Jacobsz

Ringdijk 1 1097 AA Amsterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Jacobsz

Jacobsz in Amsterdam-Oost Goed en vooral lekker eten voor een eerlijke prijs, dat is waar het bij Jacobsz om draait! Een 3- 4- of 5-gangen menu met als basis seizoensproducten, ondersteund door een uitgebreide selectie aan wijnen. Jacobsz vestigt zich in voormalig ‘Herberg het Reghthuys’ op de Middenweg in bruisend Amsterdam-Oost. Naast zeven dagen per week diner heeft Jacobsz ook een aanzienlijke ruimte voor evenementen en Private Dining op maat.

Meer informatie over restaurant Jacobsz

• : Betaald parkeren in de buurt of parkeren in de Qpark garage van Oostpoort.

Maandag t/m Vrijdag 18:00 - 00:00
Zaterdag t/m Zondag 18:00 - 00:00

Jouw recensie over het restaurant Jacobsz

Mariëlle V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Thijs D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Redelijk blanco ingestapt bij Jacobsz. Bewust, want na berdag naar binnen gekeken te hebben en online te hebben bijgecheckt was een reservering op zijn plaats. Wat me opvalt is dat er bij entree meteen nadruk gelegd wordt met een wijnkaart op trouvailles en een fijne vin naturel sectie. Fijn. Maar first things first, let menu do the talking. Het bekende eend/look/grondui rijtje afwerkend kozen we voor drie gangen namelijk schipholgans... iberico en kaas. De eerste was te hoog in het zuur (azen niet fijn.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Weer fantastisch gegeten bij jacobsz! Gisteravond een 4 gangen verassingsmenu gegeten met bijpassende wijnen en het was weer top. Goeie sfeer, personeel met veel kennis over de wijn/spijs combinatie en koks die hun eigen gemaakte gerechten uitserveren en erover vertellen. Kortom het was weer geweldig.
M.W. M.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Fijne rustige plek. Mooie smaakcombinaties, verzorgd gepresenteerd door professionele bediening met oog en oor voro de gasten. Uitstekend dus!!
JorieW .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
We hadden een gevarieerd gezelschap van vlees eters, vegetariërs en vegan. Allemaal heerlijke gegeten. Mooie creatieve gerechten. Dit is waarom je naar restaurants gaat. Service ook geweldig. Mooie inrichting. Ik ben fan!
Marjo K.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Inventieve gerechten met interessante smaakcombinaties. Veel seizoensproducten. Wij hebben hier tot nu toe alleen in het winterseizoen gegeten, ben benieuwd wat er in de zomer op de kaart staat.
Angela W.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Het eten was super! Duurde wel lang voordat het voorgerecht kwam. Verwarming had iets hoger gekund, dit werd uiteindelijk ook gedaan.
Inge J.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2017
Fantastisch eten. Mooie sfeervol interieur. Leuke en kundige bediening. Zeker voor herhaling vatbaar.
Anna T.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Zeer smakelijk en inventief eten. De porties lijken klein maar na 3 gangen (of meer) is het toch ruim voldoende. Soms moesten wij toch wat langer wachten op gerechten maar al met al blijft Jacobsz een zeer fijne restaurant.
Hannie D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heerlijke gerechtjes, maar dat was het dan ook. De porties waren aan de kleine kant. We kozen er een goede witte wijn bij en die werd helaas lauw geserveerd. Maar het ergste is nog hun inflexibiliteit. Wij vroegen voor onze gasten om een alternatief tussengerecht (iets wat gewoon op de kaart stond) maar daar waren ze niet toe bereid. Ook niet tegen meer prijs. En meedenken over een andere oplossing was er ook niet bij. Daar konden (wilden?) ze niet aan beginnen. De efficiëntie in de keuken vinden ze bij Jacobsz belangrijker dan de klantbeleving.
Lucia P.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Heerlijk eten, zeer goede bediening! Goede wijnen en mooie ambiance. Fijn dat er weinig keuze was in gerechten en de gerechten werden goed toegelicht aan tafel.
Dick S.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Bij Jacobsz werd ik bij elke gang verrast! De gerechten zijn creatief, waarbij de, soms bijzondere, ingrediënten ontzettend goed op elkaar aansluiten qua smaak. Daarnaast is het voor de neus en het oog ook een mooie ervaring.
