Italia

• Airconditioning , Huisdieren welkom
6,5
Harm H.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Er was nog en tafel van zes personen op het terras welke in de zon was. Wij mochten er met ons groepje van 4 personen niet gaan zitten. Die was voor6 personen.
Wij zijn dus in de schaduw gaan zitten en daarna toch maar binnen...
De tafel met 6 stoelen is daarna leeg gebleven. Rare wijze van gastheerschap.
De klant koning? Hier niet.
Bholtkamp .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Lijkt in de verste verte niet op een echte italiaan. Niet lekker gegeten, Italie was heel ver weg. Sauzen uit een pot, gemengde salade met augurk (...) en vitello tonato met tonijnsaus die niet gepureerd was en met knoflook (...). Service rommelig met bazige bazin. Pizza niet gegeten...maar bij deze 'authentieke' italiaan serveren ze pizza met ananas, shoarma, vruchten, tutti frutti, enfin zeker voor een italiaan of italofiel iets om een hartaanval van te krijgen.
Brenda V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Ik heb pizzeria Italia diverse kansen gegeven maar nu is het klaar. Laatste keer dat ik ben wezen eten was de pizza niet gaar. Eigenaresse is onvriendelijke dame die niet tegen kritiek kan. Haar personeel doet z'n best maar tegen hen is ze ook onvriendelijk. Nu pizza besteld en wederom niet lekker. Half koud en vrij snel slappe hap. Zonde van m'n geld dus nooit weer.
Menne V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Soms moet je even van een goede gewoonten durven af te stappen. Dat bleek bij het te laat zoeken naar een vrije tafel bij een bekende Italiaan in Heerenveen . Met enige regelmaat de overburen Italia aan de Vleesmarkt 3 voorbijgelopen. Deze avond 'gedwongen' naar binnen in deze smalle diepe zaak, met zomers een heel aardig buitenterras in de zon. Een rust die van dit restaurant uit gaat kan een mens goed doen.
Vriendelijke bediening en een stralend kok die ik na afloop in zijn keuken aansprak op zijn kookkunst.

We beperkten ons tot een hoofdgerecht. Lamsrack [€18,95], altijd spannend, was op een prettige wijze gekruid. En aangenaam sappig. Er naast een schaal met gebakken aardappeltjes en geroerbakte champignons. Verder een kom met diverse kleuren pasta (koud) met verrassend toegevoegd groene doperwten.
Een tweede hoofdgerecht Lasagna Gorgonzola Mozzarella [€12,00] . Volgens mijn tafeldame had de smaak van de Gorgonzola iets dominanter mogen zijn. Ze is geen grote eetster, nam daarom de rest graag mee naar huis in een doggybag.
Het derde hoofdgerecht Malloreddus [€12,50], een pastagerecht met verse worst uit Sardinie. Smakelijk!
De wijn van het huis rood en wit is goed te drinken en staat voor [€3,60] op de nota.
Tafelwater van het huis in een mooie karaf met takje mint.
Espresso na.
Een bezoek waard.
Marinda R.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Gegeten bij het park buiten, het was heerlijk weer. De bediening was er vlot en de jongeman was vrolijk. We kregen al snel de kaart en we bestelden iets te drinken. Dit werd gebracht door een andere jongeman, die vroeg of we misschien stokbrood met kruidenboter wilden. Dat wilden we wel en we bestelden alvast het hoofdgerecht. Ik was supertevreden, want de laatste keer dat ik hier at...was de bediening erg traag en moesten we heel lang wachten.
Na deze snelle opening, moesten we echter toch wel erg lang wachten op het stokbrood. En tot mijn grote verbazing, kwam de jongeman met de hoofdgerechten. We hebben toen aangegeven dat we niet voor het stokbrood wilden betalen, omdat we dat nooit gekregen hadden. De jongeman zou hier voor zorgen. We begonnen te eten en het was heerlijk. Na een half bord, wilde ik nog wel iets te drinken en met heel veel moeite wist ik de aandacht van de jongeman weer te krijgen. Echt heel irritant dat je daar zoveel moeite voor moet doen en dat ze ook niet even komen vragen of alles naar wens is.
Ik bestelde drinken en at door. En het eten was op en ik had nog geen drinken. Er werd afgeruimd en de bediening vroeg of het lekker was geweest (had dat nou even gedaan terwijl we nog aten!). Ik heb gezegd dat het lekker was, maar dat de tweede wijn net zo smaakloos was als het brood, want beide niet gekregen. De jongeman beloofde degene achter de bar die in slaap was gevallen even aan te spreken. Afgerekend bij de kassa en nogmaals aangegeven wat er was gebeurt. Er liggen buiten gelukkig wel kussentjes, dus je kunt er lekkerder zitten dan binnen.

