Italia

Kleine Pelsterstraat 2 9711 KN Groningen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Italia

VanRiemsdijk .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Na een dag lang shoppen werd dit Italiaanse restaurant aanbevolen door een aardige verkoper in een Boekenzaak. En je kwam echt binnen in een sfeervol restaurant. We hadden veel tassen van het shoppen maar dat was geen probleem. We mochten zelf mooi plekje uitzoeken. En de bediening was de hele tijd vlot en attent. En de pizza's (we hadden de Vegeteriana con frutta e gorgonzola) waren heel ruim belegt. We konden bijna niet geloven dat deze Pizza maar 11 euro was. En alles smaakte vers en erg lekker. Het is wel een enorm grote pizza dus wel voor de grote eters. De wc was ook heel netjes schoon. En wat ik zelf prettig vond, mooie stevige tafels die niet te laag waren. Echt prima!
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Heel lang moeten wachten op onze pizza's. De ene was wel lekker.. salami.. maar de andere was echt vies. Rare smaak en vooral ook heel nat.. aangegeven dat ik daar niet voor wilde betalen. Pizza in van de rekening gehaald.
Melisanie .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Italia is wat betreft pizzeria's in Groningen een positieve uitschieter. Wij komen hier al jaren en keer op keer is het uitstekend. Gezien de prijsstelling is het logisch dat per avond minimaal 2 shifts gedraaid moeten worden per tafel. En waar lopen geen studenten(s) in de bediening. Zijn daarnaast ook nog wel eens in andere pizzeria's geweest, elke keer een domper. Voor ons viva Italia.
Ga zo door, Michel en Minet ,familie en kids
Sytske L.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
Snel en goedkoop een pizza eten kan hier heel goed. Wij hadden beiden een pizza. De eerste paar happen waren we positief verrast. Prima bodem, goed belegd. Op een gegeven moment gaat het zagen in de pizza je toch tegenstaan. De bodem is ok, maar lastig te snijden. Daarbij is het beleg beperkt tot het midden van de pizza en zit er heel weinig saus op.
De bediening bestaat uit jonge studentes zonder horeca-ervaring. Ze doen hun best hoor, maar het kan allemaal veel beter. Er is geen enkele keer gevraagd of alles naar wens is, de drankjes worden niet op een dienblad geserveerd (mijn witte wijn zelfs gewoon met de bolling in de hand) en de dames lopen soms een beetje langs elkaar heen te bedienen.
We hebben op zich prima gegeten, maar merk nu ik in m'n hotel ben dat het wel erg zout was allemaal. Ik heb echt dorst!
Roelof H.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2014
Doorsnee Italiaans restaurant. Goede prijs/kwaliteit. Adequate bediening. Goede pasta met paddestoelen gegeten. Buitenterras op straat in de binnenstad.
Christiaan V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2014
Met een grote groep bezocht. De keuken is niet bijzonder. Vooraf broodjes besteld met kruidenboter. De broodjes waren vers en lekker, de kruidenboter was bijzonder te noemen. Niet lekker.

De pizza vond ik ook niet echt lekker. Matige bodem, goedkope pizzakaas in plaats van mozarell. Ik was blij dat ik een lichte pizza had gekozen qua beleg. De luxere pizza's van mijn tafelgenoten waren drijfnat en slap door het overdadig beleg. Bij mijn pizza zat al het beleg in het midden, ik heb het zelf maar een beetje verspreid.

De bediening is op zich correct maar ik vond ze wat onvriendelijk en opdringerig overkomen. We zaten buiten en werden een soort van in de gaten gehouden door de dames bediening bij de ingang.

Het decor binnen ken ik van een eerder bezoek. Niet echt gezellig en doet kil aan. Buiten zat ik lekker op het terras. De locatie is echter wat onhandig, eigenlijk zit je gewoon in de straat.

