Jacobsz

Ringdijk 1 1097 AA Amsterdam Nederland Kaart

Over restaurant Jacobsz

Jacobsz in Amsterdam-Oost

Goed en vooral lekker eten voor een eerlijke prijs, dat is waar het bij Jacobsz om draait! Een menu met als basis seizoensproducten, ondersteund door een uitgebreide selectie aan wijnen. Jacobsz vestigt zich in voormalig ‘Herberg het Reghthuys’ op de Middenweg in bruisend Amsterdam-Oost.

Naast lunch en diner heeft Jacobsz ook een aanzienlijke ruimte voor evenementen om de oude herberg te laten herleven.

Van 25 december t/m 2 januari is Jacobsz gesloten i.v.m. vakantie.

Meer informatie over restaurant Jacobsz

Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Berend E.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Mooie plek, maar daar was dan ook veel mee gezegd. De bediening was ontzettend traag. Nou is dat op zich niet een heel groot probleem, was het niet dat ze een concept hebben dat je verplicht voor een meergangen menu moet kiezen. Het duurde ellenlang voordat we konden bestellen, de eerst gang kwam, ze doorhadden dat die klaar was enzovoort. Het eten was daarnaast ook nog eens ver onder de maat. Het voorgerecht was nog lekker, maar de hoofdgerechten waren ver beneden de maat! Er waren drie keuzes: vis, vlees en vega. Ik had zelf de bavette, die ok was, maar de vega en visgerechten waren gewoon echt niet lekker. Het dessert was redelijk, maar ook niet echt geweldig. Er wordt heel speciaal en culinair gedaan en een uitleg van de ingrediënten gegeven alsof je in een sterrentent zit, maar de gerechten en bediening waren echt beneden de maat en daar kom ik uiteindelijk toch voor. Ik ga hier niet nogmaals heen!
Martine W.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Sabine W.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Heerlijk gegeten bij Jacobsz, voor ons de eerste keer, maar zeker niet de laatste! De bediening is vriendelijk en verwelkomend, alle gerechten worden keurig uitgelegd en zijn heerlijk! Graag tot een volgende keer!
David G.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Vernieuwende keuken, mooie gewaagde combinaties van oude recepten met eigentijdse twist. Ook de wijn-spijs was prima met niet-alledaagse wijnen van goed niveau.
Inge P.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Wat een fijne avond hebben we bij Jacobsz gehad. Het begon een beetje onhandig: de garderobe is in het toegangshalletje wat er voor zorgt dat je niet naar binnen kunt als jassen van gasten worden aangenomen en opgehangen (sta je voor de deur buiten in de kou te wachten). Maar dit maakte de rest van de avond meer dan goed. Spannende gerechten, mooi opgemaakte borden, comfortabele stoelen en vriendelijke bediening. Wij komen zeker terug!
Cockie S.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Heerlijk gegeten, geweldige bediening.
Jaap B.
Annemieke R.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Mooie gerechten, beperkte keuze. Er zou meer keuze kunnen zijn in de wijnen per glas. Vrij druk op een gewone dinsdagavond. Uitstekende bediening.
Frank E.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Menu is cryptisch. Een lijst van ingrediënten van het gerecht worden genoemd, niet de manier van bereiding. Leuke en andere invalshoek. Sfeer is prettig en redelijk los, net als de bediening.
Bea D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
We waren met 5 personen en hadden om 20.30 gereserveerd. Het was nog heel gezellig en druk. Twee van ons konden geen keuze maken uit de tussengerechten en toen mochten we niet een extra voorgerecht nemen. Dat was wel vreemd en jammer. Het eten was heerlijk. Mooi opgemaakte borden en heerlijke smaken. Iedereen had iets anders en was enthousiast. Ook de cava en de wijnen waren heerlijk. Jacobsz is echt een aanwinst voor Amsterdam. Je kunt er nog laat super gezellig heel goed eten!
