Jaimie van Heije

Kerkstraat 56 1191 JE Ouderkerk aan de Amstel Nederland Kaart
31-204965848

Over het restaurant Jaimie van Heije

Van maandag tot en met zaterdag staan de deuren open van restaurant Jaimie van Heije in Ouderkerk aan de Amstel. Chefkok Jaimie van Heije opende zijn eigen restaurant zodra hij de kans kreeg, nadat leermeester Ron Blaauw het voormalig restaurant verliet. Vol overgave bedenkt en creëert Jaimie de mooiste gerechten. Kleine schilderijtjes op het bord, kakelverse seizoensproducten en verrassende smaakcombinaties. Heb je zin in een avond vol bijzondere, maar oh zo lekkere gerechten, dan zit je bij restaurant Jaimie van Heije goed!

Het restaurant is gevestigd in het pittoreske Ouderkerk aan de Amstel en straalt een hippe, maar toch ook gemoedelijke sfeer uit. Het witte tafellinnen maakt de zaak chique, evenals de wijnkaart. Bij Jaimie van Heije heb je ruim keuze uit bijzondere wijnen van over de hele wereld.

Restaurant Jaimie van Heije creëert een brasseriegevoel met mooie gerechten, kundige, ongedwongen bediening en eigenzinnige Dolce Vita-fresco's van kunstenaar Selwyn Senatori. Voor een bijzondere avond uit moet je dit restaurant echt eens proberen, reserveer daarom snel online!

Meer informatie over restaurant Jaimie van Heije

Sluitingstijd

24 april t/m 30 april
07 augustus t/m 20 augustus
27 december t/m 31 december

zijn wij gesloten in verband met vakantie.

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken
9,3

Jouw recensie over het restaurant Jaimie van Heije

Joep S.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Mooie gerechten met een zeer mooie balans
elles S.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2018
We hadden nog geen menu gehad en alleen een drankje besteld, toen er al gevraagd werd of we oesters wilden en hoeveel p.p., zonder prijzen, etc. te noemen. Deze oesters bleken helemaal niet bij het menu te horen en apart betaald te moeten worden. Dit had op zijn minst/fatsoenshalve erbij verteld moeten worden. Het eten zelf was van uitstekende kwaliteit, service was verder goed, maar de porties waren zo minimaal (eetlepel-grootte) dat we met 'honger' weggingen.
Jean A.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
Food was delicious
Bea V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
We hebben gebruik gemaakt van de heerlijk aanbieding. 3 gangen lunch voor 22,50 euro. We hebben genoten. Wat een leuke smakelijke gerechtjes! Vooraf nog extra oesters genomen. Heerlijk! Bediening voortreffelijk. Leuke plek op terra#, gratis parkeren. Super.
Evertls .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Weer heerlijk gegeten tijdens testkitchentuesday! Een van onze lievelings restaurants om naar toe te gaan. Aanrader! Alleen jammer dat er bij dit menu geen passende wijnen werden geschonken.
Annemarie T.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2018
Afgelopen zaterdag hier gegeten, mooie zomerse avond dus heerlijk om buiten te kunnen zitten. Mooie ambiance en over de kwaliteit van het eten niets dan lof. Een uitzondering daar gelaten; het stokbroddje vooraf was zo hard dat wij beiden ons gemelte er aan open hebben gehaald. Als enige stel zaten wij op een houten stoeltje ipv de comfortable fauteuils van de andere gasten. Jammer om de avond af te sluiten met een zere mond en een zere rug. Uiteraard hebben wij beide punten aangegeven bij de bediening, maar hier werd niets mee gedaan. 200 euro uitgeven voor een diner, dan Mogen dit sort dingen absoluut niet voorkomen! Jammer!
Hanna V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Heerlijk gegeten, een culinaire beleving. Bij aankomst (er was buiten ingedekt) om ons te placeren ging het allemaal wat horkerig. Bediening was niet op de hoogte van het menu ''Volle Bak''. Daarna moesten twee andere personen aan te pas komen om hier uitleg over te geven.