De prijzen op het menu waren lachwekkend. Alles pizza's zijn al jaren 50% korting, alsof ze normaal 25 euro durven te vragen voor een pizza. Onzin. Al met al een matige ervaring. Ze zijn helaas een van de weinige locaties waar je met een grote groep terecht kan. Echter, ik betaal liever een tientje meer voor wat meer verfijning en nette bediening.
TenL .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Wij komen hier al bijna 10 jaar. Ok, het is geen culinaire toptent maar toch wel de beste pizza's van Groningen, en wij hebben de meeste pizzeria's al geprobeerd, door heel Nederland en daarbuiten! Je staat soms inderdaad al binnen het uur weer buiten, maar ach... je gaat hier ook niet zitten om de hele avond gezellig te tafelen. Alhoewel wij hier toch al menig gezellige avond hebben beleefd met de nodige Warsteiners en karafjes rosé....wij eten hier enkel pizza's dus over voor- en nagerechten of pasta's kunnen we niks zinnigs zeggen. Meeste medewerkers in de bediening zijn studenten of idd de vaste medewerkers, vinden we ook zeer aardig als we na lange tijd weer eens binnenstappen. Deze pizzeria heeft voor ons echt zijn charme behouden, in het verleden vaak moeten wachten in het kleine halletje totdat er een plekje vrij kwam. Na de verbouwing misschien iets wisselender in kwaliteit geworden. Al met al toch top!!
Esjc2000 .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2014
Voorgerecht van antipasta was prima. Pizza was zo/zo. Bodem was slap. De lasagne was wat flauw en de spaghetti carbonara wat te zout.
Prijs was echter prima.
H-riemersma87 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Afgelopen week weer eens bij de Italia gegeten. Al jaren is dit onze vaste italiaanse restaurant in Groningen. Kwaliteit van het eten is uitstekend, alles smaakt goed. Het maakt niet uit of je een pizza neemt, pasta of een vlees gerecht. Bovendien is de prijs/kwaliteit verhouding erg goed, meestal de rekening rond de 15 euro p.p. voor voorgerecht + hoofdgerecht. Service is vlot, wat is wel erg fijn vind bij dit soort restaurants. Decor is prima voor een Italiaans restaurant. Het restaurant is prima voor een groepen vrienden, maar voor een date zou dit niet de meest ideale locatie zijn.
Dhr. G.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Ga hier niet romantisch uit eten met je vriendin... Hiervoor is dit restaurant niet geschikt (vind ik). Met vrienden daar in tegen.. Super gezellig, druk! (altijd), snelle service en erg goede pizza's! Kom hier regelmatig (in mijn studenten tijd vaker als nu) maar even wat eten voor een avondje stads-schouwburg of even wat eten om daarna het casino in te duiken.. Dikke top! Niet duur, snelle service en heerlijke pizza's.
NicoleM86 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2013
Ik ben dol op italiaans en houd zeker van pizza's.
Italia heeft best goede pizza's maar ze zijn er beter.
Naar verhouding van prijs & kwaliteit kun je hier goed eten.
Er wordt snel gewerkt en daardoor een prima restaurant voor als je op tijd staat.
Zelf ga ik hier altijd heen voorafgaande aan een bioscoopavond.
Ik heb carpaccio gehad en een pizza. De carpaccio was niet te vergelijken met carpaccio in andere restaurants waar ik heb gegeten, maar ach wat wil je voor dat geld.
Ik zal hier nog wel vaker komen maar Italia staat niet op mijn favorieten lijstje.
Maartendraijer .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Afgelopen zaterdag heb ik hier (op uitnodiging) met een groep gegeten. Daar Italia zich vermarkt als een budget pizzeria waren mijn verwachtingen niet bijzonder hoog, maar ik kan niets anders zeggen dan dat Italia mij toch nog enorm heeft teleurgesteld.

Mijn ervaring: ik ging voor een vegetarische pizza (baire). De pizza was gigantisch, maar maar tot enkele centimeters van de rand belegd. De bodem was taai en droog, de weinige tomatensaus die erop zat was smaakloos en de ingrediënten leken niet vers (zure paprika's). Eigenlijk waren alleen de paar olijven lekker. Waarom Italia, waarom?

Qua bediening was het niet veel beter. Dit zijn studenten met weinig ervaring. En nou is daar op zich niets mis mee, maar het werd toch wel vervelend dat we continu gevraagd werden om de borden en glazen door te schuiven en aan te geven.

En qua prijs is Italia zeker niet zo goedkoop als dat ze zich voordoet. De meeste pizza's schommelen zo rond de € 10,= en voor die prijs kun je veel betere pizza's krijgen in de stad.

