Italian Bar-Bistro City Hall

Stadhuisplein 3 2311 EJ Leiden Nederland Kaart

Over restaurant Italian Bar-Bistro City Hall

Verse pasta voor lunch

Gevestigd in een deel van het eeuwenoude monumentale stadhuis van Leiden, vandaar de naam City Hall. Alleen daarvoor zou je al eens langsgaan. En al helemaal als je een liefhebber bent van de Italiaanse keuken, want chef Bertus Friedhoff kent deze op zijn duimpje. De open keuken, olijfgroene pilaren en een hoge kast vol Italiaanse producten spreken voor zich. Bijna alle gerechten zijn de hele dag te bestellen, dus lunch een keer met een pasta!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Italian Bar-Bistro City Hall

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m woensdag 09:00 - 00:00 uur
Donderdag t/m zaterdag 09.00 - 01.00 uur
Zondag 10.00 - 00.00 uur

• Af te huren , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Duur
Stephan V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Heerlijke avond gehad! Alles was goed geregeld... waren niet op de hoogte van de pastas & pizzas voor 10 euro actie, bij bestelling voor 19;00 uur. Kwamen 18;45 binnen en de bediening gaf zelf de actie aan en dat ze voor 19;00 uur nog onze bestelling kwamen opnemen, zeer attent. Daarbij goede sfeer en top gegeten, o.a. de pasta met wildzwijn, aanrader!
Merijn V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Na al een aantal keren naar tevredenheid te hebben geluncht en geborreld (we zijn gek op de calamari en de wijn!), hebben wij hier dinsdagavond van het diner mogen genieten. Het eten echt meer dan prima maar wat voor ons de avond (en al eerder is opgevallen) heeft gemaakt is de fantastische en zeer vriendelijke bediening! Zowel bij binnenkomst als ook daarna hebben wij ons meer dan welkom gevoeld en werden aanpassingen/opties serieus genomen en werd er actief en enthousiast meegedacht. Vooraf de mozzarella sticks, gevolgd door een heerlijke pizza en nog betere salade die we hebben gedeeld. Als toetje samen aan de torta di limoncello, ook gedeeld en nooit met een schuin oog aangekeken. Wij wonen hier tijdelijk en zullen zeer zeker aankomende weken langs blijven komen. Hulde aan het team en de gastvrijheid!!! Prijs kwaliteit echt meer dan goed en een hele relaxte sfeer om samen (met twee of meerdere) te genieten. De rekening achteraf doet hier zeer zeker geen afbreuk aan! Aanrader!
Chris .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Was weer gezellig om daar te lunchen. Diverse vishapjes waren smaakvol klaar gemaakt. Prijs kwaliteit was goed. Na de lunch weer terug naar Nieuwegein maar het was het waard.
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Ooit was City Hall dé ontmoetingsplek van Leiden. De beste uitsmijter van de stad voor wie wilde ontbijten en een uitstekende bistro-kaart voor het diner en een geslaagde en goed geprijsde wijnkaart.

Toen werd er - waarschijnlijk door nieuw management - besloten er een 'luxe' italiaans restaurant van te maken. De klassiekers verdwenen van de kaart en 'savonds waren er pizza's en pasta's te krijgen en wat opgevrolijkte vis- en vleesgerechten. Hoewel die switch jammer was viel het eten mee en bleef de bediening vriendelijk.

Zojuist ben ik er voor het eerst in tijden weer es wezen eten. De bediening was nog steeds uiterst vriendelijk, maar dat is dan ook het enige dat rest van het oude City Hall.

Ik zal de details van het riant geprijsde supermarkt voorgerecht achterwege laten, maar het hoofdgerecht kan niet onbesproken blijven. Na het bestellen van de Linguine ala Tartufo kreeg ik voor €13,50 een kinderhandje linguine, overgoten met een - met een ruime theelepel truffelolie aangemaakte, maar veel te kort doorgekookte - room, waar een vingerhoedje peterselie doorgegooid was, vergezeld van drie flinters gedroogde zwarte truffel.

Een gerecht met een kostprijs van hooguit rond de €3,50, dat met een winst van een tientje op een schoteltje pasta.

Ook mijn tafelgenoten die het moesten stellen met 4 ravioli-kussentjes à €8,50 en een schoteltje sla met wat verdwaalde ansjovis en een ietwat treurig stukje ondefinieerbare vis van diezelfde prijs stierven na afloop van de honger.

Toen wij op de vraag of alles gesmaakt had antwoordden: 'Te doen, maar voor deze prijs is dit diefstal.' werd ons door de ongelooflijk vriendelijke serveerster een mandje brood aangeboden. Daar hebben we voor bedankt, ondanks dat zij zeer met de situatie in haar maag zat en echt haar uiterste best deed om ons een fijne avond te bezorgen.

