Istana

Wagenstraat 71 2512 AR Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Istana

Al jaren een begrip in Den Haag is Istana, specialist in de Indonesische keuken. Een opvallende gevel van zwart-witte blokjes trekt gelijk aandacht en ook binnen zie je muurschilderingen van landschappen tot abstracties. De menukaart staat bol van de bami, saté, mihoen, rijst, vlees en vis. Deze zelfbenoemde koning van de saté verzorgt ook met plezier cateringen.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Istana

Goed bereikbaar met tram 1, 2, 3, 4, 6 en 9 bij halte Centrum, Spui of Grote Markt
  • : Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m zaterdag 12:00 - 21:30

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
7,2
cornelia45 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2014
Voor de tweede keer heerlijk gegeten bij Istana, nu met vrienden met een Indische achtergrond. Verschillende saté's als voorgerecht, daarna diverse gerechten, met een heerlijke oorspronkelijke smaak. De bediening is heel voorkomend en beleefd, de inrichting is eenvoudig, maar wel passend bij een Indisch restaurant.
GeeJee D.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Werkelijk heerlijk gegeten voordat we een bioscoopje pikten.....Rendang, super ! Bami Djawa om te smullen... Gado Gado, hete ei en de tempeh maakten alles mooi af. Wat een heerlijkheid en dat voor zo weinig geld ! De service was ook perfect. Een aanrader, maar wel reserveren.
Koemar J.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Geen aanrader voor kenners van de Indonesische keuken. Alles was naturel. Vraag me af of er überhaupt wel een Indonesische kok in de keuken staat. Tempe leek gebakken zonder peper of knoflook. Nasi kuning was hard, alsof het oud was.
Hot-Stuff .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Onlangs hier gelunched. Mijn vrouw bestelde de gado gado en ik bestelde de bami goreng djawa. We vroegen of er tofu bij de gado gado was omdat mijn vrouw wel behoefte had aan wat proteine, dit leek een wat lastige vraag maar het antwoord was een beetje dus bestelde ze er de sambal goreng tempe bij. De vraag of het scherp was bleek toch ook weer moeilijk, een beetje was wederom het antwoord. Ik bestelde nog een Es Shanghai die goed smaakte met stukjes fruit er in.
Toen het eten gebracht werd werden we er wel vrolijk van omdat het op zich mooi opgediend was. Bij mij prijkte er een mooi krokant gebakken eitje met sambal bovenop de bami en was het verder mooi gegarneerd. Des te groter was de teleurstelling toen ik in het eitje sneed en de eerste hap nam. Het eten smaakte verdacht alsof het was opgewarmd in de magnetron. Ik vond het een enorme teleurstelling, zeker gezien het feit dat er zichtbaar aandacht was gestoken in de bereiding van het eten. De bami zag er goed gevuld en smakelijk uit. De verschillende bijgerechten zagen er mooi uit. Het eitje zag er uit alsof het super krokant zou zijn. Maar dan proef je het en blijkt het eitje taai en heeft elke hap de zelfde flauwe smaak als een opwarm maaltijd van de supermarkt maar dan met meer sambal.
Wat ook wat onhandig was, was dat de mevrouw niet had gezegd dat er geen rijst bij de gado gado zat. Dit is misschien voor de hand liggend als je uit Indonesië komt maar anders is het toch handig om het er bij te melden. De lontong die mijn vrouw er bij bestelde was er wel redelijk snel dus dat scheelde wel, maar ja waarschijnlijk ook dankzij de magnetron. De tempe die licht pittig zou zijn was ronduit droog en zo goed als smaakloos.

