Jacques Jour

Meer informatie over restaurant Jacques Jour

• Per boot te bereiken , Terras
Andrea1954 K.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Amsterdam noord is helemaal in. We hebben er al meerdere restaurants bezocht en waren weer eens toe aan iets anders. Als fans van de uitgebreide lunch of op zondag een brunch had de wijze waarop Jaques Jour zichzelf aanprijst een onweerstaanbare aantrekkingskracht.
Er zou een uitgebreide brunchkaart zijn met oa oesters en een heleboel andere lekkernijen.
Dat schept verwachtingen, jammer dat die niet worden waar gemaakt.
Als we naar de oesters vragen waar op de website melding van wordt gemaakt, blijkt het tegaan om een oude kaart of toch niet......want een kwartiertje later zijn ze er dus wel. We bestellen er 6 om samen te delen.
Zoals waarschijnlijk al duidelijk is, is de keuze vrij beperkt en wordt het meer een verlegenheids keuze dan een weloverwogen beslissing. Wat er uiteindelijk op tafel komt , voor man buikspek met crispy skin en voor mij gerookte zalm met gepocheerd ei en hollandaise saus, is gelukkig wel van zeer goede kwaliteit, smaakvol en mooi gepresenteerd.
Het brood is van topkwaliteit en ook altijd prettig, het water komt ongevraagd op tafel.
We drinken ieder 2 glazen Sauvignon Tourraine. We sluiten af met koffie.
De rekening bedraagt € 61,70 en dat vinden we toch te veel voor het gebodene.
Remco S.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Heerlijk gegeten op het terras buiten. De gazpacho was goddelijk! Met o.m. verse kruiden en watermeloen. Echt een smaaksensatie! Daarna een erg lekkere pizza met een dunne bodem, mozzarella en zeer pikante worst en ook weer verse kruiden. Tot slot een lekker stuk vruchtentaart met vanille-ijs. Zeker een bezoek waard, wij combineerden het met een bezoek aan Eye, daar maar een paar minuten vandaan. Bezoek ook zeker de toiletten, het restaurant zit in een oud bankgebouw, inclusief grote en kleine bankkluizen.
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Hè wat gek, toch weer een kater overgehouden aan de viering van onze eerste Koningsdag. We besluiten om onze zondagmiddaghonger te gaan stillen bij Jacques Jour. Of cafe Modern, want dat is het eigenlijk. Verwarrend die verschillende namen maar goed, het zal wel een reden hebben. Hoewel ze op internet aangeven dat je er uitstekend kunt brunchen is de keuze op de kaart niet typisch bruncherig. Eerder een samenraapsel van lunchgerechten en 1 ontbijtkeuze. Enfin, met hongerige magen kozen we voor een gepocheerde eieren en zalm. Plus een traditionele (en veilige) croissant en scone met wat beleg. Vanwege de gelegenheid er een glas wijn bijgenomen. De dames in de keuken waren vlot klaar met onze bestelling. Het was vers, zag er goed uit en het smaakte allemaal prima. Ter afronding ook maar een klein dessert besteld, we moesten immers ook weer terug naar de pont lopen dus dat konden we wel hebben. We aten er een rabarbercrumble met een bolletje ijs en een stukje appelfrangipane. Beetje jammer dat de rabarber warm was, niet echt een feest met koud ijs.
Leuk tentje op Noord waarvoor je nu eens niet naar NDSM hoeft. Het is er wel behoorlijk rumoerig, gelukkig was het er rustig, maar ik stel me zo voor dat het er 's avonds met een volle bak niet heel relaxed converseren is met je tafelgenoten. Qua kaart wel heel origineel, zeker geen standaardgerechten maar juist een prima afwisseling van vis tot vlees en vega. Beneden nog even in de bankkluis gekeken en gevoeld. Het heeft natuurlijk niks met het restaurant te maken, maar ja wel grappig dat die enorme kluis er nog in zit.
Famke G.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
het kan toeval geweest zijn, een slechte dag, maar bediening was niet up to standard. Langzaam, latere tafels eerder helpen en zoveel waren er niet bezet. Grootste makke was het niet in de gaten houden, dat twee van de drie hun eten hebben en de derde nog niets. We hadden ons eten al half op, toen ik maar eens ben gaan vragen. Sorry, sorry, had niet mogen gebeuren, maar goed ondertussen mijn omelette koud. En de kaasplank waar het wachten op was, was goed, maar karig.
Eelco H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2013
Heerlijke lunch geserveerd gekregen bij jacques jour.
Bijzondere locatie, sober maar smaakvol ingericht en fijne bediening.

Het menu was niet vega, maar ter plekke werd iets heerlijk bereid voor me.
Heerlijke salade met kakelverse ingrediënten, hele fijne "minipizza" en een fijne wijn.

