Italia

Stationsstraat 133A 3851 ND Ermelo Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Italia

Neej .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Zojuist hier met een redelijke groep (20+ man) een bezoekje gebracht. Bij binnenkomst viel direct al op dat alles erg dicht op elkaar zat. We moesten het hele restaurant doorlopen om bij onze plekken te komen, die helemaal achterin waren in een veel te warme partytent in de achtertuin, die klaarblijkelijk standaard als extra buitenterras dient. Tijdens de lange wandeltocht door het toch wel erg lange restaurant tevens langs de volledig open keukens gelopen, waar de bediening stond te wachten tot je eindelijk voorbij was gelopen, want je moet het gangpad door om naar je plekken helemaal achterin te gaan. Iedereen kreeg vijf verschillende gerechten op tafel waar men zelf iets van kon opscheppen, mocht men dat willen. De tafels waren opgedeeld in groepjes van 5 man, ieder met hun eigen setje gerechten om van op te scheppen. Twee soorten pasta en drie soorten pizza. De pizza's en pasta's waren, sorry, gewoon niet lekker. De pasta's bevatten "penne" (pastafluitjes) die rechtstreeks uit de kant-en-klare verpakkingen van de supermarkt lijken te komen. Dit betrof de "Penne al pomodore e basillico". De gehaktsaus leek rechtstreeks uit de kant-en-klaar verpakking Lasagne van de dichtstbijzijnde supermarkt te komen en ik was hierom dan ook zeker niet te spreken over de smaak en kwaliteit. De pizza's waren allemaal veel te zout, de bodem van de Hawaï pizza was nog geen millimeter dik en hing geheel slap als je het bij de toch wel lekker krokante korst pakte. De kaas op de pizza proefde ongewoon gezouten en je kreeg er erge dorst van. De ananas leek uit blik te komen gezien de sterke siroopsmaak. De kaaspizza was wel lekker, alleen bevatte slechts een enkele soort kaas en ook niets anders dan kaas en tomatensaus, waardoor deze te weinig variatie bevatte en een hele pizza al snel kon gaan vervelen. Als cola wordt er standaard Pepsi geserveerd en als cassis wordt er standaard voor het Royal Club merk gekozen, dit is opvallend aangezien de meeste restaurantgelegenheden kiezen voor het gebruik van bekende merken als Fanta of Coca Cola. Dit was echter geen minpuntje aangezien beiden goed smaakten. Het kwam uit standaard horecaflesjes. De glazen die we erbij kregen waren keurig schoongemaakt alleen ondanks de hete ruimte niet voorzien van ijsklontjes of enige andere vorm van verkoeling, waardoor het al gauw warm werd. Het personeel spreekt verder niet erg veel en doet gewoon netjes hun werk, wat wel begrijpelijk is als er een grote groep is en het redelijk druk is. Verder ben ik dus niet erg te spreken over dit restaurant en dat spijt mij ten zeerste.
Mike L.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Vanwege de hoge recensies dit restaurant gekozen. Bij binnenkomst valt meteen op dat de zaak rommelig oogt. De open keuken staat in het midden van de winkel.
De kaart is uitgebreid maar alsof het nog niet genoeg was werden er nog minimaal 6 gerechten genoemd die naast de kaart verkrijgbaar waren. Deze waren ook niet te vinden op een aparte aankondiging op de muur of in het menu. Hierdoor was je alweer snel kwijt wat de gerechten waren. Een gemiste kans.
We besloten alleen een pizza te nemen. Deze zijn gewoon lekker maar ik moet eerlijk toegeven niet super-speciaal.
Inmiddels hadden we al 5 (!) verschillende mensen aan tafel gehad. De één nam de bestelling op. De ander bracht de drankjes, weer een ander bracht de pizza's etc. Dat maakte het niet geheel duidelijk en eigenlijk onrustig.
De prijs voor 2 pizza's en 4 drankjes is gewoon netjes te noemen met nog geen € 35,-

