Jacob

Papengracht 6A 2311 TW Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Jacob

Franse klassiekers in Leiden

Restaurant Jacob is gelegen in een mooi pand in het centrum van Leiden. Het restaurant staat garant voor eigentijdse Franse gerechtjes, die je zeker doen verlangen naar meer.
Chef-kok Jacob kan elke gast bekoren met zijn eigen uitvoering van Franse klassiekers en maakt hierbij alleen gebruik van verse producten en ingrediënten. Jacob is geschikt voor groepen, maar ook voor een gezellige lunch of diner. Laat je dus zeker verrassen door wat dit uitmuntende restaurant te bieden heeft.

Meer informatie over restaurant Jacob

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
passen01 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Ze hebben altijd weer gerechten die me verrassen. Met smaken die ik nog nooit eerder heb geproefd. En de bediening is erg vriendelijk.
Jeroen E.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Wij waren met een groep van 11 personen. Van te voren menu afgesproken. Zeer smaakvolle gerechten welke mooi werden opgediend. Uitstekende prijs/kwaliteit. Al met al boven verwachtingen. Restaurant volledig bezet. Daardoor iets langere wachttijden.
TMVDB .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
We kregen een mooi menu met (h)eerlijke, smaakvolle gerechten en goede bijpassende wijn. Een aanpassing in het voorgerecht was voor de kok geen enkel probleem. De enthousiaste bediening maakte het diner compleet!
Maasja .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
We waren hier ter gelegenheid van mijn verjaardag en maakten gebruik van de AH restaurantactie. De gerechten waren lekker, echter niet uitzonderlijk. Het tussengerecht van risotto was wel erg lekker. Verder vond ik de huiswijnen erg tegenvallen. Slechts keuze uit 2 wit en 2 rood en allemaal niet lekker. Dit zorgt er voor mij voor dat ik hier niet terugkom.
Paul M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Heerlijk eten met bijpassende wijnen. Personeel met verstand van alles wat ze in huis hebben. Lekker om zo verwend te worden!
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Op 24 december weer eens genoten van een fantastisch menu.
Jacob, wat kun je heerlijk koken! Twee visvoorgerechten, als hoofdgerecht gebraden kalfslende en toe een warm chocolade taartje.
Allemaal zalig! Alle gerechten vergezeld van een bijpassende wijn. Hulde voor de sommelier, we hebben genoten van wijn en uitleg. We komen zeker terug.
Matthijs B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Heerlijk gegeten met bij passende wijnen waar met net zo veel passie over gesproken word als over het eten. De keuken is verrassend vernieuwd en vraagt om een terugkerend bezoek.
Mario C.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Jacob is een culinaire openbaring. Voortreffelijke keuken die zorgt voor verrassend smakende gerechten waarvan de onderdelen qua smaak perfect op elkaar zijn afgestemd. Klasse!
Voortjes .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Goede sympatieke ontvangst, ook snel een drankje en uitleg over het menu.
Het vooraf was snel op tafel en erg lekker.
Hoofdgerecht ook vlot en erg lekker, goede warme borden.
Het dessert was ook heerlijk, met andere woorden buitengewoon.
Niet te vergeten de bediening ook erg alert gewoon perfect!
Wij geven Jacob een 10 !!!
Annet J.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Wij vonden het niet echt warm in het restaurant zaten beneden
Was boven vol helaas!!
foodfood .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Een topavond gehad! We kenden het niet en door de ah actie hier terecht gekomen, maar we komen zeker snel terug.
Heerlijk goed bereid eten, prachtige bijpassende wijnen en een goede service. Jakob heeft passie voor z'n vak en gebruikt de ingrediënten met respect. Een Fries in Leiden: een aanwinst!
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Lekker gegeten, alleen vindt Jacob wel dat het tijd wordt dat z'n gasten eens gaan lijnen. Kleine porties, vrijwel geen groenten en andere garnituur. En de bediening vraagt wel erg vaak of je nog wat wilt drinken.
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten...Jacob was jarig en we kregen een gratis glaasje mousserende wijn aangeboden...

Bediening was minder..
Voor de test... top
Monique J.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Lekker gegeten, goede wijn en goede sfeer. De service was erg goed en vriendelijk. Ze wisten veel over de wijn te vertellen
Marijke D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Zeer lekker gegeten, we hebben het AH-menu genomen met extra gang (waarover geen AH-korting gold). De smaak van de gerechten was verfijnd, dus geen te grote porties maar prima in verhouding.
Aan het eind van de avond is de aandacht van het personeel wat minder, dat zou voor ons het enige verbeterpuntje zijn.
Jacob is zonder meer een aanrader, we gaan zeker nog vaker terug.
Serena V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Prachtig, romantisch restaurantje. Zeer geschikt voor een date. Prijs/kwaliteit verhouding prima. Het bord wordt ontzettend mooi opgemaakt en de sfeer is knus en romantisch, dus je waant je er echt in een luxe restaurant, terwijl de prijs erg meevalt (35 euro voor 3 gangen). Aanrader!! Wij gaan zeker nog een keer terug.
guusvrij .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Hoewel te vroeg aanwezig, mocht de ontvangst wat meer gastvrij zijn. Een drankje vooraf hoeft geen probleem te geven, en het komt zoveel meer gastvrij over.
Het vleesgerecht was goed. Het aangeboden broodje vooraf werd gewoon in rekening gebracht. Ook de jonge jenever was prijstechnisch veel te duur, meer nog dan een glas huiswijn. De kaasplank was verrassend goed. Het bedienend personeel zeer vriendelijk, maar de tussentijden van de maaltijd waren te lang.
Bas K.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Erg lekker en gezellig gegeten met familie op een zondagavond. Het bijpassende wijnarrangement viel erg in de smaak, maar alleen voor wie de volgende ochtend niet vroeg op moet! Wij komen zeker nog een keer terug.
b.geuzendam .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Heerlijk gegeten, fijn samengesteld menu met extra tussengerecht. Mooi opgemaakte borden, porties precies goed! Rustige plek voor ons gezelschap van 6, vriendelijke bediening
Lisa K.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Heel goed gegeten op zaterdagavond met een gezelschap van vier personen. We hebben gekozen voor het menu van de chef. Vier gangen voor 35 euro; prachtige en hele lekkere gerechten. De gastheer heeft echt goede keuzes gemaakt in de bijpassende wijnen en legde deze keuzes ook enthousiast uit. Porties ruim voldoende, wat vaak tegenvalt bij menu's en de prijs voor 4 gangen was dan ook heel aangenaam. Zeker een aanrader voor mensen die van verfijnd eten houden zonder dat er honderden smaakjes en cremepjes op je bord liggen. En dat allemaal uit zo'n kleine keuken.