Jacob

Papengracht 6A 2311 TW Leiden Nederland Kaart

Over restaurant Jacob

Franse klassiekers in Leiden

Restaurant Jacob is gelegen in een mooi pand in het centrum van Leiden. Het restaurant staat garant voor eigentijdse Franse gerechtjes, die je zeker doen verlangen naar meer.
Chef-kok Jacob kan elke gast bekoren met zijn eigen uitvoering van Franse klassiekers en maakt hierbij alleen gebruik van verse producten en ingrediënten. Jacob is geschikt voor groepen, maar ook voor een gezellige lunch of diner. Laat je dus zeker verrassen door wat dit uitmuntende restaurant te bieden heeft.

Meer informatie over restaurant Jacob

Annet J.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Foodfood .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Een topavond gehad! We kenden het niet en door de ah actie hier terecht gekomen, maar we komen zeker snel terug.
Heerlijk goed bereid eten, prachtige bijpassende wijnen en een goede service. Jakob heeft passie voor z'n vak en gebruikt de ingrediënten met respect. Een Fries in Leiden: een aanwinst!
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Lekker gegeten, alleen vindt Jacob wel dat het tijd wordt dat z'n gasten eens gaan lijnen. Kleine porties, vrijwel geen groenten en andere garnituur. En de bediening vraagt wel erg vaak of je nog wat wilt drinken.
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten...Jacob was jarig en we kregen een gratis glaasje mousserende wijn aangeboden...

Bediening was minder..
Voor de test... top
Monique J.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Lekker gegeten, goede wijn en goede sfeer. De service was erg goed en vriendelijk. Ze wisten veel over de wijn te vertellen
Marijke D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Zeer lekker gegeten, we hebben het AH-menu genomen met extra gang (waarover geen AH-korting gold). De smaak van de gerechten was verfijnd, dus geen te grote porties maar prima in verhouding.
Aan het eind van de avond is de aandacht van het personeel wat minder, dat zou voor ons het enige verbeterpuntje zijn.
Jacob is zonder meer een aanrader, we gaan zeker nog vaker terug.
Serena V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Prachtig, romantisch restaurantje. Zeer geschikt voor een date. Prijs/kwaliteit verhouding prima. Het bord wordt ontzettend mooi opgemaakt en de sfeer is knus en romantisch, dus je waant je er echt in een luxe restaurant, terwijl de prijs erg meevalt (35 euro voor 3 gangen). Aanrader!! Wij gaan zeker nog een keer terug.
Guusvrij .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Hoewel te vroeg aanwezig, mocht de ontvangst wat meer gastvrij zijn. Een drankje vooraf hoeft geen probleem te geven, en het komt zoveel meer gastvrij over.
Het vleesgerecht was goed. Het aangeboden broodje vooraf werd gewoon in rekening gebracht. Ook de jonge jenever was prijstechnisch veel te duur, meer nog dan een glas huiswijn. De kaasplank was verrassend goed. Het bedienend personeel zeer vriendelijk, maar de tussentijden van de maaltijd waren te lang.
Bas K.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Erg lekker en gezellig gegeten met familie op een zondagavond. Het bijpassende wijnarrangement viel erg in de smaak, maar alleen voor wie de volgende ochtend niet vroeg op moet! Wij komen zeker nog een keer terug.
B.geuzendam .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Heerlijk gegeten, fijn samengesteld menu met extra tussengerecht. Mooi opgemaakte borden, porties precies goed! Rustige plek voor ons gezelschap van 6, vriendelijke bediening
Lisa K.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Heel goed gegeten op zaterdagavond met een gezelschap van vier personen. We hebben gekozen voor het menu van de chef. Vier gangen voor 35 euro; prachtige en hele lekkere gerechten. De gastheer heeft echt goede keuzes gemaakt in de bijpassende wijnen en legde deze keuzes ook enthousiast uit. Porties ruim voldoende, wat vaak tegenvalt bij menu's en de prijs voor 4 gangen was dan ook heel aangenaam. Zeker een aanrader voor mensen die van verfijnd eten houden zonder dat er honderden smaakjes en cremepjes op je bord liggen. En dat allemaal uit zo'n kleine keuken.
Arjen G.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Via de AH-actie in Restaurant Jacob terecht gekomen. Het leuke van de AH-actie is dat het een extra stimulans geeft om wat onbekende restaurants te gaan ontdekken. Jacob was een voltreffer. Heerlijk gegeten in dit kleinschalige restaurant met een gemoedelijke uitstraling. Het tussengerecht is zeker een aanrader! Bij de gerechten worden heerlijk passende wijnen geschonken. Het personeel is erg vriendelijk en de service is snel en goed. Leuke bijkomstigheid is dat je dankzij de open keuken kan zien hoe je eten wordt bereid.
Joepdorst .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
We hebben hier lekker gegeten, we zijn echter minder tevreden over de bediening. Deze komt arrogant over en lijkt meer oog te hebben tot het verkopen van wijn enzovoort dan het bieden van service. De locatie is een beetje achteraf, maar we komen zeker nog eens terug.
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
De gerechten waren heerlijk, goede smaakcombinaties en mooi geserveerd. De service was buitengewoon slecht. De serveerster stelde een wijnarrangement voor maar wist niet welke wijnen daarin zaten, dat ging ze navragen maar we hebben nooit het antwoord gehad. Vervolgens kregen we het wijnarrangement en werd leuk uitgelegd wat voor wijn het was en de reden dat het goed past bij het gerecht maar we kregen geen wijn bij ons hoofdgerecht, terwijl de glazen leeg waren. Ook kwam de wijn pas terwijl de gerechten al half op waren. Toen het kaasplankje werd geserveerd kon niet verteld worden welke kazen het waren. De communicatie in het team en service naar de klanten toe kan zeker verbeterd worden!
Eline O.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Prima gegeten via de AH restaurant actie. Het hoofdgerecht was zeer smaakvol en de bijpassende wijnen waren heerlijk. Aanrader.
Moniek64 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Heel lekker gegeten, heerlijke wijnen en aardige mensen. Persoonlijk zit ik liever beneden dan boven omdat het daar rustiger is. Ik gun dit restaurant een heel succesvolle voortzetting
Nolda V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Prettig ingericht restaurant met ruime afstand tussen de tafeltjes op een mooie plek in Leiden, je zit er heerlijk. Jammer dat je het gevoel van gastvrijheid mist alsof er op de gasten wordt bezuinigd. Eten is goed, op mooi opgemaakte borden maar aan drie gangen had ik niet voldoende. Een kan water zou ook prettig zijn geweest en iets meer wijn in de glazen. Een restaurant met potentie maar moet nog een tandje bijzetten.
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Eten bij Jacob is een culinair genoegen, een tovenaar met smaak. Dit was zeker niet de laatste keer! De bediening was tout de point, heerlijke wijnen voor ons uitgezocht, ook prettig. Kortom een groot feest!!
Heererick .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Leuk en relatief klein restaurant. Ideaal voor een fijne avond met z'n tweeën. Goed eten, lekkere wijnen, leuke bediening.