Over restaurant It Rains Fishes

Creatieve gerechten

Een Frans georiënteerde menukaart met hier en daar een spannend exotisch accent. Klinkt goed toch? In de keuken bruist het van de energie en barst het van de creativiteit. Het resultaat is heerlijke, lichte gerechten met een geheel eigen identiteit.

Meer informatie over restaurant It Rains Fishes

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 23:00
Zondag Gesloten

Maple G.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Robin T.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Heerlijk gegeten bij It Rains Fishes. We krijgen een marktmenu van drie gangen en kozen er zelf voor hier nog een 4e gang bij te nemen. De totaalprijs voor het menu kwam daarmee op 47,50 per persoon. De smaakcombinaties waren uitstekend en er werd ook goed gebruikt gemaak van verschillende structuren. De wijnen van het wijnarrengement pasten uitstekend bij de gerechten. De rekening aan het eind van de avond was wel iets aan de hoge kant vonden wij. 6 euro voor een fles water en 5-6 euro voor koffie met friandese (heerlijk trouwens) kan iets goedkoper.
Daartegenover stond dan wel weer dat we een amuse en een pre-dessert kregen. Het is dus maar net hoe je het bekijkt.
Stijn V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Prijs-kwaliteit verhouding in orde, leuke wijnkaart. Met wijn, desertwijn, 3 gangen, water en ah kaart voor 90 euro gegeten. Vooraf zwaardvis, hoofdgerecht rode poon, nagerecht soep van rode vruchten en ijs. Wijn was torontes.
JanBer .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Prettige ontvangst. Tafels staan op redelijke afstand van elkaar. Amuse (erwtensoep) wel passend bij seizoen, maar niet erg passend bij een (AH)- vismenu. Voorafje gerookte zalm, croutons, komkommer, tzatziki-ijs. Smakelijk. Extra tussengerecht: bouillon met 1 gamba, paddenstoelen, bosui op Thaise wijze bereid; lekker pittig en uitstekend van smaak. Hoofdgerecht kabeljauw: bord was niet verwarmd waardoor eten jammer genoeg erg lauw was. Wel mooi bereide vis, niet droog. Had wel wat zout/peper nodig. Dessert: rood fruitsoepje met bolletje ijs, altijd lekker.
Wachttijd tussen de eerste en tweede gang heel erg lang, maar op de vraag of het hoofdgerecht dan iets sneller kon komen werd onmiddellijk en erg vriendelijk gereageerd. So wie so heel vriendelijke en prettige bediening.
Al met al een uitstekend avondje uit!
Petra H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Bij It Rains Fishes in Den Haag klopt gewoon álles. En dat al enkele jaren. Dat geeft me al bij voorbaat rust en voorvreugde. Ze bieden een uitstekende keuken met heerlijke wijn spijs combinaties, hebben zeer professioneel, hoffelijk en vriendelijk personeel, zachte muziek die ons gesprek mogelijk maakt. Prima kwaliteit-prijsverhouding. We hadden een TOP avond en ik heb nu al zin in de volgend keer. Bedankt! Petra Hiemstra
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Prima restaurant. We hebben het marktmenu gegeten met een heelijk mossel tussengerecht. De 3 gangen van het menu waren smaakvol en mooi opgediend. We gaan hier zeker nog een keer eten.
Magdalena V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Het eten was prima, de service goed. Maar het is niet meer zoals een aantal jaar geleden, toen er verrassende gerechten en combinaties werden geserveerd. De prijs/kwaliteit verhouding is wat uit balans.
Sabrine B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
We hebben prima/oke gegeten en de bediening was erg vriendelijk. Echter het interieur van het restaurant oogt gedateerd en is ons inziens echt toe aan opfris beurt.
Joke K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
We zijn erg verwend. Vooral de amuse was verrukkelijk.