Wat het interieur betreft zie je dat ze er wel wat van hebben willen maken, een stoere afwerking met vervormd, gescheurd, roestig en aan elkaar gelast metaal. Helaas werden de stoerdere elementen niet ondersteund of gecontrasteerd door de rest van de elementen. Deze leken weer erg standaard en doen dan weer af van de rest. Achterin hadden ze wel hele grote afbeeldingen op de muur door middel van behang. Met name het Indonesische landschap is mooi en geeft een leuk effect als je door de zaak kijkt maar al met al toch net niet stoer, net niet gezellig, en net niet stijlvol. Ik weet niet of het altijd zo geweest is maar ik zou hier zo niet nog eens naartoe gaan.
Lennart K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2014
Wij hadden een soepje vooraf en naar vraag direct erna het hoofdgerecht. Was zo'n special met verschillend vlees boontjes, komkommer, kool en rijst.
Prima service en lekker gegeten. Zaak is schoon maar niet erg sfeervol naar mijn mening.
Ronald P.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Aan de buitenkant loop je het restaurant zo voorbij, binnen is de ruimte praktisch met leuke hoekjes. Vooral achterin, daar is een soort terrasruimte en daar kan je makkelijk met een groot gezelschap vertoeven. Wij waren met z'n viertjes en we begonnen met een drankje. Ik ben een bierliefhebber en wat mij betreft mag daar wel wat meerdere soorten in komen. Ze hebben er een stuk of 5, waartussen ook een Indonesisch bier aanwezig is. Op zich is er voor ieder wel wat, maar daarin ben ik een beetje verpest.
We namen een Indische rijsttafel, alles smaakt lekker. Vooraf een soepje, die was zoals gewoonlijk dunnetjes, maar wel een lekker opwarmertje. Als laatste een ijstoetje met gebakken banaan...heerlijk!
Het personeel is hartelijk en spreekt goed Nederlands. Wij gaan hier zeker terug.
Bossanova .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2014
Het eten is hier fantastisch. Een betere Indo in Den Haag kennen wij niet. Ook opvallend is de hartelijkheid van de medewerkers.
Olav A.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2014
Allereerst de ambiance. Het is niet een echt gezellig restaurant en zeker van buiten loop je er zomaar langs. De aankleding is wat karig en dat zou beter kunnen. Maar ja, daar kom je niet voor! Het eten is gewoon erg lekker! We namen Nasi Rames Speciaal en Mihoen Rames Speciaal en die waren "gewoon" erg lekker. De smaken waren zeer verschillend, de saté prima, heerlijke bijgerechten, inclusief kroepoek en emping. Niets op aan te merken. De bediening staat klaar en vraagt regelmatig of alles naar wens is. Een aanrader dus. Gewoon een keertje proberen hoor!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2014
Samen met een vriend weer als vanouds heerlijk gegeten bij Istana. Heb de saté kambing en de saté gemoek genomen met lontong erbij. De saté gemoek was heerlijk mals van smaak evenals de saté kambing. Het smaakte zo goed dat ik nog een portie saté gemoek heb genomen. Degene die eerder zo negatief sprak over de kwaliteit van Istana had zijn smaakpapillen zeker een avond verlof gegeven. Kan dit restaurant van harte aanbevelen.
Antonius V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
hallo ed
wij hebben sate gemoek besteld kwaliteit waardeloos en udang meer hout van het stokje dan udang en niet lekker,je moet niet aan de kwaliteit tornen
t
ton van der made weens minitheater
rodewijnazijn .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Istana is het allerbeste Indonesische restaurant wat wij kennen.
In een drukke Haagse buurt waar altijd veel mensen lopen.
Wij nemen altijd de rijsttafel istana, Niet normaal meer hoe lekker en uitgebreid dit iedere keer weer is.
Het is er helemaal niet duur en de kwaliteit is altijd stabiel.
Met een beetje geluk spot je er een politicus.
