Jacobsz

Ringdijk 1 1097 AA Amsterdam Nederland Kaart
Zin in een avond vol met knappe bordjes en gerechten met verrassende combinaties? Schuif dan aan bij restaurant Jacobsz in Amsterdam Oost. Dit restaurant huist in een prachtig monumentaal pand waar ooit Napoleon de sleutel van de stad kreeg. Het minimalistische en smaakvolle interieur matcht bijzonder goed met de klassieke elementen van het pand. Wijnfanaten zullen verliefd worden op hun wijnkamer met een indrukwekkende wijncollectie. Ik voel me bij Jacobsz altijd thuis en vind het heerlijk om te ontdekken wat voor bijzondere gerechten de chefs ze nu weer hebben bedacht. Ja je leest het goed chefs, want er schuilt een deskundig team van chefs achter de gerechten van Jacobsz. Chefs Rick Swinkels en Julius Busscher zijn vanaf het begin degenen geweest die de scepter zwaaien, maar dragen langzaam aan het stokje over aan Reza Mintjes en Bas Diepenbroek. O o o wat is dit toch een fijne plek. Dit is dan ook één van mijn persoonlijke favorieten.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Neem ook eens een kijkje boven. Je zult versteld staan hoe groot het pand is. Boven vind je de sigarenlounge en whiskybar en nog een eetzaal die je kunt afhuren. Hoe leuk zou het zijn om hier je eigen borrel of privédiner te houden?

Over het restaurant Jacobsz

Goed en vooral lekker eten voor een eerlijke prijs, dat is waar het bij Jacobsz om draait. De chefs maken een combinatie tussen moderne en klassieke technieken met invloeden uit verschillende keukens.

Een wisselend 3-, 4- of 5-gangen menu ondersteund door een uitgebreide selectie aan wijnen en service met passie. Daarnaast serveren we voor de liefhebbers ook een 6-gangen Chefs Menu, enkel per tafel te bestellen. Ons team adviseert u graag in uw menukeuze!

3-gangen €36

4-gangen €45

5-gangen €52

Chefs menu 6-gangen €57

Meer informatie over restaurant Jacobsz

• : Betaald parkeren in de buurt of parkeren in de Qpark garage van Oostpoort.

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 00:00

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Engels gesproken

Jouw recensie over het restaurant Jacobsz

Hwie-Yang K.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
De gerechten zijn origineel en uiterlijk goed van kwaliteit. Het zijn ware smaak explosies!
Femke U.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2018
Mijn vriend heeft mij bij dit mooie restaurant mee uiteten genomen voor mijn verjaardag. Jacobsz stond al een tijdje hoog op mijn verlanglijst en ze hebben alles waargemaakt. Heerlijke verfijnde gerechten met bijpassende wijnen. Daarnaast was het personeel vriendelijk en had verstand van zaken. De mooie plek en interieur maken het plaatje compleet.
Jasper B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
We hebben nu een paar keer bij Jacobsz gegeten, het is elke keer weer van een hoog niveau met verassende combinaties van ingrediënten, uitstekende bijpassende wijnen en een prettige bediening. Een grote aanrader wat ons betreft !
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Mooi culinair avondje uit!
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Lekker eten, bediening was goed en leuke sfeer. Voor herhaling vatbaar!
Gera W.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Via de Iens app gereserveerd en dat was op een hele drukke drukke avond niet doorgekomen. Toch een plaats gekregen.
Restaurant heeft geen gordijnen, tafelkleedjes of andere stoffering waardoor het geluid ENORM weerkaatst. Nadeel.
De bediening is vriendelijk maar kan professioneler. Studenten die nauwelijks idee hebben van wat er op een wijnkaart staat (of kan staan), nauwelijks in staat om een vraag over het menu te beantwoorden.
Door de drukte deze avond werd bovendien de indruk gewekt dat er geen systeem zat in de bediening. Er waren geen vaste obers of serveersters voor een tafel, soms werden we (te) lang genegeerd voordat een bestelling opgenomen werd of een drankje besteld kon worden.

Mooi restaurant, goede keuken. De typisch Amsterdamse nadelen van ' horeca met studentenpersoneel ' en ' trendy maar lawaaiig ' zijn wel heel duidelijk.
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Jacobsz is gevestigd in een prachtig pand met mooie, natuurlijke en rustige kleuren. De tafels staan dicht op elkaar, maar niet te dicht. Ze kozen ervoor om stellen naast elkaar te laten zitten ipv tegenover elkaar aan sommige tafels. Op zich een leuk idee, zo keek je samen het restaurant in. Maar na een hele avond, krijg je toch wat nekpijn...
Het is best een lawaaiig restaurant, waardoor je naar mate het drukker werd, het personeel niet goed meer kon horen, maar wij hadden daar niet zoveel last van.

