Jacketz Oud-West

Meer informatie over restaurant Jacketz Oud-West

Erg voordelig
Roy J.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Jaa ! had er weer eens zin in : Jacketz ! Heel betaalbaar, gezellig. smakelijk en met enthousiast team van mensen, Ik was er al vaker geweest en ben nog nooit teleurgesteld.
Ik had een vriendin meegenomen en die was ook direct "om". Het is bijna niet te geloven wat je allemaal krijgt voor relatief weinig geld !
Dit is echte een aanrader ! Alleen de muziek mag ietsje zachter, je kunt elkaar bijna niet verstaan door het muziekgeweld uit de boxen, wat wel stimulerend is voor de hippe bediening maar voor de gasten een beetje 'too much' is.
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Op aanraden eindelijk eens bij dit restaurantje met origineel hip concept geweest; Gepofte aardappels met diverse vullingen en toppings.
De keten is aan het uitbreiden maar is momenteel in Amsterdam Oud-West te bezoeken; Een klein gezellig hoekpandje met een eetbarretje en tafels boven en beneden op een open splitlevel.
Leuke hippe inrichting al lijkt het wel bijna een fastfoodrestaurant. Het is erg druk en vol en daarmee ook rumoerig, maar dat maakt in een dergelijke tent wel de sfeer.

Jonge leuke bediening en bereiders ('koks') die vriendelijk en aardig helpen, maar het wel erg druk hebben.
Als je geen chique professioneel restaurant en idem bediening verwacht, kun je hier heel gezellig en heerlijk tafelen.

De aardappels (jackets) zijn heerlijk, terwijl ik normaliter geen liefhebber ben van de gepofte piepers, maar dezen zijn heerlijk chewy aan de buitenkant! Er kan een hele (grote maaltijd) of halve besteld worden.
De vullingen, waar het eigenlijk om draait, zijn heerlijk en origineel. Een fantastische bijna authentieke Thaise groene curry (vergetarisch), een pulled pork met heerlijke whiskysaus en een zalmtartaar geprobeerd. Allemaal overheerlijk en bijzonder.
Ingredienten (en zelfs het bier) zijn lokaal en duurzaam of zelfs biologisch/ecologisch.

Er is over veel nagedacht en het concept is zowel leuk als origineel als heerlijk!
Bovendien zijn de prijzen erg laag en is de value for money zeer hoog.

Voor een gezellige avond in een snelle jonge tent zit je hier top!
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Heerlijk eten voor weinig geld!! Ik heb hier al een paar keer gegeten en het eten en de service was altijd top!! Zeker de moeite waard om een heerlijke gepofte aardappel te eten met heerlijke toppings!
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Concept is erg leuk; een enorme aardappel, zeer betaalbaar, aangekleed zoals jij zelf wilt (waarmee de kosten ook exponentieel kunnen stijgen). Tegen mijn verwachting in is de grote variant ook wel echt voldoende als diner.

Uiteindelijk viel de chili con carne variant iets tegen omdat de topping in verhouding tot de aardappel gewoon te mager was. De chili smaakte wat flauw, maar halverwege de aardappel ook volledig verorberd - met een saaie aardappel en wat blaadjes sla als overblijfsel. Een gemiste kans.
Sylvie_Lyin .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Afgelopen vrijdag met mijn vriendin daar geweest. Vanwege de bijzondere recept zijn we naar die restaurant opzoek geweest. Mijn eerste reactie was: een heel gezellig restaurantje. Toen wij waren was er nog niet zo druk. De bediening was wel een beetje langzaam, maar, is begrijpelijk. Wij kregen na een tijdje heel goed uitgelegd hoe die recept werkt. Wij moesten eerst een basis kiezen, een hele aardappel ( een soort van, maar ze noemen het Jacketz), een halve of een portie salade. Daarna konden kiezen uit verschillende vlees of vegetarisch. Vervolgens extra toppen zal ik dan zeggen, diverse soorten kaas. En als laatste konden wij kiezen uit vier soorten sauzen volgens mij. Wij werden goed aangeraden op verschillende combinaties.
Wij waren met z'n tweeën , maar omdat wij verschillende smaken willen proberen, hebben wij een allebei een halve Jacketz (een met zalm met honing mosterd saus en ander is beef met knoflooksaus) en daarnaast ook een portie kip salade met notenmix (die waren ze in de eerste instantie vergeten bij te doen). Zalm was iets te zout, vond ik persoonlijk. Beef was iets beter. De lekkerste is de salade met noten dan.
Als wij klaar waren met eten, werd die iets drukker, wij werden dan een beetje vergeten denk ik. Maar wij zaten vol na de diner, dat was de goeie basis van de boottocht van anderhalve uur in Amsterdam!
Roy J.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Eergisteren voor de tweede keer gegeten bij Jacketz in Amsterdam-West. Altijd erg gezellig en dat komt vooral door het personeel : uiterst vriendelijk en servicegericht. Een halve gepofte aardappel is al bijna teveel, die aardappelen zijn enorm groot. Ik heb ze voorgesteld om ook een kwart gepofte aardappel op het menu te zetten, want dan is de 'vulling' ook beter in verhouding tot de gepofte aardappel. Ook vooral voor kinderen beter qua hoeveelheid. En de formule is leuk : je kunt iedere keer kiezen uit verschillende vullingen en toevoegingen. Maar omdat zowel mijn gezelschap als ik zelfs een halve aardappel al teveel vonden, omdat we ook een salade erbij hadden besteld, bleef er veel eten over. Ik vroeg wat ze daar nou mee gingen doen. "Weggooien", zei het meisje.? ". " Wat zonde", riep ik, "en dat, terwijl er al zoveel honger wordt geleden in de wereld - kan je daar geen lekkere soep van maken ?" vroeg ik nog. Ze legde uit dat er regels zijn volgens de Warenwet, maar dat ze met alle liefde we een "doggybag" mee konden krijgen. En daar heb ik dus wel een verrukkelijke soep van gemaakt thuis. Het personeel luistert echt naar de klant en neemt alle suggesties erg serieus. Wat een leuk restaurant is dit toch ! Het decor mag iets warmer nog, misschien komt dat door de verlichting, die is een beetje 'cool'.
Patrick S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Niet in vestiging op de Kinkerstraat gegeten, maar besteld via FoodOra. Die heeft helaas geen review optie, dus dan op Iens.

