Italian Bar-Bistro City Hall

Stadhuisplein 3 2311 EJ Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Italian Bar-Bistro City Hall

Verse pasta voor lunch

Gevestigd in een deel van het eeuwenoude monumentale stadhuis van Leiden, vandaar de naam City Hall. Alleen daarvoor zou je al eens langsgaan. En al helemaal als je een liefhebber bent van de Italiaanse keuken, want chef Bertus Friedhoff kent deze op zijn duimpje. De open keuken, olijfgroene pilaren en een hoge kast vol Italiaanse producten spreken voor zich. Bijna alle gerechten zijn de hele dag te bestellen, dus lunch een keer met een pasta!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Italian Bar-Bistro City Hall

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m woensdag 09:00 - 00:00 uur
Donderdag t/m zaterdag 09.00 - 01.00 uur
Zondag 10.00 - 00.00 uur

• Af te huren , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Elvire L.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Prima huiswijn, super lekker eten, vriendelijke bediening en hele leuke inrichting! Klein detail; damestoiletten beneden kunnen een opknapbeurtje gebruiken. Doet overigens niets af aan de gezellige avond! City Hall blijft een echte aanrader in Leiden!
Jan Willem W.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Het eten was erg lekker! En was super tevreden over de bediening. Ben al in geen tijden niet zo goed bediend!
Dax B.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Met de actie van een pizza voor 10 euro, krijg je een heerlijke pizza. Attente bediening, en een foutje werd goedgemaakt dmv een kopje koffie van het huis. Komen hier zeker terug!
Annelien V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
We hadden een combinatie van verschillende gerechten van de lunchkaart. Het duurde wel even voor het op tafel stond, maar het was erg lekker.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Fijn Italiaans, in een relaxte, mooie omgeving, met vriendelijk en attent personeel; we zijn fan! De anti-pasti zijn heerlijk (hoewel we af en toe wel n verrassing zouden willen); de truffelpasta was fijn, al lusten we meer truffel. Lekkere panna cotta. Tot snel!
Sean K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
We komen hier graag een hele avond borrelen en tafelen. De kaart is leuk gevarieerd, we houden vooral veel van pasta maar dat zit hier wel snor.

Je krijgt hier een warm huiselijk gevoel. De bediening heeft echt aandacht voor je en heeft ook verstand van de producten en wijnen.

Prijs kwaliteit is prima op orde.
Stephan V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Heerlijke avond gehad! Alles was goed geregeld... waren niet op de hoogte van de pastas & pizzas voor 10 euro actie, bij bestelling voor 19;00 uur. Kwamen 18;45 binnen en de bediening gaf zelf de actie aan en dat ze voor 19;00 uur nog onze bestelling kwamen opnemen, zeer attent. Daarbij goede sfeer en top gegeten, o.a. de pasta met wildzwijn, aanrader!
Merijn V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Na al een aantal keren naar tevredenheid te hebben geluncht en geborreld (we zijn gek op de calamari en de wijn!), hebben wij hier dinsdagavond van het diner mogen genieten. Het eten echt meer dan prima maar wat voor ons de avond (en al eerder is opgevallen) heeft gemaakt is de fantastische en zeer vriendelijke bediening! Zowel bij binnenkomst als ook daarna hebben wij ons meer dan welkom gevoeld en werden aanpassingen/opties serieus genomen en werd er actief en enthousiast meegedacht. Vooraf de mozzarella sticks, gevolgd door een heerlijke pizza en nog betere salade die we hebben gedeeld. Als toetje samen aan de torta di limoncello, ook gedeeld en nooit met een schuin oog aangekeken. Wij wonen hier tijdelijk en zullen zeer zeker aankomende weken langs blijven komen. Hulde aan het team en de gastvrijheid!!! Prijs kwaliteit echt meer dan goed en een hele relaxte sfeer om samen (met twee of meerdere) te genieten. De rekening achteraf doet hier zeer zeker geen afbreuk aan! Aanrader!
Chris .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Was weer gezellig om daar te lunchen. Diverse vishapjes waren smaakvol klaar gemaakt. Prijs kwaliteit was goed. Na de lunch weer terug naar Nieuwegein maar het was het waard.
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Ooit was City Hall dé ontmoetingsplek van Leiden. De beste uitsmijter van de stad voor wie wilde ontbijten en een uitstekende bistro-kaart voor het diner en een geslaagde en goed geprijsde wijnkaart.

