lekker eten heeft al van jongs af aan al een centrale plaats in zijn leven. Zijn meesterschap bereikte hij in de keukens van Apicius, Ron Blaauw en Oud Sluis, maar zijn oma en vader - een sterrenchef - waren zijn eerste bronnen van inspiratie. Eigenlijk een verplicht nummer voor de liefhebber.

Meer informatie over restaurant Jaimie van Heije

Maandag t/m vrijdag
Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag gesloten

Annemieke R.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Uitstekende creatieve prestatie die je verrast. Prettige bediening. Absolute aanrader als je mooi, licht, smakelijk en gezellig in een rustige, moderne ambiance wilt dineren. Wij vonden het TOP!
Jeannette J.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Wat een feest op de maandag middag ! Eerlijk en heerlijk streling voor mond en oog ! Straalt warmte uit ! Bediening super! Weten gasten goed in te schtatren ! Voor mij de eerste keer maar verheug me al op de volgende keer .
Gabi L.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Tijdens de restaurantweek hier voor de lunch aangeschoven, een geweldige ervaring.
De bediening was zeer voorkomend, op het niet begeleiden naar de deur na.
De inrichting is uitgesproken zwart-wit, daar moet je van houden.
Het menu was zeer verzorgd, met mogelijkheid tot uitbreiding (geen overbodige luxe bij een diner voor normale/grote eters). De amuses van het huis waren uitgebreid en voortreffelijk van smaak. Alle gerechten werden zeer mooi gepresenteerd (met dank aan de wildplukker, die met zijn bloemen en kruiden veel aan de kleur en smaak bijdroeg.) Een aanrader!
Sandra O.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
22 september hier gedineerd met 4 personen. Heerlijke avond gehad, waarbij wij vanaf de amuse en iedere gang weer werden verrast met de heerlijkste gerechtjes. Gekke combi's, maar heerlijk en het zag er ook vooral heel mooi uit. Leuk personeel ook. Wil nog wel eens terug in de zomer om op het terras te zitten, want dat zag er ook leuk aan zo aan het plein. Zeker een aanrader
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Jaimie van Heije is een fijne plek om vanuit Amsterdam even helemaal te ontspannen. Maar de zaak maakt zijn naam niet geheel waar. In een vogelvlucht: fraai, lommerrijk dorpsterras; te weinig personeel om op deze avond het prijsniveau en de ambitie te rechtvaardigen, mooi brood met uitstekende garnituren, maar dat is ook wel nodig want de porties zijn echt te klein om de maag te bevredigen, goede wijnen per glas waarvan de Chianti veel te warm (ijs hielp). Ik had echt medelijden met de prima leering in de bediening die duidelijk totaal niet was ingewerkt. Mooi opgemaakte, bijzondere, spannende gerechten. Maar teveel op de vierkante centimeter en een flintertje kreeft in een gerecht met de naam kreeft is echt te weinig voor 14,50. Dus even de puntjes op de spreekwoordelijke i en dan komt het vast goed.
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
een heerlijk zesgangen menu met allerlei heel bijzondere smaken en producten. Daarvoor zou ik terug willen komen. Maar het was wel behoorlijk aan de prijs en niet heel erg veel. En toch ik kom nog wel een keer terug.
Nick R.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Kwamen hier voor een heerlijk 3 gangen en uitgebreid naar 4 gangen lunch.
Eten was goed alleen de smaken bij de voor en tussen gerecht verdwenen omdat t te koud was. Hoofd super lekker! Dessert niks bijzonders. Alles ziet er qua presentatie en het restaurant zelf erg goed uit. Bediening was de dame zeer vriendelijke helaas de heer niet. Jammer want andere keren dat we hier waren was t echt beter in alles
Danny B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Met hoge verwachtingen reden we richting Ouderkerk aan de Amstel die qua eten zeker zijn waargemaakt. Probleem zit bij de bediening. Veel jong en onervaren personeel. Ik heb bv nog nooit zoveel druppels saus, wijn en water mijn richting op zien spatten. We kwamen binnen en het was allemaal erg onduidelijk wat we konden drinken en eten. Na een half uur ons eerste wijntje dan eindelijk. Na een uur eerste gerecht. Bediening werd gedurende de avond wel iets beter omdat de meest ervaren man ons vaker hielp. Eten net geen 10 door matige amuse en iets te droog vlees maar borden waren een plaatje om te zien en de combinaties geweldig. Decor fantastisch voor een fan van Selwyn. Minpuntje zijn de oncomfortabele stoeltjes. Restaurant is zeker een aanrader en zeer ster waardig mits ze qua bediening de puntjes op de i zetten.
Gerben V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Via een concierge service was mij aangeraden om bij het nieuwe restaurant van Jaimie van Heije te eten. Mijn vrouw had zich heel mooi aangekleed en we hadden helemaal zin in een avondje luxe verwennerij. Toen ik voor het pand stond en een vriend van mij stuurde "maak een filmpje van de lift" had ik al een vermoeden dat we verkeerd zaten. Blijkbaar was het andere restaurant volgeboekt en had de concierge service zich het chef-restaurant in Ouderkerk aan de Amstel laten aanraden. Op zich een prima restaurant, maar volgens kenners niet te vergelijken met zijn nieuwe restaurant.

