Istana

Wagenstraat 71 2512 AR Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Istana

Al jaren een begrip in Den Haag is Istana, specialist in de Indonesische keuken. Een opvallende gevel van zwart-witte blokjes trekt gelijk aandacht en ook binnen zie je muurschilderingen van landschappen tot abstracties. De menukaart staat bol van de bami, saté, mihoen, rijst, vlees en vis. Deze zelfbenoemde koning van de saté verzorgt ook met plezier cateringen.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Istana

Goed bereikbaar met tram 1, 2, 3, 4, 6 en 9 bij halte Centrum, Spui of Grote Markt
  • : Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m zaterdag 12:00 - 21:30

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
Janelle C.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Zo af en toe lunch ik bij Istana als ik grote trek heb in warm eten ipv een boterham.
Meestal neem ik als basis een nasi Djawa en een vleesgerechtje als sate ajam of rendang erbij. De daging pangang is ook erg lekker, maar net te weinig saus.
De pangsit is een lachertje, alhoewel ik er niet om kon lachen want ik moest er toch voor betalen: 6 plakjes gefrituurde wantanvelletjes van de toko met in een hoekje een kruimeltje heel taai ondefinieerbaar vlees. De tjendol is lekker van smaak, helaas echt mierzoet en wel een klein glas.
De bediening is routineus, maar wel vriendelijk.
Sylvia B.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Vooraf had ik pangsit goreng, dit was een hoop bladerdeeg met een ienie minie stukje vlees erin, zo klein, dat je deze niet eens proefde. Daarna het hoofdgerecht dat bestond uit diverse gerechten. Ik had ikan pepesan uitgekozen, dit is vis in bananenblad met saus erover. Nou, vis heb ik amper geproefd, het bestond meer uit aardappelblokjes? en boontjes in een hoop saus. De vis was zeker op. Ik heb vaak pepesan gegeten, maar zoals het hier was, hoort het zeker niet. Verder had ik saté kambing. Het vlees was zo ielig en weinig dat ik het amper proefde. De saus die daarbij hoorde, was ook minimaal. Daarbij had ik ook sambal goreng boontjes. Dit waren gewoon sperciebonen uit blik met wat paprika erover. Kortom, totaal niet hoe indonesisch eten moet zijn. Dus voor mij nooit meer.
Cilfa N.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Voor mij is dit het beste Indonesische restaurantje van Den Haag. De smaken zijn puur en vers, geen onbestemde brij zoals bij veel restaurants. Het gebruik van smaakversterker wordt echt beperkt, en de saté kambing is zalig (en gaar).
De porties lijken klein, tot je ze daadwerkelijk op probeert te eten. Dan merk je dat het weldegelijk te veel is.

