Italica

Laat 117 1811 ED Alkmaar Nederland Kaart

Over het restaurant Italica

Op vakantie naar Italië

De lekkerste Italiaanse smaken vind je bij Italica in Alkmaar. De chef-kok Daniele D'Aniello is steeds opzoek naar nieuwe smaken, en werkt alleen met verse en gezonde ingrediënten. Zo biedt de kaart heerlijke gerechten en verrassende kwaliteit tegen aantrekkelijke prijzen. In de open keuken zie je hoe heerlijke gerechten met verse ingrediënten worden bereid. Vergeet vooral niet naar de bijzondere wijnkaart te vragen om zo de ultieme smaakbeleving te creëren.

Meer informatie over restaurant Italica

Dinsdag t/m Vrijdag 18:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 13:00 - 22:00

9,1

Jouw recensie over het restaurant Italica

Femma H.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
Het eten en presentatie was fantastisch! Heerlijk gegeten en voortreffelijk bediend!
Wij komen zeker nog een keer terug!
1 Klein minpuntje: was een beetje tochtig aan het raam.
Jannie D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Is een aanrader ! Hadden gekeken bij recensies wat voor ons een reden was om te gaan ! En inderdaad alles klopt Prima avond gehad eten heerlijk,leuke inrichting en bediening uitstekend !
Ellie V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
De risotto’s waren heerlijk maar onzr andere gerechten, gegratineerde groenten en gepaneerde gamba’s vielen ons tegen... beetje vlak.
Minouche C.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
heerlijk gegeten
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Heerlijk eten en een goed verhaal erbij, vriendelijke bediening en heerlijke wijnen!
mikkie V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Ons favoriete restaurant voor speciale gelegenheden en dan gaan we ook los en genieten met volle teugen van het heerlijke eten en de fijne bediening. Maar voor alleen een 'simpele' huisgemaakte pasta kun je er ook heen. Ik kan het wijnarrangement zeker aan bevelen.
Elly K.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Gastvrij onthaal. Attente bediening en heerlijk eten. Ook de wijn was prima. Kortom een adres om terug te komen.
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Heerlijk gegeten. Goede service. Leuke date gehad!
Louis H.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Italiaans restaurant. Op een doordeweekse dinsdagavond. Uitstekende ontvangst door de ober. Zeer beleefd en voorkomend. Mooi samengestelde kaart. Niet teveel gerechten en origineel. Geen pizza's op het menu. Niet heel goedkoop maar zeker de moeite waard. Als ik weer in Alkmaar ben en ik wil Italiaans eten dan ga ik weer naar dit restaurant.
l.ineke V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Wil je authentiek Italiaans eten is dit een echte aanrader. Gewoon erg goed!
Greet B.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Zeer vriendelijke bediening maar letten in aanvang niet erg op of je nog iets te drinken wilt. Heerlijke amuse. Soep van de dag was ook heerlijk(pompoen met sinaasappel. Geniale combi!) Hoofdgerecht en dessert vielen mij wat tegen (snoekbaarsfilet niet erg op smaak en snel koud. Chocoladecake erg sponsig).
Maar toch goed genoeg om een keer terug te willen en eigen gemaakte pasta te proberen! Heerlijke wijn ook!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Echt goed verzorgd zowel Keuken als Bediening
Wendy D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
We hadden gereserveerd om 20.00uur. Helaas was onze tafel nog bezet. We hebben plaats genomen aan de bar en kregen voor het ongemak een drankje van de zaak. Heerlijke amuse er bij. Dat was perfect. Helaas moesten we 3kwartier wachten voordat onze tafel vrij was. Dit vonden we wel erg lang duren. Zeker omdat we gereserveerd hadden. Het eten was heerlijk en dat maakte een hoop goed. We hebben een gezellige avond gehad.
Thea S.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Heerlijk gegeten. Wel wat lang wachten op hoofdgerecht. Aan de prijzige kant maar zalig. Oudere gastheer tikje overdreven in gastvrijheid en o ja er was een pin storing......
michelle V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
heerlijk italianse eten, met een klein gezelligschaap van collegas zijn we hier terecht gekomen, aanbevolen door een andere collega die in Alkmaar woont, het eten was erg goed op smaak en de presentatie ook erg leuk, bedienning personeel erg vriendelijk en een goede sfeer.
E Z.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Lekker gegeten in een zeer plezierige ambiance
Elke V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Heerlijk gegeten wederom. Andere kaart. De service is compleet en vriendelijk. Over de ossenhaas zou ik een gedicht willen schrijven. En de proeverij van vleeswaren is niet alleen lekker maar ook leerzaam. We komen zeker nog n keer terug!
Alessandra C.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Beste Italiaanse restaurant! Heerlijke gegeten in een prettige sfeer, de risotto was heerlijk, super lekker wijnen en een voortreffelijke gastheer. We komen hier zeker snel terug!s
Rolf V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Italiaans eten zo als het moet zijn. De hele zaak straalt gastvrijheid en kwaliteit uit. Als ik meer sterren zou kunnen geven had ik dat gedaan. Gastheer roberto weet wat culinair verwennen is. In combi met de voortreffelijke kok en rest van de bediening. In een woord geweldig.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Goed burgerlijje Italiaanse keuken. Grote porties. Weinig geinteresseerde bediening. Saai