Ik heb het vermoeden dat aan het personeel hoge eisen worden gesteld, omdat ze perfect op de hoogte zijn van de ingrediënten en alle tijd nemen voor het uitleggen van de gerechten bij zowel het kiezen van de gangen als het serveren ervan. Ook gaven ze bij de gerechten goede wijntips. Er heerst in het restaurant een zeer relaxte sfeer, waar het personeel m.i. een grote rol in speelt.
Maurice H.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Erg vriendelijke bediening, leuke huiskamer ambiance, prima wijn en een goede cuisine. ...dit laatste is om het mininaal aantal tekens voor een recensie te halen.
Anne-Marie L.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Fantastische ontvangst door personeel, op een attente en ontspannen manier word je naar je tafel begeleid.
Wij hebben gekozen voor het 4 gangen menu (voor-tussen-hoofd-dessert) en bijpassend wijnarrangement.
We beginnen met een spannend glas Riesling en daarbij mijn vriendin een koude bereiding van harder subtiel begeleid in een dashi soepje met heerlijk fris kruidige (aziatische) smaken. Voor mij een rauw bereiding van dun gesneden staartstuk, met gerookte creme fraiche en oa zout flakes. Voor mij een gewaagd gerecht om mee te beginnen, en naar mijn mening iets te heftig qua rokerigheid, en iets te zout.
Vervolgens krijgen wij een frisse Sauvignon Blanc uit de Loire (vin nature) die heerlijk paste bij het mossel gerecht wat met veel subtiliteit en diepte van smaak bereid is. Als hoofdgerecht hebben we samen voor de zacht gegaarde Ibero wang gekozen (met oa zuurkool spatle en knolselderij creme) met daarbij een perfect aansluitend glas witte wijn, een blend van Gewurztraminer en Riesling.
Als kerst op de taart bestaat mijn dessert uit een Indoneisch thuiskomen voor mij. De gewaagde combinatie van pandan rijst met kokos, jendol saus met gula djawa, mango stukjes en kokos-pandan krokantje maken het diner voor mij helemaal af.
Jacobsz; is een absolute aanrader voor mensen die opzoek zijn naar inspirerend, uitgebalanceerde bordjes eten, dito wijnopties in een ongedwongen huiskamer sfeer
Runa H.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Geweldig gegeten in Jacobsz. We hadden een fout bij de reservering gemaakt, en hoewel de hele zaak vol zat, wisten ze toch een oplossing te vinden en kregen we alsnog een tafel. Het menu somt per gerecht de ingrediënten op, wat ze met die ingrediënten doen, is uiterst verrassend. De bediening vindt het echt leuk om uitleg te geven. Zeker een plek om terug te komen.
Caro B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Bedienend personeel onoplettend en onpersoonlijk. Geen mensen die bezig zijn gasten een goede avond te bezorgen. Gevraagde koeler voor witte wijn en extra ijs kwamen niet. Brood pas na 20 minuten op tafel. Zeer hinderlijk en onrustig om steeds de aandacht van personeel te moeten zoeken. Eten was erg goed, maar echt te weinig.
Restaurant zou ik niet aanraden.
piet_mul .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Ik heb extreem lekker gegeten bij Jacobsz. Mooie smaakcombinaties, heerlijke wijn. Zeer professionele en attente bediening. Het enige minpuntje was de akoestiek. De bediening deed hun best om de gerechten toe te lichten, maar kwam niet boven het geroezemoes uit, waardoor de details verloren gingen.
Marije H.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Recent met grote (39) groep jonge mensen in de bovenzaal zeer feestelijk gedineerd. Het verzoek was een compleet vegetarisch diner met voor 3 personen veganistisch. Wat een mooie avond. De ruimte zag er prachtig uit. Bediening was professioneel ,attent en ging flexibel in op onze wensen. Prachtige, lekkere gerechten met bijzondere smaakcombinaties en goede bijpassende wijn. Aanrader.
Ruben V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Leuke tent met fijne bediening. Moet wel zeggen dat ik maar niet kan wennen aan de uitgebreide toelichting van de bediening op de gerechten. Ik kom daar om een fijne tijd met mijn partner te hebben en de gerechten zijn daarbij een prettige bijkomst maar door de uitgebreide toelichting wordt het verheven tot de hoofdzaak. Bij een volgend bezoek zal ik verzoeken dat achterwegen te laten.
Lucia P.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Ik was donderdagavond met mijn familie eten bij Jacobsz, het eten was erg lekker en vooral de service vond ik uitermate goed en gastvrij. Er schijnt in Amsterdam een te kort te zijn aan kwaliteit personeel in de horeca, maar daar heeft Jacobsz geen last van. Complimenten!