Istana

Wagenstraat 71 2512 AR Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Istana

Al jaren een begrip in Den Haag is Istana, specialist in de Indonesische keuken. Een opvallende gevel van zwart-witte blokjes trekt gelijk aandacht en ook binnen zie je muurschilderingen van landschappen tot abstracties. De menukaart staat bol van de bami, saté, mihoen, rijst, vlees en vis. Deze zelfbenoemde koning van de saté verzorgt ook met plezier cateringen.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Istana

Goed bereikbaar met tram 1, 2, 3, 4, 6 en 9 bij halte Centrum, Spui of Grote Markt
  • : Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m zaterdag 12:00 - 21:30

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Wi-Fi
7,2
rob_83 .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2013
Restaurant Istana is een plek waar ik vaker kom vanwege het fantastische eten. Vooral de Sate Kambing (sate van de geit) in ketjap saus is een aanrader. Ook de Gado Gado en de gevulden eitjes zijn heerlijk. De prijs kwaliteit verhouding hier is bijzonder goed. Service is gewoon prima. Van de aankleding moet je niet teveel verwachten, maar daarvoor kom ik hier niet. Geen plek om uitgebreid en romantisch met je vriendin uit eten te gaan om iets te vieren. Wel een plek om met collega's, vriendin of gewoon even zomaar met je vriendin te eten. Aanrader!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2013
Vandaag met 2 personen geluncht. Net na twaalven begon het aardig vol te raken. Het pand lijkt klein, maar het is heel diep en biedt veel plaats. Het eten is zeer goed, vooral de saté kambing is fijn van smaak. Ook de lunch Istana beviel goed. Hier krijg je zeker weten waar voor je geld; prijzen zijn aan de lage kant. Wegens een grote groep die ook net bestelde, had het personeel denk ik even wat minder aandacht voor de kleinere groepjes, waardoor het even duurde voor we een koffie konden bestellen, maar daar krijg je dan wel een heerlijk stukje spekkoek bij! Zeker een aanrader!!
Michael K.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2013
Voor de 2e keer gegeten bij deze indo; weer een prettige ervaring. Lekkere gerechten: vis in bananenblad is een aanrader, zo ook de groentegerechten en de bediening is vriendelijk. Aankleding is wat gedateerd, maar voor even een hapje op de zondag geeft dat niet. wij blijven komen.
Miketv .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2013
Het eten is altijd helemaal top bij Istana, ik kom er nu al 4 jaar en ben al ongeveer 15 keer geweest. Ik ga altijd met een tevreden gevoel terug! Aanrader dit voor mensen die van Klassieke Indonesische gerechten houden
tacorojo .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2012
We hadden hier al eens uitgebreid met een grote groep gegeten, en waren heel tevreden over de kwaliteit en de diversiteit. Dit keer waren we slechts met z'n tweetjes en kozen we voor een wat eenvoudiger diner, maar in al zijn eenvoud smaakte het wederom heerlijk. Het was deze zaterdagavond nagenoeg helemaal vol, maar de bediening was snel en vriendelijk. Dit restaurant met zijn eenvoudige aankleding heeft weinig pretenties, maar het eten is heel goed, of je nu een eenvoudige maaltijd kiest of een uitgebreide rijsttafel met voor- en nagerecht. Aanrader!
Hanzi .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2012
gisteravond met 11 man (oké 10+ 1 vrouw) hier prima gegeten. lange tafel in zaaltje achterin; interieur klassiek fantasieloos, maar het eten maakte alles meer dan goed! de Ajam Pedis was ook echt Pedis en mijn bami rames was heerlijk met smakelijke bami, prima satétje, eitje, groente en nog 3 soorten meer en minder pittig rundvlees. vriendelijke en snelle bediening.
Kolja L.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Alle goede berichten ten spijt, we konden naast de Indonesische benaming van de gerechten weinig tot geen authentiek Indonesisch vinden bij Istana.
Een snelle maaltijd met een vlotte bediening, prima, maar geen goed Indonesisch eten, daarvoor moet je toch echt bij de Indonesiër zijn. En de 'saté-king', neen, helaas die titel kunnen wij ze niet geven.
Het decor is fantasieloos.
Booker1974 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2012
Is de naam waardig als King of sate? Nee! De ontvangst was hartelijk. Iemand stond klaar om je van dienst te zijn. Hier gegeten met een groep. Alleen minpunt was bij ontvangst dat pas later werd gevraagd na binnenkomst van de andere persoon in de groep, na ongev. 8min. Pas gevraagd werd of ik wilde drinken. Jammer. Gedurende de zitting moesten we zelf aangeven als we wat wilde drinken. Sate van kip met pindasaus. Nee, het smaakte chemieachtig, het vlees was wel mals maar het proefde of de pindasaus het verder moest smaken. Ook een sate geitenvlees, deze was mals maar proefde ook geroosterd en daar was de ketjapsaus met gesneden ui smakelijker dan van de sate kip. Het vlees was ook mals. Prima. De mihoen met kerrie, sate kip. Dit was oke. Maar wat had ik achteraf last van mijn maag. Dat betekent voor mij alleen maar 1 ding. Er is gekookt met chinese keukenzout oftwel vitsin. Ik heb achteraf en de volgende dag last van mijn maag gehad. Als desset een cappucino met een spekkoek en een schaaltje snoepjes dat vond ik leuk om dit mee te maken. Het toilet zag er schoon uit, netjes en goed betegeld. Het interieur was mooi van kleur. Het was geen donker indonesish eethuis maar zag er schoon en leuk ingericht uit. Tot slot, ga ik hier nog een keer weer terug? Zelf ben ik zelf van indonesische afkomst en ik ken betere eethuisjes in Den Haag. Voor de prijs is het prima om deze keuken te proeven. Maar nee, het eten was oke. Maar de naam king of sate zijn ze niet waardig hier in.
Nicolien V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2012
Hier met zn 2en rijsttafel (vlees) gegeten; heerlijk! De soto vooraf was erg lekker en daarna veel verschillende smaken. Hoeveelheden waren prima en nasi en bami waren ook goed gekruid. Het was druk maar dat stoorde niet. Bediening was over het algemeen attent op of je zat te wachten. Prijzen zijn goed voor wat je krijgt. Niet erg verrassend maar wel erg goed!
Esther L.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2012
Een foto van facebook van een vriendin; een rijstafel, lokte mij naar deze plek.
Het zit in een stukje Den Haag waar je niet snel komt. Maar dat is eigenlijk sonde! Dit is echt een feestje.
De inrichting is niet heel spannend maar het eten des te meer!
Aardige snelle bediening zorgen ervoor dat je optimaal van het eten kan genieten.

