Jachtslot De Mookerheide

6,8
7,2
Joost D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
5 gangendiner gegeten. Alles was héérlijk. Uiteindelijk zaten we helemaal vol. De bediening is kundig en attent. Lekkere wijn erbij. Zeker een aanrader!
Shosha M.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Via een groupon actie hebben wij gebruik gemaakt van een overnachting op Jachtslot Mookerheide in combinatie met een 4 gangen diner.

Opvallend was de goede service en gastvrijheid. Wij hebben eerst een drankje besteld 's middags en een portie bitterballen. Bij de buren kwam iemand iemand van de bediening langs en vroeg of de tafel nu meer naar wens was. Speciaal voor alleen deze ene vraag.

Overigens de overnachting was in één van de suites, gelegen in een aparte residentie. De suite is eigenlijk een soort mini appartement. In tegenstelling tot de eerder gegeven recensie, was de suite echt brandschoon.

Het diner bestond uit voorgerecht met gerookte zalm, asperge soep, kalfsoester en een grand dessert. Het eten was echt prima en zeker voor wat wij er via Groupon hebben betaald. Daarnaast hebben wij ook gekeken op de reguliere menukaart, daar staan eveneens goede gerechten op voor hele schappelijke prijzen.

Ook tijdens het diner was de service wederom erg goed. Blijkbaar waren wij niet de enige die Jachtslot de Mookerheide en de brasserie weten te vinden, het zat aardig vol!

De suite, vertrekken in het Jachtslot zelf en de brasserie zijn niet per se in dezelfde stijl ingericht (niet altijd onze smaak maar zeker niet storend).

Vanochtend bij het ontbijt een zeer hartelijke ontvangst, ook naar andere gasten toe. De service maakt een groot verschil of je je echt welkom voelt of niet bij gelegenheden, maar hier is de service echt heel goed.

