Jacob

Papengracht 6A 2311 TW Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Jacob

Franse klassiekers in Leiden

Restaurant Jacob is gelegen in een mooi pand in het centrum van Leiden. Het restaurant staat garant voor eigentijdse Franse gerechtjes, die je zeker doen verlangen naar meer.
Chef-kok Jacob kan elke gast bekoren met zijn eigen uitvoering van Franse klassiekers en maakt hierbij alleen gebruik van verse producten en ingrediënten. Jacob is geschikt voor groepen, maar ook voor een gezellige lunch of diner. Laat je dus zeker verrassen door wat dit uitmuntende restaurant te bieden heeft.

Meer informatie over restaurant Jacob

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 22:00
Zondag Gesloten

9,2

Jouw recensie over het restaurant Jacob

Willem L.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Bediening keek niet, serveerde prikwater ipv besteld plat water, glas wijn bij hoofdgerecht was al op voor hoofdgerecht uiteindelijk geserveerd werd. Nam lege glazen niet direct mee. Geen aandacht meer bij vertrek.
Zaaltje boven erg warm en zèèr lawaaiig
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
We hebben genoten van het heerlijke eten. De borden waren mooi opgemaakt. De smaken verfijnd. Lekkere wijn erbij. Ik ben vegetariër, dus voor mijn hoofdmenu werd vis geserveerd. Deze was erg lekker.
Rustige gezellige sfeer. We komen zeker een keer terug.
Petra C.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Mooi hoe aparte smaakjes gecombineerd worden, geflankeerd door bijzondere wijnen. De witte wijn was afkomstig uit Moldavië, bijzonder!
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
De gerechten van het AH maandmenu waren lekker. Het was niet zo heel veel wat er opgediend werd maar het eten was prima van smaak!
Suzanne B.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Wij hebben genoten van 4 heerlijke gerechtjes met bijzondere smaken. De hoeveelheden waren precies goed, zodat je niet te vol vertrekt. Er is veel aandacht besteed aan het presenteren van de maaltijden. De service was vriendelijk,open en we kregen uitleg bij de gerechten. Dit was onze eerste culinaire ervaring bij Jacob, maar willen graag terug komen.
SierdeJ .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Erg goed eten. Normaal gesproken is een 4-gangen menu €35, nu was het AH driegangenmenu €37,50. Desondanks nog steeds goede prijs-kwaliteit. Enige minpuntje vond ik het glaasje prosecco wat €7,50 (!) per glas kostte. Kom hier zeker terug.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Heb heerlijk gegeten......
Ik zou dit restaurant een ieder aanraden; rustig en sfeervol restaurant...niet te groot en de bediening was uitstekend.
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten. De borden werden mooi opgemaakt, schilderijtjes. Het eten bestond uit mooie complementaire smaken en structuren.
alja D.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Ook deze keer hebben wij weer genoten van het diner bij Jacob. Het voorgerecht en het tussengerecht waren heerlijk. Wat een subtiele smaken!
Het hoofdgerecht was prima. De spinazie onder het vlees en de ravioli gevuld met bospaddenstoelen waren bijzonder lekker.
Aangezien onze magen al behoorlijk waren gevuld, hebben koffie als dessert gekozen. Ook die smaakte uitstekend.
Bediening was prima en zorgvuldig.
gerda.geutjes .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
In een woord geweldig. Hebben genoten. Speciaal A-H menu was bijzonder smakelijk en erg gied verzorgd. Bediening was prima niet hinderlijk attent.
Wytse V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
We waren zeer tevreden
Susan N.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Lekker eten, vriendelijke bediening. We komen zeker terug.
mfijnvandraat .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Al meerdere keren bij Jacob gegeten en het is altijd goed verzorgd en heel lekker. Jacob behoort tot mijn favorieten. De wachttijd tot ons toetje vonden we wat lang duren maar voor de rest was het uitstekend.
Giel Z.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Alles top! Heerlijk romantisch gegeten met z'n tweeën. Restaurant voor ons zelf en leuk gesprek met de eigenaar gehad! De gerechten en bijpassende wijn waren spot on en overheerlijk. Vooral de rode Passo uit Puglia was super..een avond om gauw weer te doen. Dank jullie wel #jacobleiden
Emma S.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Heerlijk gegeten! Veel verschillende smaken, goed gecombineerd. Voortreffelijk wijnarrangement dat goed aansloot bij de verschillende gerechtjes. Kom zeker terug!
Joe V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Erg prettig restaurant. Met mijn familie mijn verjaardag gevierd bij restaurant Jacob. De Friese burger als voorgerecht en de gebraden tournedos als hoofdgerecht zijn aan te raden. De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Geen reden om minder dan een tien te geven.
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Helaas, had hier eens eerder gegeten, was toen prima, op rumoer uit de keuken daargelaten. Foutjes: fles wijn besteld, geen gelegenheid tot proeven, wijn werd simpelweg ingeschonken. Vlak voor hoofdgerecht werd opgemerkt dat we het kennelijk obligate broodje niet gekregen hadden, hetgeen wel hersteld werd. Geen opmerking over het feit dat sommige gerechten niet natriumbeperkt konden worden geserveerd wegens eerdere voorbereiding. Kennis van digestieven is nauwelijks aanwezig. Hoofdgerecht vis was smakeloos, de eendenborst véél te zout. Kortom, ondanks hele leuke, vriendelijke en goedbedoelende bediening: ik kom hier echt niet meer terug. Daarnaast, maar dat is het restaurant niet te verwijten: waarin gedragen jongeren zich in een restaurant alsof ze in de kroeg zitten? Schreeuwen als je naast elkaar zit lijkt mij onnodig en ongepast en verpest de atmosfeer, in een overigens plezierige omgeving. Maar misschien is dat een leeftijdsding (man, 54)...
aafke K.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Heerlijk relaxed dineren (als je haast hebt, relax!), geweldige gerechten en vriendelijke bediening! Ik was hier nog niet eerder geweest, maar ga zeker een keertje terug. Kaasplankje en de bij de gerechten geserveerde wijnen geweldig.
Marieke S.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Wat een cadeautje om hier te eten...het was weer heerlijk genieten van jullie prachtige gerechten met mooie bijpassende wijnen en bubb(els)....en niet te vergeten het gastheerschap....tot snel weer!
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Goed restaurant met een gedreven chef en kok.
Mooie gerechten met mooie bijpassende wijnen.
Hoge kwaliteit voor een lage prijs (4 gangen voor 35 euro).