It Posthûs eten, drinken & beleven

Plein 15 8754 ER Makkum Nederland Kaart

Over het restaurant It Posthûs eten, drinken & beleven

Restaurant It Posthûs is gevestigd in het oude Post- en Telegraafkantoor van Makkum. Het gebouw is bijna 150 jaar oud en rijst statig op aan de kop van het Plein, een beetje afgezonderd van de drukte op en rond de terrassen en winkels in ‘t hart van het Friese plaatsje.
In ons restaurant of op het terras kunt u genieten van een heerlijk kopje koffie of van een borrel met bijvoorbeeld een kaasplateau van heerlijke streekkazen uit Friesland, maar natuurlijk kunt u bij ons ook terecht voor een heerlijk diner.

Meer informatie over restaurant It Posthûs eten, drinken & beleven

Dinsdag tot en met zondag geopend vanaf 17:00 uur.
Kijk voor openingstijden tijdens vakantie en feestdagen op onze website.

Uitmuntend
9,1

Jouw recensie over het restaurant It Posthûs eten, drinken & beleven

Theo M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Heel lekker gegeten. Ook het vegatarisch menu was van bijzondere klasse.
Erg vriendelijk personeel.
Een absolute aanrader.
José D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Nog even over de wachttijd, vond het een prima snelheid van serveren.
Vriendelijke mensen, niet opdringerig, service gericht.
Prima, kom graag terug
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Heerlijk gegeten en hele vriendelijke bediening!
Tomer M.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Een zeer geslaagde avond gehad, het eten is lekker en bijzonder, vooral het hert was heerlijk.
De gerechten zijn vrij royaal, we konden niet alles opeten. Het witte wijn keuze is wat gering.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Weer heerlijk gegeten vanavond in It Posthûs. Sinds de huidige eigenaars een paar jaar geleden dit restaurant hebben overgenomen is dit zo'n goed restaurant geworden, elke keer eten we hier heerlijk. En dat zo mooi dichtbij in eigen dorp!

