Zin in een avond vol met knappe bordjes en gerechten met verrassende combinaties? Schuif dan aan bij restaurant Jacobsz in Amsterdam Oost. Dit restaurant huist in een prachtig monumentaal pand waar ooit Napoleon de sleutel van de stad kreeg. Het minimalistische en smaakvolle interieur matcht bijzonder goed met de klassieke elementen van het pand. Wijnfanaten zullen verliefd worden op hun wijnkamer met een indrukwekkende wijncollectie. Ik voel me bij Jacobsz altijd thuis en vind het heerlijk om te ontdekken wat voor bijzondere gerechten de chefs ze nu weer hebben bedacht. Ja je leest het goed chefs, want er schuilt een deskundig team van chefs achter de gerechten van Jacobsz. Chefs Rick Swinkels en Julius Busscher zijn vanaf het begin degenen geweest die de scepter zwaaien, maar dragen langzaam aan het stokje over aan Reza Mintjes en Bas Diepenbroek. O o o wat is dit toch een fijne plek. Dit is dan ook één van mijn persoonlijke favorieten.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Neem ook eens een kijkje boven. Je zult versteld staan hoe groot het pand is. Boven vind je de sigarenlounge en whiskybar en nog een eetzaal die je kunt afhuren. Hoe leuk zou het zijn om hier je eigen borrel of privédiner te houden?

Over het restaurant Jacobsz

Goed en vooral lekker eten voor een eerlijke prijs, dat is waar het bij Jacobsz om draait. De chefs maken een combinatie tussen moderne en klassieke technieken met invloeden uit verschillende keukens.

Een wisselend 3-, 4- of 5-gangen menu ondersteund door een uitgebreide selectie aan wijnen en service met passie. Daarnaast serveren we voor de liefhebbers ook een 6-gangen Chefs Menu, enkel per tafel te bestellen. Ons team adviseert u graag in uw menukeuze!

3-gangen €36

4-gangen €45

5-gangen €52

Chefs menu 6-gangen €57

Meer informatie over restaurant Jacobsz

• : Betaald parkeren in de buurt of parkeren in de Qpark garage van Oostpoort.

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 00:00

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Engels gesproken

Jouw recensie over het restaurant Jacobsz

Fransje B.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2018
Schijnbaar werken ze daar met een concept waar niet van wordt afgeweken! Helaas werd het concept ons pas uitgelegd toen we aan ons charcuterie plankje zaten die ons werd aangeboden nog voor het krijgen van de kaart. Het charcuterie plankje bleek een plank met grote stukken worst. Toen ik vroeg of dit dan het voorgerecht mocht zijn werd er stellig gezegd dat dat niet mocht. Wij zaten inmiddels al best vol en hadden graag van te voren dit concept uitgelegd gekregen. Dan hadden we niet ook nog zo’n plank besteld. Dit was erg jammer en helemaal jammer vond ik de manier waarop er met onze verbazing werd omgegaan. Het lag aan ons, iedereen wist van dit concept schijnbaar. Toen er een collega bij kwam om kwam die niet om ons tegemoet te komen maar om z’n gelijk te halen. Schandalig onbeleefd en onbehulpzaam. Nooit meer.
Jan E.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
Te beperkte keuze in gerechten, 2 per menu onderdeel is te weinig
Nalini E.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Heerlijk eten, niet te grote porties en ontzettend vriendelijk personeel. Er hangt een ongedwongen sfeer in toch een vol restaurant. Complimenten, we komen hier graag terug!
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Professionele service, bijzondere gerechten met originele ingredientencombinaties. Porties mogen iets groter
Caroline W.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Eten was erg lekker en bijzonder. Porties niet al te groot! Wachttijd tussen de gangen lang zeker als iemand een tussengerecht neemt en de anderen daarop moeten wachten.
Olga T.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2018
Wij hebben 1 uur en 20 minuten moeten wachten voor het serveren van het eerste gerecht. Daarna duurde het ook behoorlijk land met het serveren van de andere gerechten. Ook de andere gasten hadden lange wachttiijden en moesten lang wachten. Het eten was ok, maar wij kunnen het restaurant helaas niet recommenderen.
Martijn J.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
heerlijk gegeten, informeel en toch chique, ik om zeker terug!
Annemarieke N.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2018
Het bedienend personeel was super vriendelijk en alert, maar ook terzake kundig. De gerechten waren absoluut goed, ook al hadden wij ook onze aanmerkingen. Hier werd zeker goed op gereageerd. Aanmerkingen ter perfectie.
Ook het wijnarrangement is zeker aan te bevelen. Natuurlijk hadden wij hier ook aanmerkingen op, maar gelukkig is smaak persoonlijk.
Mistynoa F.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2018
Elk gerecht een genot voor je smaakpapillen, zo verfijnd en superlekker gegeten. Met mijn geliefden, de ambiance en de uitstekende service heb ik een top verjaardagsavond gehad
Adri M.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2018
X
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Alles ademde stijl en hartelijkheid. Het eten was prima, niet teveel, niet te weinig, en anders dan doorsnee.
Orell B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2018
Heerlijk gegeten 6 gangemenu, alle gangen waren smaakvol en prachtig gepresenteerd
F. O.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
Van glazen hebben ze hier geen verstand... champagne in een rode-wijnglas, cocktails in een limonadeglas.
Hans Oeter F.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2018
Fijne atmosfeer, heel goed diner, uitstekende professionele service en deskundig wijnadvies,
Maartje V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2018
Top tent!
Nynke W.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Wat een fijne sfeer hangt er in dit restaurant. Heerlijk eten en een uitgebreide wijnkaart.
Aanrader!
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Mijn vriend en ik hebben ontzettend genoten van onze avond bij Jacobsz afgelopen zaterdag avond! We werden heel relaxt ontvangen door de gastheer en mochten zelf kiezen welke tafel we wilde. Kregen direct lekkere hapjes en een wijntje. Onze tafeldame was perfect! Heel rustig en ze heeft ons perfecte wijnen en gerechten voorgeschoteld! Wij lieten de wijnen door haar uitkiezen bij de gerechtjes.

Mooie rustige tent, geen kabaal van hard door elkaar gepraat, erg fijne sfeer.

Gerechten perfect op smaak! Gezonde groenterijke smaakvolle gerechten. Zag er prachtig uit!

Wij gaan bij veel restaurants eten maar vonden prijs/kwaliteit echt perfect in verhouding bij Jacobsz en komen zeker weten terug. Bedankt!
Hanna L.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Verrukelijk goed eten (chefs menue) onder het genoot van een waanzinnig goed wijnarrangement, onder begeleiding van een zeer charmante, klantgerichte en vriendelijke bediening. Dit samen verdient een 10+, een bijzonder beleving!!! Minpuntje: wat geluidruchtig en interieur minder sfeervol -des te meer redenen om op de goddelijke gerechten te focusseren!
Jorende D.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2018
Naar verhouding vond ik de wijn te duur. Beetje een raar concept qua kaart. Lange verhaal over vaak hele kleine gerechtjes. Wel lekker dat wel.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
De wijn vind ik bij Jacobz te duur.