We zijn toch naar binnen gegaan en hebben er het beste van gemaakt. Mijn vrouw was behoorlijk overdressed en de tafeltjes staan erg dicht tegen elkaar aan en niemand zat er qua kleding bij alsof het een bijzonder avondje uit was. Geen probleem natuurlijk, maar dat was even schakelen.

Ik wilde graag starten met een bubbel en toen werd Cava aangeraden. Wij drinken liever champagne, dus vroeg ik dat. Vervolgens wordt er een glas Moët en Chandon ingeschonken. Leuke champagne, maar vind ik nooit echt getuigen van een sommelier die zijn taak serieus neemt, want dat is wel de meest verkochte en gebottelde champagne van de wereld. Die drinkt iedereen met oud & nieuw en met uit eten willen we graag iets bijzonders.

Vervolgens vroeg ik om de wijnkaart. Deze was niet heel uitgebreid, maar er zaten en aantal lekkere wijnen bij met een eerlijke prijs. 135 euro was de duurste fles en wij kozen de Chassagne Montrachet van 125 euro. Een heerlijke wijn.

Bij de gerechten zie je wel dat het een goede keuken betreft en daar heb ik de waardering ook op gebaseerd. Het restaurant zelf kon er uiteraard niets aan doen dat wij andere verwachtingen hadden. Dat was misschien meer te wijten aan het zusterrestaurant, die dit als alternatief geeft met wellicht te weinig informatie. Wel vond ik de gerechten iets te veel opgemaakt met bloementjes en sla, waardoor de gerechten iets minder krachtig worden.

We hadden het 5 gangen verrassingsmenu en naar mijn idee eet de gehele zaak dezelfde gerechten, dus met de tafeltjes heel dicht op elkaar wisten wij wel elke keer wat het volgende gerecht zou zijn. Dat was een beetje jammer.

Al met al hebben we een leuke avond gehad. De kleding van het personeel zou niet mijn keuze zijn, maar vriendelijk waren ze in ieder geval wel. Of het aan de smaak ligt weet ik niet, want met Selwyn Senatori maak je ons in ieder geval wel gelukkig!

Lekker gegeten, maar zou er qua sfeer niet snel voor kiezen om er een bijzonder jubileum te vieren of iets dergelijks. Meer om even gezellig en ongedwongen een hapje te doen.
Stijn B.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Eten bij Jaimie van Heije is echt genieten. Wij namen het 6-gangenmenu, en iedere gang was mooi uitgebalanceerd. Vaak was er een originele oosterse touch aan toegevoegd, wat het restaurant onderscheidt van veel andere restaurants. Het wijnarrangement paste er prachtig bij, en bestond niet alleen uit veilige verwachte keuzes. Het restaurant probeert duidelijk voor een modernere aanpak te kiezen ook qua entourage. Het personeel draagt spijkerstof en er is graffiti aan de muur. Toch kan de bediening wat ons betreft nog wat beter. Aan het begin van de avond werden onze jas en tas bij voorbeeld niet niet aangenomen. Ook kregen we alleen de vraag hoeveel gangen we wilden eten, zonder dat we vooraf een kaart met prijzen en opties te zien kregen. Nog wat puntjes op de i, en dit kan echt een toptent worden.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Prima ster-waardig restaurant

Afgelopen week bij Jaimie van Heije gegeten. We genoten van een heerlijk 4-gangen diner, begeleid door goede bijpassende wijnen.