Eén wens: een hele tijd terug alweer stond er makreel op de kaart, die was zo lekker... Ik hoop nog steeds dat die weer eens terug op de kaart komt!
Elianne V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Vrijdag 29 september hebben wij heerlijk gegeten bij It Posthus in Makkkum - het voormalige post- en telegraafkantoor. Toen we binnenkwamen was er een tafeltje aan het raam gereserveerd!
Vanwege mijn verjaardag kreeg ik een aangeklede koffie; erg attent !!
De gerechten en bijpassende wijnen waren heerlijk en het personeel erg vriendelijk!
Een absolute aanrader in Makkum !
Robertjan R.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Zalig gegeten. Prima prijs kwaliteit. Jammer van vier kinderen achter ons die de halve tent bij elkaar schreewden en ouders die dit prima vonden.
Trix V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Heerlijk gegeten, fijne bediening ! Top avond.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
Vriendelijke bediening, die je echt een welkom gevoel geeft. Goed eten, zeker beter dan eetcaféniveau. Door de grote drukte bij Visserijdagen wel een beetje lang wachten op het hoofdgerecht, maar we zaten prima op het terras. Bij de bestelde fles wijn (een fijne Luis Cañas) werd ook spontaan een fles kraanwater gebracht, heel goed! De kaart zit slim in elkaar, met veel regionale accenten helemaal van deze tijd, en zo krijg je dan een homp desembrood van een zekere bakker Kluft, met drie dipsausjes, voor € 5,75, Maar laten we daarover verder niet flauw doen, dit is zonder meer een aanbevolen adres.
Marjan B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
heerlijk gegeten, vriendelijk personeel maar vooral ook een gezellige sfeer. Goede kennis van het eten en wijnen door het personeel.
Tim B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
2x bezocht al in onze week hier in Friesland en al 2x een topavond gehad met topbediening. Het eten is van uitstekende kwaliteit en veel respect voor hun product. Ook top dat er streekproducten gebruikt worden zoals brood van de lokale bakker !
J. V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Heerlijk gegeten, vooral het vlees van de Wagyu rund! Prima bereid door dit geweldige team! Vriendelijke bediening , waardoor wij ons geheel thuis voelden! Gaan zeker nog een keertje daar eten!
Cor S.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Prima gerechten, vrijwel alles past binnen het menu (30€). Valt het er echter buiten dan moet per gerecht worden betaald (9€ voorgerecht, 20€ hoofdgerecht), waardoor zelfs een simpele kop koffie als nagerecht duurder uitpakt. Voor bv Wagyu steak wordt een meerprijs tov het menu gerekend, maar niet voor kaas als dessert, dan worden alle gerechten in rekening gebracht. Hier zou men iets soepeler mee om moeten gaan. De huiswijnen vallen tegen, maar de overige -ook per glas- zijn prima. Vrolijke bediening en sfeervolle informele ambiance in dit mooie oude gebouw.
Mariska R.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Wat een prachtige verrassing in het voor ons nog onbekende Makkum. Als verrassing voor mijn man's verjaardag een weekje in een huisje en een verjaardagsdiner gereserveerd. Het overtrof mijn verwachtingen! Een zeer warme ontvangst, een prachtige plank met Friese lekkernijen uit de buurt. Daarna een mooi stukje Wagyu, perfect klaargemaakt en dit alles vergezeld van zeer mooie wijnen, waaronder een heerlijke witte (!) rioja. Het was zo lekker dat we een aantal dagen later zijn teruggekeerd, binnengehaald werden als de verloren zoon en verrast werden door een hele nieuwe menukaart! Weer zeer goed gegeten en gedronken. De zeer vriendelijke bediening, die van je avond een feestje weet te maken, is het vermelden waard. Een absolute aanrader en eigenlijk heel dichtbij: ruim een uur rijden vanaf de Randstad. En een weekendje Makkum is ook geen straf trouwens.....
Rixt S.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Enorm genoten van onze avond in It Posthûs. Erg prettig ontvangen en het personeel heeft kennis van zaken. De liefde voor het vak en de producten voel je en proef je direct! Heerlijke duo van bavette en diamanthaas die smolt op de tong. Ook de kinderen ( 2 jaar) hebben heerlijk gegeten en de verrassing bij het nagerecht was een schot in de roos :) Bedankt voor deze heerlijke avond.
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Een doordeweekse avond in de herfst, tegen 18:30. Ik was de eerste..
Vooraf bouillon met groene apserges, gnocchi, citroengras en lenteui. Prima. Citroengras weinig van gemerkt, maar heerlijke bouillon.
Hoofd: kabeljauw met kreeftenjus. Voortreffelijk, vooral ook omdat de vis precies goed was gegaard, glanzend in schijfjes, zeg maar.
Er kwam nog wel een enkel stel binnen, maar het bleef stil. De ambiance en de bediening overigens zeer prettig.
Susanne D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Ondanks de drukte (binnen en buiten alles vol) toch snel geholpen. Harde werkers en over het eten ook niets te klagen. Erg vriendelijk personeel dat op de hoogte is van wat ze serveren (en daardoor deskundig advies kunnen geven).
Paul R.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Was goed eten, maar service is echt te traag. Het duurt veel te lang voor he eten en dribken krijgt, jammer. Locatie was wel mooi.
mgm B.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Op een hete zomerdag belandden we hier. Het terras was vol, dus moesten we binnen zitten. Het hele restaurant draaide op 3 mensen, inclusief kok, en dat was veel te weinig. Positief waren de originele verantwoorde en mooi opgemaakte gerechten en het eigengemaakte citroenwater. De kaart was wat beperkt, zodat mijn jongste dochter van 11 maar aan een overpriced kindermenu is begonnen. Dit restaurant is een paar jaar geleden tot 1 van de leukste restaurants van friesland gekozen
B. M.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Wij aten hier met een groep een driegangenmenu. Hierbij kozen we zelf de begeleidende wijnen, omdat we wat twijfels hadden bij de aanbevolen wijnen. De bediening op dit punt was heel soepel, we mochten de wijnen voorproeven, en kozen zo onze wijnen bij de gerechten. De gekozen wijn smaakte goed.
Als voorgerechten kozen we de kerriesoep, de pasta met truffel en de geitenkaas. De kerriesoep werd heel origineel geserveerd. Het smaakte allemaal prima.
Als hoofdgerechten hadden we vis en de kipspies. De zalm en de kabeljauw waren precies goed gegaard. De kabeljauw leek wel uit de vriezer te komen, gezien het uitloopvocht op het bord. Het smaakte goed.
De kipspies was heel fijn van smaak en het vlees van prima kwaliteit. Dit restaurant doet duidelijk haar best om ‘het betere vlees’ te serveren. Op de kaart of bij de bediening wordt vaak ook de herkomst van het vlees vermeld.
We hadden frites als ‘extra’ bij de hoofdgerechten besteld. Zonder deze ‘extra’ is het hoofdgerecht voor sommigen wellicht aan de kleine kant.
De salades die bij de hoofdgerechten werden geserveerd waren wat minder. Het was vrij weinig en het oogde ook magertjes in de relatief grote schalen.
Als nagerecht hadden we de Dame Blanche en de Cheesecake. De Dame Blanche werd mooi, origineel geserveerd en smaakte uitstekend. De Cheesecake smaakte ook goed.
Het restaurant heeft een sfeervolle inrichting, met erg ruime tafels.
De ontvangt was hartelijk. De bediening was vriendelijk, correct en van goede wil, maar had de handen vol aan het volle restaurant. Ook leek de ‘warenkennis’ wel wat voor verbetering vatbaar, maar het was niet storend.
Wij komen hier zeker nog eens terug. Het eten was lekker, de bediening sympathiek en er is een interessante menukaart.