Italica

Laat 117 1811 ED Alkmaar Nederland Kaart

Over het restaurant Italica

Op vakantie naar Italië

De lekkerste Italiaanse smaken vind je bij Italica in Alkmaar. De chef-kok Daniele D'Aniello is steeds opzoek naar nieuwe smaken, en werkt alleen met verse en gezonde ingrediënten. Zo biedt de kaart heerlijke gerechten en verrassende kwaliteit tegen aantrekkelijke prijzen. In de open keuken zie je hoe heerlijke gerechten met verse ingrediënten worden bereid. Vergeet vooral niet naar de bijzondere wijnkaart te vragen om zo de ultieme smaakbeleving te creëren.

Meer informatie over restaurant Italica

Maandag en Woensdag Gesloten
Dinsdag, Donderdag t/m Zondag van 18uur tot 22uur

Jouw recensie over het restaurant Italica

Trees B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Heerlijk gegeten. Leuk dat ze bij de voorafje de vleeswaren aan tafel snijden.
Goede bediening.
Ankie M.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Heerlijk goed glutenvrij. Top
Ingeborg S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Italiaans culinair, verfijnde smaken, er wordt met passie gekookt, dat proef je!
Jaap Z.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Heerlijk italiaans gegeten. Was van goede kwaliteit. Wijn arrangement paste er goed bij.
Elleke T.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Echte Italianen in de keuken en bediening met veel kennis van zaken (wijnen)!
Leuke proeverijtjes (ravioli en risotto), wel machtig als voorgerecht.
R. H.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Heerlijk gegeten, fijne gerechten met zorg klaargemaakt. Vriendelijk personeel. Wij hebben genoten. Een aanrader om te gaan eten.
Daisy V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2018
Gister hier gegeten. Onwijs leuke en originele kaart. Ik was er al eens eerder geweest maar toen met familie. Blijkbaar wisselen ze elke 3 maanden van kaart! De bediening was erg vriendelijk en correct. Maar ook in voor een grapje! Gastheer heeft erg veel verstand van de wijnen en dus daarom ook gekozen voor een bijpassend wijnarrangement. Vooraf de soep en als hoofdgerecht Clarissa vis. Nog nooit eerder van gehoord! De chef kwam aan tafel het vleeswaren snijden. Veel informatie erbij gekregen over waar het vandaan komt en hoe het bereid word. Het was aan de drukke kant wel veel geroezemoes om je heen. Lekkere wijnen, goed eten en leuk personeel. Onwijs leuke zaak! Wij komen zeker weer terug!
Ronnie H.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Een gezellig en stemmig restaurant. Helaas was niet alles in orde. Zo was onze ossenhaas niet medium, maar nog erg rauw/rare.
Het toetje, simpel twee bolletjes ijs, leverde verwarring op, uiteindelijk kregen we twee bolletjes en een aardbei. Blijkbaar was het aardbeienijs op, maar dat werd verzwegen.
Brood kwam laat en moest worden betaald. Het restaurant is behoorlijk aan de prijs en wellicht was er daarom nog zo veel plek..
Kortom, net voldoende.
Errol D.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Leuk restaurant, personeel probeert te doen laten voorkomen als of je in een luxe restaurant zit. Dit heeft een nadelig effect op het geheel. Het eten is prima, lekkere wijnen, maar de presentatie iets te overdreven ten opzichte van de kwaliteit. Gewoon lekker een keer gaan eten !
Francesco L.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Zoals altijd was het een zeer geslaagde avond. De kar met italiaanse charcuterie was een feest voor iedereen aan tafel. Chef kok Daniele weet het perfect te snijden en is niet zuinig! De ossehaas met een creme van parmezaanse kaas en asperges was hemels. Somelier Roberto weet alles perfect te
combineren. Een aanrader voor wie echt top wil genieten!
Matthijs B.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Na veel lovende verhalen viel onze ervaring heel erg tegen. We hadden een verrassingsdriegangenmenu, waar we €42,50 voor betaalden. Hier hadden we iets meer kwaliteit voor verwacht dan mozzarella met parmaham als voorgerecht en droge ossenhaas als hoofdgerecht. Daarnaast vonden we de bediening erg ongeïnteresseerd, op opmerkingen die wij maakten over de kwaliteit werd totaal niet gereageerd.
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Het eten was van goede kwaliteit alleen de bediening was nogal gemaakt vriendelijk, kwam niet oprecht over
Femma H.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
Het eten en presentatie was fantastisch! Heerlijk gegeten en voortreffelijk bediend!
Wij komen zeker nog een keer terug!
1 Klein minpuntje: was een beetje tochtig aan het raam.
Jannie D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Is een aanrader ! Hadden gekeken bij recensies wat voor ons een reden was om te gaan ! En inderdaad alles klopt Prima avond gehad eten heerlijk,leuke inrichting en bediening uitstekend !
Ellie V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
De risotto’s waren heerlijk maar onzr andere gerechten, gegratineerde groenten en gepaneerde gamba’s vielen ons tegen... beetje vlak.
Minouche C.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
heerlijk gegeten
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Heerlijk eten en een goed verhaal erbij, vriendelijke bediening en heerlijke wijnen!
mikkie V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Ons favoriete restaurant voor speciale gelegenheden en dan gaan we ook los en genieten met volle teugen van het heerlijke eten en de fijne bediening. Maar voor alleen een 'simpele' huisgemaakte pasta kun je er ook heen. Ik kan het wijnarrangement zeker aan bevelen.
Elly K.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Gastvrij onthaal. Attente bediening en heerlijk eten. Ook de wijn was prima. Kortom een adres om terug te komen.
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Heerlijk gegeten. Goede service. Leuke date gehad!