Jade City

De Zarken 9 1141 BK Monnickendam Nederland Kaart

Over restaurant Jade City

In een modern jasje

Zwarte vazen met roze bloesem in de boompjes. Maar er is meer dan dat: de Thaise, Vietnamese, Chinese en Indonesische keukens worden hier tot een hoger niveau getild. Jade City staat voor innovatief, dus de vele authentieke gerechten zijn in een modern jasje gestoken. Denk aan de sappige Pekingeend, biefstuk in Thaise basilicum en dim sum.

Meer informatie over restaurant Jade City

Maandag en Dinsdag 16:00 - 21:30
Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 16:00 - 21:30

• Af te huren , Airconditioning , Toegankelijk voor rolstoelen
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Fantastisch gegeten. Keuze uit alle menu's die 1 voor 1 allemaal voortreffelijk waren/zijn. Voordat het voorgerecht geserveerd werd duurde wel wat lang.
Zeker de moeite waard om bij hun te gaan eten. Complimenten.
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Wij hebben met de AH actie hier gegeten met vrienden. Ondanks de reservering stond er geen tafel klaar en werden wij in de serre gezet wat afgesloten was van de andere mensen. De bediening is erg timide en een grapje konden ze ook niet echt hebben. Het eten is heerlijk en verzorgd. Daar hebben we niets op aan te merken. Wij waren om 21.50 uur de laatste in het restaurant. En ons dessert net naar binnen gewerkt....Ze kwamen direct met de rekening. Want ze gingen sluiten!? Ronduit belachelijk zo vroeg en we hadden eigenlijk nog willen afsluiten met koffie/thee. Plots stonden we buiten perplex. Ook de rekening was vrij hoog dit omdat je voor de bami en Chinees bami 3 en 4 euro moesten bijbetalen.
Han C.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
heerlijk gegeten, verrassend anders dan wat je verwacht te teten bij een "Chinees". goede sfeer. Let wel op: wanneer je 's-avonds in de serre gaat zitten heb je erg veel last van de lichten van het verkeer. overigens een echte aanrader
Liliane G.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk gegeten via AH-actie, 2e 3 gangenmenu gratis. Kan het iedereen aanbevelen. Volop keuzemogelijkheden. Vriendelijk personeel. Vlotte bediening. Sfeervolle ambiance.
Jennifer D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Heerlijk gegeten met 3 personen met de AH restaurantactie. Grote porties. Enigste puntje was dat we wel even op het eten moesten wachten. Verder top!
Bout .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Goede, vriendelijke ontvangst, keuze uit twee gereserveerde tafels, men was op de hoogte van een glutenallergie van twee van de gasten. Keuze uit de gehele kaart waarbij het goedkoopste gratis was i.v.m. onze AH spaarkaarten.
De voor en na gerechten waren uitstekend, twee van de hoofdgerechten vielen een beetje tegen t.w. het vegetarische gerecht met ossenhaas. Jammer.
Bij het vertrek was men te druk met opruimen om ons nog te groeten, ondanks de royale TIP ! jammer.
Maar zeker geen afrader .
Babbelen .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Zeer sfeervolle accommodatie met zeer vriendelijk personeel en de meest heerlijke biefstuk die ik ooit gegeten heb???? enige mindere puntje was dat ik het een beetje storend vond dat er een gezelschap erg nadrukkelijk aanwezig was.
Marjan F.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Waren hier via AH actie. Prima ontvangst. Netjes en vriendelijk. Lekker gegeten. Door de actie werd goedkoopste van de diverse gerechten van de rekening geschrapt. Geen apart menu dus. Wij komen zeker nog een keer terug.
Jeroen_ellie .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
het eten was lekker, de bediening was vriendelijk en snel. helaas was er een festival buiten en konden we daar van mee genieten. de achtergrond muziek van het restaurant was niet meer te horen en alleen het bonken van muziek buiten. de voorgerechten waren echt een verassing en het hoofdgerecht van mijn partner was heerlijk. Ik vond mijn pekingeend wat tegenvallen. (vergeleken met pekingeend in het beste restaurant in Beijing)
Mohamad Gadi S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Buiten verwachtingen om , zeer goed gegeten !
Maar kan ook niet anders , het restaurant bestaat al ruim
25 jaar .
Ga zeker weer terug , met familie .
Schilderbakker .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
De buitenzijde van dit restaurant voorspelde niet veel goeds maar toen wij eenmaal binnen waren verandere onze vooroordeel direct , prachtige ambiance en het eten was buitengewoon. Wij hebben heerlijk gegeten tegen een respectabele prijs.