Angelique H.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2012
We waren met een groep van 6 en we hadden een meeting , we hadden gereserveerd , toen bij aankomst ,dat we een meeting hadden ,konden we in de achter kant plaats nemen .Waar we rustig konden praten.
Een uitgebreide kaart, je kunt vele gerechten combineren en er is voor ieder wat wils.
We hebben allemaal heerlijk gegeten .
De bediening was vriendelijk en nam de tijd om de nodige uitleg te geven. Het decor is wat minder, maar waar het om gaat is dat je lekker eet en goed bedient wordt. Toen de rekening kom waren we allen verbaasd dat het zo goedkoop was.
Een echte aanrader
Remko S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2012
Onze (Indonesisch-Hollandse) familie komt hier al jaren zeer geregeld. Wij zijn in Nederland nog geen beter Indonesisch restaurant tegengekomen!!

Het eten is in onze ogen perfect, veel variatie (mild tot zeer pittig). De sate kambing is echt super lekker, andere toppers o.a.: Bami Jawa, Goulei Kambing, Sambal Goreng Hati en Sontong Pepesan.

De bediening is verder prima. Vriendelijk en behulpzaam. Er kan ook afgehaald worden.

Tip: Parkeren is tegenwoordig wat lastiger in het Centrum van Den Haag, je moet geluk hebben dat er een plaatsje in de buurt is. Dubbel staan op eigen risico ... voor diegenen die niet om een paar euro geven: Gewoon even parkeren op Grote Markt of Amsterdamse Veerkade, 4 minuten lopen!
Lowie B.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2012
Afgelopen zaterdag met ze 2en hier gegeten. Gekozen voor de vlees rijstatfel. Dit is eigenlijk gewoon een veredeld 3-gangen menu. Vooraf soto ajam dan de rijstatfel en als laatst kiezen vanaf de gehele dessert kaart. Dat voor 52,50 redelijke prijs dus.