De bediening is erg kundig, kunnen veel vertellen over de wijnen die zij bij de gerechten schenken. Er is ook veel wijn keuze. Vriendelijke bediening, komt regelmatig checken of het tempo oke is en legt de kaart kort uit.

Op de kaart kun je kiezen uit 4-5 gangen of het chefs verrassingsmenu. Het eten was oke, de smaken kwamen net niet helemaal uit. Ze probeerden veel dingen (octopus met chorizo bijvoorbeeld), wat allemaal goed klinkt, maar op de een of andere manier kwamen de smaken er maar redelijk uit. Niets was vies, maar het was wat saai. Daarnaast kozen ze ervoor om tijdens het 6 gangen verrassingsmenu als 5de maaltijd het kaasplankje te doen, wat niet geheel paste in het menu naar mijn mening.

Kortom: goede bediening, zeer matige akoestiek, mooie inrichting. Het eten: ze proberen het, maar het is gewoon oke. Voor ons was het eenmalig.
Galina N.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2018
Simply fantastic ! Lekkere en verrassende gerechten, goede service, warme informele atmosfeer en mooie wijnen. Een aanrader.
MJ V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Heerlijk restaurant op een prachtige plek in Amsterdam. Van 3 t/m 5 gangen of zelfs een 6-gangen chef's menu. Verrast door de mooie, fijne gerechten en heerlijke wijnen. Sfeer is top in een mooie huiskamer. Gewoon een toplocatie voor een gezellig avondje uit.
Michael M.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Het meest inflexibele gebeuren dat ik ooit heb meegemaakt...never again...,hospitality nivo nul, klantvriendelijkheid nul, eten drie
Enrica .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
Het eten is oké, maar niet bijzonder. Erg kleine porties. Meestal heb ik teveel op mijn bord in een restaurant dus prima dat men in het kader van puur en duurzaam niks weg wil gooien, maar je kunt ook overdrijven de andere kant op.....tenzij de bedottende nouvelle cuisine weer helemaal terug van weggeweest is. Ik heb nog nooit in mijn leven nadat ik thuis kwam van een restaurant nog wat gegeten, maar nu heb ik bij thuiskomst nog een boterham genomen.
Ook geen alcoholvrij bier schenken omdat dit niet puur/echt is, vind ik nogal een drogreden.
Flip K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Kleine maar geïnspireerde menukaart. Mooie, zeer uitgebreide wijnkaart. Verzorgde, lekkere gerechten. Attente, deskundige bediening. Kleine porties, hoge prijzen. Matige akoestiek. Kleine tafels. Eindoordeel??
Alianne V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Gedurfde en uitdagende gerechten zoals Schipholgans en baklava met een eigen interpretatie. Uitstekende wijnen maar wel aan de prijs. Zeer oplettende bediening, niet te formeel, die veel weet van gerechten en wijnen. Prima plek om Kerstavond door te brengen.
Maxine H.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Hele goede service, heerlijke gerechten! Ook vega een feestje.
Mijn enige tip zou zijn om niet alles al klaar te zetten voor de volgende dag aan het einde van de avond (glazen op de bar etc), kregen beetje het gevoel alsof we weg moesten, terwijl er nog genoeg andere gasten waren. Verder heerlijk getafeld. Dank!
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Heerlijke vernieuwende gerechten en bijpassende wijn. Erg genoten.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Werkelijk voortreffelijke gastvrije bediening. Gerechten soms wat te minimalistisch, maar mooie smaak combinaties en alles heerlijk vers. Aanrader!
tommy123 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
De wijnen waren heerlijk! Alleen de saus bij de tussenzang van de riesling vonden we erg heftig verder alles heerlijk!!!
Annet44844 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
In 1 woord geweldig! Het eten, de bediening en de ambiance krijgen allemaal een 10. Je voelt je zeer welkom en wordt helemaal in de watten gelegd.
edith D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Bijzondere wijnen, heerlijke amuse en goed voorgerecht! Vond het dessert (baklava) niet top en het hoofdgerecht was prima. Gezellige avond gehad met fijne bediening en mooi eten.
Dominique M.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Weer heerlijk gegeten bij Jacobsz in combinatie met een heerlijke Franse witte wijn die op basis van onze voorkeur werd uitgezocht door het personeel. Voor- en hoofdgerechten waren erg goed, desserts vielen wat tegen. Makreel met biet en de pompoen op Japanse stijl waren favoriet. De baklava was wat bitter van smaak en stak een beetje af bij het ijs dat erbij werd geserveerd en het frisse yuzu met komkommer dessert was speciaal, maar wat vlak van smaak. Ik heb meer mensen wat minder enthousiast gehoord over de dessert, dus dat lijkt nog een verbeterpuntje. Verder niets dan lof over het eten. Helaas was er dit keer een grote groep in dezelfde ruimte aanwezig waardoor duidelijk werd dat de akoestiek niet top was, want we moesten erg ons best doen om elkaar met zijn vieren te verstaan. Service erg goed.