Zin in een avond vol met knappe bordjes en gerechten met verrassende combinaties? Schuif dan aan bij restaurant Jacobsz in Amsterdam Oost. Dit restaurant huist in een prachtig monumentaal pand waar ooit Napoleon de sleutel van de stad kreeg. Het minimalistische en smaakvolle interieur matcht bijzonder goed met de klassieke elementen van het pand. Wijnfanaten zullen verliefd worden op hun wijnkamer met een indrukwekkende wijncollectie. Ik voel me bij Jacobsz altijd thuis en vind het heerlijk om te ontdekken wat voor bijzondere gerechten de chefs ze nu weer hebben bedacht. Ja je leest het goed chefs, want er schuilt een deskundig team van chefs achter de gerechten van Jacobsz. Chefs Rick Swinkels en Julius Busscher zijn vanaf het begin degenen geweest die de scepter zwaaien, maar dragen langzaam aan het stokje over aan Reza Mintjes en Bas Diepenbroek. O o o wat is dit toch een fijne plek. Dit is dan ook één van mijn persoonlijke favorieten.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Neem ook eens een kijkje boven. Je zult versteld staan hoe groot het pand is. Boven vind je de sigarenlounge en whiskybar en nog een eetzaal die je kunt afhuren. Hoe leuk zou het zijn om hier je eigen borrel of privédiner te houden?

Over het restaurant Jacobsz

Goed en vooral lekker eten voor een eerlijke prijs, dat is waar het bij Jacobsz om draait. De chefs maken een combinatie tussen moderne en klassieke technieken met invloeden uit verschillende keukens.

Een wisselend 3-, 4- of 5-gangen menu ondersteund door een uitgebreide selectie aan wijnen en service met passie. Daarnaast serveren we voor de liefhebbers ook een 6-gangen Chefs Menu, enkel per tafel te bestellen. Ons team adviseert u graag in uw menukeuze!

3-gangen €36

4-gangen €45

5-gangen €52

Chefs menu 6-gangen €57

Meer informatie over restaurant Jacobsz

• : Betaald parkeren in de buurt of parkeren in de Qpark garage van Oostpoort.

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 00:00

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Engels gesproken

Jouw recensie over het restaurant Jacobsz

Maartje V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2018
Top tent!
Nynke W.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Wat een fijne sfeer hangt er in dit restaurant. Heerlijk eten en een uitgebreide wijnkaart.
Aanrader!
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Mijn vriend en ik hebben ontzettend genoten van onze avond bij Jacobsz afgelopen zaterdag avond! We werden heel relaxt ontvangen door de gastheer en mochten zelf kiezen welke tafel we wilde. Kregen direct lekkere hapjes en een wijntje. Onze tafeldame was perfect! Heel rustig en ze heeft ons perfecte wijnen en gerechten voorgeschoteld! Wij lieten de wijnen door haar uitkiezen bij de gerechtjes.

Mooie rustige tent, geen kabaal van hard door elkaar gepraat, erg fijne sfeer.

Gerechten perfect op smaak! Gezonde groenterijke smaakvolle gerechten. Zag er prachtig uit!