Eindconclusie: Ga ik ooit nog terug naar City Hall? Absoluut. Het terras is prachtig, de bediening is meer dan vriendelijk en behulpzaam en de koffie is goed.

Ga ik er ooit nog eten bij City Hall? Absoluut niet. Want als ik genaaid word heb ik liever dat er voor mij betaald wordt in plaats van dat ik de pinpas mag trekken.
Inge H.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Van de week voor het eerst hier gegeten (op zondag), wat zo goed beviel dat ik woensdag nog eens terugkwam. Verschil in beleving had echter niet groter kunnen zijn.
Zondag zaten we binnen en gingen we 'op luxe' (lees hoofdprijs). Calamaris vooraf, gevolgd door kip & lamsbout, citroentaart & kaasplank, wijn erbij, koffie toe. Alles uitgeserveerd door zeer professionele bediening.
Woensdag was er alleen nog plek op t terras. Bestelden we pizza + pasta van de €10-actie, welke door onervaren studenten op tafel werd gekwakt.
Voorzichtige conclusie: Alle waar is naar zijn geld.
Je kunt hier zowel heerlijk luxe als eenvoudig budget eten, maar kies (om teleurstelling te voorkomen) zorgvuldig uit wat je op welke dag & tijdstip doet.
Michelapuliti .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Top restaurant!! Kom hier al jaren regelmatig voor borrel/lunch/diner en het stelt mij nooit teleur! Goede kaart, veel keuzes, lekker eten, goede kwaliteit, leuke omgeving en sfeer, fijn personeel! Ik ben vaste klant!!
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Met collega's recentelijk bij City Hall wezen eten. De locatie is waanzinnig, onder het oude gemeentehuis van Leiden. Ook het decor binnen is gezellig. Het eten laat te wensen over helaas. Vooraf hadden we de platter met allerlei hapjes (hammen, olijven, broodje). Deze was nog wel goed maar als hoofdgerecht kregen we een te koude pasta. Daarnaast zat er veel te veel saus op (romige saus met paddenstoelen). Jammer, we hadden er meer van verwacht en zo een restaurant verdiend ook een topchef!
RemcoHB .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Uitstekend eten, en daar ga je voor. Zowel het voorgerecht (gamba's), hoofdgerecht (tagliatelle pepperoni) als nagerecht (kazen) waren van uitstekende kwaliteit, waarbij het simpele doch zeer smaakvolle hoofdgerecht met name aan de grondslag ligt van het eindcijfer. Bediening was OK (één hele goede, attente serveerster, aantal minder geïnteresseerde), locatie is prachtig maar stoeltjes niet optimaal. Sterk verbeterpunt is sanitair: ronduit ranzig. Zorg dus dat je vooraf het toliet bezocht hebt en je hebt verder een topavond!
Roel W.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Ter ere van de verjaardag van mijn schoonmoeder met de hele fam naar City Hall geweest. Eerst heerlijk geborreld op het terras wat erg gezellig was. De dames die terras bediende waren uiterst vriendelijk. Een v/d dames kwam zelfs mijn schoonmoeder feliciteren met haar verjaardag ZEER attent!! Hierna naar binnen waar wij genoten hebben v/d "familie tafel" welke bestond uit heerlijk anti pasti. En dan niet van die nep-Italiaanse spullen maar erg lekkere Italiaanse vleeswaren, olijven en heerlijk mozzarella. Het hoofdgerecht bestond uit verschillende pasta's, twee soorten pizza's en wat salade. Deze laatste had was wat karig.
een keer wijntje en de moretti deed de rest.
Hierna kwam het toetje wat bestond uit allerlei zoetigheden, echt verrukkelijk!!!
Als laatste de rekening die ook alleszins meeviel.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Hele mooie zaak, met vriendelijke bediening.
De porties (hoofdgerecht) zijn zowel voor de pasta als pizza aan de kleine kant. De raviloi en pizza waren lekker, maar aan beide zat niet heel veel smaak.
Kortom: prima deel voor €10 per gerecht op ma-di-woe, maar de volle prijs (€16,50) zou ik er niet graag voor betalen!
Parttimecleaneater .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Valt vies tegen! De truffel pasta, het duurste gerecht van de kaart, heeft nauwelijks truffel smaak. Ze kunnen het beter peterselie pasta noemen, want die was tenminste wel te proeven. Bovendien is de pasta ook helemaal teleurstellend: Wat er namelijk over bleef is een bord huismerk gedroogde pasta met een smakeloze witte saus. Voor deze prijs verwacht je op zijn minst verse pasta, maar helaas. Voor 2 keer €23,50 zijn we helemaal opgelicht. Coulance was er niet te vinden.
Wout K.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Voor een concert nog even wat eten: ober gebrieft dat we op tijd weg moesten. Voorafje besteld en een hoofdmaaltijd (koffie toe). We hadden krap 2 uur. Eten : asperges vooraf en daarna ossobuco, smaakte allemaal prima, mijn vrouw vooraf gamba's en verder een maaltijd Penne met kip, waar ze erg tevreden over was. De service was uitstekend en we waren keurig op tijd klaar voor ons concert. Heerlijke gin tonic vooraf en tijdens de maaltijd uitstekende wijn. Linnen servetten en prachtige wijn glazen. Als we weer in Leiden zijn komen we zeker terug.
