Over het restaurant Istana

Al jaren een begrip in Den Haag is Istana, specialist in de Indonesische keuken. Een opvallende gevel van zwart-witte blokjes trekt gelijk aandacht en ook binnen zie je muurschilderingen van landschappen tot abstracties. De menukaart staat bol van de bami, saté, mihoen, rijst, vlees en vis. Deze zelfbenoemde koning van de saté verzorgt ook met plezier cateringen.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Istana

Goed bereikbaar met tram 1, 2, 3, 4, 6 en 9 bij halte Centrum, Spui of Grote Markt
  • : Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m zaterdag 12:00 - 21:30

Erik D.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2013
Echt een goed indo! Het eten is echt top en de service dan ook. Alles is vers en dit restaurant is zeer goed bezig, ook met verschillende allergie kun je hier zeer goed terecht. Wat jij wel en niet kunt eten staat op de kaart. Istana is mijn faforiete Indisch restaurent en reserveren is slim.
Linnie P.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2013
Mijn lievelings Indonesisch restaurant, King of sate!! Eigenlijk kom ik hier al jaren en omdat het zo'n gewoonte is geworden tot op heden nog nooit een recensie geschreven. Ooit geintroduceerd door mijn schoonouders en sindsdien gaan al mijn vrienden en familie hier ook heen. Dit keer weer eens afgehaald, normaal altijd Bami Rames Compleet, voldoende voor 2 personen met allemaal verschillende vlees en groente. Voor de afwisseling dit keer de inktvis, spareribs, atjar ketimoen, pittige eieren, pittig rundvlees en bami genomen, allemaal zo smaakvol.
Ook de catering en verschillende sates zijn geweldig. Reserveer tijdig, want het is altijd druk!! Heel veel kwaliteit voor weinig geld!!
Janmodaal11 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Leuke zaak in hartje stad. Prima smaken, onze favoriet zijn de pittige garnalen, goede portie en heerlijk gebakken. Ook de rijsttafel is uitstekend en met diverse verse groenten. Heerlijke saté in allerlei variaties en de meeste vers gebakken.
Prima prijs/kwaliteit, leuke sfeer en goede bediening.
sanderveenstra .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2013
We hadden geluk dat we een plekje hadden, want dit is een razend populair restaurant. En terecht: de prijs-kwaliteitverhouding is goed, de bediening snel en vriendelijk. We hadden hier al eens eerder gegeten, toen hadden we de rijsttafel genomen, erg lekker. Ditmaal hebben we een keuze gemaakt uit allerlei verschillende gerechtjes, vooral de ajam roedjak is een aanrader. Klein minpuntje is misschien de ruimte: deze is niet groot en doordat je hutje-mutje zit kan het redelijk onrustig eten zijn.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Gisteren heerlijk gegeten.
Rijsttafel istana is echt een aanrader. Bediening was erg vriendelijk en attent. Aankleding restaurant is prima en heeft een gezellige sfeer. Als we weer een keer in den haag zijn komen we zeker terug!
a M.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2013
Als ik voor de eerste keer gasten ontvang en ze willen Indisch eten en ik neem ze hier mee naartoe, dan willen ze de volgende keer tot-nu-toe allemaal weer naar Istana !
Want als je alles meetelt in de beoordeling van een heus Indonesisch restaurant in Den Haag, dan blijft Istana wat mij betreft bovenaan staan: kwaliteit, service, attentie, prijzen, smaken, diversiteit, snelheid, prijs-kwaliteit verhouding, properheid, etc.. Dus ik zeg: minimaal op dit niveau vasthouden !!
Andrea B.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
Als je van indonesisch eten houdt is dit een must. Vooral de sates en de babi ketjap zijn verrukkelijk! Prijs kwaliteit verhouding is uitstekend, wij eten meestal voor 45 euro met zijn 2-en en komen dan de zaak uitrollen. We komen hier nu ongeveer een jaar maar gaan nergens anders meer indonesisch eten. Ook de aankleding is prima, soms is het wel erg warm binnen maar dat houdt ons niet tegen. De bedineing is prima, altijd aardig en snel.
Francis V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2013
Restaurant Istana is een heel gezellige toko in de Wagenstraat te Den Haag! Het eten is erg goed! Bijvoorbeeld de "sateh Istana" is erg aan te bevelen. Dat zijn 7 verschillende satehs zoals, inktvis, rund, kip gamba's etc. Met nasi erbij is het een topper!
Ook de lunch die wordt aangeboden is erg lekker en niet duur. De kwaliteit/prijsverhouding is dus erg goed. koertom een aanrader!
De mensen in de bediening zijn erg aardig!
rob_83 .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2013
Restaurant Istana is een plek waar ik vaker kom vanwege het fantastische eten. Vooral de Sate Kambing (sate van de geit) in ketjap saus is een aanrader. Ook de Gado Gado en de gevulden eitjes zijn heerlijk. De prijs kwaliteit verhouding hier is bijzonder goed. Service is gewoon prima. Van de aankleding moet je niet teveel verwachten, maar daarvoor kom ik hier niet. Geen plek om uitgebreid en romantisch met je vriendin uit eten te gaan om iets te vieren. Wel een plek om met collega's, vriendin of gewoon even zomaar met je vriendin te eten. Aanrader!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2013