Toen werd er - waarschijnlijk door nieuw management - besloten er een 'luxe' italiaans restaurant van te maken. De klassiekers verdwenen van de kaart en 'savonds waren er pizza's en pasta's te krijgen en wat opgevrolijkte vis- en vleesgerechten. Hoewel die switch jammer was viel het eten mee en bleef de bediening vriendelijk.

Zojuist ben ik er voor het eerst in tijden weer es wezen eten. De bediening was nog steeds uiterst vriendelijk, maar dat is dan ook het enige dat rest van het oude City Hall.

Ik zal de details van het riant geprijsde supermarkt voorgerecht achterwege laten, maar het hoofdgerecht kan niet onbesproken blijven. Na het bestellen van de Linguine ala Tartufo kreeg ik voor €13,50 een kinderhandje linguine, overgoten met een - met een ruime theelepel truffelolie aangemaakte, maar veel te kort doorgekookte - room, waar een vingerhoedje peterselie doorgegooid was, vergezeld van drie flinters gedroogde zwarte truffel.

Een gerecht met een kostprijs van hooguit rond de €3,50, dat met een winst van een tientje op een schoteltje pasta.

Ook mijn tafelgenoten die het moesten stellen met 4 ravioli-kussentjes à €8,50 en een schoteltje sla met wat verdwaalde ansjovis en een ietwat treurig stukje ondefinieerbare vis van diezelfde prijs stierven na afloop van de honger.

Toen wij op de vraag of alles gesmaakt had antwoordden: 'Te doen, maar voor deze prijs is dit diefstal.' werd ons door de ongelooflijk vriendelijke serveerster een mandje brood aangeboden. Daar hebben we voor bedankt, ondanks dat zij zeer met de situatie in haar maag zat en echt haar uiterste best deed om ons een fijne avond te bezorgen.

Eindconclusie: Ga ik ooit nog terug naar City Hall? Absoluut. Het terras is prachtig, de bediening is meer dan vriendelijk en behulpzaam en de koffie is goed.

