Meer informatie over restaurant it Pottebakkershus

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00
- Ontbijt 08:00 - 14:00
- High Tea 10:00 - 17:00

Huib H.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Een bordje 'Sudersee' is heerlijk. Gerookte vis en soepje, broodjes, sla. De venkelsoep was ook heel goed. Het was zeer warm in Workum dus we zijn binnen gaan zitten. Vrolijke relaxte bediening. We vroegen om kraanwater en kregen een koelflesje kraanwater met citroen. Geen kosten bovendien al gaat het ons daar niet om. We vinden de gebottelde bronwatertjes niet nodig en niet duurzaam. Top restaurant
Rob_Mackaay .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Weer wist de chef van dit, van oorsprong vegetarische, maar tegenwoordig ook vis op de kaart hebbende, restaurant ons te verrassen. Alles wordt, liefst van streekproducten, zelf gemaakt. Taarten waarvan je alleen maar kunt dromen. Een heerlijke visschotel gehad, met als groente zowaar zeekraal! Waar krijg je het nog. Ook houdt de chef terdege rekening met wensen betreffende allergiën. Wat inhoudt dat de gerechten niet "klaar staan", maar vers worden bereid. In een ruimte achter het restaurant worden nog steeds cursussen pottenbakken gegeven. Boven het restaurant een klein "pottenbak museum". Al met al weer een fijne ervaring die om herhaling vraagt.
Gina75 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Genoten van een heerlijke high tea! Lekkere hapjes en gelukkig niet te zoet. Ruim voldoende. leuke ambiance. Voor herhaling vatbaar!
Beijo_de_anjo .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
De ervaring in dit restaurant is zeer wisselend. Drie maal het verrassingsmenu gekozen. Het komt er op neer dat de kok een keuze voor jou maakt van wat al op de kaart staat. Voorgerecht van makreel met pasta gekregen. De makreel was lekker, echter de pasta die erbij geserveerd werd was droog en niet op smaak gebracht met een lekkere en voldoende saus of dressing. We hadden gekozen voor een wijnarrangement bij het verrassingsmenu en tot onze grote verbazing werd bij elk gerecht gevraagd of we er rood of wit bij wilden. Dat is niet helemaal wat je zou verwachten bij een wijnarrangement. Het hoofdgerecht, heekfilet met mediteraanse rijst, smaakte goed. Qua presentatie kon het beter, het oog wil ook wat.
Daarnaast ook nog eenmaal het dagmenu gegeten. De zeewolf met gebakken asperges, zeekraal en een limoensaus was heerlijk! Lekkere combinatie van zout, zuur en de zachte smaak van asperges.
Het toetje, een bolletje rabarberijs met fruit, smaakte als afronding prima.
Het restaurant heeft een heel gezellige sfeer.
Clairearens .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
We zitten er nu te eten en het hoofdgerecht is voortreffelijk. Schartong met verfijnd bloemkool sausje, stoemp. Zalig! Toetje is ook geweldig!
Theolun .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2014
Een biologisch - vegetarisch restaurant waar ook vis wordt geserveerd! Naast de dinerkaart bestaat er een vrij uitgebreide tapas-kaart. Om daaruit niet te hoeven kiezen, bestelden we een 5-gangen verrassings-tapasdiner. We kozen voor gemengd vegetarisch en vis. Een goede keuze. Na pittige tortilla-chips werd een mooie koude salade geserveerd met garnalen en parten heekfilet. De hierop volgende vegetarische kipsaté was perfect, op zijn eigen wijze, maar het zou ook als ” echte” kipsaté niet hebben misstaan. De vegetarische bitterbal, bonenburger en kaasstick vielen bij ons wat minder in de smaak. Als slot werd door de kok persoonlijk een heerlijk ijsgerecht geserveerd. Alles bijeen: uitstekend.
De één-persoons bediening werkte vlot en bleek - evenals de kok - goed bestand tegen de drukte. Ook hier: uitstekend.
Het restaurant is gevestigd in een pand waarin ook pottenbakkers hun werkplaats hebben. Een deel van het serviesgoed komt uit eigen productie.
Hannie G.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Mooie locatie. Wij hebben meerdere keren bij het it pottebakkershus gelunched. Het was tot nu toe iedere keer erg goed. Variatie, gerechten die je bij een ander restaurant niet eet. Inderdaad geen sate of grote porties friet, daar kwamen wij ook niet voor. Het plekje en de inrichting zijn ons inziens ook top. Bij een volgend bezoek aan Workum lunchen wij vast weer op dit plekje!
Jmvv .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2013
wij aten afgelopen week ter ere van onze trouwdag in Workum. onze voorkeur vegetarisch, evt. vis, de kok was echt heel creatief, zeker gezien de vegetarische gerechten., wat een keuze.
Heerlijke amuse vooraf, pittige soep, warme makreelsalade en voor mijn man een kaasfondue. Prettige vakbekwame bediening in een mooie sfeervolle ambiance. Tot slot geen plek meer voor een dessert dus ons beperkt tot taart(hoort bij de trouwdag) en koffie, schets onze verrassing huisgemaakte sinaasappel met chocoladetaart en frisse citroentaart, wat was dat smullen! de complimenten van de echte warme bakker! ga zo door en hopelijk leidt dit bericht tot meer klandizie want dat verdienen jullie!
Kameleon73 .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Al meerdere keren hier gegeten en telkens worden we weer aangenaam verrast door de chef. Je proeft de puurheid van de producten en alles wordt zelfgemaakt. Een restaurant dat zich onderscheid met biologische producten en verantwoorde vis. De bediening is uitstekend. Een aanrader voor als u echt eens wat anders wilt dan biefstuk, sate of schnitzel wat je in 80% van de restaurants al kunt krijgen.