Ivory Gastrobar

Maliestraat 10 2514 CA Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Ivory Gastrobar

Heerlijke no nonsense

Voor pure, no nonsense gerechten moet je bij Ivory Gastrobar in Den Haag zijn. Geniet van heerlijke gerechten, een goed glas wijn of bier en een hele fijne ambiance. De kaart is gevuld met lekkernijen. Vlees van de allerbeste kwaliteit, lekkers uit de zee en creatieve vegetarische gerechten. Je raakt niet snel uitgekeken op het menu. Kwaliteit staat zeker boven kwantiteit.
Over de drank is ook heel goed nagedacht. De wijnkaart is gevuld met heerlijke, betaalbare wijnen die ook vaak per glas verkrijgbaar zijn. Zin in wat anders? Ivory schenkt ook heerlijke speciaal biertjes en whisky's.

Meer informatie over restaurant Ivory Gastrobar

Dinsdag t/m Donderdag 17:00 - 23:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 00:00
Zondag Gesloten

Jan-Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Onlangs weer gegeten bij Ivory. Wat een geweldige leuke gerechten op de kaart en een gezellige ambiance. Ben grote fan van de cote de boeuf.
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Wat een leuke restaurantje is dit... Super gezellig, aardige en goede bediening en nog belangrijker een hele goede chef. Mooie wijnen op de kaart tegen zeer nette prijzen gaven het etentje een goede start. De voorgerechten steak tartare en huisgemaakte eenden rillettes, super lekker! Als hoofdgerecht cóte de boeuf, wat een super gerecht... Echt een absolute verrassing, zo lekker hier eten.
Hier gaan we zeker nog vaker heen.
Jorrit D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Op een vrijdagavond gegeten. Vooraf zeeduivel en als hoofdgerecht smoked pork. De porties zijn niet groot maar het eten zelf is erg goed. Verrassende selectie non alcohlische drankjes. Al met al een hele fijne avond gehad.
Monica W.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Bij toeval terecht gekomen maar ontzettend lekker gegeten. Van de rilette van eend via de ceviche van coquilles tot de code de boeuf. Het was een feestje. Deze chef verdient een groter podium!
Nikander H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Puur genieten bij Ivory Den Haag: eerst culinair barhangen, onder het genot van kraakverse oesters in combinatie met een verfrissende Gin. Vervolgens aan tafel voor de vermaarde côte de boeuf met handgemaakt frites. Het zachte vlees, vol van smaak, werd op aanraden van de maître begeleid door een stevige rode wijn. De chef is gul met zout, al zijn we zelf niet gewend op zout te koken, en dat kwam in dit gerecht mooi tot uiting. We hebben heerlijk zitten natafelen in de authentieke sfeer van dit intieme restaurant. En sloten de avond af met een afzakkertje aan de bar, waar we ruime keuze kregen uit het veelzijdige assortiment. Ivory is een mooie mix tussen hoogstaand koken en plezierig pimpelen. We zijn benieuwd hoe de overige gerechten ons zullen smaken.
Lideke .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Weer heerlijk gegeten in de Ivory Gastrobar. De kleinere maat gerechten (tussengerecht model) spreekt ons erg aan. Je kunt zo meerdere dingen proeven zonder het gevoel te hebben te veel te eten. Heerlijke wijnen ook en die kunnen allemaal ook per glas besteld worden. De -in het Engels opgestelde- menukaart is niet altijd even duidelijk. Enige uitleg, door de bediening of op de kaart zelf, zou heel prettig zijn. Ook werd er niet automatisch vers water geserveerd, noch gevraagd of we dat misschien zouden willen hebben. Dat zou ik, gezien de prijsstelling, wel op prijs stellen. Overigens over de kwaliteit van het eten niets dan lof. De opmaak van de bordjes is ook fraai. Ook hier staat iemand met zeer veel plezier te koken.
Joyce V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Het was erg stil in het restaurant toen wij aankwamen, maar gastvrouw Esther liet dat ons meteen vergeten. We werden ontzettend warm door haar ontvangen. Het eten was zeer goed, tegen een hele redelijke prijs. Ook de wijn, waarover we ons hebben laten adviseren door Esther, was heerlijk.
LizDam35 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Prima tentje met chef Henk aan de leiding. Smakelijk genoten van een steak tartare en mijn tafelgenoot eendenborst, ietwat aan de droge kant maar smaakte goed. De wijnen zijn goed te combineren met elk gerecht wat je kiest en je krijgt een goed op maat advies. Bedankt !
Jwishing .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Mijn vriendin had al een paar weken over om naar dit restaurant te gaan eten. Zij liet mij een review lezen in een meidenblad en ik was ook erg benieuwd.