De omgeving is prachtig om te wandelen. Daarom raden wij zeker aan om hier gebruik te maken voor overnachting & diner.
Hartelijk dank voor uw mooie woorden! Graag tot ziens in het Jachtslot!
Suzanne C.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Op 2e paasdag High tea met de familie. Jammer genoeg kwam alles uit een pakje! Zelden z'n slechte kwaliteit meegemaakt. Als je dan al afbak producten gebruikt, laat die dan afkoelen voordat je ze stapelt op een etagère zodat het geen klomp deeg wordt. En diepvries gebak moet je tijdig ontdooien maar hoeft niet warm te zijn, zodat het uitloopt. De kaas was ook te warm en liep bijna van het bord af. Bediening deed haar best en de locatie in de kelder was gedateerd. En dat alles voor €28,50 per persoon. Kortom er zijn veel leukere restaurants in de buurt waar je wel lekker eet voor een goede prijs. Geen aanrader dus.
Wat spijtig te lezen dat onze High Tea (waarbij we werken met verse producten afkomstig van de Patisserie) niet voldeed aan uw verwachtingen! Erg jammer! Graag zou ik met u in contact komen om naar een passende oplossing te zoeken. Kunt u uw naam, mailadres en telefoonnummer aub mailen naar info@mookerheide.nl! Bvd voor uw genomen moeite!
Kimmik .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Hier met een groupon-deal overnacht en een 4-gangenmenu genuttigd. Hoewel ik over de overnachting en kwaliteit/hygiene van de kamer niet te spreken ben zal ik mij beperken tot het eten. Bij de deal zat een 4-gangenmenu wij (mijn partner en ik) kozen ervoor hierbij een wijnarrangement te nemen. Het begon met een rilette van zalm. Smaak was niet slecht, maar wel een enigszins gedateerd gerecht. Daarna volgde een witlofsoepje met rivierkreeft. Dit gerecht hebben we terug gestuurd omdat het echt niet lekker was.. (ik ben gek op witlof dus daar lag het niet aan) Het hoofdgerecht was een stukje zwijnshaas met cognac-roomsaus, frietjes en salade. Het vlees was goed en mals maar de saus leek uit een pakje te komen en de frietjes zaten vol zwarte spikkels. (frituurvet vervangen misschien?) Het toetje bestond uit een proeverij van chocolade en rood fruit. Alles was mierzoet. De wijnen waren wel lekker alleen was de wijn bij de tweede gang hetzelfde als bij de eerste gang.. weinig creatief. Wij hebben aan de ober gevraagd of hij de keuken heeft verteld dat de soep niet oké was, hij zei ja, maar verder kwam er geen excuus. Al met al een ervaring die ik niemand wil aanraden helaas. De locatie in het bos is prachtig om te wandelen.
Wat spijtig te lezen dat niet aan uw verwachtingen hebben voldaan! Graag zou ik met u in contact komen om naar een passende oplossing te zoeken. Kunt u uw naam, mailadres en telefoonnummer aub mailen naar info@mookerheide.nl! Bvd voor uw genomen moeite!
Nelvant .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Met een groupon-arrangement een 4-gangendiner en overnachting met ontbijt gehad.
Een heerlijk verblijf, voor herhaling vatbaar. Het was een vastgesteld menu, maar als er iets bij was wat wij niet lekker vonden, konden wij voor iets anders kiezen. Eten prima, forse porties en een vriendelijke en gastvrije bediening. Wijn wat aan de dure kant, wel gratis karaf water. Ontbijt uitstekend, met o.a. zalm en champagne. Het restaurant is gezellig, maar wel weinig authentieke details, dit in tegenstelling met de rest van het Jachtslot.
Hartelijk dank voor uw leuke reactie! Graag tot ziens in het Jachtslot!
Smakelijk86 .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Heerlijk gegeten! Gekozen voor het verrassingsmenu en losse gerechten van de kaart. Alle gerechten waren zeer smakelijk en de bediening was top!
Hartelijk dank voor uw mooie waardering!
Graag tot ziens in het Jachtslot!
JFafiani .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Eten is goed maar niet echt uitmuntend te noemen. Prijs vind ik nogal hoog ten aanzien van de kwaliteit en versheid van het eten. Karige kaart met weinig variatie. Jammer dat het restaurant in het jachtslot was gemoderniseerd. De bediening was niet vlot en vergat steeds een gedeelte van de bestelling. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Dank u voor uw feedback. Wat spijtig te vernemen dat helaas niet alles naar wens is verlopen. De variatie aan gerechten op de kaart is afgestemd op de capaciteit van de keuken waar we werken met dagverse producten. Het Jachtslot is in de Jugendstil ingericht. Met onze moderne en informele Brasserie proberen we voor ieder wat wils te bieden. We zijn een leerbedrijf wat denk ik een rol heeft gespeeld in uw geval. Dit is een leerpunt wat we intern opnemen en gaan verbeteren.
Jannie S.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Voor een gekregen overnachting,vielen veel dingen ons tegen. Het diner: vooraf gemarineerdezalm, die was rauw, het zg.hoofdgerecht was oa.runderlende, zeer taai, rauw van binnen, ensmakeloos, de (weinige) frites waren als in een cafetaria alsook de tafeltjes waaraan wij zaten, klein en kort op elkaar.het desser,matig,eenmini bolletje ijs, 1 braam, 1 aardbei, 5 blauwe besjes, en eenklein stukje soort cake met kwark ertussen. in 1 grote hap kon het op. De witte wijn was redelijk van smaak maar heel goed van prijs, veel te duur voor zo,nkleine hoeveelheid. Wij sliepen in de residance, erg donker en gehorig ,zeer slechte weg om er te komen, personeel was welaardig, de bolletjes bij het ontbijt waren van supermarkt kwaliteit, en de messen moeten geslepen worden,zo bot dat deze zijn . Reden genoeg om hier nooit meer terug tekomen ,voor zo,n prijs en kwaliteit .
Wat spijtig te lezen dat uw verblijf niet voldeed aan uw verwachtingen! Erg jammer! Graag zou ik met u in contact komen om naar een passende oplossing te zoeken. Kunt u uw naam, mailadres en telefoonnummer aub mailen naar info@mookerheide.nl! Bvd voor uw genomen moeite!
Nick V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2015
Met 2 personen gegeten. We hebben gekozen voor het hapjesmenu a 38,50 per persoon. Bijna alle gerechten waren lekker en prima op smaak gebracht, alleen het wild zwijn met pindasaus was een misser: veel te veel saus en veel te weinig wildsmaak. Qua hoeveelheid vond ik het tegenvallen, vooral omdat het 4-gangenmenu een stuk goedkoper is. Echter de frietjes waar we als bijlage bij het hoofdgerechtje om vroegen stonden niet op de rekening en dat gold ook voor het glas water. Klasse, zo hoort het!
De gerechtjes zijn verder, hoewel goed en degelijk klaargemaakt, niet bijzonder.
De wijnkeuze per glas is helaas wat beperkt en bovendien werd de rode wijn te koud geserveerd.
Het personeel is erg jong en reuze enthousiast en vriendelijk maar qua productkennis blijft het bij oplezen van het gerecht. Er mist duidelijk een stukje ervaring in de bediening hoewel het me niet stoorde.
De ambiance is echt wat dit restaurant bijzonder maakt: een prachtige locatie en rustige en prettige inrichting. Na het eten hebben we genoten van ons dessert met cognac en (meegebrachte) sigaar in de "herenkamer" boven het restaurant.
Ik heb het bijzonder naar mijn zin gehad echter voor het eten alleen zou ik niet nog een keer gaan. De ambiance en de vriendelijk ontvangst en bediening maken dat echter wel goed.

