It Posthûs eten, drinken & beleven

Plein 15 8754 ER Makkum Nederland Kaart

Over het restaurant It Posthûs eten, drinken & beleven

Restaurant It Posthûs is gevestigd in het oude Post- en Telegraafkantoor van Makkum. Het gebouw is bijna 150 jaar oud en rijst statig op aan de kop van het Plein, een beetje afgezonderd van de drukte op en rond de terrassen en winkels in ‘t hart van het Friese plaatsje.
In ons restaurant of op het terras kunt u genieten van een heerlijk kopje koffie of van een borrel met bijvoorbeeld een kaasplateau van heerlijke streekkazen uit Friesland, maar natuurlijk kunt u bij ons ook terecht voor een heerlijk diner.

Meer informatie over restaurant It Posthûs eten, drinken & beleven

Dinsdag tot en met zondag geopend vanaf 17:00 uur. Op dinsdag en zaterdag geopend voor lunch vanaf 11:00 uur.
Kijk voor openingstijden tijdens vakantie en feestdagen op onze website.

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands gesproken , Open op zondag , Wi-Fi
Uitmuntend
9,6
9,1

Jouw recensie over het restaurant It Posthûs eten, drinken & beleven

Marie-Louise T.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Was voor ons de 2de keer, wederom weer heel erg goed, er is een geweldige vibe in dit restaurant, en een plek om vaker terug te komen, als we in de buurt zijn.
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Alle gerechten waren overheerlijk. Zowel het gebruik van borden en opmaak was verrassend mooi. Wij hebben genoten en komen hier zeker nog een keer terug. Jaap en Tineke Bakker uit Hendrik Ido Ambacht
Ab K.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Leuke gevarieerde kaart met verassende gerechten,goede keus ui bijpassende wijnen en bieren. Vanwege drukte op terras iets langere wachttijden, geen groot probleem.
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2018
Prima gegeten. Prijs kwaliteitsverhouding is uitstekend. De gerechten zijn mooi opgemaakt en de gerechten smakelijk waarbij er aandacht is voor regionale producten. Paar kleine verbeterpunten; de tijd tussen de gerechten. Wat mij betreft mag dat vlotter. De wijnen moet je voorafgaand aan een gerecht schenken en niet halverwege en als je weggaat mag je best afscheid van de gasten nemen. Nogmaals kleine verbeterpunten, want wij hebben echt een goed gevoel over dit restaurant. Aanrader!
R. C.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Het 3 -gangen menu met keuzes uit de kaart was heerlijk.zeer goede cuisson van het vlees en de vis. De bediening was zeer attent en vriendelijk.De prijs/kwaliteitverhouding was zeer schappelijk,gezien de kwaliteit van het gebodene.
Nanda H.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, in fijne ambiance.
Er is veel zorg besteed aan de gerechten, en de smaak was heerlijk.
Zeker voor herhaling vatbaar !
Ilona K.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
In 1 woord FANTASTISCH. Voor deze prijs vind je deze kwaliteit nergens (ik tot nu toe in ieder geval niet). Vegetarisch verrassingsmenu gekozen en dat was echt ongelooflijk lekker en prachtig klaargemaakt. Wat een creativiteit en goed gebruik van kleuren en smaken. Goede ingrediënten. Het wijnarrangement erbij was ook heerlijk. Uitstekende service ook en een hele fijne sfeer, mooie ambiance, lekkere stoelen, schone toiletten. Echt een ontzettende aanrader. Top. Bedankt, ga zo door! Graag tot een volgende keer, jammer dat we zo ver weg wonen. Ik had er heel wat voor over gehad om dit restaurant in de buurt te hebben.
Ilona K.
Corine D.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Je voelt de hele avond een koude lucht over de grond gaan, dit was de tweede x dat we hier waren, de 1e x was dit ook zo, het zit daarom niet fijn de hele avond . We hebben op verschillende plekken gezeten, maar het maakt niet uit waar je zit behoudens misschien in de serre, hier zit nog een deur tussen.
Goedemiddag mevrouw De Ruijter,