Vandaag met 2 personen geluncht. Net na twaalven begon het aardig vol te raken. Het pand lijkt klein, maar het is heel diep en biedt veel plaats. Het eten is zeer goed, vooral de saté kambing is fijn van smaak. Ook de lunch Istana beviel goed. Hier krijg je zeker weten waar voor je geld; prijzen zijn aan de lage kant. Wegens een grote groep die ook net bestelde, had het personeel denk ik even wat minder aandacht voor de kleinere groepjes, waardoor het even duurde voor we een koffie konden bestellen, maar daar krijg je dan wel een heerlijk stukje spekkoek bij! Zeker een aanrader!!
Michael K.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2013
Voor de 2e keer gegeten bij deze indo; weer een prettige ervaring. Lekkere gerechten: vis in bananenblad is een aanrader, zo ook de groentegerechten en de bediening is vriendelijk. Aankleding is wat gedateerd, maar voor even een hapje op de zondag geeft dat niet. wij blijven komen.
Miketv .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2013
Het eten is altijd helemaal top bij Istana, ik kom er nu al 4 jaar en ben al ongeveer 15 keer geweest. Ik ga altijd met een tevreden gevoel terug! Aanrader dit voor mensen die van Klassieke Indonesische gerechten houden
tacorojo .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2012
We hadden hier al eens uitgebreid met een grote groep gegeten, en waren heel tevreden over de kwaliteit en de diversiteit. Dit keer waren we slechts met z'n tweetjes en kozen we voor een wat eenvoudiger diner, maar in al zijn eenvoud smaakte het wederom heerlijk. Het was deze zaterdagavond nagenoeg helemaal vol, maar de bediening was snel en vriendelijk. Dit restaurant met zijn eenvoudige aankleding heeft weinig pretenties, maar het eten is heel goed, of je nu een eenvoudige maaltijd kiest of een uitgebreide rijsttafel met voor- en nagerecht. Aanrader!
Hanzi .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2012
gisteravond met 11 man (oké 10+ 1 vrouw) hier prima gegeten. lange tafel in zaaltje achterin; interieur klassiek fantasieloos, maar het eten maakte alles meer dan goed! de Ajam Pedis was ook echt Pedis en mijn bami rames was heerlijk met smakelijke bami, prima satétje, eitje, groente en nog 3 soorten meer en minder pittig rundvlees. vriendelijke en snelle bediening.
Kolja L.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Alle goede berichten ten spijt, we konden naast de Indonesische benaming van de gerechten weinig tot geen authentiek Indonesisch vinden bij Istana.
Een snelle maaltijd met een vlotte bediening, prima, maar geen goed Indonesisch eten, daarvoor moet je toch echt bij de Indonesiër zijn. En de 'saté-king', neen, helaas die titel kunnen wij ze niet geven.
Het decor is fantasieloos.
Booker1974 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2012
Is de naam waardig als King of sate? Nee! De ontvangst was hartelijk. Iemand stond klaar om je van dienst te zijn. Hier gegeten met een groep. Alleen minpunt was bij ontvangst dat pas later werd gevraagd na binnenkomst van de andere persoon in de groep, na ongev. 8min. Pas gevraagd werd of ik wilde drinken. Jammer. Gedurende de zitting moesten we zelf aangeven als we wat wilde drinken. Sate van kip met pindasaus. Nee, het smaakte chemieachtig, het vlees was wel mals maar het proefde of de pindasaus het verder moest smaken. Ook een sate geitenvlees, deze was mals maar proefde ook geroosterd en daar was de ketjapsaus met gesneden ui smakelijker dan van de sate kip. Het vlees was ook mals. Prima. De mihoen met kerrie, sate kip. Dit was oke. Maar wat had ik achteraf last van mijn maag. Dat betekent voor mij alleen maar 1 ding. Er is gekookt met chinese keukenzout oftwel vitsin. Ik heb achteraf en de volgende dag last van mijn maag gehad. Als desset een cappucino met een spekkoek en een schaaltje snoepjes dat vond ik leuk om dit mee te maken. Het toilet zag er schoon uit, netjes en goed betegeld. Het interieur was mooi van kleur. Het was geen donker indonesish eethuis maar zag er schoon en leuk ingericht uit. Tot slot, ga ik hier nog een keer weer terug? Zelf ben ik zelf van indonesische afkomst en ik ken betere eethuisjes in Den Haag. Voor de prijs is het prima om deze keuken te proeven. Maar nee, het eten was oke. Maar de naam king of sate zijn ze niet waardig hier in.
Nicolien V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2012
Hier met zn 2en rijsttafel (vlees) gegeten; heerlijk! De soto vooraf was erg lekker en daarna veel verschillende smaken. Hoeveelheden waren prima en nasi en bami waren ook goed gekruid. Het was druk maar dat stoorde niet. Bediening was over het algemeen attent op of je zat te wachten. Prijzen zijn goed voor wat je krijgt. Niet erg verrassend maar wel erg goed!
Esther L.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2012
Een foto van facebook van een vriendin; een rijstafel, lokte mij naar deze plek.
Het zit in een stukje Den Haag waar je niet snel komt. Maar dat is eigenlijk sonde! Dit is echt een feestje.
De inrichting is niet heel spannend maar het eten des te meer!
Aardige snelle bediening zorgen ervoor dat je optimaal van het eten kan genieten.