Vrijdag een gepofte aardappel ontvangen die gevuld zou moeten zijn met pulled pork, de topper als ik op de recensies af mag gaan. Er was echter amper pulled pork te vinden, twee kleine stukjes vlees en aangebrand spek. De Aardappel was echt alleen een aardappel en dat voor rond de 13 Euro. Schandalig. De " salade" die erbij kwam was wat bladsla in een karntonnen bakje met een bak slasaus er naast. NIETS in de sla, wat een saaie boel.
Helaas is dit voor mij een keer nooit meer.
Een tip: wees rijkelijk met de topping, doe eens Amerikaans i.p.v. zo zuinig Nederlands.
Sabrina H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Ik had de potato met bieten, had niet gedacht dat het zo groot zou zijn, ik heb er erg van genoten, personeel was ontzettend aardig en kwam vaak vragen of alles naar wens was. Leuk concept en een leuke meeneem bak kreeg ik mee naar huis ik ben fan en zal hier zeker vaker naar toe gaan :D en misschien een tip je kunt ook een halve aardappel nemen.
Fredo L.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Dit is wat mij betreft een echte aanrader. Ik ben geen aardappel liefhebber, maar mijn bezoek aan Jacketz was echt een feest. Ik vind het altijd leuk om iets nieuws te eten en het eten hier was naast verrassend ook wel typisch Hollands te noemen. De bediening was erg ontspannen & vriendelijk en het decor was simpel & gezellig. Ik hou weer helemaal van aardappels.
Arthur S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Gisteren bij Jacketz gegeten. Leuk concept en uiteindelijk krijg je voor weinig geld toch een hele maaltijd. Het kan er wel vreselijk druk worden (met groepen wachtende toeristen naast je tafel op de stoep), dus het is aan te raden een rustiger moment te kiezen!

Het eten was lekker, maar het blijft natuurlijk ook gewoon een aardappel :)
Yummyformytummy .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Niet in vestigingen gegeten, maar besteld via FoodOra. Die heeft helaas geen review optie, dan maar op Iens.

Zojuist voor de 3de keer een gepofte aardappel ontvangen die gevuld is met saus en salade. Echt heel jammer, want ik was juist zo gek op Jacketz. Vandaar dat ik het ook bleef proberen, maar bij de 3de keer moet ik het toch echt opgeven. Volgens mij is dan de Pulled Pork op en wordt de gepofte aardappel maar opgevuld. Echt heel zonde, bel dan liever de klant op om een keuze te maken voor een ander gerecht. Want zo wordt er niet meer bij jullie besteld als je steeds een teleurgestelde klant hebt.
Annatof .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Na al diverse keren bij Jacketz Leiden te hebben gegeten waren we blij dat er nu ook een Jacketz in Amsterdam zit. Een combinatie van heerlijk, redelijk geprijsd en gezond voedzaam eten, met bovendien een vriendelijke bediening vind je nl. niet overal, zeker niet in Amsterdam.
Zoals gebruikelijk was de potato met bietensalade weer overheerlijk, zeker met de nootjes en spekjes erbij. Voeg daarbij het enthousiaste personeel en je hebt een prima combinatie.
Als we weer eens een keer naar Amsterdam gaan weten we nu al waar we weer gaan eten!
Nu nog een Jacketz in het zuiden des lands!
Loek D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2015
Betaalbaar, gezond en lekker. Maar je kunt je aardappel gerust uitbreiden met extra toppings en er een goed glas wijn of speciaal biertje bij drinken. Prima service en ambiance. Ik kijk uit naar de lente als het zonnetje het terras verwarmt. Aanrader dus voor zowel de snelle hap als om even uitgebreid bij te komen met 'comfort food'.
Lau-Juul .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Gezellig restaurantje waar je hele goed gepofte aardappels kan eten. Elke aardappel heeft een verrassende vulling die je kan aanvullen met zelf gekozen toppings en sauzen. Een hele aardappel zit je goed vol van, maar voor de kleine trek kan je ook een halve aardappel bestellen. De bediening was aardig, maar omdat het rustig was ook wel veel met elkaar bezig. Het restaurant zelf is simpel, maar lekker om even rustig te zitten.
EllS .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Al een aantal keren bij Jacketz gegeten, wat een aangename verrassing is de prachtige gevulde aardappel! Ze maken van ieder gerecht een kunstwerk en de verschillende gerechten zijn goed in balans. Ik heb inmiddels meerdere favorieten! Ze zullen mij vaker terug zien, ik ben fan!
Joyce W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2014
Een maal eerder aten we deze fantastische aardappels in Leiden.
Nu hebben ze tot onze grote vreugde een zaan geopend in Amsterdam. Behalve heerlijk eten ook goede biertjes van de tap, kortom een aanrader en aanwinst voor de stad en onze buurt