Ik heb de eerste 3 gangen in een plantenbak zitten kijken vol met de restanten van sigaretten. Ook stond er een wijnvat naast onze tafel, wat natuurlijk geen probleem is. Maar als er vanaf daar steeds ingedekt wordt (lees; kletteren van bestek in de bestekbak, glazen, borden etc) komt dat niet heel charmant over. Daarna zijn we naar binnen gegaan, wat goed beviel. Ik wil best voor 4 personen €560 betalen maar zorg dan dat het tot in de puntjes is afgemaakt!
Rik T.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2018
We zijn erg fijn geholpen. Zelden heb ik zo genoten van het eten! Het 6 gangen diner menu gehad met vooraf nog een oester en het wijnarrangement
Charlotte T.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2018
Hoge verwachtingen vooraf die niet geheel zijn waargemaakt. We zaten aanvankelijk bij een tafeltje met uitzicht op toilet en in doorgang waarbij onze bediening niet iets kan vertellen over wijnen en weinig gepassioneerd rond loopt. Een andere dame van de bediening moet onze onvrede hebben opgemerkt en doordat een tafel leeg is mogen we verplaatsen naar voren wat een groot verschil is in sfeer èn bediening. Dat zou niet uit mogen maken vonden wij.
We starten met oesters waarbij wij vonden dat de mango volledig de oester overschaduwde: zonde van de prachtige oesters.
Voorgerecht met nieuwe haring: heel hoog op smaak, maar wel lekker. Het tweede gerecht was echt genieten! Alles klopte: het eetbare bakje in combinatie met de garnalen en de bijpassende wijn. De vis die hierna volgende was heerlijk alleen het lag op een veel te dik gesneden plakje groente, wat zonde was van het hele gerecht. Ook de wijn bij dit gerecht vonden we matig. Het vlees wat volgde met de zwezerik was weer super! Ook de wijn paste mooi en was heerlijk. Alleen opnieuw een te dik gesneden plakje groente onder het vlees: net zoals het vorige gerecht: niet door te snijden en afbreuk doende aan het heerlijke vlees. Het dessert was een grote verbazing: alsof je een kinderaardbei toetje eet wat stijf staat van de kleurstoffen: mier en mier zoet en echt niet lekker, net zoals de wijn helaas. De kaasplank was prima, maar niet bijzonder. Het mini dessertje wat we kregen bij de thee was weer heerlijk.
Alles bij elkaar voor ons tè grote verschillen.
Cynthia S.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Weer een geweldige avond gehad. De bediening was bijzonder vriendelijk en attent. Het eten was weer heerlijk. Wederom dingen gegeten waar ik/wij eigenlijk niet van houden maar in de bijzondere gerechten en smaken was het eigenlijk heel lekker. Zelfs de oesters! Het was helemaal over de top! Jullie kunnen mij dus heel binnenkort weer terug verwachten.
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Heerlijke combinaties van smaken, afgestemd met uitdagende wijnen. Iedereen uit het restaurant, incluis de Jamie zelf, helpt met serveren van de couverts. Op die manier is er optimaal klantencontact. Veel aandacht voor het eten is er gegeven. Fantastische smaken! Maar gebruik eens betere stoelen om op te zitten ;-)
Patricia N.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
Heerlijk gegeten, leuke mensen in de bediening, jammer dat Jamie niet even een rondje doet langs alle gasten, maar alleen even bij de mensen die hij kent.
A. N.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2018
Heerlijke en verrassende gerechten, bediening is professioneel en zeer vriendelijk. Gezellige sfeer. Vraagt om een volgend bezoek.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Wow, wat hebben wij heerlijk gegeten, en wat een super bediening. Zonder iets te zeggen werd voor ons een ander plekje geregeld, ivm de lange benen van mijn tafelgenote. Ik ga de gerechten niet noemen, kom proeven en oordeel zelf. Wij gaan zeker weer eens.
Willem L.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
"Jamie van Heije: op weg naar een ster?"
Gisteravond weer bij Jamie geweest, was opnieuw erg goed. We gingen voor een driegangen menu, maar kozen voor extra haring (partner) en forel (ondergetekende). De extra gangetjes zijn niet goedkoop (12,50), maar wel erg origineel bereid en heel lekker! Zowel deze gang als het dessert met ijs, aardbeien, groene saus etc, deden denken aan een sterrenrestaurant, qua smaak en creativiteit, beiden een 9! Garnalen taartje vooraf en de boerenkip scoorden bij ons een 8, en er waren goede wijnen. Vriendelijke bediening, ook toen het druk werd. Mijn tafeldame genoot er ook zichtbaar van, dat maakte dit avondje uit in het pittoreske Oudewater helemaal goed!
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Gister met een gezelschap wezen eten bij Jaimie van Heije. Het was in 1 woord fantastisch. De gerechten waren allemaal mooi hoog op smaak, leuke gedurfde combinaties welke goed uit de verf kwamen. Ik begrijp niet dat Michelin hier nog geen ster aan heeft gegeven, want het eten is echt top. Bediening was ook prima, losjes en vlot, precies goed.
het enige minpuntje betreft de inrichting en wel de stoelen. Dit zijn een soortement cafetaria stoelen, waar je niet echt lekker op zit en zeker niet als je lang tafelt. Wellicht komt dit nog wanneer Michelin de zaak wat beter gaat waarderen.
Marc F.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Complexe gerechten en interessante smaakcombinaties. Niet alles even geslaagd en de grootte van de porties zijn niet meer van deze tijd en wel heel erg weinig.
Karsten R.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
Het 6gangen menu was fantastisch super lekker gegeten! Leuke bediening lekker op het terras top avond gehad hier komen wij zeker terug ga zo door !
Richard H.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
We hebben heerlijk gegeten en doordat we onze (dieet)wensen van te voren duidelijk hadden gecommuniceerd werd hier prima rekening mee gehouden.
Top tent met vriendelijke (casual) bediening.
H. D.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
Een prettig terras aan de straat, plezierige bediening. Het gedoe met parasols was niet handig. Het eten en de bijpassende wijn goed. Een aangename lunch. Om terug te komen.