Wij gaan bij veel restaurants eten maar vonden prijs/kwaliteit echt perfect in verhouding bij Jacobsz en komen zeker weten terug. Bedankt!
Hanna L.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Verrukelijk goed eten (chefs menue) onder het genoot van een waanzinnig goed wijnarrangement, onder begeleiding van een zeer charmante, klantgerichte en vriendelijke bediening. Dit samen verdient een 10+, een bijzonder beleving!!! Minpuntje: wat geluidruchtig en interieur minder sfeervol -des te meer redenen om op de goddelijke gerechten te focusseren!
Jorende D.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2018
Naar verhouding vond ik de wijn te duur. Beetje een raar concept qua kaart. Lange verhaal over vaak hele kleine gerechtjes. Wel lekker dat wel.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
De wijn vind ik bij Jacobz te duur.
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Goede ambiance, goede service, heerlijk eten. Huiscocktail die wordt voorgesteld is ok heel lekker, maar wel prijzig. Overall zeker de moeite waard.
Rick L.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Mogelijkheid tot 3, 4 of 5 gangendiner. Plezierige sfeer. Uitstekende smaken. Uitleg aan tafel is soms wat langdradig en het meteen opentrekken van een fles Sancerre als aperatief een beetje flauw. Het voorgerecht met forel (wat er allemaal bij komt is te veel om op te noemen laat staan te onthouden). Ik hield het gezien mijn chronisch gevecht tegen de BMI (De BMI wint nog steeds op punten) bij drie gangen. Langzaam gegaard procureur als hoofdgerecht. Op het laatst even geroosterd op de barbecue. Heerlijk en mooi sappig vlees. Voor mijn vegetarische tafelgenoten was er ruim voldoende keus. Een goede wijnkaart.
Nagerecht met verschillende zoetigheden (wat allemaal is ook weer moeilijk te onthouden. Was ook zeer smakelijk en niet te veel.
Al met al een restaurant dat zeer de moeite waard is, vriendelijke bediening en uitstekende gerechten. De verhalen erbij mogen wat mij betreft korter. Een samenvatting is beter te onthouden en leidt minder af van het gezelschap. Ongetwijfeld zijn er mensen die wel precies willen weten wat er op hun bord ligt..
Linda B.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Heerlijk en verrassend gegeten in een leuke ambiance. Wij hadden het 6 gangen menu. Hele vriendelijke bediening. Verschuiven naar een andere tafel was ook geen probleem.
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Geweldig! Klasse hoe Adriaan van een ontevreden klant die een slechte recensie schrijft ons tot zeer tevreden heeft omgetoverd. Eten, wijn en de vlotte, correcte en attente bediening waren geweldig. Heerlijk gegeten. Verrassende en op elkaar afgestemde wijn-spijscombinaties. We hebben een mooie avond gehad. Aanrader!
Ella T.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
Heerlijk eten, toegewijde bediening
Hwie-Yang K.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
De gerechten zijn origineel en uiterlijk goed van kwaliteit. Het zijn ware smaak explosies!
Femke U.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2018
Mijn vriend heeft mij bij dit mooie restaurant mee uiteten genomen voor mijn verjaardag. Jacobsz stond al een tijdje hoog op mijn verlanglijst en ze hebben alles waargemaakt. Heerlijke verfijnde gerechten met bijpassende wijnen. Daarnaast was het personeel vriendelijk en had verstand van zaken. De mooie plek en interieur maken het plaatje compleet.
Jasper B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
We hebben nu een paar keer bij Jacobsz gegeten, het is elke keer weer van een hoog niveau met verassende combinaties van ingrediënten, uitstekende bijpassende wijnen en een prettige bediening. Een grote aanrader wat ons betreft !
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Mooi culinair avondje uit!
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Lekker eten, bediening was goed en leuke sfeer. Voor herhaling vatbaar!
Gera W.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Via de Iens app gereserveerd en dat was op een hele drukke drukke avond niet doorgekomen. Toch een plaats gekregen.
Restaurant heeft geen gordijnen, tafelkleedjes of andere stoffering waardoor het geluid ENORM weerkaatst. Nadeel.
De bediening is vriendelijk maar kan professioneler. Studenten die nauwelijks idee hebben van wat er op een wijnkaart staat (of kan staan), nauwelijks in staat om een vraag over het menu te beantwoorden.
Door de drukte deze avond werd bovendien de indruk gewekt dat er geen systeem zat in de bediening. Er waren geen vaste obers of serveersters voor een tafel, soms werden we (te) lang genegeerd voordat een bestelling opgenomen werd of een drankje besteld kon worden.

Mooi restaurant, goede keuken. De typisch Amsterdamse nadelen van ' horeca met studentenpersoneel ' en ' trendy maar lawaaiig ' zijn wel heel duidelijk.
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Jacobsz is gevestigd in een prachtig pand met mooie, natuurlijke en rustige kleuren. De tafels staan dicht op elkaar, maar niet te dicht. Ze kozen ervoor om stellen naast elkaar te laten zitten ipv tegenover elkaar aan sommige tafels. Op zich een leuk idee, zo keek je samen het restaurant in. Maar na een hele avond, krijg je toch wat nekpijn...
Het is best een lawaaiig restaurant, waardoor je naar mate het drukker werd, het personeel niet goed meer kon horen, maar wij hadden daar niet zoveel last van.

De bediening is erg kundig, kunnen veel vertellen over de wijnen die zij bij de gerechten schenken. Er is ook veel wijn keuze. Vriendelijke bediening, komt regelmatig checken of het tempo oke is en legt de kaart kort uit.

Op de kaart kun je kiezen uit 4-5 gangen of het chefs verrassingsmenu. Het eten was oke, de smaken kwamen net niet helemaal uit. Ze probeerden veel dingen (octopus met chorizo bijvoorbeeld), wat allemaal goed klinkt, maar op de een of andere manier kwamen de smaken er maar redelijk uit. Niets was vies, maar het was wat saai. Daarnaast kozen ze ervoor om tijdens het 6 gangen verrassingsmenu als 5de maaltijd het kaasplankje te doen, wat niet geheel paste in het menu naar mijn mening.

Kortom: goede bediening, zeer matige akoestiek, mooie inrichting. Het eten: ze proberen het, maar het is gewoon oke. Voor ons was het eenmalig.
Galina N.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2018
Simply fantastic ! Lekkere en verrassende gerechten, goede service, warme informele atmosfeer en mooie wijnen. Een aanrader.
MJ V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Heerlijk restaurant op een prachtige plek in Amsterdam. Van 3 t/m 5 gangen of zelfs een 6-gangen chef's menu. Verrast door de mooie, fijne gerechten en heerlijke wijnen. Sfeer is top in een mooie huiskamer. Gewoon een toplocatie voor een gezellig avondje uit.