Jacob's Kitchen

Maandag t/m Zaterdag 09:00 - 19:00
Zondag Gesloten
Chili C.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Sympathiek etablissement dat zich voor een groot deel richt op publiek voor de lunch en de borrel, maar ook op twee avonden geopend is voor diner. Het ligt ietwat verscholen aan de rand van een bedrijvenpark in Diemen-Zuid, maar vanaf de bewoonde wereld is het maar een piepeindje lopend of op de fiets. De zaak is ruim opgezet met veel houten elementen en een industriële touch. De bediening is zorgzaam. De avondkaart is kort en kordaat. We kozen voor een garnalencocktail en Ceasar Salad vooraf. Geen spannende keus, maar dat wil niet zeggen dat beide erg smakelijk waren. Als hoofdgerecht een tongstrelende eendenborst buiten de kaart om en een perfect gebakken kabeljauwfilet. Fijn dat er veel aandacht aan een flinke portie gebakken groente wordt gegeven. De frites waren wat aan de maat naar onze smaak, de mayonaise maakte dat goed. Dessert: een warm chocoladetaartje met vanilleijs en een cheesecake die het rapportcijfer 10 krijgt. Al met al een aangename beleving.
Hugo L.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
op uitnodiging van mijn buren
uit het verhaal van het parool
kan ik alleen zeggen een prima avond gehad ontvangst prettig ook eens een jong gezicht te zien
niet totaal perfekt maar ach vriendelijkheid en spontaniteit vergoed veel
de aangeboden merlot was van een zeer goede en lekkere kwaliteit
voor gerecht ganzenborst eerlijk iets meer frambozen smaak . hoofd gerecht
biefstuk met champions niets op aan te merken en gelukkig geen overdadige poes pas vlees zoals vlees hoort te smaken en dat is tegenwoordig een zonde als er geen sauzen overheen gegoten worden
kaas plankje mag iets meer bijzondere kazen hebben
de engelse blue was perfekt
onze totale indruk een zeer tevreden avond en een bijzondere prettige sfeer
zeker de moeite waard voor een volgend bezoek
veel succes h.b.j. la rivière
Anneke K.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Voor het eerst bij Mieke en Jacob gegeten die nu behalve voor dagelijkse lunches ook op donderdag en vrijdag voor het diner open zijn. De kaart geeft een driegangenmenu voor €27.50 met keus uit twee voor-, drie hoofd- (waarvan één vegetarisch) en twee nagerechten, waarbij veel gebruik wordt gemaakt van regionale producten.
Voor iemand die niet van bietjes houdt (maar toch nieuwsgierig is), was de salade met gegrilde bieten en geitenkaas een aangename verrassing! De door Jacob zelf gemaakte paté van wilde gans smaakte zoals paté zou moeten smaken, vol en puur. Als hoofdgerecht een krokant gebakken moot zalm (die iets meer gegaard was dan gevraagd maar gelukkig nog steeds 'sappig') met overheerlijke sinaasappel-saffraansaus en een smakelijke, malse steak met sla en eigengemaakte patatjes. Als nagerecht een romige chocolademousse waarin truffels verstopt zaten en een uitstekend, robuust kaasplankje. Verrassende wijnen per glas, door Mieke geadviseerd, waarbij de fles gewoon op tafel blijft staan, maakte het plaatje compleet.
En bij de koffie komt ook nog een schoteltje met aangename zoetigheid!
Ondanks het feit dat wij de enige gasten waren, was de sfeer gezellig en ontspannen en de service vriendelijk en persoonlijk.
Oké, de locatie is dusdanig dat je er niet zomaar langs loopt, maar zeer zeker de moeite waard om er naar toe te rijden of fietsen.
Anne M.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Sinds enige tijd is Diemen-Zuid een aanwinst rijker en dat willen wij graag delen. Uitbaters Jacob en Mieke doen hier wat zij volgens ons het beste kunnen. Koken en gastvrijheid staan hoog in het vaandel. Buiten het menu om kun je gewoon zeggen "doe maar en we proeven het wel". Gevolg een heerlijk 3-gangen lunch menu met begeleidende wijn, hemels!
Eendenlever-paté met een Riesling, lams-koteletjes, paprika-cr?me, aubergine, spinazie en kriel met een heerlijk rode Italiaanse wijn en een dessert met een overheerlijke Cava (met een bittertje).
Vanaf september op donderdag en vrijdag open voor diner, nu tot 18.00 uur. Heerlijke locatie (makkelijk parkeren en metro53 naast de deur) voor lunch of een borrel (met hapjes) op het terras of binnen. Wij begrepen dat zij ook catering verzorgen.