De service is ok, niet geweldig maar ook niet slecht. Soms te lang wachten, soms te opdringerig.
Decor is heel standaard indisch, wat prima is. Tafeltjes zijn schoon, maar klein en de ruimte is beperkt. Dat geeft soms een claustrofobisch gevoel.
Het eten maakt dat alles echt goed, dat is fantastisch.
RayPlay .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Helaas waren voorgaande lovende kritieken niet in mijn gerechten terug te vinden.
De soto ajam was saai van smaak en triest van aanblik, de sajoer lodeh bestond voor 95% uit kool en de sate kambing was duidelijk al gegaard ver voordat ik besloot om hier te gaan eten en derhalve droog.
De bediening was standaard, welhaast plichtsgetrouw en het decor was gelukkig weinig opvallend.
Gelukkig zijn er veel betere Indonesische restaurants in Den Haag.
TastyFred .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Wat een voortreffelijk Indonesisch restaurant. Heerlijke rijsttafel met een extra portie sate kambing gegeten en alle gerechten zijn even goed en verfijnd. Kijk even door de lokatie en het aanzicht van de buitenkant heen, want dat nodigt niet direct uit. Maar eenmaal binnen geniet je van een uitstekende prijs/kwaliteits verhouding
Sara82 .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Het eten was erg lekker. Nasi rames en sate schotel waren erg goed. Alle gerechtjes hadden hun eigen smaak. Het personeel was erg vriendelijk en de bediening was goed.
Huub C.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Sterk aanbevolen door kenners maar maakte belofte niet waar. Rijsttafel was teleurstellend. Zwakke smaken, opgewarmde tofu en sate. Seroendeng, tempel en andere sidedishes niet vers. Apart bestelde geitenstoofvlees was prima, Soto ajam ook.
Bediening attent en goed. 50 euro voor 2 personen rijsttafel geen value for money.
Wellicht rijsttafel links laten liggen en a la carte volgende keer?
Chris B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Als ik het goed begrijp is Istana een begrip in Den Haag. Grote kans dat het restaurant vol zit als je het spontaan wilt bezoeken. Reserveren of vroeg aanschuiven is zeker geen overbodige luxe. Als ik samen met mijn disgenoot om 17.00 uur binnenstap zijn we de eerste gasten. De verwelkoming van de gastvrouw is een beetje op de automatische piloot, niet echt hartelijk. Later worden we aan tafel uitermate vriendelijk en voorkomend behandeld door een stijlvolle jongeman, klasse! Het interieur is eenvoudig van opzet, maar wel warm van sfeer. De menukaart biedt aantrekkelijk veel opties. Mijn vrouw kiest voor een traditionele nasi goreng rames en krijgt een lekker vol bord smakelijke vleessoorten, gebakken rijst en groeten. Lekker. Ik heb wat losse gerechten besteld, zoals Ajam Roedjak (sudderkip met scherpe saus), Tahoe Pong (tahoe gebakken in een krokante kruidenjasje) en oedang goreng boemboe Bali (gebakken garnalen met Bali saus). Samen hebben we meer dan voldoende aan wat we voorgeschoteld krijgen. De Tahoe pong vind ik heel smakelijk, het kippevlees van de Ajam is heel lekker zacht, de garnalen doen me wat minder. In de tussentijd is de zaak volgelopen met gezellig pratende en peuzelende klanten. Die sfeer verhoogt het eetplezier aanzienlijk. Istana is een gezellig restaurant met een mooie brede Indische kaart. Dat kom je niet vaak tegen. De bediening kan wat mij betreft een extra scheutje vriendelijkheid gebruiken. Daarmee laat je ook zien dat je het fijn vindt dat je klanten welkom zijn, dat hoeft niet alleen in het eten te zitten. De rekening is vriendelijk, het eten wordt snel geserveerd en is zeer smakelijk. Hulde voor dit sterke concept!
Cock D.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Een 10 voor eten is misschien te veel. 9 is echter zonder meer te weinig. Beter dan Istana kun je je nauwelijks voorstellen.
We aten Nasi Istana en Nasi Djawa; eigenlijk twee verschillende varianten van wat elders als Nasi Goreng Rames wordt verkocht.
Onder andere een heerlijk stukje kip, omelet, en gebakken rijst. Maar zowel mijn vrouw als ik vonden de sate babi bijzonder lekker. Daarom toch een 10 als totale waardering van het eten.
De bediening liet weer niks te wensen over en over de prima entourage hadden we niets te klagen. We merkten op dat er een tweede kamerlid in de zaak zat te eten; dat zagen we vorige keren ook.
We rekenden minder dan EUR 50,00 af voor twee keer nasi; een extra portie sate, twee rose, een water en twee bier.
Simone K.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Je kunt hier voortreffelijk en zeer vers Indonesisch eten. Wij kiezen meestal losse gerechten van de kaart en ook hier waren de afzonderlijke gerechten uitstekend. Goede Gado Gado, luchtige pisang goreng en een erg smakelijke omelet(de naam ben ik kwijt) , vriendelijk en attent personeel. De los bestelde nasi goreng zou wat meer gebakken mogen zijn. Prima avond dus!
Akiboa .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Met een Indonesische partner mag ik mezelf een redelijke kenner van deze keuken noemen. Istana is een klein restaurant in het centrum van Den Haag met een eenvoudige, doch keurige indeling en bijpassende inventaris. Uitgebreide kaart met complete menu's maar ook kleinere gerechten die het mogelijk maakt zelf combinaties samen te stellen. Kwaliteit van deze gerechten is goed. Wel zijn de porties aan de kleine kant, waardoor de verhouding prijs/kwaliteit/kwantiteit niet helemaal evenredig is. Personele bediening was prima: vriendelijke en adequaat reagerende medewerkers. Wat opviel was de drukte. Ik was er op een dinsdagavond en blij dat ik gereserveerd had. Blijkbaar komen veel mensen hier graag een hapje eten en daar spreekt waardering uit.
Judi7h .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Indonesisch eten zoals het bedoelt is. Ik ben hier samen met mijn vader en zijn vriendin wezen eten -- zij waren net terug van hun vakantie in Indonesië en hadden een beetje last van heimwee. We namen de complete rijsstafel en konden genieten van een hele lijst aan kleine gerechtjes. De porties lijken inderdaad klein maar blijken enorm. De service is gewoon goed en de aankleding van het restaurant is wat sober. Maar zeg nou zelf, je gaat toch niet naar een restaurant voor het decor? ;)
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Heerlijk gegeten, vleesrijstafel voor 4 personen. Gevarieerd, kleurrijk, vers en een verfijnde smaak waarbij pittig niet ten koste gaat door overdadige knoflook. Gezellige huiskamer sfeer en attente bediening. Aanrader!
TvW .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Achter een onopvallende gevel een opmerkelijk schoon en gezellig restaurant met een prima bediening en overheerlijke gerechten. Goede prijs kwaliteit verhouding. Een zaak om nieuwe gerechten uit te proberen en dat hebben we ook gedaan en gaan we in de toekomst zeker ook doen.
Tot slot ook nog prima koffie.
Malou K.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Als voorgerecht de soto ajam; erg lekker. Daarna bestelde ik een daging variant maar ik vond het vlees niet lekker mals. Sommige stukken waren erg taai, heel jammer. Bediening is prima in orde.
Harry G.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Al vaker bij Istana gegeten. Zelf kook ik veel indonesisch, dus ik ben kritisch ten aanzien van indonesische restaurants. Istana is een hele goede! Reden voor deze recensie: met een groep van 15 personen rijsttafel gegeten (zowel de vegetarische en de niet vegetarische variant). Het eten was voortreffelijk, evenals de bediening. Heel fijn dat onze groep afgescheiden in de serre-zaal kon zitten. Een aanrader, maar wel op tijd bespreken!
Rob354 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Wij waren al twee keer eerder geweest bij Istana. Toen waren we wel tevreden. Het personeel is erg vriendelijk en beleefd. En het restaurant ziet er netjes uit. Wij vonden de kwaliteit deze keer tegenvallen. Wij bestelden Ikan pepesan deze was niet van makreel gemaakt. Daarnaast zat er teveel koenjit of kerrie in het was niet geweldig. Ook de Gado Gado zat niet veel smaak aan. De soto was wel lekker. Wij gaan op zoek naar echt authentiek.
svhguest .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
ik ben wel wat gewend met indonesisch eten, maar dit is veruit gelet op prijs/ kwaliteitsverhouding een hele goede toko
De bediening is heel vriendelijk en losjes. Past heel goed in deze zaak.
Kom gauw weer terug,
terima kasih
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Op woensdag 22 juli voor de eerste keer bij Istana geweest. Diverse van mijn klanten en relaties vinden dit restaurant een must en ik "moest het zeker een keer proberen", vooruit dan maar.