Het restaurant zit verstopt in het Maliestraatje waar meerdere restaurants zijn.
Wij kwamen binnen en werden naar boven begeleid door de bediening. Mijn vriendin en ik waren meteen verkocht van de cozy en romantische sfeer boven.

Het menukaart zag er veelbelovend uit. Wij gingen o.a. voor de steak tartare en de "special" eendenborst, heerlijk! Tevens mooie bijpassende wijnen.

Beneden hebben zij een leuke bar trouwens waar je kan hangen met een drankje en hapje. Dat gaan we de volgende keer ook een keer doen.

Al met al, een zeer geslaagde avond!

AuroraK .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Heerlijke met passie bereide gerechten!!
Dagverse producten, voortreffelijk vlees en de bediening is zeer vriendelijk.
Een echte aanrader!!
Henk N.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
heerlijk gegeten, mooie smaakvolle gerechten, mooie riesling van Wirsching. favoriet was de Eendenlever. totaalplaatje klopte helemaal tot aan de muziek wat er gedraaid wordt.
TanjaHaag .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Eerste keer voor ons, op aanraden van vrienden. De kaart was speels, voor elk wat wils met zowel vlees als vis. Ik had drie heerlijke oesters voor 9 euro, de heren allebei de boeuf tartaar die erg goed was. Heerlijke wijnen erbij, prima bediening. Uiteindelijk wel prijzig maar voor goede kwaliteit.
Lideke .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Ivory Gastrobar ligt wat verscholen in de Maliestraat. Zelfs zodanig dat we de kleine gevel tot twee keer toe voorbij liepen. Ook binnen is de ruimte vrij klein, met een leuk bargedeelte beneden en het restaurant op de verdieping. Het interieur oogt (nog) wat kaal en sober.
De (overigens leuke oude) tafels vonden we iets te ruim voor de gegeven ruimte. Tafelopstelling kan speelser, zodat er meer manoeuvreerruimte, ook voor de bediening ontstaat. De bediening was allervriendelijkst, maar niet altijd even 'alert'. De kaart is niet erg duidelijk; zo staan er verschillende gerechten op die echt toelichting behoeven en daar moesten we een paar keer naar vragen.
Over het eten en de wijn niets dan lof. Wel een aanrader dus, vanwege de goede kwaliteit.
Catharine D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Wat een fijn tentje is dit! Heerlijk eten, echt tongstrelend lekker. En de passie van chef Henk is zo aanstekelijk. Zodra we oppas hebben en even samen de deur uit kunnen gaan wij hier heen! Echt fantastisch. Goede sfeer, leuk personeel. TOP!
Simone K.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Afgelopen zaterdagavond met 5 personen hier gegeten. Op mijn aanraden naar Ivory gekomen, omdat ze bovenaan staan bij Iens! Achteraf heb ik er gemengde gevoelens aan overgehouden. Het eten is aan de ene kant super smakelijk en goed, maar wel heel minimaal aangekleed. Bij de cote de boeuf, € 59,00 voor 2 personen, had best meer groenten en meer frites geserveerd mogen worden. Ook de groene salade die hierbij op tafel kwam vond ik beneden de maat. De menu kaart vond ik onduidelijk uitgelegd. De bediening vond ik gehaast en niet erg persoonlijk, jammer.
Anne S.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Laat ik positief beginnen: de gerechten zijn echt heel erg goed. Ik heb niet eerder zulke goede smaakvolle cote de boeuf gegeten. Ook de andere gerechtjes waren hemels. (Beef tataki en steak tartare) De charcuterie en het kaasplankje vond ik daarentegen niet bijzonder. De wijncollectie is indrukwekkend en fijn dat er veel wijnen per glas geschonken worden.

