Italia Oggi

Meer informatie over restaurant Italia Oggi

• Af te huren , Wi-Fi
Cabjur .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Deze Italiaan kende ik nog niet, en daar kreeg ik meteen spijt van! Wat een vlotte bediening en lekkere dingen bij dit restaurant. Maakt niet uit wat je bestelt, ik kan je verzekeren dat alles ruim voldoende scoort. Van de antipasti tot het kaasplankje! Volgens mij bijna alleen Italiaans (en vooral gemotiveerd!) personeel zowel voor als 'achter' de schermen, dan heb je algauw een streepje voor op de competitie.. Kijk nu al uit naar mijn 2e bezoek. Complimenti ragazzi!!!
Evelien F.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
We hebben hier met een groep van 10 gegeten. We hadden gereserveerden werden bij binnenkomst naar de tafel gewezen. Helaas hebben we toen 30 min zitten wachten om alleen drinken te bestellen. (het was niet vol die avond) Ook stond er nog geen water op tafel. Deze service is zo de hele avond doorgegaan. Tussen de gangen lang wachten. Als je wat bij je eten wilde drinken kreeg je het drinken als het eten niet alleen op was maar zelfs al was afgeruimd. Kansloos. Het eten zelf was erg lekker. Goede italiaanse gerechten met veel keuze. Verse ingredienten etc. Helaas door de service kom ik niet meer terug.
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Geen kapsones, maar goede manieren bij Italia Oggi. De gerechten worden niet uitbundig, maar traditioneel en met zorg en precies opgediend. Mooi servies en glimmende glazen. De pasta en kaasgerechten zijn bepaald calorierijk maar niet overdadig en hebben een structuur waardoor men ongemerkt (te veel) eet. De wijn uit Montepulciano was diepdonker en kruidig. De bediening is hartelijk en adequaat. Een fijne plek, net buiten het bereik het gedruis van toeristen.
Gerben O.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Italia Oggi ligt verborgen in de Binnen Bantammerstraat net buiten de drukte. Binnen kom je door een glazen sluis die gelukkig groot genoeg is om in te kunnen staan en de deuren na elkaar te openen en te sluiten. Het restaurant is diep met de open keuken achterin gesitueerd. In de keuken staan de koks met zichtbaar plezier eten te bereiden. De sfeer is prettig en straalt net als de bediening la dolce vita uit. De kleurzetting in het pand is warm geel met terracotta rood en aan de wanden lacht Sophia Loren je toe vanaf verschillende foto's. De tafels en stoelen zijn standaard houterig voor Amsterdam maar zitten niet slecht. Gelukkig staan ze ver genoeg uit elkaar. Ik moet er bij vermelden dat het niet druk was bij mijn bezoek waardoor de klanten voldoende ver uit elkaar zaten zonder overlast voor elkaar. Over het geheel genomen is de inrichting prettig en warm maar is hier en daar slijtage te zien.

Dan het eten, uiteindelijk kom je daarvoor tenslotte. De kaart is gelukkig niet al te uitgebreid en dagelijks zijn er buiten de kaart om andere gerechten. De wijnkaart ziet er mooi uit met goede betaalbare wijnen er op. Vooraf hadden we gegrilde groenten die als een lasagne werden opgediend. Erg goed op smaak met een heerlijke tomatensaus die de zuren uit de Chianti Classico Riserva, die we er bij hadden genomen, goed compenseerde. De wijn verdient een aparte vermelding omdat deze kwalitatief goed was en op de goede temperatuur. Deze Chianti hield zich ook goed staande tegen de kalfskoteletten in knoflook en met een witte wijnsaus. Ook dit gerecht was heerlijk klaargemaakt waarbij alle smaken voldoende in balans zijn. De koteletten waren zachtgegaard en smeuiïg in je mond zoals het hoort. Daarnaast wordt een klein garnituur van groenten geleverd. Ook deze was goed en lekker met een nog een kleine bite. Zoals mijn tafelgenoot en ik het lekker vinden. Het nagerecht vonden wij beiden enigszins tegenvallen. Ik had pannacotta en mijn tafelgenoot tiramisu. Ik vond de structuur van de pannacotta iets te dik en de tiramisu was met cake ipv lange vingers gemaakt en miste een beetje de Amarettosmaak. Op zich was het goed maar er is ruimte voor verbetering. Na afloop nog een goede espresso genomen. Gelukkig wordt er leidingwater in een karaf geschonken.

De bediening kan ik kort over zijn. De eigenaar die ons hielp was enthousiast en we werden goed bediend. Persoonlijk vind ik het leuk om wanneer er een gerecht geserveerd wordt dat deze ook even wordt toegelicht. Hier zit denk nog een klein verbeterpunt. Maar dit doet niets af aan de kwaliteit van de bediening.

