Over het restaurant Istana

Al jaren een begrip in Den Haag is Istana, specialist in de Indonesische keuken. Een opvallende gevel van zwart-witte blokjes trekt gelijk aandacht en ook binnen zie je muurschilderingen van landschappen tot abstracties. De menukaart staat bol van de bami, saté, mihoen, rijst, vlees en vis. Deze zelfbenoemde koning van de saté verzorgt ook met plezier cateringen.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Istana

Goed bereikbaar met tram 1, 2, 3, 4, 6 en 9 bij halte Centrum, Spui of Grote Markt
  • : Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m zaterdag 12:00 - 21:30

Mo V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Mijn tweede bezoek in korte tijd. Perfect eten, ik waan me in Indonesië. Hier verkopen ze nog Bintang - hier mag dat nog :)
Het maakt niet uit wat je kiest, alles is lekker. Klein minpuntje: soms vergeet de keuken een van de bestelde gerechten, pluspunt: als je dat meldt staat het in notime alsnog op tafel.
Jose E.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Afgelopen week hier twee keer gegeten. Daarvoor alleen de lovende verhalen gehoord. Het eten is zeer goed. Ik had beide keren de nasi rames compleet, de tweede keer met gebakken rijst. Ipv de kip die je erbij krijgt kun je ook extra saté nemen. Alles smaakt authentiek Indisch, is vol en kruidig van smaak. Heb even van de Daging Roedjak geproefd en die was ook lekker. De bediening is erg vriendelijk. De zaak zat beide keren vol, wat ik goed begrijp. Niet een hele fancy inrichting maar best gezellig. Al met al een aanrader!
Danielle P.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Heerlijk gegeten, rijsttafel voor 2 personen, te veel voor 2 personen, van alles wat. Erg vriendelijk en goed bediend! Aanrader!
vera62 .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Istana is top!
We komen hier graag , en vaak en tot nu toe ben ik maar 1 keer niet helemaal tevreden geweest.
De rijsttafel vlees is zooooo lekker. goed op smaak , gevarieerd maar dan stap ik helemaal over de soto ajam heen en dat mag niet want die is GEWELDIG. Ik weet niet hoe ze het doen, maar altijd is die soep heerlijk. Eitje erin , sereh , echt heerlijk. Iedere keer weer. We nemen niet altijd rijsttafel natuurlijk, maar alle gerechten die ik geprobeerd heb, zijn me goed bevallen.
De bediening is vriendelijk en correct en het eten staat altijd snel op tafel. Als we hier op maandag eten, zien we ook vaak iemand alleen eten, uit kantoor, een bord vol heerlijkheden en dan weer weg. Je kan hier lang tafelen en snel tafelen ; hoe je het zelf wilt.
Wat ik erg goed van Istana vind, is dat op hun menukaart exact aangeven waar noten / gluten / etc in zit. Als je een allergie hebt, ben je hier in vertrouwde handen!
Stephanie H.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Eerste keer bij istana gegeten, lekker rijsttafel op, van alle gerechten kunnen proeven het is meer dan genoeg allemaal. Saté erg lekker.
John L.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Vroeger hier vaak saté gegeten. Nu een ajam pepesan gegeten.Had van mij iets heter gemogen. Maar wel erg lekker. Aardige mensen!
marcel27-02 .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014
Wederom eten laten brengen en installeren door Istana catering. En weer was het geweldig! Prijs / kwaliteit staat goed in verhouding. Op naar de volgende keer.
Jurdd .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Gezellig met een vriendin een dagje den haag, als afsluiting hier gegeten. Het eten was erg lekker, vooral de geitensate was erg goed! Erg vriendelijke bediening en er hing een gezellige, ongedwongen sfeer.