Alle gerechten waren heel mooi om te zien en smaakten zo mogelijk nog lekkerder dan dat ze eruitzagen. Vooraf zalm met avocado, geserveerd in een cocktail (uit de shaker) op basis van pompoen - een ware smaakexplosie. Dit werd gevolgd door heerlijke coquilles met wasabi en daarna een lekker vleesgerecht. We sloten af met een mooi dessert, dat net zo'n smaak-explosie was als het voorgerecht.

De bediening is erg vriendelijk en deskundig en adviseert waar nodig - wat ons betreft precies zoals we dat fijn vinden.

Het restaurant zit in drie mooie panden op het plein aan de Kerkstraat en beschikt over een groot terras. De inrichting en dan met name de decoratie is niet helemaal onze smaak.

Al met al een mooie ervaring in een prima restaurant dat was ons betreft ster-waardig is.
Marike .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Kan me goed vinden in de voorgaande recensie. Onze verwachtingen bleken helaas iets te hooggespannen. De bediening kwam weinig ervaren over, het eten werd in een te hoog tempo gereserveerd en op de vraag over een bepaald ingrediënt kon de bediening geen goed antwoord geven: "ik denk iets met aardappel". Nam niet weg dat iedereen heel vriendelijk was. Het eten was prima, vooral de ceviche en het soepje met ramen waren lekker. Het gerecht met sukade vlees was aan de taaie kant en het dessert was een beetje saai. We hadden 5 gangen met bijpassende wijnen, maar stonden redelijk snel weer op straat. Zou eigenlijk niet moeten. Ook de chef hebben we niet gezien. Zou het aan de restaurantweek hebben gelegen? Ik hoop van niet, want wij hadden geen restaurantweek deal. Al met al prima...
Wk-mv .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Tweede paasdag bij Jamie gegeten. Door andere aanbevolen waren onze verwachtingen hoog. De gerechtjes waren zeer hoog op smaak met verassende smaaksensaties en de wijnen zeer goed gekozen. Echter toch een aantal opmerkingen. De gerechtjes waren heel mooi opgemaakt maar wel met heel veel bloemetjes. De gerechtjes waren qua porties aan de magere kant. Ik mistte de amuses en het brood. Alles werd in een te hoog tempo geserveerd. Het gerechtje met de zimmertaler rund qua smaak lekker maar het vlees was aan de taaie kant. De bediening kwam gehaast en routinematig over. Al met al waren de smaken goed maar onze verwachtingen waren te hoog gespannen.
Stacey H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Jaimie's restaurant is echt geweldig. Het eten is super, de wijnen zijn allemaal passend en van goede kwaliteit. De porties zijn ook van het juiste formaat waardoor de mix eten en drinken & een fijn gesprek goed tot z'n recht komen. Een mooie mix.