Het meisje van de bediening is vriendelijk maar naar mijn mening wel wat jong en iets onzeker.

De chefkok komt regelmatig informeren bij zijn gasten. Dit is leuk, maar hoeft van mij niet per se 4 keer. Maar dit is persoonlijk!

Waar ik ontevreden over was:
Het duurde welgeteld 25 minuten voor het meisje naar ons toe kwam (het was niet echt druk op deze dinsdagavond) om te vragen wat wij wilden drinken. Vervolgens duurde het nog 10 minuten voor we de menukaart kregen. (Ook irritant dat een meneer die ná ons binnen was, eerder geholpen werd)

Nadat wij eindelijk besteld hadden bleek, weer 5 minuten later, dat het brood op was... Dan maar geen rillette. Geen ramp op zich, wel een beetje gek. Volgens mij moet je dit van te voren aan kunnen zien komen.

Nog een minpuntje was dat mijn tafelgenoot mijn nog volle glas dessertwijn per ongeluk omstootte en dat mij geen nieuw glas aangeboden werd.

Uiteindelijk stond de rillette wel op de rekening. Een beetje slordig.

Uiteindelijk heeft dit ons doen besluiten geen fooi te geven. Ik voelde me daar achteraf toch een beetje schuldig over. Wij zijn wel van plan een keer terug te komen en hopelijk is de service dan beter.

Hubert S.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
In mijn favoriete den Haag voor het eerst gegeten bij Ivory Gastrobar. In eerste instantie liep ik er voorbij omdat er zo'n 20 studenten vrij luidruchtig voor de ingang stonden.
Met enige moeite naar binnen gekomen en een tafeltje boven gekregen, maar vanwege het vide-effect was een goed gesprek daar de eerste 45 minuten nauwelijks mogelijk. Ons werd uitgelegd dat er veel extra bruiloftsgasten waren die onverwacht waren gekomen.

Dan het belangrijkste: het eten. Zelf koos ik vooraf de steak-tartare en mijn partner de mosselen op oosterse wijze bereid. Als hoofdgerecht kozen we de beefreepjes.
Hierbij een heerlijk glas huiswijn en daarna beiden nog een dessert uitgekozen en het smaakte allemaal even goed. De chef-kok kwam ook even informeren en liep met lappen rauw vlees door de zaak om de tafel naast ons te laten zien wat zij gingen krijgen. Ik weet zeker dat niet iedereen zal waarderen.

Al met al goed gegeten, maar we troffen het niet met de kakafonie van geluid bij aankomst.

Joepcuppen .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Heerlijke wijnen, super steak tartare, heerlijke asperges met op de huid gebakken witvis, oesters, relaxte en ontspannen sfeer. Wij zouden hier zeker weer terug komen. Kleine gerechtjes, chef kok loopt gezellig het restaurant in om een praatje te maken met zijn gasten.
Aanrader!!
Olga W.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Boven de verwachting terwijl deze al hoog lag, de kreeft en de burata waren bij ons favoriet. Vriendelijk, persoonlijk en intiem. Verse en hoge kwaliteit producten klaar gemaakt op een manier waarop wij ze nog nooit hadden gegeten. heerlijk. aanrader!
Nicki D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Afgelopen week gegeten bij Ivory. Wow! De gerechten zijn zo puur dat je gewoon nog een gang erbij besteld. Wij dronken de BlauFrankisch en Gruner, mooie combinatie bij de vlees en vis gerechten.