Istana

Wagenstraat 71 2512 AR Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Istana

Al jaren een begrip in Den Haag is Istana, specialist in de Indonesische keuken. Een opvallende gevel van zwart-witte blokjes trekt gelijk aandacht en ook binnen zie je muurschilderingen van landschappen tot abstracties. De menukaart staat bol van de bami, saté, mihoen, rijst, vlees en vis. Deze zelfbenoemde koning van de saté verzorgt ook met plezier cateringen.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Istana

Goed bereikbaar met tram 1, 2, 3, 4, 6 en 9 bij halte Centrum, Spui of Grote Markt
  • : Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m zaterdag 12:00 - 21:30

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
Michael K.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2013
Voor de 2e keer gegeten bij deze indo; weer een prettige ervaring. Lekkere gerechten: vis in bananenblad is een aanrader, zo ook de groentegerechten en de bediening is vriendelijk. Aankleding is wat gedateerd, maar voor even een hapje op de zondag geeft dat niet. wij blijven komen.
Joost R.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2012
We hadden hier al eens uitgebreid met een grote groep gegeten, en waren heel tevreden over de kwaliteit en de diversiteit. Dit keer waren we slechts met z'n tweetjes en kozen we voor een wat eenvoudiger diner, maar in al zijn eenvoud smaakte het wederom heerlijk. Het was deze zaterdagavond nagenoeg helemaal vol, maar de bediening was snel en vriendelijk. Dit restaurant met zijn eenvoudige aankleding heeft weinig pretenties, maar het eten is heel goed, of je nu een eenvoudige maaltijd kiest of een uitgebreide rijsttafel met voor- en nagerecht. Aanrader!
Kolja L.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Alle goede berichten ten spijt, we konden naast de Indonesische benaming van de gerechten weinig tot geen authentiek Indonesisch vinden bij Istana.
Een snelle maaltijd met een vlotte bediening, prima, maar geen goed Indonesisch eten, daarvoor moet je toch echt bij de Indonesiër zijn. En de 'saté-king', neen, helaas die titel kunnen wij ze niet geven.
Het decor is fantasieloos.
Nicolien V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2012
Hier met zn 2en rijsttafel (vlees) gegeten; heerlijk! De soto vooraf was erg lekker en daarna veel verschillende smaken. Hoeveelheden waren prima en nasi en bami waren ook goed gekruid. Het was druk maar dat stoorde niet. Bediening was over het algemeen attent op of je zat te wachten. Prijzen zijn goed voor wat je krijgt. Niet erg verrassend maar wel erg goed!
Esther L.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2012
Een foto van facebook van een vriendin; een rijstafel, lokte mij naar deze plek.
Het zit in een stukje Den Haag waar je niet snel komt. Maar dat is eigenlijk sonde! Dit is echt een feestje.
De inrichting is niet heel spannend maar het eten des te meer!
Aardige snelle bediening zorgen ervoor dat je optimaal van het eten kan genieten.

Remko S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2012
Onze (Indonesisch-Hollandse) familie komt hier al jaren zeer geregeld. Wij zijn in Nederland nog geen beter Indonesisch restaurant tegengekomen!!

Het eten is in onze ogen perfect, veel variatie (mild tot zeer pittig). De sate kambing is echt super lekker, andere toppers o.a.: Bami Jawa, Goulei Kambing, Sambal Goreng Hati en Sontong Pepesan.

De bediening is verder prima. Vriendelijk en behulpzaam. Er kan ook afgehaald worden.

Tip: Parkeren is tegenwoordig wat lastiger in het Centrum van Den Haag, je moet geluk hebben dat er een plaatsje in de buurt is. Dubbel staan op eigen risico ... voor diegenen die niet om een paar euro geven: Gewoon even parkeren op Grote Markt of Amsterdamse Veerkade, 4 minuten lopen!
Lowie B.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2012
Afgelopen zaterdag met ze 2en hier gegeten. Gekozen voor de vlees rijstatfel. Dit is eigenlijk gewoon een veredeld 3-gangen menu. Vooraf soto ajam dan de rijstatfel en als laatst kiezen vanaf de gehele dessert kaart. Dat voor 52,50 redelijke prijs dus.

Nu het eten, ik had het na de vele positieve reacties iets verfijnder verwacht. De sate babi kon mij geheel niet bekoren. Wel een super service zal hier zeker nog eens terug gaan en dan een keuze maken van de kaart.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2012
Aangezien een van mijn werklocaties verplaatst is van Utrecht naar Den Haag, vroeg ik een collega tips voor een goed restaurant in Den Haag. Ik kon kiezen uit een Italiaans, een Frans/Nederlands en een Indonesisch restaurant. Vanwege een vakantie op Bali koos ik voor het laatste. En dat was beslist geen verkeerde keuze!
Toen ik het restaurant binnenstapte werd ik vriendelijk ontvangen. Aangezien ik alleen was nam ik een tafel kort bij de balie. Het interieur had met zijn gele en oranje tinten een warme uitstraling, alleen het bruine plafond viel iets uit de smaak. De ventilatoren op Indonesische snelheid konden de warmte niet keren, maar versterkten zo wel de tropische sfeer. Ik kreeg advies bij de menukaart en stelde mijn menu samen, waarbij ik zag dat bij Istana voor iedere beurs een goede keus mogelijk is.
Eerst de Pangsit soep met stukjes kip of garnaal in deegbuideltjes, niet alleen een leuk gezicht, maar ook smaakvol. Daarna bami met het visgerecht ikan asam manis en als groente sajoer lodeh geserveerd opeen rechaud, zodat het eten lekker warm bleef en je de tijd kunt nemen om ervan te genieten. Een goed advies. De stukjes vis met deegomhulsel in de zoetzure saus met stukjes fruit waren niet alleen lekker, maar lieten een tropische indruk achter, net als de bamboebladen met bonen en wortelen in kokosmelk. Mijn lippen brandden licht na het eten van deze combinatie, maar dat bluste ik met het nagerecht: Dame Blanche. Jammer om op te eten. Ik had gezien hoe de Dame Blanche gemaakt werd, en hoeveel zorg eraan besteed werd om iets moois op het bord te presenteren. En toen het ijs geserveerd werd bleek het een waar kunstwerk.
Istana is een aanrader. Ik heb er lekker gegeten, ben bediend door vriendelijk personeel en zal er dan ook bij een volgende bezoek aan Den Haag weer binnenstappen.
Bruinier .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2012
Heb recentelijk met 8 Belgische vrienden indonesisch rijsttafel gegeten.
iedereen vond het heerlijk, voor de meeste was dit de eerste kennismaking met de Indonesische keuken.
Bediening zeer vriendelijk, dit restaurant is een echte aanrader.
Peter Bruinier , Dendermonde Belgie