Italica

Laat 117 1811 ED Alkmaar Nederland Kaart

Over het restaurant Italica

Op vakantie naar Italië

De lekkerste Italiaanse smaken vind je bij Italica in Alkmaar. De chef-kok Daniele D'Aniello is steeds opzoek naar nieuwe smaken, en werkt alleen met verse en gezonde ingrediënten. Zo biedt de kaart heerlijke gerechten en verrassende kwaliteit tegen aantrekkelijke prijzen. In de open keuken zie je hoe heerlijke gerechten met verse ingrediënten worden bereid. Vergeet vooral niet naar de bijzondere wijnkaart te vragen om zo de ultieme smaakbeleving te creëren.

Meer informatie over restaurant Italica

Dinsdag t/m Vrijdag 18:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 13:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Italica

mikkie V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Ons favoriete restaurant voor speciale gelegenheden en dan gaan we ook los en genieten met volle teugen van het heerlijke eten en de fijne bediening. Maar voor alleen een 'simpele' huisgemaakte pasta kun je er ook heen. Ik kan het wijnarrangement zeker aan bevelen.
Elly K.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Gastvrij onthaal. Attente bediening en heerlijk eten. Ook de wijn was prima. Kortom een adres om terug te komen.
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Heerlijk gegeten. Goede service. Leuke date gehad!
Louis H.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Italiaans restaurant. Op een doordeweekse dinsdagavond. Uitstekende ontvangst door de ober. Zeer beleefd en voorkomend. Mooi samengestelde kaart. Niet teveel gerechten en origineel. Geen pizza's op het menu. Niet heel goedkoop maar zeker de moeite waard. Als ik weer in Alkmaar ben en ik wil Italiaans eten dan ga ik weer naar dit restaurant.
l.ineke V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Wil je authentiek Italiaans eten is dit een echte aanrader. Gewoon erg goed!
Greet B.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Zeer vriendelijke bediening maar letten in aanvang niet erg op of je nog iets te drinken wilt. Heerlijke amuse. Soep van de dag was ook heerlijk(pompoen met sinaasappel. Geniale combi!) Hoofdgerecht en dessert vielen mij wat tegen (snoekbaarsfilet niet erg op smaak en snel koud. Chocoladecake erg sponsig).
Maar toch goed genoeg om een keer terug te willen en eigen gemaakte pasta te proberen! Heerlijke wijn ook!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Echt goed verzorgd zowel Keuken als Bediening
Wendy D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
We hadden gereserveerd om 20.00uur. Helaas was onze tafel nog bezet. We hebben plaats genomen aan de bar en kregen voor het ongemak een drankje van de zaak. Heerlijke amuse er bij. Dat was perfect. Helaas moesten we 3kwartier wachten voordat onze tafel vrij was. Dit vonden we wel erg lang duren. Zeker omdat we gereserveerd hadden. Het eten was heerlijk en dat maakte een hoop goed. We hebben een gezellige avond gehad.
Thea S.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Heerlijk gegeten. Wel wat lang wachten op hoofdgerecht. Aan de prijzige kant maar zalig. Oudere gastheer tikje overdreven in gastvrijheid en o ja er was een pin storing......
michelle V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
heerlijk italianse eten, met een klein gezelligschaap van collegas zijn we hier terecht gekomen, aanbevolen door een andere collega die in Alkmaar woont, het eten was erg goed op smaak en de presentatie ook erg leuk, bedienning personeel erg vriendelijk en een goede sfeer.
E Z.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Lekker gegeten in een zeer plezierige ambiance
Elke V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Heerlijk gegeten wederom. Andere kaart. De service is compleet en vriendelijk. Over de ossenhaas zou ik een gedicht willen schrijven. En de proeverij van vleeswaren is niet alleen lekker maar ook leerzaam. We komen zeker nog n keer terug!
Alessandra C.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Beste Italiaanse restaurant! Heerlijke gegeten in een prettige sfeer, de risotto was heerlijk, super lekker wijnen en een voortreffelijke gastheer. We komen hier zeker snel terug!s
Rolf V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Italiaans eten zo als het moet zijn. De hele zaak straalt gastvrijheid en kwaliteit uit. Als ik meer sterren zou kunnen geven had ik dat gedaan. Gastheer roberto weet wat culinair verwennen is. In combi met de voortreffelijke kok en rest van de bediening. In een woord geweldig.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Goed burgerlijje Italiaanse keuken. Grote porties. Weinig geinteresseerde bediening. Saai
Harry N.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Geweldig gastvrij en geweldig eten plus wijnkelder
Manon S.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Geweldige ervaring! Dat je hier heerlijk kunt eten en dat de bediening heel vakkundig is, wisten we al van eerdere bezoeken. Deze keer gingen we met onze kinderen van 5 en 7. Vooraf aangegeven dat onze zoon Coeliakie heeft, waardoor hij geen gluten mag eten. Bij aankomst nog even gevraagd of dat goed was doorgekomen en ja, er zat al een (heerlijk!) glutenvrij broodje voor hem in de oven. Er werd aangegeven welke gerechten van de kaart glutenvrij waren of gemaakt konden worden (veel! Ze hadden bv. al twee soorten gv pasta in huis).
Het is zo fijn als mensen met je meedenken in mogelijkheden, en begrijpen wat het inhoudt om strikt glutenvrij te moeten eten. Beide kinderen hebben heerlijk met ons meegeproefd en daarna echt gesmuld van de beste spaghetti bolognese die ze ooit gegeten hadden. Aldus de kinderen. Zelf ook lekker gegeten, heerlijke wijnen...echt een aanrader, wij komen zeker terug!
Jeroen G.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Heerlijk gegeten je kan proeven dat er met liefde gekookt wordt. Bediening was zeer correct en vriendelijk!
Sanna S.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Perfect avond, gerechtjes zijn prima van smaak, heerlijk ravioli proeverij en heerlijk kaasplankje, top bediening en leuk sfeer ! Echte aanrader!
Heidi V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij Italica. Werden zeer warm ontvangen en mochten een gezellig tafeltje uitkiezen. De manier waarop ze gerechten presenteren is top (zo komen ze bijv. vis bij je aan tafel ontgraten en wordt ook je soep op een hele bijzondere wijze geserveerd). Wij hadden beiden gekozen voor de vissoep, dit is een echte aanrader; hier zitten zoveel mogelijk vissoorten door elkaar in een soep en allemaal vers van de markt. Als hoofdgerecht hadden wij rissoto en ravioli, dit vonden wij wat minder. Wat weinig smaak in vergelijking met de vissoep. Als nagerecht wilde wij lekker koffie met bonbons maar helaas hadden ze geen bonbons, enkel kleine chocolaatjes in een papiertje. Ondanks het hoofdgerecht (wellicht gewoon slecht gekozen) en het nagerecht dat niet geheel aan onze verwachtingen voldeed hebben we echt genoten. De bediening is echt top. Voor ons een aanrader en ik zal er zo weer eens naar teruggaan.