Jacob

Papengracht 6A 2311 TW Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Jacob

Franse klassiekers in Leiden

Restaurant Jacob is gelegen in een mooi pand in het centrum van Leiden. Het restaurant staat garant voor eigentijdse Franse gerechtjes, die je zeker doen verlangen naar meer.
Chef-kok Jacob kan elke gast bekoren met zijn eigen uitvoering van Franse klassiekers en maakt hierbij alleen gebruik van verse producten en ingrediënten. Jacob is geschikt voor groepen, maar ook voor een gezellige lunch of diner. Laat je dus zeker verrassen door wat dit uitmuntende restaurant te bieden heeft.

Meer informatie over restaurant Jacob

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Carol E.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Heerlijk gegeten, geweldige, super vriendelijke bediening. Mogelijkheid om buiten te eten.Een echte aanrader, ga er zeker snel weer eten.
jose T.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
We hebben heerlijk gegeten en de bediening was prima. Zeker een aanrader om te gaan, we hebben een heerlijke avond gehad.
Rob D.
Voortreffelijke gegeten (menu)!
anhein .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Wij hebben zeer smakelijk gegeten. Vooral voor- en tussengerecht waren van hoog culinair niveau. Ik zou er een 10 voor geven. Het hoofdgerecht dan een 9 en het dessert mag wat fantasierijker, dus een 8.
Grace F.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
De ontvangst was wat twijfelachtig. We stonden wat te dralen, het personeel ging gewoon door met hun werkzaamheden. Op de tafel lag een verkeerd menu. De stand was min twee. Na verloop van tijd ging het beter; De wijn was heerlijk, de gerechten mooi opgemaakt en smaakten prima. De bediening kwam meer op gang en de stand was weer positief. Uiteindelijk een fijne avond gehad.
tkaaij .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Wij hebben hier gegeten via de restaurantactie van AH.
Het was erg goed, vriendelijke bediening en prima gegeten, is zeker een aanrader.
Ida F.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
rustig restaurant, de tafels op voldoende afstand van elkaar, verzorgde en heerlijke gerechten, ziet eruit als een plaatje en vol smaakvolle verrassingen!
Hans L.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
we zijn afgelopen vrijdag ( 9 juni) bij Jacob geweest.
het is een mooi en gezellig restaurant.
het eten es lekker en en mooi om te zien.
de bediening was attent en efficient.
Tanja M.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Lekker gegeten. We vonden niet elk bediendend persoon even toegankelijk. Meisje dat ons de gerechten bracht deed het prima. Grappige, kleine gerechtjes. Wel jammer dat we zelf om brood moesten vragen. Dat was overigens heerlijk! Heerlijke wijn ook erbij gedronken.
wimo53 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Heerlijke en verrassende gerechten. Mooi opgemaakte borden, vriendelijke bediening en relaxte sfeer.
Wij gaan er zeker nog eens naartoe!
Saskia G.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Zeer gastvrije ontvangst. Heerlijke gerechten die als een schilderij op het bord werden gepresenteerd. heerlijke avond gehad. Dit restaurant is echt een aanrader. We zullen hier zeker nog eens naar toe gaan.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Zeer vriendelijk en beleefd personeel. Heerlijk gegeten, en ook lekkere wijn. Lekkere stoelen. De buurt is ook erg mooi.
mischa V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Geweldig gegeten hier. 4 gangen menu voor 35 euro. Alle gerechten werden als schilderijtjes gepresenteerd. Met veel aandacht en liefde klaargemaakt en geserveerd. Zeer vriendelijke bediening. We komen zeker terug. Het was een heerlijke avond.
Marnix L.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Heel goed gegeten, de smaken van elk gerecht vulde elkaar goed aan en de presentatie was prachtig. Wat mij betreft had er net een snufje zout meer op het voorgerecht (de zeebaarstartaar) gemogen, maar dat is persoonlijk. Goeie bediening en leuke chef. Graag had ik wel wat meer informatie over de wijnkeuze gehad, want de wijnen zelf pasten goed. Wij komen hier zeker terug.
Els D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Wij aten hier voor de tweede keer, nu met 4 personen. We waren allemaal erg tevreden over de smaak en de presentatie van de gerechten en de wijn. Ook de niet al te grote hoeveelheden spraken ons aan. Wij hadden gekozen voor 3 in plaats van 4 gangen en daar had niemand achteraf spijt van. Jammer was tenslotte dat we alleen nog om 19.30 uur konden reserveren. We beëindigden daarom pas na 22.00 uur ons diner en durfden zo laat geen koffie meer te nemen i.v.m. eventuele slaapproblemen. Verder alleen maar lof, ook over de vriendelijke bediening.
Pim S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Heerlijk gegeten en een vriendelijke service. Ook prettig kennis gemaakt met eigenaar & chef-kok Jacob van der Schaaf. We komen zeker terug.
E.G. K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Een fijne avond gehad met vriendelijk personeel en heerlijke gerechten. Al de gerechten waren met zorg samen gesteld, waren vers en zelf gemaakt. Kortom een aanrader.
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
We hebben een geweldige avond gehad bij Jakob. De gerechten zijn prachtig bereid en de wijnen die er bij geschonken werden heel goed gekozen. Zonder twijfel een van onze beste ervaringen in Leiden. We komen zeker terug!
Mar26 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Last minute zijn wij bij Jacob gaan eten. We troffen het, want we hadden de laatste tafel. Wederom heerlijk genoten van een met veel zorg bereid viergangen-diner mét bijpassende wijnen. De wijnen pasten perfect bij de gerechten en dat maakte het helemaal af. Jacob heeft een nieuwe sommelier die het overigens uitstekend deed. We hebben weer heerlijke avond getafeld onder het genot van lekker eten en drinken, waarbij de wachttijd tussen de verschillende gerechten precies goed was. Optimaal genoten, bedankt!
e.n.westerhuis .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Deze zaak speelt vals.
Op de website wordt een keuzemenu aangeboden. Er is echter helemaal geen keuze. Normaal heeft deze zaak een maandelijks wisselend vier-gangenmenu voor 35 Euro p.p.. Dat wordt voor de AH-actie aangeboden zonder het tussengerecht !!! voor 37,50 (2 personen). Wil je toch het toch het tussengerecht dan betaal je al 57,50!! De huiswijn gaat bovendien ook tenminste 5 x over de kop.
De accoustiek in de voorzaal is werkelijk bedroevend, zelfs de keukengeluiden dringen er door. Als je tegenover elkaar zit, kun je elkaar al bijna niet verstaan.
Het eten ziet er prachtig uit en is heerlijk . Veel smaken, echter per smaak in petieterige hoeveelheden.
We komen hier zeker niet meer terug.