Ik vind dit restaurant een aanrader voor iedereen door de goede smaken en de betaalbare prijzen.
Luc S.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Een goed Italiaans restaurant in de Binnen Bantammerstraat waar eens de Chinese restaurants hoogtij vierde. Een mooie ruimte met helaas een slechte akoestiek. De antipasta is goed en gevarieerd maar het hoogtepunt is de Pasta Parmigiano. Een pasta in een geflambeerde Parmezaanse kaas bij u aan tafel bereid. Een van de specialiteiten van Oggi. Heerlijk!
De huiswijn is redelijk geprijsd en naar behoren.
Een aanrader dus
RobJMulder .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Heerlijk gegeten, recensie van Johannes van Dam is terecht goed. Als start hebben we ons laten verrassen, gegrilde groenten, mozzarella met tomaat, vitello tonata en een heerlijke carpaccio. Vervolgens linguine vongole branzino, Girello al salmone en dan Spaghetti Parmigiano. Als dessert een heerlijke canolli, smaak maakte het goed maar helaas was de koek niet knapperig. Heerlijke wijn uit de leuke wijnkaart maakte het geheel af. Klein nadeel is dat de akoestiek helaas niet al te best is zodat je al snel met stemverheffing moet spreken om elkaar goed te kunnen verstaan.
Dit restaurant is een aanrader!!!!!!!
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Op een warme zaterdagavond vrij laat hier binnen gekomen, was eigenlijk niet de bedoeling, maar het is niet tegengevallen. We wilden weg van de overvolle en zeer toeristische Nieuwmarkt en dan is de Binnen Bantammer eigenlijk heel rustig. Van de straatkant gezien verwacht je het niet, maar de zaak is best een grote ruimte, die zich ver naar achteren uitstrekt. Het was gezellig vol (en dus niet volgepropt) en elke gast leek zich te vermaken. De akoestiek is helaas niet al te best, zodat je al snel met stemverheffing moet spreken. Te weinig bediening gelet op de drukte, maar wel heel aardig en attent, ze liepen zich het vuur uit de sloffen.
Eten was prima. We hadden een pasta gerecht, een antipasti en twee verschillende salades besteld, allemaal tegelijk op tafel, lekker drankje erbij en hoera..het was lekker en meer dan voldoende. Daarna natuurlijk een goede espresso en voldaan naar huis.
HenkG76 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Het was inmiddels alweer een tijd geleden dat we hier hadden gegeten dus we waren erg benieuwd. De sfeer is nog steeds erg gezellig, het eten is er nog steeds top en er is nog steeds vriendelijke bediening. Probeer eens de pasta's die ze hier hebben, die zijn echt enorm lekker!
Joop61 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2013
Heel lekker gegeten bij Italia Oggi! Het decor ziet er mooi uit en de open keuken is ook mooi om te zien. De service was attent en behulpzaam en het eten was echt heerlijk! Nadat ik heir met mijn vriendin had gegeten ben ik twee weken later tijdens een dagje Amsterdam met 7 man heen gegaan, ook deze keer iedereen dik tevreden! Top!
Frank R.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2013
Vooraf gereserveerd. Was absoluut niet nodig want we zaten slechts met 2 andere gasten te eten. De thermostaat stond te laag. Mijn vrouw had de neiging om haar jas aan te houden. Niet gezellig dus.
De bediening was attent, in orde. We zochten 3 gerechten van het grote schoolbord uit. Vooraf een toastje met stukjes tomaat, heerlijk. Hierna stokbrood (niet zo vers) met olijfboter en heerlijke olijftapenade. Als antipasta een salade met stukjes warme ossenhaas en parmezaanse kaas. Lekker. Vervolgens een mooie portie lasagne classica. Bijzonder smakelijk. Hierna een te prijzig tegenvallend gerecht van enkele kleine schijfjes kalfsvlees (scaloppine) in tomatensausje en wat aardappelschijfjes en stukjes groente.
De eenvoudige rode huiswijn was goed drinkbaar. Op de rekening zagen we later dat hiervoor €3,50 per glas was gerekend i.p.v. de €3,00 op de wijnkaart. Nog niet duur maar toch niet correct.
De rekening incl. 2 glazen huiswijn en 1 cola bedroeg bijna €120. Gelukkig was de dinerjaarkaart geldig. Als met al best goed gegeten in een jammer genoeg te stille en koude omgeving. Het restaurant had natuurlijk liever meer eters gehad. De temperatuur was dan vanzelf aangenamer geworden!
Gisele01 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
