Italiaans Specialiteitenrestaurant La Fortuna

Heezerweg 22 6029 PP Sterksel Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Italiaans Specialiteitenrestaurant La Fortuna

Lekkerrrrrrrrrrrrr .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Veel te weinig personeel!!
Na een klacht dat het allemaal veel te lang duurde, personeel zeer onvriendelijk.
Pizza weinig smaak!
Paul J.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Een echte Italiaan. Simpele inrichting, matig personeel maar heerlijk eten. Ik had de inktvis vooraf, helemaal top. En het gerecht van mijn tafelgenoot was ook top. Ook de hoofdgerechten waren heerlijk. De pasta was ook helemaal af.
Blauwtje77 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Wij waren op zoek naar leuk restaurantje aangezien wij een weekendje weg waren, en via recensies kwamen wij uit bij La Fortuna. Na een telefonische reservering gedaan te hebben om 19:30 daar aangekomen en meteen het gevoel van hier word je welkom geheten en een prettige sfeer net een woonkamer. Gezelligheid en een goeie sfeer. Temperatuur was goed en toen we het eten geserveerd kregen nog meer het gevoel hier word met passie gekookt en het eten geserveerd. Medewerkers en gastvrouw zeer betrokken en klantgericht. Een echte aanbeveling wat betreft eten en sfeer. Komen zeker als we in de buurt zijn nog een keer langs
MJMPEET .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Het eten is hier goed, een Haute cuisine restaurant is het niet...
De bediening is correct.
Alreeds verschillende malen dit restaurant bezocht.
Wanneer men een wijnliefhebber is moet men hier niet komen.
De wijnkaart is veel te duur voor wat het is, en vrij beperkt.
B.v. een Nero d'Avola kost op de kaart 18 Euro, in een winkel exact dezelfde wijn voor 3,99 Euro.
Ruud H.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Met zes personen hier fantastisch gegeten! Als voorgerechten gekozen voor de vissoep en de gemengde bruchetta's. De tafelgenoten waren het er over eens: de allerlekkerste vissoep ooit gegeten. Dit is al bijna een maaltijd op zich. Ook de bruchetta's (met tomaten, kip, artisjokken, zalm en garnalen) waren heerlijk. De huiswijn was prima maar niet bijzonder, deze heb ik elders lekkerder gedronken. De hoofdgerechten bestonden uit de mixed grill, de uitgebreide (maar dan ook echt uitgebreide!) visschotel van het huis, de ossehaas La Fortuna en de kalfslende gevuld met groene asperges. Dit alles vergezeld van de zeer smakelijke pasta van het huis. Zeer royale porties die je, na de ook al royale voorgerechten en ondanks dat ze heerlijk zijn, moeilijk helemaal op kunt. De ambiance is voor verbetering vatbaar, met name het plafond oogt niet gezellig. De gastvrouw is een vrolijke en correcte dame waar het plezier van het serveren van deze lekkere gerechten van afstraalt. Kortom: een aanrader!
Runa H.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
De inrichting van La Fortuna is aardig, maar niet erg opvallend, niet het soort restaurant waarvan we meteen hele hoge verwachtigingen hadden. De menukaart is traditioneel, met pizza's en een keuze aan andere Italiaanse gerechten. Zelfs had ik als voorgerecht een uitstekende schotel van gegrilde groente, maar een van de tafelgenoten, die een gemengde salade had besteld, was teleurgesteld over de on-Italiaanse maiskorrels en de zoete dressing. Dat werd voor haar echter ruimschoots goedgemaakt door de spaghetti vongole, met knoflook en witte wijn,die ze ronduit de beste die ze ooit gegeten had noemde. Datzelfde gold voor mijn eigen spaghetti met schatten van de zee: prima al dente gekookte pasta, bedolven onder een berg verse vongole, mosselen, rivierkreeft, gamba's en andere schelp- en schaaldieren, allen nog in de schelp en precies goed gekookt. De slakken en de canelone van onze disgenoten waren ook prima, zij het misschien minder spectaculair. Maar de pasta's alleen al zijn voor ons een reden om een keer terug te gaan.
Helaas ook wat serieuze kritiek: de temperatuur in het restaurant was werkelijk ondragelijk warm en mede een reden waarom we op een bepaald moment snakten naar de buitenlucht.
De bediening was aardig en behulpzaam. Kortom, een aanrader, maar zorg dat je een vest uit kunt doen.
Rinie-1445 .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Zijn bij dit restaurantje uitgekomen a.d.h.v. eerdere recenties.

Decor:
Op zich jammer dat het restaurantje een beetje verscholen ligt aan de buitenrand van het centrum, naast een z.g. afhaal pizza tent en aan de andere zijde een gok galerij, en ook recht tegenover een grote zaak die al een tijdje ter overname leeg staat.
De ramen van het restaurant zelf hadden zo op het oog al een tijdje geen wasbeurtje meer gehad.
De binnen inrichting van het restaurant is op het eerste gezicht ook niet meteen echt uitnodigend.
(bleek achteraf dat b.v. de stoelen er pas een jaar stonden)

Maar daardoor hebben we ons niet uit het veld laten slaan en hebben we aan een tafel plaats genomen. Want we kwamen immers hier voor het eten.

En inderdaad is op het Eten en het bedienende personeel valt helemaal niets op aan te merken, ze zijn heel erg gastvrij en staan (mits gewenst) open voor een praatje.
De Menukaart: Er is ruim voldoende keuze uit vlees, pasta's en pizza's gerechten. Daarnaast hebben ze ook nog regelmatig een specialiteit buiten de kaart om.
Het eten zelf ziet er goed verzorgd uit en is van een goede smaak en kwaliteit.

Kleine minpuntjes:

* Naar eigen menig was alleen het hoofdgerecht iets aan de
flauwe kant, terwijl er juist voor een pittig gerecht was gekozen

* Vroegen om een zoete wijn, en dan kon m'n alleen een
rode of witte lambrusco (een mousserende wijn) serveren.

Eindoordeel:
Afgezien van de kleine op en aanmerkingen vonden wij het toch een goed & leuk restaurant waar je zeker met een gerust hart een keer samen of in gezelschap van een groep kunt gaan eten.
Betsy H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2012
De kok bereidt het eten met liefde en dat proef je. Het kan even duren voordat het gerecht komt maar als het daar is dan streelt het de tong. Personeel vriendelijk. Ikkom hier zeker nog terug.
RuudenRisje .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2012
Mijn man en ik hebben hier in Juli gegeten,wat een geweldig restaurantje! Eten was echt fantastisch en de vrouw des huises bediende ontzettend leuk, geeft je echt het gevoel dat je welkom bent. Wij wonen zelf in Spaarndam, maar als we in de toekomst in de buurt zijn, gaan we er zeker weer eten, toppy!