Diner bij Cafe Modern (zelfde locatie) heb ik vaker gedaan, maar ga zeker vaker heen voor de lunch.
Eduard E.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Lunchrestaurant ín een ander restaurant. In Noord kan het allemaal en nog succesvol ook. Sfeervolle ruimte binnen en met mooi weer maken ze ook van het pleintje voor de deur wat leuks. Zelfs vóór openingstijd worden we hartelijk welkom geheten. Volwassen lunchkaart met flammkuchen en salades met zomerse bladen en bloemen. Frisse citroenlimonade en zoveel kraanwater als je wilt erbij en je zou eigenlijk de rest van de dag willen blijven zitten. Hulde voor Jacques Jour!
Jeannette L.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2013
Heerlijk gegeten! Eindelijk een goede creatieve kok, die zich moeiteloos aanpast aan dieetwensen!! Ze hebben een vast en betaalbaar menuutje doordeweeks en meer keus in het weekeinde. Een adresje om te koesteren.
Hélène V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2013
Met een gezelschap van 25 personen gelunched. Goede prijs-/kwaliteit-verhouding. De soep (lekker vers) en Flamkuche waren heerlijk. Als dessert een stukje cheesecake met cranberry compote. We kwamen helaas niet helemaal uit met de afgesproken tijd, maar e.e.a. is netjes gecompenseerd met een kopje koffie op kosten van het huis. Vriendelijke bediening. Decor is in retro stijl en doet een beetje kantine achtig aan, hier moet je van houden.
Anne .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2012
We hebben heerlijk geluncht bij Jacques Jour vandaag. Een driegangen lunch voor € 17,50 met bijzondere combinaties, erg lekker! De service was ook erg goed. Het enige is dat het een beetje koud was in dit mooie oude gebouw, ondanks dat de verwarming hoog stond. Een aanrader qua lekker bijzonder eten en ook leuk in combinatie met het nieuwe filmmuseum dat om de hoek ligt.
Leo249 .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2012
Om desillusies bij nieuwe gasten te voorkomen hierbij een kleine nuancering op de vele lovende opmerkingen in de voorgaande beoordelingen.

De bediening is beleefd, maar ook niet meer dan dat.

De menukeuze op zondag is zeer beperkt, wat normaal gesproken niet erg is. Het gaat meer om het type gerechten. De kaart bestaat alleen uit voorgerechtjes. Neem de bietjes salade met wat sneetjes brood. Of de flammkuchen die erg klein is, hier zou je in de Elzas niet mee wegkomen! Maar wel lekker- en dus beiden prima als voorgerecht. Of kies als je hier komt lunchen minimaal 2 gerechten.
De koffie is duur (2,50) en niet lekker, hier mag best wat meer aandacht aan worden besteed.

De ruimte doet kantine-achtig aan, apart.

Lambertus .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
Wat een bijzondere plek en wat een heerlijke lunch. Weer een nieuwe aanwinst in Amsterdam Noord. Het doet me qua sfeer aan Berlijn denken.
Marieke007N .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2012
Gister heerlijk gelunched in Jacques Jour. Een licht en lekker 3-gangenmenu in een mooi en rustig interieur. En supervriendelijke bediening met echt aandacht voor je. Een oase van rust na een bezoekje aan het dichtbijgelegen Eye!
Mevanderm .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2012
Heerlijk lunchen in een modern, industrieel decor. De bediening is professioneel, vriendelijk en snel. De chef is bijzonder goed, je kan ook zonder problemen vragen om een aanpassing van het menu. Zeer de moeite waard, prettige omgeving, aanrader!
Tanne G.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2012
Geweldige lunch! In tijden niet zo goed gegeten voor een schappelijke prijs. Het interieur geeft je het gevoel in Oost-Berlijn te zijn beland in - laten we zeggen - de jaren vijftig. Cosy, maar ook strak en industrieel. Op elk detail is gelet. Absolute aanrader!
Els V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2012
Heerlijk geluncht, met lunchmenu met salade, heel lekker brood en verse pasta. Fijne witte wijn erbij, in een indrukwekkend mooi gebouw. (check de toiletten in de oude james bond achtige bankkluis) Kom zeker terug!
Anne- .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2012
Jacques Jour, c'est super sympa! Eindelijk een plek waar je volwaardig kunt lunchen voor een normale prijs. De kaart is klein maar fijn: van Flammenkuche tot oeufs en cocotte. Het oude bankgebouw is fantastisch, maar het terras in de zon is ook fijn. Kortom, Jacques Jour is een aanwinst voor Amsterdam!
Degust .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2012
Een aanwinst voor Amsterdam. Goed verzorgde lunch voor een sympathieke prijs en een goed glas wijn. De moeite waard voor een bezoek aan Noord. Ik zie een vergelijking met het 10e arr. in Parijs. Armoedige buurt met veel potentie. Wij hebben Jacques jour 2x bezocht. Een keer door de week. (na ca 16.00 uur maken zij plaats voor Cafe Modern, ook top) En een keer voor een Sunday brunch met kinderen. Ook met kinderen heerlijk voor een zondag middag. Prima vakkundige bediening die op een losse manier er voor zorgt dat je je niet allen welkom voelt maar je ook verwent. Een absolute aanrader.
LiesB .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2012
Wat een heerlijke lunch. Echt verassend lekker, en de locatie is uniek! Zowel buiten als binnen zit je gezellig ongedwongen. De bediening is onAmsterdams vriendelijk. Je waant je hier in Parijs.