Mart J.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Vanwege de hoge waardering op Iens bij Italia gaan eten. Onze hoog gespannen verwachtingen zijn uitgekomen. Ondanks de drukte (vrijdagavond) konden we toch nog een tafel krijgen voor anderhalf uur. Omdat we al van plan waren om niet al te lang te tafelen kwam ons dit goed uit. De bediening was prima. Heel vriendelijke mensen die enthousiasme uitstralen. De pizza was bijzonder smakelijk. Mijn vrouw was zeer tevreden over de lasagne. De Insalata Mista viel qua dressing wat tegen. Die kan beter net als de slagroom bij de coppa amarena. Jammer dat veel restaurants zwichten voor het gemak van de veel minder lekkere spuitbus. Al met al hebben wij heerlijk gegeten en is dit bezoek zeker voor herhaling vatbaar.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Eerste bezoek aan Italia, met de familie. Doorsnee Italiaan, zelf de zeetong geprobeerd. Lekker, maar wel met vrij veel olie geserveerd. Begeleid met groenten en aardappeltjes. De pizza's gingen er bij mij neefje goed in, dus die zullen wel lekker geweest zijn.
Karin H.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Net gegeten bij Restaurant Italia met 2 volwassenen en twee (kleine) kinderen. Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen door de serveersters. We hadden niet gereserveerd en mochten een plaatsje uitzoeken. Er werd ons gevraagd wat te drinken en we kregen daarna de kaart. Alles ging lekker vlot wat erg fijn is met kinderen. Wij hadden alle twee ossenhaas met champion wat echt heel lekker was. Voor ons dochtertje gevraagd om een potje warm te maken wat geen probleem was. Als toetje een super lekkere huisgemaakte tiramisu. Prijs kwaliteit verhouden vinden wij top! We komen uit zeeland maar als we hier nog eens komen kiezen we zeker weer voor dit restaurant.
Armanda1972 .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Een echt italiaans restaurant. Ik kom hier regelmatig. Echt lekker eten. Mijn favoriet is spaghetti met knoflook en spaanse pepers. Lekker met parmezaanse kaas.
Ze hebben ook elke dag een vlees of een visgerecht wat niet op de kaart staat. Veel keus dus. De pizza hier is ook heerlijk. Het personeel in de keuken is voornamelijk echt italiaans. Het bedienings personeel is heel vriendelijk.
Op woensdag hebben ze altijd pizzadag, pastadag.
Voor mij een TOPPIE restaurant!
Ga zo door!
Marie-José C.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
We hadden hooggespannen verwachtingen van dit restaurant vanwege de recensies op Iens. Op de site zagen we dat op woensdag een zgn "pasta en pizza” dag was met een heel lage prijs van €6,-. We reserveerden en aangekomen bij het restaurant zagen we dat dat in juli en augustus niet geldig was. We bestelden een salade vooraf, die (helaas) met een gewone dressing uit een flesje leek te zijn aangemaakt. Niet lekker. We hebben dat gemeld en men gaf aan dat ze dit deden omdat de meeste gasten dit liever hadden dan de Italiaanse dressing… Het hoofdgerecht (gegrilde entrecote) was lekker. Helaas moesten we drie keer vragen om een kannetje water. Jammer, we betaalden veel voor (in verhouding) weinig...
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
Mede dankzij de goede recensies op IENS besloten mijn broer en ik om mijn moeder hier mee naar toe te nemen om haar verjaardag te vieren met een etentje. Het restaurant zit in de belangrijkste winkelstraat in Ermelo, pal naast Riemer, de onvolprezen gezelligste boekenwinkel van Ermelo. Ik had gereserveerd en bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen en konden we een tafel uitkiezen. Er zaten verrassend veel gasten voor een dinsdagavond. De inrichting is een tikkeltje gedateerd maar daarom niet minder gezellig. De eenvoudige houten stoeltjes hebben een kussentje van leer waardoor je het er wel een maaltijd lang op uit kunt houden. Mooi gedekte tafel met scherp bestek en echte grote servetten. De serveerster bracht de kaart en noemde nog een aantal dag-specialiteiten die vandaag buiten de kaart om te bestellen waren. Hier zaten zelfs oesters bij. Mijn oog was echter al gevallen op de Cotolette d'agnello (gegrilde lamskoteletjes), mijn broer koos de Tagliatelle alla gorgonzola en mijn moeder ging voor de pizza Campagnola. Mijn 8 (!) gegrilde koteletjes waren super mals, sappig en heerlijk van smaak. Ze kwamen samen met een schaaltje gegrilde groentes, een schaaltje gebakken aardappeltjes en een frisse salade. De rode huiswijn die ik erbij besteld had, was een fijne begeleider. Ik heb in tijden niet zo lekker lam gegeten. Ook de rest van het gezelschap was zeer te spreken over de kwaliteit. De bediening was vriendelijk en attent; zo werd het schoteltje met voetbadje van een cappucino op eigen initiatief netjes vervangen. Afgesloten met een dubbele espresso, die ook weer van hoge kwaliteit was. Bij het afrekenen nog eens verrast door het prettige prijsniveau. Mijn avond kon niet meer stuk. Hier kom ik zeker nog eens terug. Aan te bevelen!
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Op weg naar huis van Nunspeet naar Amersfoort hadden we trek in een Italiaanse keuken. De Iens app deed zijn werk en zo belandden we in Ermelo bij restaurant Italia. Afgaand op het gemiddelde cijfer van liefst 8,5 die door o.a. 4 collega-meesterproevers waren uitgedeeld, zouden we goed moeten zitten. En dat werd het ook.