Al met al dus een behoorlijke tegenvaller. En dat is mijns inziens niet nodig bij een pizzeria..
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Bij Pizzeria Italia gegeten met z'n 5-en: 2 volwassenen en drie jonge dames. De pizza's zijn omvangrijk, warm en knapperig en rijk belegd. We eten lekker. De bediening is zeer vriendelijk en heeft ondanks de drukte goed oog voor je. De desserts blijken enorme coupes te zijn: te veel voor ons maar wel lekker en ruime porties. Al met al zijn we voor allen twee drankjes, pizza en nagerecht 80 euro kwijt, 16 euro p.p. Koopje!
Stampvolle tent, er wordt hard gewerkt en iedereen krijgt binnen afzienbare tijd een tafeltje. Eigenaar werkt zelf hard mee.
Enig minpuntje: wij zitten voor de keuken, eerst leuk want veel te zien, maar later blijkt dat we ook tegen de toiletten aanzitten en af en toe verspreiden die een vreselijke geur. Eerst te veel dennengeur en later wordt het echt onsmakelijk zeg maar. Volgende keer gaan we ergens anders zitten! Want we komen zeker terug ;-)
Lianne W.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2013
Als je goedkoop een smakelijke pizza wil eten is dit een aanrader. De tafels staan alleen erg dicht op elkaar en het was warm in het restaurant. De pizza's en de tiramisu zijn goed, met verse ingrediënten en een lekkere smaak. Als voorgerecht had ik mozzarella met salade, dat de sla ijsbergsla was en geen ruccola paste gewoon weg niet. Pizza's eten hier is lekker, maar een voorgerecht nemen raad ik niet aan. Prima eten als je iets niet te duurs zoekt.
Roos L.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
Qua eten vind ik deze pizzeria erg goed. De pizza's zijn goedkoop maar heel erg lekker. Ze zijn goed op smaak, niet te zout, worden erg rijkelijk belegd en zijn heel erg groot. De pasta hier heb ik een keer gehad en vond ik iets minder. Het was wel erg veel, maar de smaak was iets anders dan verwacht. Niet vies, maar niet wat ik in mijn hoofd had. Wel zat er bij de pasta een overheerlijke salade, echt heel erg lekker. Je krijgt bij Italia dus veel lekkers voor weinig geld. Dit is dan ook de hoofdreden dat ik deze pizzeria blijf bezoeken. De inrichting vind ik namelijk niet echt prettig. Het is een druk restaurant en hierom staan er erg veel tafels erg dicht op elkaar. Zit je naast een huilend kind of hard pratende mensen, dan heb je dus wel een beetje pech, veel ruimte zit er niet tussen hen en jou. De bediening is wel erg vriendelijk, maar gezien het zo druk is moeten zij vaak een beetje rondvliegen. Gaat het je om het eten, dan is dit een heel erg goed restaurant. Wil je ook nog lekker ergens gezellig zitten kletsen en rustig genieten, dan is het hier daarvoor wel erg druk en zou ik Italia niet aanraden.
Kim L.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2013
Met zijn vieren gegeten, ben bang dat ik hier niet meer terug ga komen. Drinken kwam redelijk op tijd. IJsthee besteld, kwam in een glas zonder prik, dit was waarschijnlijk geen merk ijsthee, het smaakte flauw. Vervolgens een glas rode huiswijn. Het glas was niet afgedroogd en het meisje kwam het brengen zonder dienblad, het glas vasthoudend bij de bolling. Het was er erg druk, en er kwamen veel verschillende mensen bij onze tafel langs van de bediening. De pizza's zijn heel erg zout. De prijs-kwaliteit verhouding is verder wel prima. Meisjes in de bediening zagen er niet allemaal even fris uit. De wc's waren heel onhygiënisch, en stonken verschrikkelijk. Dat zegt voor mij ook meteen wat over de keuken. Voor een snelle en goedkope hap is dit prima, maar om lekker te tafelen niet aan te raden.
Hessel V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Reeds sinds mijn 4e kom ik bij Pizzeria Italia over de vloer. Vroeger brachten mijn ouders mij en en mijn broertje hier welhaast wekelijks heen, waardoor onze liefde voor pizza's en Italiaans eten er letterlijk met de paplepel in gegoten is. Menig melktand is gewisseld op de overheerlijke pizza's van uitbater Erminio Baire en zijn ploeg.
Nu, 30 jaar later, kom ik hier nog steeds; in het stiekeme steegje dat zich de Kleine Pelsterstraat noemt. Mijn vrouw heb ik net zo enthousiast gemaakt als ikzelf ben, en mijn familie al decennialang is. En waarom? Dat leg ik uit.

Pizzeria Italia pretendeert al die jaren niets meer te zijn dan het in feite is: een gezellige, levendige sfeer waarin je je thuis voelt en de kans krijgt van het heerlijke eten te genieten. De pizza's zijn rijk belegd, naar keuze samen te stellen en worden vanuit de open keuken geserveerd. Een ruime keus aan antipasti brengt je in de stemming voor meer van al dat goede. Het interieur is geheel eigen. Onveranderd in 30 jaar. Prachtig! Geen lange banken met parallel gesitueerde tafeltjes, maar gewoon twee- en vierpersoons tafels! Kaarsen op iedere tafel verlichten de houten wanden en werpen een genoeglijk licht op de met dakpannen getooide meerpersoons pizzakeuken.
De bediening staat onder strakke leiding van Erminio's luitenant Adelheid, terwijl hij zèlf zijn mooie zaak bij voortduring door loopt om zich ervan te vergewissen dat 'zijn' gasten het wel naar de zin hebben.

Na minimaal 7044 bezoeken aan Italia, weet ik in elk geval 1 ding zeker. Het eerstvolgende moment dat ik mijn vrouw vraag 'schat, zullen we Baire weer eens bezoeken?' zal niet lang op zich laten wachten!
Anouk S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
Italia is gewoon een goedkope pizzeria schuur waar je als klant nadat je je pizza op hebt wordt weg gejaagd omdat je plekken bezet houdt voor nog komende klanten. Zo wordt de rekening nadat je zegt dat je niet geïnteresseerd bent in een dessert gewoon op tafel gesmeten. Maar ach, ik begrijp het ook wel, dit is gewoon zo'n snelle pizzeria.
De pizza's zijn redelijk zout en matig vet. Goed rijkelijk belegd.
Lekker als je even geen zin hebt om te koken en even snel ergens wilt eten voor een laag budget