jeanieneertink .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Afgelopen vrijdag was mijn tweede beleving bij Jacobsz. Al ruim van te voren geboekt omdat ik dit restaurant graag met mijn vriendinnen wilde delen.
We werden aan de lange houten tafel gezet en vroegen of we elders mochten zitten. Er waren nog 3 (niet gereserveerde tafeltjes over). Helaas kon dat niet omdat wij niet met 4 personen waren. 30 minuten later kwam er een stel binnen die daar wel mochten plaatsnemen. Een beetje vreemd. Het duurde even voordat de menukaart werd gegeven (prima uitleg van de kaart). Het wachten op het voorgerecht duurde vrij lang (bij navraag bleek dat in de andere ruimte een grote groep zat dat voor ging) Ruim 1 uur. De tafel achter ons (mensen waren later binnengekomen) kregen het eten eerder uitgeserveerd. De bestelling van de drank liep ook niet helemaal zoals het hoorde. Drankjes werden vergeten. Om 22.40 kregen we het hoofdgerecht. Inmiddels waren onze billen pijn gaan doen van de houten stoelen en hadden we het best wel koud.
Het eten was wederom heerlijk. Ik miste deze keer wel de aandacht voor de wijnkaart en de passie van het personeel. Men was duidelijk gehaast en druk.
Bij vetrek werd ons gevraagd of alles naar wens was. Aangegeven dat we heerlijk hadden gegeten, maar dat het wel een beetje lang duurde en ons zitvlees getest was op de houten stoelen. Degene vond de feedback overdreven en kon zich daar niet in vinden, wij vonden onszelf 3 zeurkousen toen we de deur uit gingen.
Ik kom zeker weer terug voor het heerlijke eten en hoop op dezelfde beleving als de eerste keer (in augustus).
Leonie K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Wederom een geweldige avond uit bij Jacobsz! Heerlijk eten en een zeer goede service!
Maarten R.
Karen D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Mooie inrichting, vriendelijk, geduldig personeel. Eten ... wauw!! wat een verrassende gerechten..
Erg rumoerig wel; restaurant was volgeboekt, dus dat is een beetje te verwachten, maar dat was voor mij het enige minpuntje.
karen
Mariette F.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Jacobz is fantastisch. Zowel de gerechten en de service zijn zeer goed. Mooie aankleding. De akoestiek is echter rampzalig. Vanaf het moment dat we binnen kwamen en er eigenlijk nog maar weinig tafels bezet waren verstonden we elkaar nauwelijks. Van de serveerster begrepen we dat er al iets aan gedaan was en het al beter was dan ervoor maar het is nog steeds niet goed genoeg voor een genoeglijke avond. Jammer, want voor de rest is Jacobz een aanrader. Zowel qua service, presentatie van de gerechten en smaak. Ook de vleesloze gerechten waren goed en dat mag in de krant (tip voor Jacobz: bij restaurant The Lobby van Hotel V in De Nes is de akoestiek perfect en het is altijd volle bak. Ga eens kijken hoe ze dat doen). Als de akoestiek is gefixt kom ik zeker terug!
Adrienne V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
smaak explosie's vooral de voorgerechten heerlijk! Vlees was pezig, maar hebben excuus gemaakt en zijn zeer correct tegemoet gekomen.
Jammer dat de prijzen niet apart worden aangegeven maar het eten maakt alles goed.
Muguette E.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
De opbouw van het menu is goed doordacht en biedt voor iedere smaak iets. De gerechten waren mooi opgemaakt, en minstens net zo mooi van smaak.
Al het personeel is zeer correct zonder dat het stijf wordt. We hebben een heerlijke avond gehad.
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Heerlijk gegeten bij Jacobsz. Gerechten waren mooi opgemaakt en erg smaakvol. Ook een heerlijke rode wijn erbij gedronken, die ons werd aangeraden door de bediening n.a.v. onze wensen. Er hangt een gezellige en ongedwongen sfeer in dit mooie restaurant.