We kwamen binnen in een (goed teken) stampvol bezet (familie) restaurant in een gezellige ambiance. Niet gereserveerd dus achterin snel een paar tafels ingedekt. Zo kan het dus ook.

Als voorgerecht kwam onze favoriet "funghi trifolati" op tafel. De verse champignons waren smaakvol geprepareerd met knoflook en kruiden.
Het hoofdmenu bestond uit tagliatelli met gorgonzola en champignons in een roomsaus en een schotel met penne met pomodorisaus en basilicum. En daarbij hoort dan nog een goed glas huisrose. Beide menu's waren uitstekend van textuur en bevestigden de hoge waarderingen. Een dessert lieten we aan ons voorbijgaan.

We hadden uitzicht op een drukke keuken met heuse Italianen die gedreven en geolied hun vakuitoefenden en dat was mooi om te zien. Er was een Nederlandse bediening die zeer attent en klantgericht te werk ging o.l.v. de charmante vrouw des huizes. De interactie tussen keuken en bediening was professioneel.

Niet zo verwonderlijk dus dat deze Italiaan dergelijke cijfers krijgt en altijd vol zit. De menukaart is overzichtelijk en de prijzen zijn prima m.b.t. de geboden topkwaliteit. Een punt van verbetering maar dat geldt voor vrijwel alle Italiaanse restaurants: het interieur blijft ook hier achter en kan best wel een "pimp" gebruiken.

Niettemin: warm aanbevolen en een omweg meer dan waard!