Wel de kanttekening dat er fois gras op het menu stond. Helaas kom ik het wel vaker tegen in restaurants. Dat zou in 2016 toch echt niet meer moeten kunnen....
Luukvanhaagen .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Op aanraden van vrienden gereserveerd bij Jaimie van Heije in het oude pand van Ron Blauw in Ouderkerk aan de Amstel. Wij ( met z'n vieren) zaten in het voorste gedeelte van de 3 ruimten.
Eerst 2 amuses, redelijk maar dat was het dan ook. Maar toen het 6 gangen verrassingsmenu met wijnarrangement. Het ene gerecht nog lekkerder dan het andere, mooi opgemaakt en alles in het formaat van een tussen menu. het eerste gerecht met koude biet als hoofdingrediënt was een vondst. De grote schelp gevuld met heerlijke St Jacobsschelpen, prachtig bereidt, was een ware smaakexplosie. En zo ging het door. De wijnen waren prima gekozen door de vrouwelijke somelier. Hoogtepunt was voor ons de sajur lodeh. Los van elkaar in een platte kom gepresenteerd maar door van alles steeds tegelijk een beetje op lepel te scheppen was het totaal een fantastische belevenis en kreeg het de smaak zo als het moet zijn. Het nagerecht, een combinatie van ijs en andere heerlijkheden was een mooie afsluiting. Niet te vol, maar voldaan nog een heerlijke cappuccino genomen en de avond was compleet en hadden we van 19.00 uur tot bijna 23.00 uur zonder dat we het in de gaten hadden aan tafel gezeten. 2 tips: Het brood, heel leuk in een papieren zak op tafel gezet en steeds aangevuld zou wel iets knapperiger en steviger kunnen zijn en de akoestiek zou echt wat verbeterd moeten worden wat heel simpel kan. De communicatie zou dan aan tafel een stuk makkelijker zijn. Maar overall: Chapeau! We komen zeker nog terug.
Luuk van Haagen, mede namens Wil van Haagen, Marijke Levendig en Evert Levendig.
JHa01 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Op een vrijdagavond hier gegeten, na een (heel) kortetermijn reservering. Na wat heen en weer geschuif van de ene naar de andere tafel uiteindelijk weer bij de oorspronkelijke tafel terechtgekomen, vlak naast de ingang weliswaar, maar OK.
Eerst een glas cava, met daarbij twee (matige) amuses. We kiezen voor het 3-gangen menu, later uitgebreid met kaas als vierde gang. Ik weet niet meer hoe alles heette, maar het ene gerecht was nog lekkerder dan het andere. Ook de stikstof werd niet geschuwd. Je moet het echt een keer ondervinden. Geen grote porties, maar alles even speciaal. De kaas was wel genoeg om te delen, maar dat wisten we niet toen we bestelden.
Decor: Mooi gelegen aan het plein in Ouderkerk ad Amstel, niet aan de over de top "Loetjekant" maar in het mooie oude centrum. Binnen sober, maar mooi sober.
Bediening: erg aardig en attent. Af en toe wel op de automaat, bijvoorbeeld met de toelichting bij het eten en de wijn en zo. Maar toch....waar vind je nog zulke enthousiaste en gemotiveerde mensen?

Met z'n tweeën 140 euro, inclusief 6 glazen wijn/cava. Niet weinig, maar je krijgt er wel wat voor. Voor de helft eet je aan de overkant, maar dit is wel even wat anders.

Patricia B.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Vorige week gegeten ter ere van de verjaardag van mijn man. Dit was de tweede keer dat we hier hebben gegeten.
Eerste keer was perfect. Nu ook:
Heerlijke gerechtjes, prachtig gepresenteerd, goede porties, uitstekend rekening gehouden met allergiën (gluten en lactose) - perfecte vervangers, prettige sfeer, uiterst vriendelijke bediening - leuk om een enthousiaste jonge vrouwelijke sommelier te horen en altijd leuk als Jaimie bij je tafel zelf de finishing touch doet op de gerechtjes.