Montana49 .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
“Brasserie Du Bois”, is gesitueerd in Jachtslot De Mookerheide nabij Nijmegen. Via een Bongo diner bon, kwamen wij er terecht. In de sfeervolle ambiance van het slot werden wij gefêteerd op een werkelijk verrukkelijke maaltijd, dessert en Cappuccino toe. Mijn vriendin had kogelbiefstuk met “Haricots Verts” met pepersaus en ik Oosterse maïskip in rode currysaus met noedels. Als toe een Grand dessert met diverse items en vanille-ijs met vruchtencoullis en slagroom. Het ijs is zelf gemaakt en bijzonder van smaak. De kaart heeft een vriendelijke prijs en de bediening is voortreffelijk. Het aanbevelen waard!
Carlo R.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Zojuist een kerstdiner gehad. Wat een teleurstelling!! Veel te weinig personeel waardoor alles lang duurde. Nog veel erger was de kwaliteit van het eten. Met name het hoofdgerecht was ronduit slecht. De varkenshaas was taai, boontjes doorgekookt en de kabeljauw smaakloos. Een kerstbuffet mag er ook wel wat feestelijker uitzien en niet in gaarkeuken bakken opgediend. Kortom, hier komen we nooit meer terug.
Barry V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Via een hotelarrangement hier belandt. Locatie is prachtig zowel qua slot als omgeving en om die reden alleen al een bezoek waard. Het restaurant is prima in orde, publiek vooral stelletjes van middelbare leeftijd (wij ook) en zat ook een grotere gezelschap. Binnen is van grandeur van het slot niet heel veel meer over en is het een locatie als velen. Rechthoekige ruimte, met tafeltjes dicht op elkaar. Eten is prima, uiteraard veel wild in november en prima verzorgd en smaakvol. Bijbehorende wijnen waren in orde. Vooral een aanrader als je overnachting hebt geboekt.
Ben S.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Een dagje Nijmegen afsluiten in jachtslot de Mookerheide met een culinair diner en slapen in de residence was een zeer leuke ervaring. Heerlijk gegeten in de brasserie. Zowel het voorgerecht ( gerookte zalm en gemarineerde zalm, het hoofdgerecht ( buikspek, varkensmedaillons met een mooie garnering) als het nagerecht waren uitstekend. Een aardige dame die ons bediende. En in een kasteelachtige sfeer geeft natuurlijk net dat kleine beetje extra. Zeker een lokatie met heerlijk eten waar je terug kan gaan.
Janine .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Zeer Lekker gegeten en tevens rondleiding gehad door het prachtige kasteel met mooi stukje geschiedenis van de gastheer en als afsluiting een wijnproeverij in de daarvoor sfeervolle ingerichten wijnkelder. Als je dan nog niet over beleving praat weet ik het ook niet meer...

