Istana

Wagenstraat 71 2512 AR Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Istana

Al jaren een begrip in Den Haag is Istana, specialist in de Indonesische keuken. Een opvallende gevel van zwart-witte blokjes trekt gelijk aandacht en ook binnen zie je muurschilderingen van landschappen tot abstracties. De menukaart staat bol van de bami, saté, mihoen, rijst, vlees en vis. Deze zelfbenoemde koning van de saté verzorgt ook met plezier cateringen.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Istana

Goed bereikbaar met tram 1, 2, 3, 4, 6 en 9 bij halte Centrum, Spui of Grote Markt
  • : Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m zaterdag 12:00 - 21:30

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
7,2
Johan R.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Dit Indonesisch restaurant ligt in China Town. Het is een klein zaakje, basic ingericht, maar netjes en verzorgd. Zeker de moeite waard om uit te proberen.

Voor bescheiden prijzen worden heerlijke Indonesische gerechten geserveerd. We hebben hier van een lunch genoten. De kaart is gevarieerd en biedt ook de mogelijkheid een speciaal lunchgerechtje te bestellen. Een persoon had een gado gado lunch, de ander had een nasi rames lunch. Daarnaast bestelden we nog een huisspecialiteit: saté van geitenvlees. Heerlijke smaakvolle gerechtjes. De saté was zeer mals. Kortom de smaken zijn goed en de prijs/kwaliteit is zeker in orde.

