Over het restaurant Istana

Al jaren een begrip in Den Haag is Istana, specialist in de Indonesische keuken. Een opvallende gevel van zwart-witte blokjes trekt gelijk aandacht en ook binnen zie je muurschilderingen van landschappen tot abstracties. De menukaart staat bol van de bami, saté, mihoen, rijst, vlees en vis. Deze zelfbenoemde koning van de saté verzorgt ook met plezier cateringen.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Istana

Goed bereikbaar met tram 1, 2, 3, 4, 6 en 9 bij halte Centrum, Spui of Grote Markt
  • : Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m zaterdag 12:00 - 21:30

Olav A.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2014
Allereerst de ambiance. Het is niet een echt gezellig restaurant en zeker van buiten loop je er zomaar langs. De aankleding is wat karig en dat zou beter kunnen. Maar ja, daar kom je niet voor! Het eten is gewoon erg lekker! We namen Nasi Rames Speciaal en Mihoen Rames Speciaal en die waren "gewoon" erg lekker. De smaken waren zeer verschillend, de saté prima, heerlijke bijgerechten, inclusief kroepoek en emping. Niets op aan te merken. De bediening staat klaar en vraagt regelmatig of alles naar wens is. Een aanrader dus. Gewoon een keertje proberen hoor!
Peter1958 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2014
Samen met een vriend weer als vanouds heerlijk gegeten bij Istana. Heb de saté kambing en de saté gemoek genomen met lontong erbij. De saté gemoek was heerlijk mals van smaak evenals de saté kambing. Het smaakte zo goed dat ik nog een portie saté gemoek heb genomen. Degene die eerder zo negatief sprak over de kwaliteit van Istana had zijn smaakpapillen zeker een avond verlof gegeven. Kan dit restaurant van harte aanbevelen.
Antonius V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
hallo ed
wij hebben sate gemoek besteld kwaliteit waardeloos en udang meer hout van het stokje dan udang en niet lekker,je moet niet aan de kwaliteit tornen
t
ton van der made weens minitheater
rodewijnazijn .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Istana is het allerbeste Indonesische restaurant wat wij kennen.
In een drukke Haagse buurt waar altijd veel mensen lopen.
Wij nemen altijd de rijsttafel istana, Niet normaal meer hoe lekker en uitgebreid dit iedere keer weer is.
Het is er helemaal niet duur en de kwaliteit is altijd stabiel.
Met een beetje geluk spot je er een politicus.
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Eindelijk een Indonesch restaurant zoals het hoort. Vrijdag 7-3 per toeval terecht gekomen. Echt geweldig eten. Wij hadden een rijsttafel voor twee.
Anita K.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2013
Saté kambing smaakt nergens zo lekker als hier.
De bediening is altijd even aardig en attent.
Wij komen al zo'n kleine 20 jaar bij Istana, en het eten is altijd goed.
De prijs-kwaliteit is geweldig.
Geen wonder dat het altijd druk is bij Eddy Tse en zijn team.
Romy14482 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2013
De mensen in de bediening zijn erg aardig! Ik kom hier al een aantal jaar en ben altijd dik tevreden vertrokken. De rijst tafels zijn heerlijk en ook de soto ajam is echt een aanradar! De kwaliteit van het eten is ook erg goed.
evilangel07 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Afgelopen januari ben ik geïntroduceerd aan Istana en sindsdien komen we hier regelmatig. We genieten altijd de rijsttafel en wisselen af tussen vlees en vis. Het soto vooraf en alle losse gerechtjes zijn heerlijk en de desserts zijn echt het kersje op de taart!
De bediening is erg vriendelijk en enthousiast. Zaterdag zijn we met z'n tweeën binnen gelopen en hoewel bijna alle tafels gereserveerd waren hadden ze nog een tafel voor ons kunnen regelen. We werden uitstekend verzorgd en voelden ons erg verwelkomd.
Tot slot, sinds de verbouwing is het lekker licht geworden, maar nog wel steeds sfeervol. Het restaurant voelt ruim en prettig, zeker een aanrader!
Irmamaria2 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2013
Ik heb hier vandaag ikan pepesan en sajour lodeh gehaald maar wat een teleurstelling! Ikan leek helemaal niet op pepesan (en ik verheugde me nog wel zo), smaakte gewoon niet lekker. Ook de sajour lodeh was niet lekker met alleen maar heel grote stukken kool, een halve wortel en twee stukjes tahoe. Wat jammer, en het ziet er nog wel zo leuk uit. Maar als alles is zoals dit, nee, dan zul je mij hier niet meer zien.
yvonne mmc V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
Prima restaurant qua eten en sfeer. Heerlijke soto ajam. Sate istana met 7 verschillende satehs om te smullen. Vrijdagavond 7 uur, was druk, maar goede en adequate bediening. Niet duur. Het leuke is je kunt allerlei kleine gerechten bestellen, dus samrnstellen van je eigen rijsttafel.
sweetheart .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2013
We waren wat later binnen, maar het was nog druk in het restaurant. Een rijsttafel voor twee personen besteld. Werd vlot geserveerd. Soto ajam was erg lekker, daarna diverse heerlijke gerechtjes van mild tot pedis. Was ruim voldoende voor twee personen. Echt een diner om van te genieten!
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Om 17.15 komen wij in het restaurant. Het is nog rustig. Wij kunnen aan een tafeltje bij het raam zitten. Veel te zien in de Wagenstraat, maar ook het restaurant ziet er kleurrijk en goed verzorgd uit. Prettige stoelen ook. De bediening is vriendelijk.
Tegen zes uur is het restaurant vol.
Wij kiezen voor de rijsttafel: eerst heerlijke soto ajam, dan een keur aan warme en koude gerechten, alle heerlijk gekruid. De witte wijn smaakte er prima bij.
Tot slot kiezen uit de dessertkaart. Wij kiesen sorbetijs met verse vruchten. Heerlijk ijs, met diverse verse, tropische vruchten.
De bediening blijft vriendelijk, vlot en aandachtig.
De rekening voor al dit lekkers valtl reuze mee.
Een aanrader!

