Jacob

Papengracht 6A 2311 TW Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Jacob

Franse klassiekers in Leiden

Restaurant Jacob is gelegen in een mooi pand in het centrum van Leiden. Het restaurant staat garant voor eigentijdse Franse gerechtjes, die je zeker doen verlangen naar meer.
Chef-kok Jacob kan elke gast bekoren met zijn eigen uitvoering van Franse klassiekers en maakt hierbij alleen gebruik van verse producten en ingrediënten. Jacob is geschikt voor groepen, maar ook voor een gezellige lunch of diner. Laat je dus zeker verrassen door wat dit uitmuntende restaurant te bieden heeft.

Meer informatie over restaurant Jacob

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 22:00
Zondag Gesloten

9,2

Jouw recensie over het restaurant Jacob

Kees V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Prima gegeten in een prettige ambiance met vriendelijke bediening
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Super gegeten, met goede, persoonlijke service van Jacob. Goede, uitgebreide wijnkaart. Dit is zeker voor herhaling vatbaar.
bri V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Zeer lekker gegeten, met een persoonlijke toelichting van Jacob zelf. We komen hier zeker nog eens terug!
WendyW .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
We hebben een heerlijke avond gehad. 6 gangen proeverij is zeker aan te bevelen. Er werden lekker bijpassende wijnen geserveerd door een leuke bediening. We moesten helaas opeens eerder weg, maar we kregen het toetje met dessert wijn mee. De borden mogen we later terug brengen. Top service!!! Gezellige sfeer en echt heerlijke mooie gerechten
Kitty O.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Uitstekend eten (ik kan de proeverij van 6 gangen van harte aanbevelen), attente bediening, afwisselende, mooi opgemaakte en heerlijk klaargemaakte gangen, lekkere wijn en een geinteresseerde eigenaar die nog even komt vragen of alles naar wens is geweest. Wil je binnen een uur met een volle maag weer op straat staan, dan kun je beter naar de Griek gaan, maar heb je tijd om langduren van je maaltijd te genieten en echt lekker te eten voor een mooie prijs, dan is Jacob het restaurant voor jou (en je tafelgezellen). Dat is ook het enige verbeterpuntje dat ik kan verzinnen: soms moet je wel erg lang wachten op de volgende gang. Maar het was zaterdag en erg druk, en het was het wachten absoluut waard.
Femke B.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Al 2x een heerlijk maandmenu voor €35 gehad. Mooi pand en stijlvolle inrichting met een ontspannen sfeer. Wij blijven terugkomen!
Laura J.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Het eten en de wijnen zijn zorgvuldig uitgekozen, het wijnarrangement is dan ook een aanrader. Vriendelijke bediening en persoonlijk contact met de chef, al dit zorgt voor een culinaire avond!
Petra R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Wij zaten op de begane grond. Naar onze mening kon de verlichting daar wel wat sfeervoller.
Toch een fijne avond gehad, dankzij het heerlijke eten.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Verzorg je gasten we zaten na het hoofdgerecht bijna 45min te wachten zonder een drankje of sommelier gezien te hebben..
Martha B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Mooie gerechten, goed van smaak, prachtig opgediend, vriendelijke bediening. Wel wat kleine porties. Maar over het geheel, een prettige kennismaking dankzij het AH-menu. Een restaurant om naar terug te keren.
Kayleigh V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Super mooi ingericht, gaaf pand. Leuk met de open keuken en bar in het midden. Eten was goed, maar niet overdreven veel (vooral het kaasplankje, maar wel 5 of 6 verschillende kaasjes) uiteindelijk wel voldaan naar huis gegaan. Helaas wel wat steekjes laten vallen met betrekking tot de drankjes. We zaten te vaak met lege glazen (hoofdgerecht begin tot eind 2 van de 4 tafelgenoten zonder drankje) en bij het kaasplankje werden alle glazen weg gehaald. Jammer, hier kunnen jullie op verdienen! Ook een goed idee om de wijnkaart eens bij te werken op de website, die hadden we van tevoren bestudeerd en bleek behoorlijk veranderd. Een fijne avond gehad, maar zonder restaurantactie zou ik de prijs/kwaliteit verhouding niet in balans vinden..
Lotte V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Erg lekker gegeten, het restaurant is heel sfeervol met prettige bediening.
Hier dineren is zeker voor herhaling vatbaar!
Willem L.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Bediening keek niet, serveerde prikwater ipv besteld plat water, glas wijn bij hoofdgerecht was al op voor hoofdgerecht uiteindelijk geserveerd werd. Nam lege glazen niet direct mee. Geen aandacht meer bij vertrek.
Zaaltje boven erg warm en zèèr lawaaiig
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
We hebben genoten van het heerlijke eten. De borden waren mooi opgemaakt. De smaken verfijnd. Lekkere wijn erbij. Ik ben vegetariër, dus voor mijn hoofdmenu werd vis geserveerd. Deze was erg lekker.
Rustige gezellige sfeer. We komen zeker een keer terug.
Petra C.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Mooi hoe aparte smaakjes gecombineerd worden, geflankeerd door bijzondere wijnen. De witte wijn was afkomstig uit Moldavië, bijzonder!
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
De gerechten van het AH maandmenu waren lekker. Het was niet zo heel veel wat er opgediend werd maar het eten was prima van smaak!
Suzanne B.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Wij hebben genoten van 4 heerlijke gerechtjes met bijzondere smaken. De hoeveelheden waren precies goed, zodat je niet te vol vertrekt. Er is veel aandacht besteed aan het presenteren van de maaltijden. De service was vriendelijk,open en we kregen uitleg bij de gerechten. Dit was onze eerste culinaire ervaring bij Jacob, maar willen graag terug komen.
SierdeJ .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Erg goed eten. Normaal gesproken is een 4-gangen menu €35, nu was het AH driegangenmenu €37,50. Desondanks nog steeds goede prijs-kwaliteit. Enige minpuntje vond ik het glaasje prosecco wat €7,50 (!) per glas kostte. Kom hier zeker terug.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Heb heerlijk gegeten......
Ik zou dit restaurant een ieder aanraden; rustig en sfeervol restaurant...niet te groot en de bediening was uitstekend.
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten. De borden werden mooi opgemaakt, schilderijtjes. Het eten bestond uit mooie complementaire smaken en structuren.