It Posthûs

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant It Posthûs

H. D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Na een matige eerdere ervaringen bij dit restaurant (meer niveau eetcafe) toch maar een recensie.
Na aan een wankel tafeltje (zelf opgelost met een bierviltje) op het terras te gaan zitten, kwam de bediening vlot op gang. Jammer dat de bediening een dienblad met een fles water en bier over mij heen liet vallen. Dit kan gebeuren, prima opgelost verder.
Vervolgens gekozen voor een mixed gril en twee salades + friet.
Allereerst over de salades (kosten 10,95 per stuk). Dat het hoofdbestanddeel bestaat uit ijsbergsla is niet meer van deze tijd. Verder zaten er kaas-appel-rolletjes in met nauwelijks gebakken spek eromheen. Gewoon te eenvoudig voor deze prijs en niet heel smakelijk.

De mixed grill kwam niet goed warm op tafel, bord was koud. Delen van het vlees waren zwart. de smaak was okey, maar (in alle redelijkheid) te weinig saus (bakjes zat nog net half vol). dan nog erg zuinig een paar stukjes groenten erbij.
Ook bij dit gerecht staat de kwaliteit niet in verhouding met de prijs (€20,95).
Er ontbrak een peper- en zoutstel en een fles olijfolie op tafel, daarmee was het één en ander nog wat op te pimpen geweest.

Bij het afrekenen las ik op een bordje achter de kassa dat het cijfer op Iens een hoogte heeft van 8.9! Ik heb teveel gebruik gemaakt van de horeca om te kunnen stellen dat dit cijfer niet reëel is.
Het terras heeft een leuke ligging, voor een biertje prima, maar het eten nuttigen we voortaan elders.
Fedde R.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Afgelopen week met 4 volwassenen , een puber en peuter langs geweest voor een simpele lunch. Er was een aangepast menu omdat de kok het liet afweten door ziekte. Een jong meisje wat de bediening deed was uiterst vriendelijk en vooral onzeker, wat zeker geen minpunt was. Nadat we het meisje vroegen om iets makkelijks voor de peuter, paar frietjes en een frikadel met appelmoes verdween ze naar binnen, waarna hoogstwaarschijnlijk de uitbaatster zelf even naar buiten kwam om te vertellen dat zij niet van het menu af konden wijken en er dus geen appelmoes of frikadel bij de friet geserveerd kon worden, mede ook omdat ze die niet standaard in hun assortiment dan wel op de kaart hebben. Er werd nog gesuggereerd dat de kleine maar een rustieke tosti moest nemen. Vreemd allemaal, terwijl ze preveleren kindvriendelijk te zijn. Awel, nadat mevrouw verdween nam het meisje de rest van de bestellingen op.
Tweemaal een hamburger, tweemaal de kipsaté, één beenham en een bordje friet voor de kleine. De broodjes hamburger waren goed, de kipsaté werd door beiden niet bijzonder gevonden. Het broodje beenham was net als een vorige keer goed gevuld op de beenham na, wat eigenlijk gewoon een paar vellen schouderham waren, opgewarmd in een koekepan of zo. Voor mij de tweede keer een teleurstelling bij het Posthûs, de vorige keer tijdens diner een mixed grill waarvan zelfs het meest malse vlees door en door droog was.
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Omdat onze genodigden in Burdaard waren neergestreken, besloten wij in dit restaurant te gaan eten. Het restaurant bezit een vlonder aan het water waar het bij zonnig weer goed toeven is. Van de voorgerechten moet zeker de huisgerookte ganzenborst worden genoemd. De schotel zag er gevarieerd en goed uit. Ook de Friese salade en de Friese mosterdsoep waren heerlijk. De hoofdgerechten varkenshaas, biefstuk kabeljauw en mixed grill, geen grote porties, waren goed van smaak. Alleen al voor de aanblik mag er bij de mixed grill wel een stukje vlees bij. Van de bijgerechten was er voldoende. De ijsdesserts waren heerlijk. De rode Spaanse wijn was een goede begeleider van de maaltijd. De bediening was vriendelijk en snel. De overigens nieuwe inrichting en ligging van dit restaurant doen denken aan de herbergbestemming van voorheen. Alleen al de landelijke omgeving is een bezoek waard.
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Hier komen we dus niet meer. De bediening weet niet eens hoe droge sherry er uit ziet en dat donker gekleurde sherry niet DRY is. Het opgediende eten was niet horeca-waardig. De vegetarische maaltijd met gepofte aardappelen, kastanjechampions en kaas is een aanfluiting. Champions nauwelijks vindbaar en kaas niet te proeven. In feite krijg je twee gepofte aardappelen met wat onduidelijk gedoe voor je geld. Prijs weet ik niet meer precies (zal rondom Eur 16 zijn), maar dat is iets teveel voor deze aanfluiting. O ja, gekookte andijvie en sla was er nog een beetje bij. Na onze ontevredenheid te hebben uitgesproken bood de bediening wel een vegetarische quiche aan. Maar die ga je toch niet meer nuttigen als je tafelgenoot uitgegeten is? En de tafelgenoot had voor een schnitzel gekozen. De smaak was goed maar daar bleef het bij. Thuis dien ik hem aantrekkelijke op. De gebakken aardappelen waren ook niet helemaal gaar. Ik snap niet dat er nog redelijk wat tafeltjes bezet waren.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
we logeerden in het hotel en aten daar 's avonds voordat we naar Bonifatius ,de musical in Dokkum gingen.
Vandaar( ! ) dat we vegetarisch gingen en daar kregen we bepaald geen spijt van, keuze uit 3 gerechten, we kozen de quiche met o.a. dagverse groenten en groene asperges, die was heerlijk en werd geserveerd compleet met lekker gebakken aardappels en warme rabarber.Vegetarisch eten kan dus best lekker en origineel zijn. De bediening was vriendelijk en vakkundig en we zaten mooi aan het raam met uitzicht op de steeds weer openende brug voor het doorlaten van boten.Erg gezellige zaak! We zullen er graag weer eens een keer terugkeren.
Hansje B.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Zaterdagavond heerlijk gegeten in It Posthûs in Burdaard. Vooraf de lauwwarme geitenkaassalade, met een grote variëteit aan frisse knapperige groene blaadjes. Het hoofdgerecht viel op de vis: gebakken zeebaars met hartig-zoete salsa van rozemarijn en rode ui (erg smakelijk en fraai opgemaakt) en gebakken snoekbaarsfilet met brandade van gerookte paling. In het restaurant was het niet erg druk, zodat de gerechten vrij snel geserveerd werden. Goed gegeten voor een schappelijke prijs. 's Middags op het teras hadden we al kunnen genieten van de fraaie Spaanse huiswijn en de Chardonnay. Aanrader.