Ron T.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
Meteen na het werk op weg naar een avondwedstrijd is de tijd om te eten veelal beperkt tot een snelle hap in de lokale kantine of een fastfoodketen. Deze keer heb ik echter voldoende tijd voor een pizzaatje en gelokt door de goede recensies kies ik voor Italia. Gratis parkeren nagenoeg voor de deur - wel 'n blauwe zone, maar ik moet toch binnen het uur weer verder.
Het interieur oogt wat gedateerd, maar daar is verder niets mis mee. Een talfeltje voor één, klinkt wat kolderiek, maar na wat schuifwerk krijg ik een keurig linnen gedekt tafeltje, brandend kaarsje en een keurig mandje brood met kruidenboter.
Het is er voor een dinsdagavond bemoedigend druk, maar ondanks de drukte heb ik vlot een glas rode wijn op tafel (niet bijzonder: Merlot denk ik, categorie 2 literfles met schroefdop) en ook mijn pizza staat met een minuut of tien op mijn tafeltje. Die tien minuten heb ik de tijd om in de half open keuken een van de koks ambachtelijk met het deeg te zien jongleren. Heeft toch altijd wel wat. Het oogt als een echt familie bedrijf en ik zie 'opa' een keer of vier langs schuifelen door de zaak zonder dat ik enig idee heb wat hij nou precies aan het doen is. Maar ach, als het mannetje er maar lol in heeft.
Eén blik op mijn pizza en mijn stoutste verwachtingen worden waarheid: prima bodem, machtig mooi belegd, een TOP-pizza en al zeker voor een eenvoudige Capricciosa! Smullen! Zelden zo'n lekkere gegeten als dit!
Inmiddels is mijn wijn op en aangezien ik per glas drink (ik moet nog rijden) kijk ik angstvallig in het rond of ik nog een tweede exemplaar kan laten aanrukken voor mijn pizza op is (wat overigens een hele klus blijkt). Maar even een klein vingertje omhoog en daarna op mijn lege glas en de vriendelijke bediening geeft een blik van verstandhouding en keurig op tijd wordt mijn tweede glaasje geserveerd.
Voor een 'snelle hap' absoluut een topavond gehad. Volgens de bediening kwam dat omdat er echte Italianen in de keuken staan. Ik heb in ieder geval genoten. De hoogste waardering kan ik helaas vanwege het tot wel wat matige huiswijntje niet geven, maar de pizza was de hoogste waardering absoluut waard!
George W.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Weekendje weg in Ermelo. Via iens hier gezocht en ook een voorkeur die avond voor Italiaans. Ik wilde graag pizza(favoriet). Druk restaurant maar na een drankje aan de bar behoorlijk snel een tafel. Buiten de kaart was er ook zeetong. Tafelgenoten hebben dit allen genomen. Geweldig!!(wel geproefd!) Dit trouwens voor een heel behoorlijke prijs! Vooraf coquilles(goed bereid) en tomatensoep. Pizza was ook erg goed.Ik had een goed zicht op de keuken en zag een hele gedreven groep die wist waar ze mee bezig waren. Attent personeel,( de tong bv van tevoren gezien) kraanwater indien gewenst. Je merkt dat iedereen zich inzet in dit restaurant. Aanrader voor een ieder die hier in de buurt is!!
Marquiche .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Gegeten met een gezelschap van 6, terwijl het restaurant vol zat, maar hoefden helemaal niet lang te wachten. Eten was ook lekker. Pizza wel wat zout, maar dat is te verwachten met ansjovis. Bediening prima. Keuken is half open, leuk om Italianen deeg in de lucht te zien gooien (Lees: pizza maken). Decor is ietwat oubollig, maar zorgt ook wel weer voor een authentieke sfeer.
Ferdi R.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Met twee relaties wezen eten bij Italia. Ik had de tagliatelle met zalm, terwijl de anderen een pizza hadden. Alledrie waren we zeer te spreken over de smaak en de portionering. Zaak zat ook vol, hetgeen er ook wel op duidt dat keuken prima in orde is. Zagen tevens dat er veel werd afgehaald. Aanrader!
Mike1234 .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
Wat een te gek Italiaans restaurant, dat dit nog bestaat.
