Jacobsz

Ringdijk 1 1097 AA Amsterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Jacobsz

Jacobsz in Amsterdam-Oost

Goed en vooral lekker eten voor een eerlijke prijs, dat is waar het bij Jacobsz om draait! Een menu met als basis seizoensproducten, ondersteund door een uitgebreide selectie aan wijnen. Jacobsz vestigt zich in voormalig ‘Herberg het Reghthuys’ op de Middenweg in bruisend Amsterdam-Oost.

Naast lunch en diner heeft Jacobsz ook een aanzienlijke ruimte voor evenementen om de oude herberg te laten herleven.

Meer informatie over restaurant Jacobsz

Margriet B.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Roy C.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Vriendelijke ontvangst, attente bediening, fijne sfeer en... uitstekende gerechten tegen een heel redelijke prijs. Een aanrader!
Gertrud V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Iris O.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Het was heerlijk en heel fijn, maar met wat oudere mensen is het echt moeilijk elkaar te verstaan!!!! Tafelkleed of andere soorten geluidsdempende materialen zouden enorm helpen.
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Eindelijk een top restaurant in Oost waar het personeel niets aan het toeval overlaat. Service is professioneel en zeer gastvrij. I'll be back!
Sarah W.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Erg mooie sfeer, vriendelijke bediening met heerlijk en bijzondere eten! Drie uren voelde als maar eentje. De tafel in de hoek bij het raam is een aanrader - heel erg romantisch en best of both worlds qua binnen en buiten uitzicht!
Corinne S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
In de middag werd ik gebeld of we nog dieetwensen hadden. Heel attent. Modern, licht, maar toch gezellig interieur. Prachtig pand. Bediening attent en vriendelijk. Gerechten licht, heel vers, en met een veelvoud aan goed te onderscheiden ingrediënten. Iets teveel. Overdaad gaat hier soms wat schaden. Borden mooi opgemaakt. Als je een 'grote eter' bent zijn 3 gangen wel onvoldoende.
Bij aanvang gevraagd om een huiswijn. Dat bleek een frisse, wat kruidige sauvignon. Prima. Misschien naief van ons, maar niet om de prijs gevraagd. Die bleek bij het afrekenen 8 euro per glas. Dat vonden we exorbitant voor een huiswijn. En een wijnkaart hadden we niet gezien. Informeer gasten niet alleen over de prijs van de gerechten, maar ook over die van de wijn. Dit zette een beetje een domper op de avond en de prijs van de wijn is voor ons reden om nog eens na te denken voor we hier terugkomen. Dit mag echt beter.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Uitstekend goed geïnformeerd personeel. Fijne ambiance en schitterend en heerlijk eten. Heerlijke nazit in de herenkamer op de 1e verdieping.
NHJ R.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Een prettige, levendige sfeer en vriendelijke bediening. Ik ben vegetariër en eet ook geen zuivel, daar werd goed rekening mee gehouden. De gerechten waren mooi opgemaakt en smakelijk. Als je een grotere eter bent dan kan ik mij voorstellen dat het 3-gangen menu niet voldoende is.
Gea J.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Goede service, verrassende gerechten en heerlijk gegeten. Een topper! Wij komen hier terug!
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Verliefd! Ik denk dat dat het juiste woord is. Wat hebben wij lekker gegeten bij Jacobsz! En wat een vriendelijke gastvrije bediening! We zijn voor het 4 gangen menu gegaan en hebben elke gang zelf een andere wijn uitgezocht (wel met hulp). Eten was goed op smaak, en bijzonder, gerookt eendenei-geel, kam van de haan, dat soort ingrediënten (vind ik leuk want maak ik niet snel voor mijzelf klaar).
Daarnaast gewoon een prachtig restaurant waar heel veel gebeurt maar waar het niet te rumoerig is. Ik kom heel graag nog een keer eten!
Ruud F.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
gebrek aan goede gastvrouw. gastheer ging naast mijn schoonvader zitten op zijn hurken, wat niet gepast is.
goede opleiding gewenst.plus eten was niet smaakvol voor het geld wat je betaald.
Milica A.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Heel leuk restaurant, aangename sfeer, ontzettend aardige bediening, heerlijk gegeten (hier en daar wat experimenteel, allemaal in balans en goed gelukt) en een enorme lijst met mooie wijnen waarvan er ook veel per glas beschikbaar zijn. We hebben al met al een fijne avond gehad bij Jacobz. Het enige minpuntje is dat hoe sympathiek de bediening ook was, de organisatie was hier en daar behoorlijk rommelig. Dat lag niet aan de inzet (er werd hard gewerkt) maar is misschien het gevolg van (een onverwachte?) onderbezetting. Het ging paar keer mis met de wijn (onenigheid bij het personeel over de juiste fles, verkeerde wijn, af en toe iets te lang 'droog' staan) wat voor wat onrust aan tafel zorgde. Kleine smet op verder een heerlijke avond.
Marianne C.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Heb een bijzondere (lees: onprettige) ervaring gehad die me nog lang zal bijblijven. Er valt niet te tornen aan het menu. Ik wil geen voorgerecht. U moet een voorgerecht. Maar ik wil het tussengerecht als voorgerecht. Dat kan niet. Dan wil ik alleen het hoofdgerecht. Dat kan niet. Jawel dat wil ik. Maar dan moet u wel het hele menu betalen. Sorry? Star. Niet flexibel. Volgens mij bepaal ik als betalende klant hoe en wat ik wil eten. Niet zij. Voor mij geen tweede keer. Wat ik wel 'mocht' eten was lekker. Punt.
Tom V.
Aanrader
Ellen G.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
We hebben hier heel lekker gegeten (ook heel lekkere vega opties!), mooie plek en super goede bediening, voor herhaling vatbaar!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Mijn eerste kennismaking met Jacobsz al ken ik de mensen erachter van de pop-up Staets in Felix Meritus. Ze hebben dus het ene indrukwekkende gebouw ingeruild voor het andere indrukwekkende gebouw. De ontvangst was allervriendelijkst en de service de rest van de avond uitstekend. De gerechten waren goed al vond ik ze persoonlijk net iets minder spannend dan toentertijd bij Staets. Het voorgerecht bestaande uit een gerookt eendenei, knolselderij, karnemelk, mierikswortel en dille was wel erg bijzonder. Het vegetarisch gerecht van prei, groene asperges, paddenstoelen en stompetoren grand cru vond ik wat minder. Het nagerecht was een baba au rhum waarbij men de rum had vervangen door bier en waarbij karamelijs werd geserveerd: lekker. Koffie met een koekje waarin Spaanse peper was verwerkt completeerde het diner. De rekening viel alleszins mee. Een zeer geslaagde avond!
Helen B.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Heerlijk gegeten voor een goede prijs.
Vriendelijk professioneel personeel!
Gezellige sfeer en de akoestiek is verbeterd sinds het begin.
rob T.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
de keuken houdt van zout. De soep van Haan was echt `te` zout. Instapwijntjes wit (oa. voignier) is niet mijn smaak en de sauvignon-blanc wel goed, maar 8 per glas wat prijzig.
Wel goed is tafelwater, goede bediening, prettige sfeer en locatie
Jos N.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Enorm lange wachttijd tussen gerechten, veel omgevingsgeluiden waardoor een gesprek met je partner (bijna) onmogelijk is, pretentieuze gerechten die nergens naar smaken. Bediening was zeer vriendelijk en goed. helaas.