Het voorgerecht heel erg lekker en het hoofdgerecht bijzonder smakelijk.
Alleen het dessert was erg koud en de vruchtensoep vonden wij aan de zure kant.
Verder super bediening, voldaan en zeer tevreden huiswaarts.
Komen zeker nog een keer terug.
Diederikwijnmalen .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
We zijn met een gezelschap naar It Rains Fishes gegaan voor een AH zegeltjes menu na twee perfecte ervaringen in het vorige seizoen. Bij het binnentreden werden we verwelkomd met de opmerking dat er een vreselijk koude lucht binnenkwam. Tja, dat heb je als het buiten koud is en er gasten binnenkomen, terwijl wij, getuige het vrijwel volle restaurant, toch echt niet de eersten waren die binnen waren gekomen. We werden vriendelijk naar onze tafel geleid en hoorden dat It Rains Fishes niet aan aangepaste zegeltjesmenu’s doet, maar dat we het echte “marktmenu” kregen, eventueel uitgebreid met 1 of 2 extra gangen. Prima, dan gaan we ook conform dat niveau beoordelen. We bestelden (bijna) allen een gang extra. De aanbevolen wijn, een Chardonnay uit de Bourgogne, bleek heerlijk en (achteraf) alleszins redelijk geprijsd. We hebben drie flessen geleegd, waarbij we om aandacht voor bijschenken moesten vragen en we dat ten slotte ook maar zelf hebben gedaan. Na tamelijk lang wachten met alleen de wijn en onszelf als gezelschap volgden tegelijkertijd de amuse en het voorgerecht; het extra bestek en de warm afgebakken broodbolletjes kwamen vervolgens ook nog. Een van ons had pech, zij moest nog langer wachten tot het bolletje verscheen. De amuse bestond uit Scheveningse garnaaltjes met een kloddertje erbovenop; ze waren helaas wat vlak van smaak. Het eveneens koude voorgerecht bestond uit een stukje huis-gerookte zalm met een stripje courgette (?) en nog wat versierseltjes erbij. Op zich lekker, maar niet heel bijzonder. Dan volgden als tussengerecht een Tom Yam soep (een bouillon uitgegoten op een bord met “Einlagen”) voor sommigen en een bordje mosselen in een dunne saus voor anderen. Beide gerechten waren vol op smaak en erg lekker. Er werd voor de mals-sappig gekookte mosselen geen apart bestek ingedekt zodat we maar de vorkjes van de garnaaltjes gebruikten, helaas ook geen lepel om de saus op te lepelen, dat deden we maar met de resten van het brood. Er werden wel sachetjes met citroendoekjes op tafel gezet zodat we de mosselen kennelijk met de hand moesten eten... Een afvalbord voor de schelpen stond slechts aan één kant van de tafel, de andere kant behielp zich met het citroendoekjeskommetje. Na lange wachttijd volgde het hoofdgerecht, een mooi op de huid gebakken kabeljauw op couscous met wat gemengde groentetjes en een saffraansaus en, merkwaardigerwijs en volstrekt niet erbij passend, een paar stukjes rode grapefruit. Terwijl we nog volop van onze laatste glazen wijn genoten, kwamen opeens tegelijkertijd zowel het pre-dessert als het officiële dessert op tafel. Het pre-dessert was een gebruleerde rozemarijnmousse, zeer smakelijk volgens sommigen en wat minder smakelijk volgens anderen, en het eigenlijke dessert was een heerlijke bol sorbetijs in een krokant bakje op een rode-vruchtensoep. De soep was wat gewoontjes (en had net zo goed een gesmolten doos ingevroren zomerfruit van AH kunnen zijn – lekker, maar niet bijzonder). Inmiddels was ook de wijn op en waren we toe aan koffie en thee. Die werd geserveerd met uitzonderlijk lekkere en originele friandises; de verrassing van de avond, maar buiten het marktmenu vallend… Al met al hebben we smakelijk gegeten, maar minder avontuurlijk en bijzonder dan voorgaande keren in mijn herinnering. Helaas, helaas hadden bediening en keuken ernstige problemen met de timing en de oplettendheid; ook de uitleg (op zich hulde voor het feit dat het gebeurde) werd moeilijk verstaanbaar afgeraffeld. Ondanks de drukte en ondanks de meerdere malen “sorry” gedurende de maaltijd hadden we dit niet verwacht van een restaurant met de pretentie van It Rains Fishes.