Jenner H.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
De service is uitstekend en zeer vriendelijk in Istana, maar ik vind het eten elk jaar dat ik er kom een beetje minder van kwaliteit. Het is dermate druk en het eten komt zo snel op tafel dat het niet anders kan dat het al klaar staat, wat op zich niet zo erg is maar bijvoorbeeld voor bami is het wel prettig als dat het fris en knapperig is en niet door en door gaar en klef wat nu wel het geval was.
De smaken zijn nog steeds wel in orde maar het is teveel massa productie geworden.
keesjanine .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Met een klein gezelschap gedineerd. Goed gegeten. Geen grote porties, maar lekkeren genoeg. Lekkere sate vooraf genomen. Alles op zich prima en een goede prijs- kwaliteitverhouding. Restaurant doet fris aan, modern en netjes en zakelijk ingericht.
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Vanmiddag zakelijk geluncht. Was geen probleem om diner selectie te doen. Heerlijke gamba's gegeten. Zeer gastvrije bediening. Erg hartelijke mensen. Hier kom ik zeker terug!
Pimmes-Frites V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Na de middagsessie van het Internationaal Whisky Festival hier met z'n drieën naar binnen gestapt om de inwendige mens met meer dan drankjes te versterken. Eigenlijk waren alle plaatsen al gereserveerd (goed teken!), maar als we beloofden binnen een uurtje klaar te zijn, konden we toch aanschuiven. Vriendelijke en goedlachse bediening, overigens.
Ik nam een nasi koening compleet, met een Bintang-biertje erbij. Mooie combinatie. De nasi was zoals die hoort te zijn, evenals de omringende gerechtjes. De rendang was wat aan de droge kant, maar ik krijg het idee dat dat niet anders kan, want ik vind die waar ik 'm ook eet aan de droge kant.
Het interieur heeft iets fast-foodachtigs en nodigt daardoor niet uit tot lang natafelen. Dat was ook niet de bedoeling, en netjes binnen het uur stonden we weer buiten, na betaling van een zeer schappelijke rekening.
e P.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2014
Heerlijk a la carte gegeten: de sate kambing was echt super! Istana is niet voor niets de 'king of sate'. Rendang verrukkelijk, lekker fris door citroensmaak en de telor goreng lekker pittig. Sajoer loddeh een beetje flauw, maar zo hoort ie nu eenmaal.
Bediening was gewoon attent en oke en de inrichting gewoon simpel. De rekening was ook simpel, en dat is altijd prettig. Wat mij betreft de beste Indonesiër in Den Haag, en dat wil toch wat zeggen.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Als ik in Den Haag kom dan probeer ik altijd even wat te gaan eten bij Istana, dat is nooit teleurstellend.
Fijne selectie van Indonesische gerechten en allemaal goed klaargemaakt.
enige minpunt is dat het decor van het restaurant wat kil is en je vrij dicht op elkaar zit qua tafeltjes
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Wij kwamen toevallig langs en hadden het geluk dat er een tafel vrij was. We zijn gastvrij ontvangen en werden snel geholpen. Het was erg druk in het restaurant, maar ondanks dat werd toch regelmatig geïnformeerd of alles naar wens was en of we nog iets wilden hebben. En dan het eten. Dat was zeer smakelijk. Wij hebben zelf maaltijden samen gesteld: Daging Semoer Sajoer Lodeh Tahoe Pong Nasi goreng djawa en Bami goreng. Alles is schoon opgegaan omdat het zo lekker was. Het rundvlees was heerlijk mals! Wat ons betreft is het enige punt wat beter zou kunnen: iets grotere porties. Maar we komen zeker terug.