Perfecte prijs/kwaliteit. We komen zeker nog vaker terug!
Anita W.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Voor het eerst met mijn man hier gegeten. We kozen allebei een 4-gangen verrassingsmenu van de chef met bijbehorend wijnarrangement. Bleek een uitstekende keuze te zijn! Alles klopte. Brood werd leuk (en steeds opnieuw als het op was) gepresenteerd in een papieren zakje en het was ook erg lekker en vers en we kregen ieder 2 grappige en smakelijke amuses. Het eerste voorgerecht was echt heel bijzonder, een koolvis ceviche met bloedsinaasappelsaus, basilicumolie en avocado schijfjes. Het was een plaatje om te zien en de geur was overweldigend! Heel gewaagde combinatie maar erg lekker in combinatie met de wat scherp smakende wijn. Het 2e voorgerecht zag er leuk uit, smaakte goed maar er zat een mille feuille van aardappel bij die ik te hard gebakken vond. De gerookte oester en het schuimende sausje waren wel weer verrukkelijk! De Australische wijn die daarbij geschonken werd was heerlijk. Daarna kwam het hoofdgerechtje, de barbecue beef. Heerlijk mals, mooi rood en toch niet bloederig, was wel een beetje weinig en ik had er graag wat meer groenten o.i.d. bij gehad. De wijn kwam uit chili, Merlot met Malbec - en paste er uitstekend bij. Het dessert was ook fantastisch, diverse dingetjes van peer op een knapperige brownie met spekkoek. Topcombinatie! Vooral de perensorbet was om te smullen, waanzinnig gewoon. We zijn niet voor een dessertwijn gegaan omdat we dat allebei niet lusten. Tot slot namen een enorme dubbele espresso geserveerd met voor ieder twee heerlijke friandises. Dit is een leuk, vernieuwend, fris, vriendelijk en gezellig adres waar we absoluut terug gaan komen!
Hélène B.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Heerlijke kunstwerkjes in een zeer ontspannen sfeer! Jonge, flexibele en professionele bediening maakte het ons erg naar de zin!
Ilja .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Voor m'n broer z'n verjaardag wezen eten bij Jaimie van Heije. Veel over gelezen, gezien en al lange tijd aanwezig op ons lijstje. Onze verwachtingen waren dus hooggespannen, wat soms zorgt voor enorme teleurstellingen, maar het tegendeel was waar in dit geval. Onze verwachtingen zijn zelfs overtroffen en dat was dus best lastig. Het personeel loopt in dit restaurant op Nike schoenen en wij hadden voor de leuk ook Nikes onder onze nette kleding aangetrokken. Wat er wel een beetje vreemd uit zag, maar toch een leuk effect gaf. We begonnen met een glaasje bubbels, hebben daarna gekozen voor het 8 gangen verrassingsmenu met wijnarrangement, voor mij half, want anders zou ik me niet meer normaal kunnen gedragen. Er kwam brood op tafel, wat vervangen werd zodra het zakje leeg was, heerlijk. Daarbij een tweetal amuses, een mini bapao gevuld met aubergine en kroepoek met een olijvencremetje, waarmee gelijk de achtergrond van de chef goed naar voren komt. Hierna kwam ceviche met avocado, tomaatjes en ijsballetjes van champagne en bergamot. De vis werd aan tafel gegaard door het toevoegen van de vinaigrette, waarbij de zuren dus de vis gaarden. Daarna tartaar met voor de mannen eendenlever, voor mij op verzoek geen eendenlever, en biet. Dit werd gevolgd door roodbaarsfilet met tomaat en rammenas, de smaken en texturen waren erg gevarieerd en ontzettend lekker. Daaropvolgend Jaimie z'n paella met schaaldieren en vis, inkt van inktvis en een goud krokantje, Geweldig! De kunst op de muren van Selwyn Senatori blijven verrassen, als je denkt het wel gezien te hebben na een paar keer kijken, zie je toch nog nieuwe elementjes of tekstjes, erg leuk! Daarna oester met boter en foreleitjes. Krokante zwezerik met een poeder een twee soorten crème. Als laatste hartige gerecht diamanthaas van de barbecue met een crème van popcorn, heel verrassend, en minimais, een crumble en heerlijke jus. Als dessert een variant op spekkoek met een bodem van brownie. Bovenop gekarameliseerde peer. Wederom een duidelijke hint naar de chef. Bij de gerechten werd veelvuldig gebruik gemaakt van bloemetjes, maar niet hinderlijk. Alle gerechten zijn prachtig opgemaakt en werkelijk kunstwerkjes op je bord. Wat ontzettend uitnodigt om te eten. We hebben genoten van de sfeer, de vriendelijke en gastvrije bediening die alles door hebben. Ook nog een gesprekje met de chef gehad, wat altijd leuk is. Al met al een fantastische ervaring hier gehad en komen zeker nog eens terug.