BvOvT .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Wij hebben heerlijk gegeten. De kwaliteit is goed en je proeft dat het eten vers bereid is. Het restaurant zat prop vol toen wij aankwamen. Tijdens het wachten keken wij naar tevreden klanten die heerlijk zaten te smullen. Het restaurant is smaakvol ingericht en de bediening is vriendelijk en service gericht. Kortom een aanrader om te gaan eten als je een plekje kunt bemachtigen :-)
V.A.Schepers .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2013

Wie het verschil tussen Chinees en Indisch niet kent zal het lekker vinden, maar als er doperwten in de Nasi gorig zitten is het geen Indisch.Ook de Saté lijkt nergens op.
NeBa070 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2013
Ik kom bij Istana zeker 2x per jaar met wisselend gezelschap, maar het eten is altijd erg lekker. Mijn favoriet is de rijsttafel (voor 2 personen), want dan heb je van alles wat, zoveel heerlijke bakjes en schaaltjes!! En voor een schappelijke prijs. Reserveren is zeer aan te raden, zelfs op maandag, haha! We waren daar 1 juli, vlak voor de verbouwing en daarna ben ik er nog niet geweest. Ben benieuwd, want qua decor kon er nog wat verbeterd worden!
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2013
Zeer ruime keuze aan gerechten, van kip tot rundvlees, vis en vegetarisch. Goed dat er aangegeven is of de gerechten spicy, extra spicy of mild zijn gekruid. Helemaal top vond ik dat men ook rekening hield met glutenvrij ed.
We hebben 3 verschillende gerechten gehad, van mild tot spicy. Allemaal heel erg smakelijk en wat spicy is, is het ook inderdaad, al proef je dat niet met de eerste hap. De porties waren ruim voldoende.
Lekker was dat de tafelgenoot kon genieten van een Bintang biertje, zo waren we even terug met vakantie.
Tafels simpel gedekt, maar correct. Ook goed was dat er direct kraanwater bij werd geserveerd. Wij waren hier tegen 16.30 uur en hebben niet gereserveerd, maar ik begrijp dat je hier s'avonds wel moet reserveren.
We komen hier zeker nog een keer terug.
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2013
De maaltijden waren van erg goede Indonesische smaak en de porties ruim tegen een gunstige prijs. Ook genoeg keus aan vegetarische gerechten. De bediening was vriendelijk en een rustig Oosters interieur. We komen zeker terug.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2013
Echt een goed indo! Het eten is echt top en de service dan ook. Alles is vers en dit restaurant is zeer goed bezig, ook met verschillende allergie kun je hier zeer goed terecht. Wat jij wel en niet kunt eten staat op de kaart. Istana is mijn faforiete Indisch restaurent en reserveren is slim.
Linnie P.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2013
Mijn lievelings Indonesisch restaurant, King of sate!! Eigenlijk kom ik hier al jaren en omdat het zo'n gewoonte is geworden tot op heden nog nooit een recensie geschreven. Ooit geintroduceerd door mijn schoonouders en sindsdien gaan al mijn vrienden en familie hier ook heen. Dit keer weer eens afgehaald, normaal altijd Bami Rames Compleet, voldoende voor 2 personen met allemaal verschillende vlees en groente. Voor de afwisseling dit keer de inktvis, spareribs, atjar ketimoen, pittige eieren, pittig rundvlees en bami genomen, allemaal zo smaakvol.
Ook de catering en verschillende sates zijn geweldig. Reserveer tijdig, want het is altijd druk!! Heel veel kwaliteit voor weinig geld!!
Janmodaal11 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Leuke zaak in hartje stad. Prima smaken, onze favoriet zijn de pittige garnalen, goede portie en heerlijk gebakken. Ook de rijsttafel is uitstekend en met diverse verse groenten. Heerlijke saté in allerlei variaties en de meeste vers gebakken.
Prima prijs/kwaliteit, leuke sfeer en goede bediening.