Allereerst hartelijk dank voor uw recensie. We vinden het ontzettend jammer om te lezen dat u niet lekker heeft gezeten i.v.m. tocht over de grond. Dit hebben we nog niet eerder van gasten gehoord, maar het kan zijn dat de ontzettende kou buiten en verandering van windrichting hier iets mee te maken hadden.
Advies voor volgende keer, geef het volgende keer even aan op de avond zelf, bij één van de medewerkers. Dan hadden we er wellicht meteen iets aan kunnen doen, of in ieder geval kunnen proberen om het voor andere avonden te voorkomen.

Nogmaals jammer dat u niet lekker heeft gezeten bij ons en we hopen dit in de toekomst te kunnen voorkomen. We hopen dat u verder wel een fijne avond heeft gehad, qua eten en service.

Met vriendelijke groet,
It Posthûs
Geert D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Echt een aanrader!!!
Hennie H.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Vegetarische maaltijd was uitstekend.
Marie-Louise T.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Zeer prettig restaurant, zeer goede service, heerlijk eten, we hebben met ons 6 jes, 2 kinderen, 4 volwassenen echt genoten.
Paul L.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
We aten met vrienden in It Posthûs en dat is ons uitstekend bevallen.
Alles klopte: een vriendelijke ontvangst en bediening, een mooi ingericht, stijlvol restaurant en bovenal een mooie kaart met veelbelovende gerechten voor redelijke prijzen.
We kozen allen voor het driegangenmenu voor € 30,00 en aten als voorgerechten de mini-kroketjes met gamba en de tartaar van Fies weiderund en als hoofdgerechten de diamanthaas, de schnitzel van Gaasterlands kruidenvarken en de 'vangst van de dag'': roodbaars uit het IJsselmeer. Alles gerechten waren even smakelijk en werden prachtig gepresenteerd. Ook de nagerechten waren heerlijk.
Daarbij prima, vriendelijk geprijsde wijnen.
Kortom, we hebben hier uitstekend gegeten. Als we in de buurt zijn, komen we graag weer terug. Eigenlijk een goede aanleiding om weer eens naar Friesland te gaan........
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Heerlijk gegeten van het 3 gangen menu. Opmaak en bereiding waren uit de kunst en erg smaakvol. Ruime keuze uit lekkere wijnen en bieren. Leuk zijn ook de biertips bij de verschillende gerechten. Gezellig en mooi gelegen. Kortom, een restaurant om te onthouden.
Theo M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Heel lekker gegeten. Ook het vegatarisch menu was van bijzondere klasse.
Erg vriendelijk personeel.
Een absolute aanrader.
José D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Nog even over de wachttijd, vond het een prima snelheid van serveren.
Vriendelijke mensen, niet opdringerig, service gericht.
Prima, kom graag terug
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Heerlijk gegeten en hele vriendelijke bediening!
Tomer M.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Een zeer geslaagde avond gehad, het eten is lekker en bijzonder, vooral het hert was heerlijk.
De gerechten zijn vrij royaal, we konden niet alles opeten. Het witte wijn keuze is wat gering.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Weer heerlijk gegeten vanavond in It Posthûs. Sinds de huidige eigenaars een paar jaar geleden dit restaurant hebben overgenomen is dit zo'n goed restaurant geworden, elke keer eten we hier heerlijk. En dat zo mooi dichtbij in eigen dorp!

Eén wens: een hele tijd terug alweer stond er makreel op de kaart, die was zo lekker... Ik hoop nog steeds dat die weer eens terug op de kaart komt!
Elianne V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Vrijdag 29 september hebben wij heerlijk gegeten bij It Posthus in Makkkum - het voormalige post- en telegraafkantoor. Toen we binnenkwamen was er een tafeltje aan het raam gereserveerd!
Vanwege mijn verjaardag kreeg ik een aangeklede koffie; erg attent !!
De gerechten en bijpassende wijnen waren heerlijk en het personeel erg vriendelijk!
Een absolute aanrader in Makkum !