Over het restaurant Istana

Al jaren een begrip in Den Haag is Istana, specialist in de Indonesische keuken. Een opvallende gevel van zwart-witte blokjes trekt gelijk aandacht en ook binnen zie je muurschilderingen van landschappen tot abstracties. De menukaart staat bol van de bami, saté, mihoen, rijst, vlees en vis. Deze zelfbenoemde koning van de saté verzorgt ook met plezier cateringen.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Istana

Goed bereikbaar met tram 1, 2, 3, 4, 6 en 9 bij halte Centrum, Spui of Grote Markt
  • : Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m zaterdag 12:00 - 21:30

Lowie B.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2012
Afgelopen zaterdag met ze 2en hier gegeten. Gekozen voor de vlees rijstatfel. Dit is eigenlijk gewoon een veredeld 3-gangen menu. Vooraf soto ajam dan de rijstatfel en als laatst kiezen vanaf de gehele dessert kaart. Dat voor 52,50 redelijke prijs dus.

Nu het eten, ik had het na de vele positieve reacties iets verfijnder verwacht. De sate babi kon mij geheel niet bekoren. Wel een super service zal hier zeker nog eens terug gaan en dan een keuze maken van de kaart.
Martin O.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2012
Hier fantastisch gegeten. Eten is eenvoudig, maar gewoon erg lekker. We hebben hier gelunched en dan eet je voor ongeveer 5 euro per persoon inclusief koffie of thee. En: lekker eten! ben je in de buurt, gewoon doen!
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2012
Aangezien een van mijn werklocaties verplaatst is van Utrecht naar Den Haag, vroeg ik een collega tips voor een goed restaurant in Den Haag. Ik kon kiezen uit een Italiaans, een Frans/Nederlands en een Indonesisch restaurant. Vanwege een vakantie op Bali koos ik voor het laatste. En dat was beslist geen verkeerde keuze!
Toen ik het restaurant binnenstapte werd ik vriendelijk ontvangen. Aangezien ik alleen was nam ik een tafel kort bij de balie. Het interieur had met zijn gele en oranje tinten een warme uitstraling, alleen het bruine plafond viel iets uit de smaak. De ventilatoren op Indonesische snelheid konden de warmte niet keren, maar versterkten zo wel de tropische sfeer. Ik kreeg advies bij de menukaart en stelde mijn menu samen, waarbij ik zag dat bij Istana voor iedere beurs een goede keus mogelijk is.
Eerst de Pangsit soep met stukjes kip of garnaal in deegbuideltjes, niet alleen een leuk gezicht, maar ook smaakvol. Daarna bami met het visgerecht ikan asam manis en als groente sajoer lodeh geserveerd opeen rechaud, zodat het eten lekker warm bleef en je de tijd kunt nemen om ervan te genieten. Een goed advies. De stukjes vis met deegomhulsel in de zoetzure saus met stukjes fruit waren niet alleen lekker, maar lieten een tropische indruk achter, net als de bamboebladen met bonen en wortelen in kokosmelk. Mijn lippen brandden licht na het eten van deze combinatie, maar dat bluste ik met het nagerecht: Dame Blanche. Jammer om op te eten. Ik had gezien hoe de Dame Blanche gemaakt werd, en hoeveel zorg eraan besteed werd om iets moois op het bord te presenteren. En toen het ijs geserveerd werd bleek het een waar kunstwerk.
Istana is een aanrader. Ik heb er lekker gegeten, ben bediend door vriendelijk personeel en zal er dan ook bij een volgende bezoek aan Den Haag weer binnenstappen.
Bruinier .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2012
Heb recentelijk met 8 Belgische vrienden indonesisch rijsttafel gegeten.
iedereen vond het heerlijk, voor de meeste was dit de eerste kennismaking met de Indonesische keuken.
Bediening zeer vriendelijk, dit restaurant is een echte aanrader.
Peter Bruinier , Dendermonde Belgie
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2012
Afgelopen vrijdag na lange tijd weer eens bij Istana gaan eten. Het menu is aangepast en heeft meer een restaurant uitstraling gekregen in plaats van 'een snelle hap'. Je kan kiezen uit verschillende door de kok samengestelde rijsttafels of gewoon zelf je eigen rijsttafel samenstellen. Dit laatste hebben wij gedaan. Heerlijk pittige authentieke smaken die snel op tafel kwamen. De sate is nog net zo lekker, maar ook de daging rendang, de sambal goreng telor en de ikan pepesan waren heerlijk. Ik was blij met de frisse salade atjar ketimoen om een beetje te kunnen blussen. En de nasi en bami goreng djawa waren goed als bijgerecht. Je kan voor- of achterin de zaak zitten. Beide hebben net een ander sfeertje. De toiletten zijn netjes en ruim. De prijs is misschien nog wel het allermooist. Voor een complete maaltijd met diverse drankjes en koffie waren wij met z'n tweetjes maar €42,30 kwijt. Geen geld voor zoveel lekkers!
Amy5354 .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2012
De lekkerste satés!
Wij komen hier eigenlijk alleen voor de satés. Alle satés zijn zacht en sappig en precies goed gekruid. Vooral saté Kambing en Madura en Tjoemi Tjoemi zijn een must!