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Eindelijk een Indonesch restaurant zoals het hoort. Vrijdag 7-3 per toeval terecht gekomen. Echt geweldig eten. Wij hadden een rijsttafel voor twee.
Anita K.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2013
Saté kambing smaakt nergens zo lekker als hier.
De bediening is altijd even aardig en attent.
Wij komen al zo'n kleine 20 jaar bij Istana, en het eten is altijd goed.
De prijs-kwaliteit is geweldig.
Geen wonder dat het altijd druk is bij Eddy Tse en zijn team.
Romy14482 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2013
De mensen in de bediening zijn erg aardig! Ik kom hier al een aantal jaar en ben altijd dik tevreden vertrokken. De rijst tafels zijn heerlijk en ook de soto ajam is echt een aanradar! De kwaliteit van het eten is ook erg goed.
evilangel07 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Afgelopen januari ben ik geïntroduceerd aan Istana en sindsdien komen we hier regelmatig. We genieten altijd de rijsttafel en wisselen af tussen vlees en vis. Het soto vooraf en alle losse gerechtjes zijn heerlijk en de desserts zijn echt het kersje op de taart!
De bediening is erg vriendelijk en enthousiast. Zaterdag zijn we met z'n tweeën binnen gelopen en hoewel bijna alle tafels gereserveerd waren hadden ze nog een tafel voor ons kunnen regelen. We werden uitstekend verzorgd en voelden ons erg verwelkomd.
Tot slot, sinds de verbouwing is het lekker licht geworden, maar nog wel steeds sfeervol. Het restaurant voelt ruim en prettig, zeker een aanrader!
Irmamaria2 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2013
Ik heb hier vandaag ikan pepesan en sajour lodeh gehaald maar wat een teleurstelling! Ikan leek helemaal niet op pepesan (en ik verheugde me nog wel zo), smaakte gewoon niet lekker. Ook de sajour lodeh was niet lekker met alleen maar heel grote stukken kool, een halve wortel en twee stukjes tahoe. Wat jammer, en het ziet er nog wel zo leuk uit. Maar als alles is zoals dit, nee, dan zul je mij hier niet meer zien.
yvonne mmc V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
Prima restaurant qua eten en sfeer. Heerlijke soto ajam. Sate istana met 7 verschillende satehs om te smullen. Vrijdagavond 7 uur, was druk, maar goede en adequate bediening. Niet duur. Het leuke is je kunt allerlei kleine gerechten bestellen, dus samrnstellen van je eigen rijsttafel.
sweetheart .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2013
We waren wat later binnen, maar het was nog druk in het restaurant. Een rijsttafel voor twee personen besteld. Werd vlot geserveerd. Soto ajam was erg lekker, daarna diverse heerlijke gerechtjes van mild tot pedis. Was ruim voldoende voor twee personen. Echt een diner om van te genieten!
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Om 17.15 komen wij in het restaurant. Het is nog rustig. Wij kunnen aan een tafeltje bij het raam zitten. Veel te zien in de Wagenstraat, maar ook het restaurant ziet er kleurrijk en goed verzorgd uit. Prettige stoelen ook. De bediening is vriendelijk.
Tegen zes uur is het restaurant vol.
Wij kiezen voor de rijsttafel: eerst heerlijke soto ajam, dan een keur aan warme en koude gerechten, alle heerlijk gekruid. De witte wijn smaakte er prima bij.
Tot slot kiezen uit de dessertkaart. Wij kiesen sorbetijs met verse vruchten. Heerlijk ijs, met diverse verse, tropische vruchten.
De bediening blijft vriendelijk, vlot en aandachtig.
De rekening voor al dit lekkers valtl reuze mee.
Een aanrader!

BvOvT .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Wij hebben heerlijk gegeten. De kwaliteit is goed en je proeft dat het eten vers bereid is. Het restaurant zat prop vol toen wij aankwamen. Tijdens het wachten keken wij naar tevreden klanten die heerlijk zaten te smullen. Het restaurant is smaakvol ingericht en de bediening is vriendelijk en service gericht. Kortom een aanrader om te gaan eten als je een plekje kunt bemachtigen :-)