LiesbethA .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Als vooraf de antipasta, niet bijzonder kan zelf ook vleeswaren kopen. Hoofd was prima . Personeel aardig maar ondeskundig, locatie en decor mooi.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Mooie locatie, mooi pand en leuke inrichting. Eten was erg goed, veel echte Italiaanse producten. Heerlijk gegeten! Bediening was goed, keuken is soms wat snel...
Agna Z.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Na de week ervoor gezellig geborreld te hebben, nu hier gegeten. Het eten is goed, afdoende, maar niet overweldigend. Wij hebben ons beperkt tot aangeklede bruschetta's vooraf (lekker, maar wel wat hard) en daarna hele zeebaars en een kipgerecht met pancetta e.d. Van de pancetta was vrij weinig te merken en snoeihard, verder was de smaak van dit gerecht prima. De zeebaars met groene asperges was acceptabel, maar geen knaller. De porties waren echter groot genoeg. Een sterk punt van deze zaak is de lieve en vriendelijke, attente bediening, die goed overzicht heeft en snel is. De entourage is prettig, wel wat rumoerig maar dat kun je verwachten in een goed beklante zaak in het hart van de stad. Het is en blijft een fijne plek om te vertoeven, en de prettige bediening maakt dat je graag terug blijft komen.
Proever0311 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Super avond gehad bij City Hall. De Vitello tonato eet je nergens anders zo lekker!!! Pastagerechten waren ook prima van smaak. Als dessert is de Panna cotta een aanrader! De bediening was erg goed, vriendelijk en attent. Daar kunnen een hoop andere restaurants nog wat van leren. Sfeer/ decor is gezellig ondanks dat er een paar grote groepen aan het eten waren hebben wij hier geen last van gehad. Huiswijnen zijn ook prima, enige minpuntje is de prijs €5,50 voor een glas Pinot Grigio is stevig aan de prijs! Kort om ga zo door en ik kijk er naar uit om binnenkort terug te komen.
Cyresse .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Onwijs leuke plek om te eten met attente bediening die laten merken dat ze alle aspecten van de kaart kennen. Gastvrij ontvangst door de manager (?), heel netjes. Een tafelgast was slecht ter been en, na dat aangegeven te hebben, kregen we een mooie ronde tafel in de serre. Erg lekker gegeten en, ondanks de drukte, werd alles vrij snel uitgeserveerd en opgenomen. Bediening komt niet heel opdringerig over en geven goede adviezen. Decor is onwijs netjes, maar alleen jammer dat de WC's niet netjes zijn en niet bij het interieur passen, maar dat maakt niet uit. Echt een aanrader voor lekker Italiaans (met een twist) te eten! Mag ik het recept voor jullie chocolade mousse misschien? :)
Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Gisteravond op advies van een vriendin bij City Hall gegeten. De antipasti was vooral een plank met vleeswaar. Geen vergelijking met de antipasti-schotel zoals we die normaal gewend zijn te eten. Bij de overgang naar het hoofdgerecht was er in de keuken iets mis gegaan waardoor het erg lang duurde. De pizza's en pasta waren aardig maar niet heerlijk. Entourage was, omdat het helemaal vol zat, zeer luidruchtig. Jammer maar helaas, hier gaan we niet meer naartoe.
Lekkerbekkie1972 .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Ik kom al jaren in City Hall, en ben elke keer blij verrast. Het eten is "gewoon" goed: echt lekkere Italiaanse gerechten, elk bord ramvol smaak en structuur. En nergens dat vettige dat je bij andere Italiaanse restaurants vaak krijgt. Ik ben geen groot pizzaliefhebber, maar die bij City Hall vind ik lekker. En mijn pizza-loving zoon kun je geen groter plezier doen dan hier eten. Mijn eigen favoriet is de pasta met peer en gorgonzola; een aanrader! Leuk ook dat je de gerechten in kleine variant kunt bestellen, zo kun je een hele avond lekker langzaam borrelen en proeven. Sfeer ook top: mooie aankleding en leuke, kundige, lieve bediening. Eten met kids is ook leuk hier: wij vallen wel eens binnen met 5 koters maar daar draait het personeel zijn hand niet voor om.
Erwin G.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Hele mooi grote zaak in het centrum.
Italiaanse gerechten, lekkere wijnen.
Vlotte en attente bediening.

De plankjes met voorgerechten en borrelhapjes zijn appetijtelijk opgemaakt. En waren heerlijk. Doet echt naar de rest van de kaart verlangen. Menukaart is ook een kunstwerkje, mooi en authentiek.