Angelique H.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2012
We waren met een groep van 6 en we hadden een meeting , we hadden gereserveerd , toen bij aankomst ,dat we een meeting hadden ,konden we in de achter kant plaats nemen .Waar we rustig konden praten.
Een uitgebreide kaart, je kunt vele gerechten combineren en er is voor ieder wat wils.
We hebben allemaal heerlijk gegeten .
De bediening was vriendelijk en nam de tijd om de nodige uitleg te geven. Het decor is wat minder, maar waar het om gaat is dat je lekker eet en goed bedient wordt. Toen de rekening kom waren we allen verbaasd dat het zo goedkoop was.
Een echte aanrader
Remko S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2012
Onze (Indonesisch-Hollandse) familie komt hier al jaren zeer geregeld. Wij zijn in Nederland nog geen beter Indonesisch restaurant tegengekomen!!

Het eten is in onze ogen perfect, veel variatie (mild tot zeer pittig). De sate kambing is echt super lekker, andere toppers o.a.: Bami Jawa, Goulei Kambing, Sambal Goreng Hati en Sontong Pepesan.

De bediening is verder prima. Vriendelijk en behulpzaam. Er kan ook afgehaald worden.

Tip: Parkeren is tegenwoordig wat lastiger in het Centrum van Den Haag, je moet geluk hebben dat er een plaatsje in de buurt is. Dubbel staan op eigen risico ... voor diegenen die niet om een paar euro geven: Gewoon even parkeren op Grote Markt of Amsterdamse Veerkade, 4 minuten lopen!