It Posthûs

• Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Omdat onze genodigden in Burdaard waren neergestreken, besloten wij in dit restaurant te gaan eten. Het restaurant bezit een vlonder aan het water waar het bij zonnig weer goed toeven is. Van de voorgerechten moet zeker de huisgerookte ganzenborst worden genoemd. De schotel zag er gevarieerd en goed uit. Ook de Friese salade en de Friese mosterdsoep waren heerlijk. De hoofdgerechten varkenshaas, biefstuk kabeljauw en mixed grill, geen grote porties, waren goed van smaak. Alleen al voor de aanblik mag er bij de mixed grill wel een stukje vlees bij. Van de bijgerechten was er voldoende. De ijsdesserts waren heerlijk. De rode Spaanse wijn was een goede begeleider van de maaltijd. De bediening was vriendelijk en snel. De overigens nieuwe inrichting en ligging van dit restaurant doen denken aan de herbergbestemming van voorheen. Alleen al de landelijke omgeving is een bezoek waard.
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Hier komen we dus niet meer. De bediening weet niet eens hoe droge sherry er uit ziet en dat donker gekleurde sherry niet DRY is. Het opgediende eten was niet horeca-waardig. De vegetarische maaltijd met gepofte aardappelen, kastanjechampions en kaas is een aanfluiting. Champions nauwelijks vindbaar en kaas niet te proeven. In feite krijg je twee gepofte aardappelen met wat onduidelijk gedoe voor je geld. Prijs weet ik niet meer precies (zal rondom Eur 16 zijn), maar dat is iets teveel voor deze aanfluiting. O ja, gekookte andijvie en sla was er nog een beetje bij. Na onze ontevredenheid te hebben uitgesproken bood de bediening wel een vegetarische quiche aan. Maar die ga je toch niet meer nuttigen als je tafelgenoot uitgegeten is? En de tafelgenoot had voor een schnitzel gekozen. De smaak was goed maar daar bleef het bij. Thuis dien ik hem aantrekkelijke op. De gebakken aardappelen waren ook niet helemaal gaar. Ik snap niet dat er nog redelijk wat tafeltjes bezet waren.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
we logeerden in het hotel en aten daar 's avonds voordat we naar Bonifatius ,de musical in Dokkum gingen.
Vandaar( ! ) dat we vegetarisch gingen en daar kregen we bepaald geen spijt van, keuze uit 3 gerechten, we kozen de quiche met o.a. dagverse groenten en groene asperges, die was heerlijk en werd geserveerd compleet met lekker gebakken aardappels en warme rabarber.Vegetarisch eten kan dus best lekker en origineel zijn. De bediening was vriendelijk en vakkundig en we zaten mooi aan het raam met uitzicht op de steeds weer openende brug voor het doorlaten van boten.Erg gezellige zaak! We zullen er graag weer eens een keer terugkeren.
Hansje B.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Zaterdagavond heerlijk gegeten in It Posthûs in Burdaard. Vooraf de lauwwarme geitenkaassalade, met een grote variëteit aan frisse knapperige groene blaadjes. Het hoofdgerecht viel op de vis: gebakken zeebaars met hartig-zoete salsa van rozemarijn en rode ui (erg smakelijk en fraai opgemaakt) en gebakken snoekbaarsfilet met brandade van gerookte paling. In het restaurant was het niet erg druk, zodat de gerechten vrij snel geserveerd werden. Goed gegeten voor een schappelijke prijs. 's Middags op het teras hadden we al kunnen genieten van de fraaie Spaanse huiswijn en de Chardonnay. Aanrader.