De bediening is vriendelijk, maar minder attent. Gelukkig is de bar dichtbij om zelf de bestelling door te geven of af te rekenen.
Angélique C.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Istana is een authentiek indische restaurant, waar je de aller lekkerste rijsttafel kunt eten van Den Haag en omstreken. Alle smaken zijn perfect afgestemd op het gerecht...de Soto die je vooraf krijgt is hemels lekker. Nu ik er over schrijf wil ik vanavond weer daar eten, dat zegt volgens mij genoeg!
Het decor is simpel maar heel sfeervol, de bediening is super en heel attent. Istana is echt een van mijn favo restaurantje
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Leuke knus zaakje in Den Haag, alhoewel je er net een beetje in Indonesie voelt zitten. Prima eten en dan vooral de sate die ie uitmuntend. Enige minpuntje was dat het bier wat lauw was toen het geserveerd werd, vriendelijke mensen in een oh zo leuk zaakje met goed eten wat te proeven is dat met liefde bereidt is.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Wij lunchten met een groep bij Istana op een doordeweekse dag. De zaak zat vol. Toch kwamen de (vooraf bestelde) gerechten heel snel door. Heerlijke satehs, garnalen, rundvlees, hete eieren, gado gado, rijst, nasi en mihoen, enz. Heerlijk pure smaken, gewoon goed. De bediening is ondanks de drukte heel vriendelijk, maar een beetje onbeholpen. En er werd heel geduldig en kundig uitgelegd wat glutenvrij was en waarom; ook dat bereiden is voor de keuken geen probleem. Geen topniveau, maar dat mag je voor deze zeer bescheiden prijzen ook niet verwachten. Kwaliteit en prijs zijn dik in orde. De inrichting is erg basic, maar daar betaal je ook niet voor. Gewoon een leuke (kleine) zaak voor als je eens eenvoudig maar toch lekker Indonesisch wil lunchen. Ik kom zeker terug.
Mo V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Mijn tweede bezoek in korte tijd. Perfect eten, ik waan me in Indonesië. Hier verkopen ze nog Bintang - hier mag dat nog :)
Het maakt niet uit wat je kiest, alles is lekker. Klein minpuntje: soms vergeet de keuken een van de bestelde gerechten, pluspunt: als je dat meldt staat het in notime alsnog op tafel.
Jose E.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Afgelopen week hier twee keer gegeten. Daarvoor alleen de lovende verhalen gehoord. Het eten is zeer goed. Ik had beide keren de nasi rames compleet, de tweede keer met gebakken rijst. Ipv de kip die je erbij krijgt kun je ook extra saté nemen. Alles smaakt authentiek Indisch, is vol en kruidig van smaak. Heb even van de Daging Roedjak geproefd en die was ook lekker. De bediening is erg vriendelijk. De zaak zat beide keren vol, wat ik goed begrijp. Niet een hele fancy inrichting maar best gezellig. Al met al een aanrader!
Danielle P.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Heerlijk gegeten, rijsttafel voor 2 personen, te veel voor 2 personen, van alles wat. Erg vriendelijk en goed bediend! Aanrader!
vera62 .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Istana is top!
We komen hier graag , en vaak en tot nu toe ben ik maar 1 keer niet helemaal tevreden geweest.
De rijsttafel vlees is zooooo lekker. goed op smaak , gevarieerd maar dan stap ik helemaal over de soto ajam heen en dat mag niet want die is GEWELDIG. Ik weet niet hoe ze het doen, maar altijd is die soep heerlijk. Eitje erin , sereh , echt heerlijk. Iedere keer weer. We nemen niet altijd rijsttafel natuurlijk, maar alle gerechten die ik geprobeerd heb, zijn me goed bevallen.
De bediening is vriendelijk en correct en het eten staat altijd snel op tafel. Als we hier op maandag eten, zien we ook vaak iemand alleen eten, uit kantoor, een bord vol heerlijkheden en dan weer weg. Je kan hier lang tafelen en snel tafelen ; hoe je het zelf wilt.
Wat ik erg goed van Istana vind, is dat op hun menukaart exact aangeven waar noten / gluten / etc in zit. Als je een allergie hebt, ben je hier in vertrouwde handen!
Stephanie H.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Eerste keer bij istana gegeten, lekker rijsttafel op, van alle gerechten kunnen proeven het is meer dan genoeg allemaal. Saté erg lekker.
John L.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Vroeger hier vaak saté gegeten. Nu een ajam pepesan gegeten.Had van mij iets heter gemogen. Maar wel erg lekker. Aardige mensen!
marcel27-02 .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014
Wederom eten laten brengen en installeren door Istana catering. En weer was het geweldig! Prijs / kwaliteit staat goed in verhouding. Op naar de volgende keer.
Jurdd .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Gezellig met een vriendin een dagje den haag, als afsluiting hier gegeten. Het eten was erg lekker, vooral de geitensate was erg goed! Erg vriendelijke bediening en er hing een gezellige, ongedwongen sfeer.
Jenner H.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
De service is uitstekend en zeer vriendelijk in Istana, maar ik vind het eten elk jaar dat ik er kom een beetje minder van kwaliteit. Het is dermate druk en het eten komt zo snel op tafel dat het niet anders kan dat het al klaar staat, wat op zich niet zo erg is maar bijvoorbeeld voor bami is het wel prettig als dat het fris en knapperig is en niet door en door gaar en klef wat nu wel het geval was.
De smaken zijn nog steeds wel in orde maar het is teveel massa productie geworden.
keesjanine .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Met een klein gezelschap gedineerd. Goed gegeten. Geen grote porties, maar lekkeren genoeg. Lekkere sate vooraf genomen. Alles op zich prima en een goede prijs- kwaliteitverhouding. Restaurant doet fris aan, modern en netjes en zakelijk ingericht.
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Vanmiddag zakelijk geluncht. Was geen probleem om diner selectie te doen. Heerlijke gamba's gegeten. Zeer gastvrije bediening. Erg hartelijke mensen. Hier kom ik zeker terug!
Pim V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Na de middagsessie van het Internationaal Whisky Festival hier met z'n drieën naar binnen gestapt om de inwendige mens met meer dan drankjes te versterken. Eigenlijk waren alle plaatsen al gereserveerd (goed teken!), maar als we beloofden binnen een uurtje klaar te zijn, konden we toch aanschuiven. Vriendelijke en goedlachse bediening, overigens.
Ik nam een nasi koening compleet, met een Bintang-biertje erbij. Mooie combinatie. De nasi was zoals die hoort te zijn, evenals de omringende gerechtjes. De rendang was wat aan de droge kant, maar ik krijg het idee dat dat niet anders kan, want ik vind die waar ik 'm ook eet aan de droge kant.
Het interieur heeft iets fast-foodachtigs en nodigt daardoor niet uit tot lang natafelen. Dat was ook niet de bedoeling, en netjes binnen het uur stonden we weer buiten, na betaling van een zeer schappelijke rekening.
e P.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2014
Heerlijk a la carte gegeten: de sate kambing was echt super! Istana is niet voor niets de 'king of sate'. Rendang verrukkelijk, lekker fris door citroensmaak en de telor goreng lekker pittig. Sajoer loddeh een beetje flauw, maar zo hoort ie nu eenmaal.
Bediening was gewoon attent en oke en de inrichting gewoon simpel. De rekening was ook simpel, en dat is altijd prettig. Wat mij betreft de beste Indonesiër in Den Haag, en dat wil toch wat zeggen.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Als ik in Den Haag kom dan probeer ik altijd even wat te gaan eten bij Istana, dat is nooit teleurstellend.
Fijne selectie van Indonesische gerechten en allemaal goed klaargemaakt.
enige minpunt is dat het decor van het restaurant wat kil is en je vrij dicht op elkaar zit qua tafeltjes
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Wij kwamen toevallig langs en hadden het geluk dat er een tafel vrij was. We zijn gastvrij ontvangen en werden snel geholpen. Het was erg druk in het restaurant, maar ondanks dat werd toch regelmatig geïnformeerd of alles naar wens was en of we nog iets wilden hebben. En dan het eten. Dat was zeer smakelijk. Wij hebben zelf maaltijden samen gesteld: Daging Semoer Sajoer Lodeh Tahoe Pong Nasi goreng djawa en Bami goreng. Alles is schoon opgegaan omdat het zo lekker was. Het rundvlees was heerlijk mals! Wat ons betreft is het enige punt wat beter zou kunnen: iets grotere porties. Maar we komen zeker terug.
Ralph E.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Wauw, sateh kambing van geitevlees. Vaak wordt dit gerecht met lamsvlees bereid, de nep-variant. Botermals, evenwichtige marinade, heerlijke kecap-saus met verse ingredienten. Het is onmogelijk om het bij 1 portie te laten, de smaakpapillen schreeuwen om meer. Vooraf een sotoh-ayam-soep genomen. Een heldere soep, zeer smaakvol.... om aan te tonen dat men de echte ingredienten gebruikt drijven er verse kruiden in de sotoh; een sprietje sereh en een citrusblad, fantastisch. Als afsluiter nog ayam pedis genomen, vers en goede smaak. Ik zalhier regelmatig komen!