Spreekt voor zich dat dit Hotel tevens een geweldige trouw locatie zou kunnen zijn al was dat niet de reden voor ons bezoek...wie weet...
PKeeris .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Een geweldige ontvangst nadat ons vorige bezoek door ziekte niet door kon gaan. Geluncht en gedineerd. Werkelijk heerlijk gegeten en een zeer vriendelijke bediening.
Runnie .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2014
Samen met onze volwassen kinderen het hapjesdiner gegeten in Brasserie du Bois, ter gelegenheid van een feestelijk gebeuren in de familie. Wat een deceptie. Geen enkele toelichting bij de hapjes, geen drankkaart, de ene keer wel een flesje bij de ice tea (maar er werd niet uitgeschonken), de andere keer niet. Geen idee welke wijn we hebben gedronken. Hapjes erg simpel en eenvoudig, er zat geen enkele culinaire bijzonderheid bij. Stoofpotje was muizenhapje, we kregen twee bordjes op tafel met de simpele mededeling: "dit is om te delen". Bij de volgende gang werd een enorme bak (smakelijke!) frites die in een cafetaria niet had misstaan, maar hier volkomen niet op zijn plaats was. Er was doorgegeven dat 1 persoon geen kaas eet. Voor het kaasplankje zouden ze dan wel een alternatief bedenken: "we schrapen wel wat bij elkaar" (letterlijke woorden!). En ja hoor, toch ging het mis bij een ander gerecht: de kipfilet werd geserveerd met kaas in het midden. Het werd hersteld, maar het werd er alleen maar slechter op: de kipfilet was in twee stukken verdeeld, waardoor het leek alsof het de oude kipfilet was, waar de kaas uit gehaald was. Bovendien smaakten de twee overgebleven stukjes droog. Het dessert was een bittere teleurstelling. Het ijs smaakte naar fabrieksijs, de slagroom leek niet vers en de coulis was mierzoet en smaakte kunstmatig. Het bedienend personeel was vriendelijk, maar niet terzake kundig. Op de wc waren geen papieren doekjes, alleen een nattig textielhandoekje. En als klap op de vuurpijl, terwijl we nog aan het eten waren, werd op een naburig tafeltje door het personeel de voorraad aangevuld en keek ik tegen witte plastic voorraadboxen aan. Doe dat na sluitingstijd of ergens anders. Dit toont weinig respect voor de ambiance van de etende gast.

Dit was de eerste en laatste keer Brasserie dus Bois. En dat terwijl we iets te vieren hadden. Helaas.
22 .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Eten is prima in orde, en van goede kwaliteit. Goede keus wat betreft vlees/vis.
Bediening kan iets vlotter en kan meer ervaring gebruiken.
Geachte gast,
Hartelijk dank voor uw bezoek aan het Jachtslot. Wij betreuren het dat u de service als niet vlot en ervaringsrijk heeft ervaren. Wij willen u danken voor de moeite die u heeft genomen om deze reactie te plaatsen en intern is uw recensie besproken.
Met gastvrije groet,
Jachtslot

Amsterdam2013 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2013
We hebben afgelopen weekend een lunch genuttigd op het dakterras. Niet prettig is dat je met je haren in de plantenbak en daarmee bijen e.d. zit. Zowel de lunch tip als lunch topper is besteld. Het was niet bijzonder en het was niet wat we hadden verwacht. De prijs-kwaliteitsverhouding was niet in verhouding. Daarnaast was ??n persoon zwanger, met het verzoek daar rekening mee te houden. Het gevolg was dat voor iedereen van de lunch topper alles zwangerschapsproof was. Afgelopen jaar ook genoten van een High Tea bij het Jachtslot, en die is wel aan te raden!!
Janneke-Schouwerwou .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Het jachtslot is een reisje in de geschiedenis. Zo prachtig, dat de ogen moeite hebben om het allemaal op te nemen. De service is gewoon goed. Vooral omdat het netjes en gezellig combineert. Met het viergangen menu is niets mis qua smaak en bereiding, maar wel wat traditioneel. Geen creatieve verrassing. Gewoon smaakvol, maar wel gewoon.
Anouk .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Zodra je het jachtslot binnenloopt waan je je in de historie. Een erg sfeervol pand, vriendelijke bediening en een mooie tuin. Het eten viel in de smaak. Helaas was er alleen een te groot verschil tussen het normale menu en het vegetarische menu. Qua vegetarische gerechten valt er nog wel wat winst te behalen. De eend met teriyaki was erg verrassend voor mij, mooie zachte combinaties.