Wij werden allerhartelijkst verwelkomd door Angelo. Nadat onze drankwensen genoteerd waren, kwam de vriendelijke eigenaar met bruschetta als welkomsthapje. Daarna bracht Angelo op zijn eigen karakteristieke wijze het vers gebakken brood met huisgemaakte kruidenboter en olijventapenade. De vleesgerechten waren top. Lekker mals vlees en precies conform onze wensen (rood of medium) gebakken. De salades waren heerlijk. Kers op de taart vormden de desserts. De witte chocolade was hét succes. Bij Italia Oggi wordt de klassieke sgroppino geserveerd en smaakt dus hier het best!! Wij hebben goed gegeten in een leuke, ongedwongen, gastvrije sfeer.
Oklahoma .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2013
Kort samengevat: een ongeïnspireerde menukaart. Matig gegeten. Niets sprankelde, verraste of blonk uit door de eenvoud van mooie ingrediënten, die de Italiaanse keuken juist zo bijzonder maken.
Sonny B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2013
Wij werden hier vriendelijk ontvangen. Het was redelijk druk maar de bediening is vlot en bekwaam. De voorgerechten, salade Italia Oggi en de antipasta zijn heerlijk. De Ravioli tartufo is heerlijk, niet te vet en mooi op smaak. Mijn vrouw had de zeebaars lekker gevuld met groenten. Prima zaak, leuke mensen.
Htonis .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2013
Angelo, 'mille grazie!, voor een onvergetelijke avond! Omdat we niet wisten wat we wilden kiezen vroegen we Angelo om ons maar iets lekkers voor te schotelen. Dat is gelukt!! Op zijn Italiaans leefde hij, en de keukenstaf, zich uit om de heerlijkste gerechten voor te schotelen. Angelo was helemaal gelukkig met zo'n kans! Hij koos er ook een heerlijk wijntje bij. Het voelde alsof we een avondje uit eten waren in Sienna of Lucca. Echter, toen we zeer voldaan de deur uitstapten stonden we weer in Amsterdam. Ook niet slecht :-)
San_Sebastiaan .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Voorgerechten waren heerlijk. We hadden inktvis en antipasto.
Dus dat beloofde veel goeds voor het hoofdgerecht. Beide hadden we spaghetti vongole besteld. Dit was een enorme teleurstelling. Er zaten toch wel 4 schelpjes vongole in. De pasta was droog, smakeloos met een verdwaald pepertje en peterselie. Heel jammer want n.a.v. het cijfer van Johannes van Dam waren wij hier op af gekomen.
De bediening was prima en heel aardig. Maar ik zal Oggi zeker niet aanraden aan andere.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2013
In het centrum van Amsterdam, in een mooi oud pand, zit Italia Oggi. Bij binnenkomst worden we direct hartelijk welkom geheten door de Italiaanse bediening die ook later deze avond enthousiast blijft. Daarbij gaat wel eens wat mis (een glas sneuvelt, er wordt wel eens wat vergeten), maar het plezier en de vriendelijkheid waarmee dit alles gepaard gaat maakt deze kleine foutjes ruimschoots goed. Het is druk en de akoustiek kan beter, maar het is er wel gezellig. De keuken kan het soms met moeite aan (de pauzes tussen de gerechten duren soms wat lang), maar ze serveren een goede maaltijd. We beginnen met een goede antipasto. Als hoofdgerecht nemen we een saltimbocca die iets royaler had mogen zijn maar heerlijk smaakt. De panna cotta is niet heel bijzonder maar lekker (en leuk opgemaakt). We verlaten na drie uur, met een welgemeende handdruk van de ober, tevreden Italia Oggi.
Tonyo .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2013
wj hebben hier gegeten op zondagavond 17 maart 2013 met een gezelschap van 3 personen, We voelden ons thuis en genoten van onszelf zeer veel. Eten was goed en vers bereid,valpocella wijn was heerlijk ,service was charmant en bekwam , Zou zeker terugkomen en zal het aanbevelen aan anderen.
Puck M.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2012
Super lekker gegeten en heel gezellig. Bediening is heel beleefd, alleen wel een nadeel dat sommigen niet of moeilijk nederlands spreken en dat is soms wel lastig. Verder was de bediening wel heel vriendelijk en snel. Carpaccio als voorgerecht was perfect. en de pasta met zalm was nog beter. Ik kom er zeker weer een keer terug. Beste italiaan in Amsterdam vind ik. En ik ben al in heel veel italiaanse restaurants geweest. Echt een topper.
Paulus D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
Ik ben zo vaak hier voorbijgelopen naar mijn werk en eindelijk eens een keer naar binnen om te eten samen met mijn gezin. Heerlijk gegeten. De bediening is vriendlijk, gezellig en attent. Dit wordt een eerste bezoek van velen denk ik! Een 'no frills' aanrader.
Paulita C.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2012
Absoluut mijn favoriet restaurantje in Amsterdam. Het eten is ongeloofelijk lekker (met name de pasta!) en de service is uitstekend. Ik zou er graag elke dag kunnen eten :)