Ga ik er ooit nog eten bij City Hall? Absoluut niet. Want als ik genaaid word heb ik liever dat er voor mij betaald wordt in plaats van dat ik de pinpas mag trekken.
Inge H.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Van de week voor het eerst hier gegeten (op zondag), wat zo goed beviel dat ik woensdag nog eens terugkwam. Verschil in beleving had echter niet groter kunnen zijn.
Zondag zaten we binnen en gingen we 'op luxe' (lees hoofdprijs). Calamaris vooraf, gevolgd door kip & lamsbout, citroentaart & kaasplank, wijn erbij, koffie toe. Alles uitgeserveerd door zeer professionele bediening.
Woensdag was er alleen nog plek op t terras. Bestelden we pizza + pasta van de €10-actie, welke door onervaren studenten op tafel werd gekwakt.
Voorzichtige conclusie: Alle waar is naar zijn geld.
Je kunt hier zowel heerlijk luxe als eenvoudig budget eten, maar kies (om teleurstelling te voorkomen) zorgvuldig uit wat je op welke dag & tijdstip doet.
michelapuliti .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Top restaurant!! Kom hier al jaren regelmatig voor borrel/lunch/diner en het stelt mij nooit teleur! Goede kaart, veel keuzes, lekker eten, goede kwaliteit, leuke omgeving en sfeer, fijn personeel! Ik ben vaste klant!!
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Met collega's recentelijk bij City Hall wezen eten. De locatie is waanzinnig, onder het oude gemeentehuis van Leiden. Ook het decor binnen is gezellig. Het eten laat te wensen over helaas. Vooraf hadden we de platter met allerlei hapjes (hammen, olijven, broodje). Deze was nog wel goed maar als hoofdgerecht kregen we een te koude pasta. Daarnaast zat er veel te veel saus op (romige saus met paddenstoelen). Jammer, we hadden er meer van verwacht en zo een restaurant verdiend ook een topchef!
RemcoHB .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Uitstekend eten, en daar ga je voor. Zowel het voorgerecht (gamba's), hoofdgerecht (tagliatelle pepperoni) als nagerecht (kazen) waren van uitstekende kwaliteit, waarbij het simpele doch zeer smaakvolle hoofdgerecht met name aan de grondslag ligt van het eindcijfer. Bediening was OK (één hele goede, attente serveerster, aantal minder geïnteresseerde), locatie is prachtig maar stoeltjes niet optimaal. Sterk verbeterpunt is sanitair: ronduit ranzig. Zorg dus dat je vooraf het toliet bezocht hebt en je hebt verder een topavond!
Roel W.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Ter ere van de verjaardag van mijn schoonmoeder met de hele fam naar City Hall geweest. Eerst heerlijk geborreld op het terras wat erg gezellig was. De dames die terras bediende waren uiterst vriendelijk. Een v/d dames kwam zelfs mijn schoonmoeder feliciteren met haar verjaardag ZEER attent!! Hierna naar binnen waar wij genoten hebben v/d "familie tafel" welke bestond uit heerlijk anti pasti. En dan niet van die nep-Italiaanse spullen maar erg lekkere Italiaanse vleeswaren, olijven en heerlijk mozzarella. Het hoofdgerecht bestond uit verschillende pasta's, twee soorten pizza's en wat salade. Deze laatste had was wat karig.
een keer wijntje en de moretti deed de rest.
Hierna kwam het toetje wat bestond uit allerlei zoetigheden, echt verrukkelijk!!!
Als laatste de rekening die ook alleszins meeviel.
Emily M.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Hele mooie zaak, met vriendelijke bediening.
De porties (hoofdgerecht) zijn zowel voor de pasta als pizza aan de kleine kant. De raviloi en pizza waren lekker, maar aan beide zat niet heel veel smaak.
Kortom: prima deel voor €10 per gerecht op ma-di-woe, maar de volle prijs (€16,50) zou ik er niet graag voor betalen!
parttimecleaneater .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Valt vies tegen! De truffel pasta, het duurste gerecht van de kaart, heeft nauwelijks truffel smaak. Ze kunnen het beter peterselie pasta noemen, want die was tenminste wel te proeven. Bovendien is de pasta ook helemaal teleurstellend: Wat er namelijk over bleef is een bord huismerk gedroogde pasta met een smakeloze witte saus. Voor deze prijs verwacht je op zijn minst verse pasta, maar helaas. Voor 2 keer €23,50 zijn we helemaal opgelicht. Coulance was er niet te vinden.
wout K.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Voor een concert nog even wat eten: ober gebrieft dat we op tijd weg moesten. Voorafje besteld en een hoofdmaaltijd (koffie toe). We hadden krap 2 uur. Eten : asperges vooraf en daarna ossobuco, smaakte allemaal prima, mijn vrouw vooraf gamba's en verder een maaltijd Penne met kip, waar ze erg tevreden over was. De service was uitstekend en we waren keurig op tijd klaar voor ons concert. Heerlijke gin tonic vooraf en tijdens de maaltijd uitstekende wijn. Linnen servetten en prachtige wijn glazen. Als we weer in Leiden zijn komen we zeker terug.
liesbethA .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Als vooraf de antipasta, niet bijzonder kan zelf ook vleeswaren kopen. Hoofd was prima . Personeel aardig maar ondeskundig, locatie en decor mooi.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Mooie locatie, mooi pand en leuke inrichting. Eten was erg goed, veel echte Italiaanse producten. Heerlijk gegeten! Bediening was goed, keuken is soms wat snel...