Het toetje hebben we in een ander restaurant genomen, waar we ook gewoon meteen ons bestelde drinken kregen. Jammer...na het prachtige begin, viel de bediening toch erg tegen. Minutenlang proberen de aandacht te krijgen door middel van zwaaien, mensen aanspreken (die niet om zich heen kijken, een tafel bedienen en weer naar binnen rennen), tweemaal iets bestellen wat je niet krijgt en niet 1 keer vragen of alles bevalt tijdens het eten. Nee, een dikke onvoldoende voor de bediening.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Heerlijk gegeten op het terras buiten.
bediening attent, snel en vriendelijk.
Voorgerecht bestond uit een proeverij van anti pasti. Daarna een grote goede belegde pizza gegeten met zijn drieën.
Beste Italiaan van het Noorden.
DoraCake .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Afgelopen dinsdag ter afsluiting van de vakantie gegeten bij Italia Heerenveen. Het weer werkte leuk mee, dus we konden heerlijk op het gezellige terras zitten. We werden superleuk bediend door aardig personeel. Jonge mensen die van aanpakken weten, goede service verlenen en de gasten goed in de gaten hielden. Daarnaast ook tijd voor een kort praatje als mensen dat op prijs stelden.
Vooraf een proeverij gedaan van koude en warme gerechtjes (antipasti), zowel vis als diverse plakjes worst en andere hapjes. Daarbij heerlijk vers warm brood. De Lambrusco en rode wijn smaakten er super bij. Daarna nog een pizza Montenara genomen. Superlekker. Als dessert uiteraard de huisgemaakte tiramisu genomen, terwijl de tafelgenoten liever kozen voor citroenijs. We hebben een heerlijke avond gehad.
Fijnproefjes .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Goed ontvangen in dit restaurant!
We mochten buiten op het terras plaatsnemen.
Goede locatie voor een goed restaurant, zou je zeggen.

De keuze viel op advies van de bediende op een italiaans biertje.
Even later kwam deze bediende terug om te vertellen dat het op was.

Na samen met mijn vrouw ons eerste drankje te hebben gekregen gingen we de kaart bekijken!
Na 2 min, terwijl wij nog druk aan het zoeken waren, werd er al gevraagd of we eruit waren.
Wij waren nog druk bezig.
Een moment later gaven wij ons voorgerecht door en gaven aan daar nog op terug te komen.
Even later een andere bediende met de vraag of we al een keuze hadden gemaakt, waar zij niets wist dat we het voorgerecht al besteld hadden!
Toen onze eerste bediende weer kwam vragen of we het al wisten terwijl het voorgerecht al doorgeven was en de wij nog druk aan het zoeken waren, begon het vervelend te worden!

Toen we op de vraag van welke kaas er bij de antipasto lag ( zwangere vrouw) geen antwoord kregen, lieten we het maar los met de hoop dat het eten goed zou zijn!

Het eten was werkelijk
prima te doen.
Dat werd bevestigd doordat we konden zien dat er ervaren koks in de keuken stonden met een Italiaanse achtergrond.
Zonder het goede eten had dit restaurant gemiddeld een dikke onvoldoende gehaald.

Na het bestellen van de tweede rode wijn merkten wij op dat de theedoek waarmee gepouleerd werd ook wel vervangen mocht worden.
In het strijklicht op het terras waten de restanten van de theedoek goed zichtbaar.
Hier wel goed op gereageerd door de gastvrouw welke ons de wijn cadeau deed!

Al met al, je kunt hier hier goed eten!
Etiketten zijn hier onbekend!

Het personeel is niets kwalijk te nemen.
Het beleid van dit restaurant, en dat begint bij de verantwoordelijke, zal gewijzigd moeten worden om succes te behalen!

Wij zullen hier niet zo snel teruggaan als was het eten zeer goed!
Marinda R.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Met wat vrienden onverwacht gegeten in Italia op een mooie lentedag. Na binnenkomst vriendelijk ontvangen en een tafel mogen uitzoeken. Het was absoluut niet druk in de zaak. We kregen ons bestelde drinken en de kaart en daarna gebeurde er eigenlijk niks.

Na 10 minuten zelf maar eens opgestaan en gevraagd of we misschien wel wat eten konden bestellen. De man die ik aansprak bleek in de keuken te werken en vertelde dat hij hier niet verantwoordelijk voor was. Daarna kwam een vrouw die vertelde dat het aan ons lag, want één van ons had de kaart nog open liggen (???).
Toch kunnen bestellen en het eten werd een poos later geserveerd. Nooit weer iemand van de bediening gezien om nieuw drinken te bestellen. We hadden ook geen zin om opnieuw op te staan en te vragen of we bediend konden worden. Dan maar geen extra drinken bestellen....heel apart, want er waren maar enkele tafeltjes bezet.

Er werd afgeruimd en toen pas werd gevraagd of alles naar wens was en of we misschien nog iets na wilden. Nee...we wilden niks na (we hadden tijdens het eten nog wel wat willen drinken, maar het eten was allang op). Ons antwoord was blijkbaar niet duidelijk, want toen werd nog gevraagd of we nog koffie wilden. Een rekening werd echter niet gebracht en na weer een poos gewacht te hebben zijn we maar naar de kassa gelopen om zelf te betalen.

Jammer, het was echt niet druk en er was genoeg personeel. Een vrouwelijk personeelslid zat echter gewoon aan een tafel met andere gasten (bekenden?) te praten.

Het eten smaakte goed, maar wij gaan de volgende keer wel liever naar een zaak waar je je een gast voelt...