Ralph E.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Wauw, sateh kambing van geitevlees. Vaak wordt dit gerecht met lamsvlees bereid, de nep-variant. Botermals, evenwichtige marinade, heerlijke kecap-saus met verse ingredienten. Het is onmogelijk om het bij 1 portie te laten, de smaakpapillen schreeuwen om meer. Vooraf een sotoh-ayam-soep genomen. Een heldere soep, zeer smaakvol.... om aan te tonen dat men de echte ingredienten gebruikt drijven er verse kruiden in de sotoh; een sprietje sereh en een citrusblad, fantastisch. Als afsluiter nog ayam pedis genomen, vers en goede smaak. Ik zalhier regelmatig komen!
cornelia45 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2014
Voor de tweede keer heerlijk gegeten bij Istana, nu met vrienden met een Indische achtergrond. Verschillende saté's als voorgerecht, daarna diverse gerechten, met een heerlijke oorspronkelijke smaak. De bediening is heel voorkomend en beleefd, de inrichting is eenvoudig, maar wel passend bij een Indisch restaurant.
GeeJee D.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Werkelijk heerlijk gegeten voordat we een bioscoopje pikten.....Rendang, super ! Bami Djawa om te smullen... Gado Gado, hete ei en de tempeh maakten alles mooi af. Wat een heerlijkheid en dat voor zo weinig geld ! De service was ook perfect. Een aanrader, maar wel reserveren.
Koemar J.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Geen aanrader voor kenners van de Indonesische keuken. Alles was naturel. Vraag me af of er überhaupt wel een Indonesische kok in de keuken staat. Tempe leek gebakken zonder peper of knoflook. Nasi kuning was hard, alsof het oud was.
Hot-Stuff .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Onlangs hier gelunched. Mijn vrouw bestelde de gado gado en ik bestelde de bami goreng djawa. We vroegen of er tofu bij de gado gado was omdat mijn vrouw wel behoefte had aan wat proteine, dit leek een wat lastige vraag maar het antwoord was een beetje dus bestelde ze er de sambal goreng tempe bij. De vraag of het scherp was bleek toch ook weer moeilijk, een beetje was wederom het antwoord. Ik bestelde nog een Es Shanghai die goed smaakte met stukjes fruit er in.
Toen het eten gebracht werd werden we er wel vrolijk van omdat het op zich mooi opgediend was. Bij mij prijkte er een mooi krokant gebakken eitje met sambal bovenop de bami en was het verder mooi gegarneerd. Des te groter was de teleurstelling toen ik in het eitje sneed en de eerste hap nam. Het eten smaakte verdacht alsof het was opgewarmd in de magnetron. Ik vond het een enorme teleurstelling, zeker gezien het feit dat er zichtbaar aandacht was gestoken in de bereiding van het eten. De bami zag er goed gevuld en smakelijk uit. De verschillende bijgerechten zagen er mooi uit. Het eitje zag er uit alsof het super krokant zou zijn. Maar dan proef je het en blijkt het eitje taai en heeft elke hap de zelfde flauwe smaak als een opwarm maaltijd van de supermarkt maar dan met meer sambal.
Wat ook wat onhandig was, was dat de mevrouw niet had gezegd dat er geen rijst bij de gado gado zat. Dit is misschien voor de hand liggend als je uit Indonesië komt maar anders is het toch handig om het er bij te melden. De lontong die mijn vrouw er bij bestelde was er wel redelijk snel dus dat scheelde wel, maar ja waarschijnlijk ook dankzij de magnetron. De tempe die licht pittig zou zijn was ronduit droog en zo goed als smaakloos.

Wat het interieur betreft zie je dat ze er wel wat van hebben willen maken, een stoere afwerking met vervormd, gescheurd, roestig en aan elkaar gelast metaal. Helaas werden de stoerdere elementen niet ondersteund of gecontrasteerd door de rest van de elementen. Deze leken weer erg standaard en doen dan weer af van de rest. Achterin hadden ze wel hele grote afbeeldingen op de muur door middel van behang. Met name het Indonesische landschap is mooi en geeft een leuk effect als je door de zaak kijkt maar al met al toch net niet stoer, net niet gezellig, en net niet stijlvol. Ik weet niet of het altijd zo geweest is maar ik zou hier zo niet nog eens naartoe gaan.