Marcwinters .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Warme binnenkomst door de gastvrouw en alle égards van de vriendelijke bediening. Toelichting bij de heerlijke gerechten en alle vriendelijke aandacht met een lach. Gepaste heerlijke wijnen bij de verrassend originele gerechten met subtiele smaken, zoals b.v. de mosselen en het hoofdgerecht van kabeljauwfilet op de huid gebakken. Wij hebben een hele fijne avond gehad!
Margitvidak .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Zeker voor herhaling vatbaar!heel goed gegeten en buitengewoon vriendelijke bediening!!een aanbeveling,zeker snel weer reserveren
Catharine W.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Heerlijk gegeten, uitstekende kwaliteit met goede ingrediënten en zeer vriendelijke service. Absoluut voor herhaling vatbaar!
Emile.elewaut .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Porties voor AHrestaurant actie waren beduidend kleiner dan bij á la carte klanten, zeer lange wachttijden (meer dan 45 min tussen twee gangen. na klacht overigens wel veel excuses. Eten was op het randje van smakeloos, Kabeljouw niets gekruid, sausje erbij watering en plat van smaak. tussen gerechtjes duur, mossels van het tussengerecht waren rubberig. jammer.
Paulineschuiling .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Geweldig lekker gegeten, iedere gang was weer een smakelijke verrassing! Het Noordeinde is een sfeervolle straat. We vonden het zeer vriendelijk personeel. Entourage enigezins gedateerd maar netjes.
Jv1967 V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Goed en puur eten. Let op met extra tussengerechten, wijnarrangement en het bestellen van een kop muntthee (€5,25). Dit verhoogt de rekening snel en een muntthee voor €5,25 vonden wij echt belachelijk.
Bertdenennie .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
In het kader van de AH-restaurantactie hadden we een tafel voor 4 personen gereserveerd. De ontvangst was hartelijk. Er werd ons een driegangenmenu geserveerd. Vooraf en tijdens de maaltijd genoten we van de witte huiswijn (Colombard/Sauvignon blanc): een voortreffelijke keuze. Als amuse kregen we een huisgemaakte kip-kerrie-kroket, die ons goed smaakte. Het voorgerecht bestond uit gerookte zalm, voorzien enige saussmaken en opgemaakte groente (komkommer). Het hoofdgerecht was een portie op de huid gebakken kabeljauw (goed bereid), liggend op een bedje van parelgort (goed bereid), met her en der wat groente (veel te weinig), voorzien van een warme Aan woordenlijst toevoegen (lekker). Als nagerecht kregen we een chocolade-taartje, wat ijs en vruchten; hieraan vooraf ging een pre-dessert in de vorm van een lekker glaasje huisgemaakte rode vruchtenlikeur. Na afloop genoten we nog van goede koffie en thee, helaas vergezeld van veel te zoet 'garnituur'.
Kokoerica .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Voor de 2e maal bij it rains fishes nu met de 2 voor 1actie van AH menu 3 gangen 37,50
Voorgerecht was okee zalm kleine hoeveelheid met wat groentes hoofdgerecht kabeljauw deze was smakeloos
En hebben we teruggestuurd we kregen een nieuw portie met de mededeling dat de kok het met ons eens was!
Dat vinden wij zeer attent :-)) maar we gaan niet meer terug sorry!
MvdBo .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Met de AH actie genoten van een driegangenlunch. Mooi opgediend, goed van smaak en hoeveelheid prima. Alle gerechten aangepast voor lactose-intolerantie; geweldig. Voor ons een wat duurder segment wat we nu een keer hebben kunnen uitproberen en het is goed bevallen.