Ze hadden echt allemaal gelijk!

Meestal neem ik tijdens het eerste bezoek of een bezoek na langere periode niet geweest te zijn een nasi goreng rames inclusief de kroepoek en sateh, ik vind het een fraai referentiegerecht.

Al het vlees bij deze schotel was sappig en mals, zelden deze kwaliteit geproefd, helemaal goed en heerlijk!
De portiegrootte is netjes.

De gerechten staan bij Istana ook nog eens redelijk vlot op tafel en de bediening is zeer vriendelijk.

Echter wel een groot punt van kritiek; wanneer men Bintang bier heeft dan wordt dat door mij vaak besteld.
Echter om dit, best wel lekkere bier, voor 4,25 euro per flesje op de kaart te zetten is ronduit bespottelijk.
We hebben het hier nog altijd wel over bier en niet over een matige Sauvignon Blanc of redelijke Riesling.
Men lijkt dit brouwsel specialer te maken dan dat ze werkelijk is, jammer!

Al met al een prima restaurant om echt heerlijk te eten en, met sterke uitzondering van de Bintang, goed geprijsde gerechten.

Een herhalingsbezoek (of meerdere) zit er zeker in.

Johan R.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Dit Indonesisch restaurant ligt in China Town. Het is een klein zaakje, basic ingericht, maar netjes en verzorgd. Zeker de moeite waard om uit te proberen.

Voor bescheiden prijzen worden heerlijke Indonesische gerechten geserveerd. We hebben hier van een lunch genoten. De kaart is gevarieerd en biedt ook de mogelijkheid een speciaal lunchgerechtje te bestellen. Een persoon had een gado gado lunch, de ander had een nasi rames lunch. Daarnaast bestelden we nog een huisspecialiteit: saté van geitenvlees. Heerlijke smaakvolle gerechtjes. De saté was zeer mals. Kortom de smaken zijn goed en de prijs/kwaliteit is zeker in orde.

De bediening is vriendelijk, maar minder attent. Gelukkig is de bar dichtbij om zelf de bestelling door te geven of af te rekenen.