Wij komen zeker terug in Monnickendam !
Gemode .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Lekker gegeten, zeer verrassend!
Met de AH zegels gegeten, gekozen uit het gewone menu.
Komen zeker nog een keer terug!
Bertwaters .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Gebruik gemaakt van de AH-bon restaurantactie. Mochten kiezen uit een driegangenkeuzemenu of van de kaart en dan werd het goedkoopste weggestreept. Vriendelijke bediening en vlot geholpen (was op dinsdagavond niet druk). Alles met (onze) smaak opgegeten. Foe Yong Hai en biefstuk met kerriesaus. Restaurant niet ver van onze woonplaats, dus komen wij er vast nog weer terug.
Love2taste .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Jade City in Monnickendam is een aanrader.
Het restaurant serveert gerechten die iets meer verfijnd zijn,
ik ben altijd blij verrast wanneer ik iets voor de eerste keer bestel.
Ik kom hier al heel wat jaren en ben altijd zeer tevreden.
Sinds kort bestel ik ook sushi hier om mee te nemen,
en dit bevalt mij ook zeer goed.
MClayton .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Jade City is niet de standaard Chinees het is een restaurant met diverse Zuid Oos Aziatische keukens. Thais, Vietnamees, Chinees, Indonesisch enz. En ook de gerechten die je er eet zijn (vind ik) bijzonder. Gisteren een gemixte tafel met o.a. mosselen, tarbot, dumplings. Je proeft de versheid. Met name de tarbot smaakte zoals je deze in Azië in vissersdorp zou krijgen, van de gril af. De bediening is klantvriendelijk, snel en met humor! Het decor is prima. Ik zou het leuk vinden als ze de toetjes ook de zelfde creativiteit geven als de voor- en hoofgerechten...Ik moet er 30 minuten voor rijden, maar geen probleem echt een topper!
Ursulab .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Het restaurant waar we al jaren met veel eetplezier halen of lekker gaan zitten. De eigenaar en zijn vrouw zijn altijd bezig met het verbeteren/veranderen van de menukaart en het uiterlijk van de zaak. Het eten is vers en smaakvol en er is voor ieder wat wils. Als we met een groepje zijn nemen we van alle drie gangen menu's er 2 en dan heb je een tafel vol met heerlijke gerechten. Onze favorieten zijn de garnaaltjes in Japanse mosterdsaus, biefstuk in Thaise basilicum en de dim sum.
Nien K.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2014
De afhaalspullen zijn altijd lekker, Ze hebben een eigen stijl en voldoen niet met alles aan de "standaard" (nederlandse)chinees gerechten, maar dat is een enorm pluspunt.
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2013
Echt een leuke zaak.
Wij gingen hier speciaal eten omdat we gek zijn op veel kleine gerchtjes, en dat serveren ze hier in de vorm van "streetfood" we hebben denk ik bijna alle gerechtjes geproefd, de een was natuurlijk beter lekkerder dan de ander, de kip met eigen zout melange had een heerlijke korst maar was binnenin droog. De garnalen met een jasje van aardappelspaghetti waren erg lekker. Ook de Peking eend was niet te versmaden. We komen graag eens terug voor een heel Peking eend menu !
Wat wij wel jammer vonden was dat er vaak van hetzelfde sausje bij verschillende gerechtjes gebruik is gemaakt. Tip, zorg voor wat "spannender"nagerechten, een dame blanche is prima, sorbet ijs ook, maar er zijn zoveel leuke en smakelijke Chinese desserts.
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2012
Het lijkt wel of er twee restaurants zijn, we halen er regelmatig af en soms eten we er: het afhaalgedeelte is precies wat de Nederlander verwacht van een "Chinees", veel Indisch eten, nasi & bami goreng, saté, grote porties!
Het restaurant is wat anders: Aziatisch, fusion, maar niet té. Lekkere gestoomde dim sum, veel kleine hapjes. Alsof het uit een andere keuken komt dat het afhaaldeel.
Dat de service niet zo'n hoog cijfer krijgt, komt door de traagheid, je zit rustig een half uur te wachten tussen bestellen en voorgerecht... Er loopt 1 man in de bediening en of de zaak nou vol zit of niet... wachten moet je altijd - of zou er 1 kok lopen in die 2 keukens... ;-)
Wij nemen het voor lief, vanwege de kwaliteit van het eten!
Kevin D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2012
Jade City is een typische (afhaal)Chinees: grote porties, goed eten, en niet te pittig voor de gemiddelde Hollander. Ik vond de babi pangang nog wat zoeter dan gewoonlijk, maar wel lekker. Ook de "beef sweet en picy" is aan te bevelen. Bediening is vriendelijk en de zaak is erg sfeervol ingericht.