Nu het eten, ik had het na de vele positieve reacties iets verfijnder verwacht. De sate babi kon mij geheel niet bekoren. Wel een super service zal hier zeker nog eens terug gaan en dan een keuze maken van de kaart.
Martin O.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2012
Hier fantastisch gegeten. Eten is eenvoudig, maar gewoon erg lekker. We hebben hier gelunched en dan eet je voor ongeveer 5 euro per persoon inclusief koffie of thee. En: lekker eten! ben je in de buurt, gewoon doen!
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2012
Aangezien een van mijn werklocaties verplaatst is van Utrecht naar Den Haag, vroeg ik een collega tips voor een goed restaurant in Den Haag. Ik kon kiezen uit een Italiaans, een Frans/Nederlands en een Indonesisch restaurant. Vanwege een vakantie op Bali koos ik voor het laatste. En dat was beslist geen verkeerde keuze!
Toen ik het restaurant binnenstapte werd ik vriendelijk ontvangen. Aangezien ik alleen was nam ik een tafel kort bij de balie. Het interieur had met zijn gele en oranje tinten een warme uitstraling, alleen het bruine plafond viel iets uit de smaak. De ventilatoren op Indonesische snelheid konden de warmte niet keren, maar versterkten zo wel de tropische sfeer. Ik kreeg advies bij de menukaart en stelde mijn menu samen, waarbij ik zag dat bij Istana voor iedere beurs een goede keus mogelijk is.
Eerst de Pangsit soep met stukjes kip of garnaal in deegbuideltjes, niet alleen een leuk gezicht, maar ook smaakvol. Daarna bami met het visgerecht ikan asam manis en als groente sajoer lodeh geserveerd opeen rechaud, zodat het eten lekker warm bleef en je de tijd kunt nemen om ervan te genieten. Een goed advies. De stukjes vis met deegomhulsel in de zoetzure saus met stukjes fruit waren niet alleen lekker, maar lieten een tropische indruk achter, net als de bamboebladen met bonen en wortelen in kokosmelk. Mijn lippen brandden licht na het eten van deze combinatie, maar dat bluste ik met het nagerecht: Dame Blanche. Jammer om op te eten. Ik had gezien hoe de Dame Blanche gemaakt werd, en hoeveel zorg eraan besteed werd om iets moois op het bord te presenteren. En toen het ijs geserveerd werd bleek het een waar kunstwerk.
Istana is een aanrader. Ik heb er lekker gegeten, ben bediend door vriendelijk personeel en zal er dan ook bij een volgende bezoek aan Den Haag weer binnenstappen.
Bruinier .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2012
Heb recentelijk met 8 Belgische vrienden indonesisch rijsttafel gegeten.
iedereen vond het heerlijk, voor de meeste was dit de eerste kennismaking met de Indonesische keuken.
Bediening zeer vriendelijk, dit restaurant is een echte aanrader.
Peter Bruinier , Dendermonde Belgie
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2012
Afgelopen vrijdag na lange tijd weer eens bij Istana gaan eten. Het menu is aangepast en heeft meer een restaurant uitstraling gekregen in plaats van 'een snelle hap'. Je kan kiezen uit verschillende door de kok samengestelde rijsttafels of gewoon zelf je eigen rijsttafel samenstellen. Dit laatste hebben wij gedaan. Heerlijk pittige authentieke smaken die snel op tafel kwamen. De sate is nog net zo lekker, maar ook de daging rendang, de sambal goreng telor en de ikan pepesan waren heerlijk. Ik was blij met de frisse salade atjar ketimoen om een beetje te kunnen blussen. En de nasi en bami goreng djawa waren goed als bijgerecht. Je kan voor- of achterin de zaak zitten. Beide hebben net een ander sfeertje. De toiletten zijn netjes en ruim. De prijs is misschien nog wel het allermooist. Voor een complete maaltijd met diverse drankjes en koffie waren wij met z'n tweetjes maar €42,30 kwijt. Geen geld voor zoveel lekkers!
Amy5354 .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2012
De lekkerste satés!
Wij komen hier eigenlijk alleen voor de satés. Alle satés zijn zacht en sappig en precies goed gekruid. Vooral saté Kambing en Madura en Tjoemi Tjoemi zijn een must!