Jacob

Papengracht 6A 2311 TW Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Jacob

Franse klassiekers in Leiden

Restaurant Jacob is gelegen in een mooi pand in het centrum van Leiden. Het restaurant staat garant voor eigentijdse Franse gerechtjes, die je zeker doen verlangen naar meer.
Chef-kok Jacob kan elke gast bekoren met zijn eigen uitvoering van Franse klassiekers en maakt hierbij alleen gebruik van verse producten en ingrediënten. Jacob is geschikt voor groepen, maar ook voor een gezellige lunch of diner. Laat je dus zeker verrassen door wat dit uitmuntende restaurant te bieden heeft.

Meer informatie over restaurant Jacob

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
mischa V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Geweldig gegeten hier. 4 gangen menu voor 35 euro. Alle gerechten werden als schilderijtjes gepresenteerd. Met veel aandacht en liefde klaargemaakt en geserveerd. Zeer vriendelijke bediening. We komen zeker terug. Het was een heerlijke avond.
Marnix L.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Heel goed gegeten, de smaken van elk gerecht vulde elkaar goed aan en de presentatie was prachtig. Wat mij betreft had er net een snufje zout meer op het voorgerecht (de zeebaarstartaar) gemogen, maar dat is persoonlijk. Goeie bediening en leuke chef. Graag had ik wel wat meer informatie over de wijnkeuze gehad, want de wijnen zelf pasten goed. Wij komen hier zeker terug.
Els D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Wij aten hier voor de tweede keer, nu met 4 personen. We waren allemaal erg tevreden over de smaak en de presentatie van de gerechten en de wijn. Ook de niet al te grote hoeveelheden spraken ons aan. Wij hadden gekozen voor 3 in plaats van 4 gangen en daar had niemand achteraf spijt van. Jammer was tenslotte dat we alleen nog om 19.30 uur konden reserveren. We beëindigden daarom pas na 22.00 uur ons diner en durfden zo laat geen koffie meer te nemen i.v.m. eventuele slaapproblemen. Verder alleen maar lof, ook over de vriendelijke bediening.
Pim S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Heerlijk gegeten en een vriendelijke service. Ook prettig kennis gemaakt met eigenaar & chef-kok Jacob van der Schaaf. We komen zeker terug.
E.G. K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Een fijne avond gehad met vriendelijk personeel en heerlijke gerechten. Al de gerechten waren met zorg samen gesteld, waren vers en zelf gemaakt. Kortom een aanrader.
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
We hebben een geweldige avond gehad bij Jakob. De gerechten zijn prachtig bereid en de wijnen die er bij geschonken werden heel goed gekozen. Zonder twijfel een van onze beste ervaringen in Leiden. We komen zeker terug!
Mar26 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Last minute zijn wij bij Jacob gaan eten. We troffen het, want we hadden de laatste tafel. Wederom heerlijk genoten van een met veel zorg bereid viergangen-diner mét bijpassende wijnen. De wijnen pasten perfect bij de gerechten en dat maakte het helemaal af. Jacob heeft een nieuwe sommelier die het overigens uitstekend deed. We hebben weer heerlijke avond getafeld onder het genot van lekker eten en drinken, waarbij de wachttijd tussen de verschillende gerechten precies goed was. Optimaal genoten, bedankt!
e.n.westerhuis .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Deze zaak speelt vals.
Op de website wordt een keuzemenu aangeboden. Er is echter helemaal geen keuze. Normaal heeft deze zaak een maandelijks wisselend vier-gangenmenu voor 35 Euro p.p.. Dat wordt voor de AH-actie aangeboden zonder het tussengerecht !!! voor 37,50 (2 personen). Wil je toch het toch het tussengerecht dan betaal je al 57,50!! De huiswijn gaat bovendien ook tenminste 5 x over de kop.
De accoustiek in de voorzaal is werkelijk bedroevend, zelfs de keukengeluiden dringen er door. Als je tegenover elkaar zit, kun je elkaar al bijna niet verstaan.
Het eten ziet er prachtig uit en is heerlijk . Veel smaken, echter per smaak in petieterige hoeveelheden.
We komen hier zeker niet meer terug.
Mayke K.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Heerlijk gegeten, op de dag zelf een reservering gemaakt met de vermelding vegetarisch en glutenvrij. En ik heb heerlijk gegeten! Top.
tulip .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Hier gedineerd met de AH-actie. Het was voor ons een gelegenheid het restaurant te proberen, omdat we het niet kenden. We gaan zeker een keer terug. Het eten was heel goed, de bediening heel vriendelijk. Zeker een aanrader!
Jeanine T.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Verrassend goed gegeten bij Jacob met de AH restaurant actie.

Het eten was uitstekend en er was veel zorg aan besteed. Wij vonden het erg leuk dat de kok extra zijn best had gedaan om speciale dingen te maken (bv. gefrituurde eidooier bij de asperges ipv een gewoon gekookt ei).

De bediening was erg goed; juiste balans tussen aanwezig zijn met leuke/interessante uitleg van de wijnen en gerechten om zich vervolgens weer terug te trekken om de gasten privacy te geven.

Het enige (kleine) minpuntje vonden wij de iets te moderne inrichting op de begane grond. De knusheid die het restaurant wel heeft weten te bereiken op de 1e verdieping en het souterrain mist op de begane grond.

We komen zeker weer terug (elke maand is er namelijk een ander AH menu). Bedankt voor de top avond!
bert B.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Een bezoek aan Jacob was voor mijn partner en mij al enkele keren een plezierige ervaring en ons bezoek op 25 april sloot zich naadloos in dat rijtje aan. Zowel voor het menu (partner) als voor de keuze à la carte niets dan lof. Je hebt bij Jacob het gevoel dat de 'brigade' speciaal voor jou haar uiterste best doet en dat is een heel prettige gewaarwording. Eten bij Jacob is een van de betere culinaire ervaringen in Leiden!
Ad O.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Bij Jacob gegeten in het kader van de AH aktie.
We werden vriendelijk ontvangen, naar ons tafeltje begeleid en van brood voorzien. De kwaliteit van de gerechten was prima en zeer zeker niet alledaags. Het bijpassende wijnarrangement werd van deskundig commentaar voorzien met voldoende informatie over het waarom van de keuze en over de streek van herkomst.
Het AH menu wisselt elke maand, dus waarschijnlijk gaan we nog wel eens een keer.
Ymke B.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
????????????
Lou V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Voor de tweede keer in het gezellige restaurant en heerlijk gegeten
M B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. Prachtige smaaksensaties met voortreffelijke wijn passend bij de verschillende gerechten. Een aanrader!!
Erik G.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Erg fijne avond gehad. Gekozen voor
maandmenu. Zonder problemen aan te passen aan specifieke dieet wensen. Goede kwaliteit eten, fraai opgemaakt. Spontane bediening met kennis over wijnen, leuke wijn-spijs combinaties. Voor herhaling vatbaar!
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Echt heerlijk gegeten!! Combinaties waren perfect met ook een heerlijk glas wijn erbij. Alleen vonden we het interieur niet helemaal tot zijn recht komen. Verder goede servive!
Charlotte B.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Echt een top avond gehad! Wij waren hier met de ah restaurantactie maar daar was niets van te merken. Soms krijg je namelijk nog wel eens een 'actie-bord' alias een bord waar veel minder aandacht aan besteed wordt, maar hier niet! Leuke bediening, heerlijk eten en een goede kennis van wijnen. Wij komen zeker nog eens terug!
Erna V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Erg gezellige sfeer houden rekening met je eigen tijd tussen de gerechten. Flexibel met menu. Houden rekening met allergieën .