Echt heel goed gegeten. Ik had als voorgerecht carpaccio en als hoofdgerecht een pizza salami en na een kop koffie.
Mijn vriendin had als voorgerecht tomatensoep en als hoofdgerecht een vegatariche pizza en thee.
Het zijn echte italianen en de eigenaar hield alles goed in de gaten op een nette manier.
Huiswijn was ook prima.
Decor geef ik een tien echt een ouderwets Italiaans restaurant verander dit niet naar een moderne inrichting a.u.b..
Ze hadden ook specialiteiten en daggerechten die niet op de kaart stonden. meeste personeel was Nederlands in de keuken hoorde ik Italiaans praten.
Personeel was super aardig en attent.
Ik kom niet vaak in Ermelo maar als ik er ben dan ga ik altijd bij Italia eten. Restaurant zat helemaal vol en dat voor een dinsdag.
Yester .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2014
Ondanks het wat gedateerde interieur is het er altijd gezellig en kun je er vooral heerlijk eten tegen een zeer acceptabele prijs! Deze authentieke Italianen weten wat lekker is. De heerlijke entrees, de pasta's, de mooie vis gerechten, alles vers gemaakt en het spreekt ons allemaal aan. Wil je iets buiten de kaart om, vraag ernaar en ze proberen het te maken voor je. Een wijnkaart is er niet, maar de eigenaar zal een mooie fles voor je openmaken als je daar om vraagt. ik vind het de beste Italiaan in de hele omgeving!
Lily H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2013
Collega at ossenhaas. Ik dagschotel vis. Achteraf spijt geen vlees te hebben gekozen. De ossenhaas was meer dan uitstekend. Mij viel de tonij tegen, hoort dat van binnen rood en lauw te zijn?
De omliggende groente en spaghetti waren prima. Ik wil wel terug, maar maak dan andere keus. Wel beetje duur. Ik was 30€ kwijt voor hoofdgerecht met kwart karaf huiswijn, lekkere witte Lambrusco.
Inky_ .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Super italiaan! Heerlijk eten, vooral alles wat ze naast de kaart serveren. Vooral naar vragen! Maar ook de pizza's en pasta's zijn er heerlijk. Vlotte en vriendelijke bediening, en waar voor je geld. Het is er altijd druk dus reserveer vooral!
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2013
Je voelt je in Italië in Ermelo. Restaurant Italia. Beredruk, dus zeker reserveren. Veel tafeltjes, druk gepraat,vriendelijke bediening en zeer betaalbaar. Wij hebben het eenvoudig gehouden deze keer. Gewoon pizza besteld. Goddelijk lekker en beslist niet klein. De Vegetariana was perfekt en dat voor maar €9,50, maar de Della Casa is ook aan te bevelen en die kost maar €10,00. En reuze lekker. Met deze prijzen kan er wel een fles rode wijn vanaf. Wat denk je, krijg je een literfles huiswijn voor maar €19,00. Waar haal je dat elders? Het water (Pellegrino) en de espresso was normale prijs. Had van ons ook iets goedkoper gemogen, dan waren we helemaal spekkoper geweest. Een dikke aanrader in Ermelo.
Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2013
Heerlijk eten filetto capriccio met gorgonzola saus en tafelgenoot tarbot in witte wijn saus. Op verzoek spaghetti erbij gevraagd ook met gorgonzola saus was geen probleem en was ook heerlijk. Tafelgenoot kreeg de gebakken aardappel schijfjes met gegrilde groeten met kaas en een salade. Echt smullen. Restaurant was erg druk en gezellig, bediening liet af een een steekje vallen met de aanvoer van drankjes... Ze zijn allemaal wel heel aardig en beleefd.
Anna2511 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2012
Geweldig familierestaurant,, heel gastvrij. En je hoort er ook snel bij, als je vaker komt. Dan krijg je ook nog eens wat keukengeheimen te horen en kun je gerechten buiten de kaart bestellen.

Een aanrader als je van simpel maar heel goed Italiaans eten houdt! Ik ben er dan ook nog nooit teleurgesteld. Tip: vraag gerust om een wijnadvies en probeer eens een wat duurdere wijn. Italia heeft echt supergoede wijnen die je niet snel ergens anders vindt.