Over het restaurant Istana

Al jaren een begrip in Den Haag is Istana, specialist in de Indonesische keuken. Een opvallende gevel van zwart-witte blokjes trekt gelijk aandacht en ook binnen zie je muurschilderingen van landschappen tot abstracties. De menukaart staat bol van de bami, saté, mihoen, rijst, vlees en vis. Deze zelfbenoemde koning van de saté verzorgt ook met plezier cateringen.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Istana

Goed bereikbaar met tram 1, 2, 3, 4, 6 en 9 bij halte Centrum, Spui of Grote Markt
  • : Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m zaterdag 12:00 - 21:30

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Wi-Fi
Cock D.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Een 10 voor eten is misschien te veel. 9 is echter zonder meer te weinig. Beter dan Istana kun je je nauwelijks voorstellen.
We aten Nasi Istana en Nasi Djawa; eigenlijk twee verschillende varianten van wat elders als Nasi Goreng Rames wordt verkocht.
Onder andere een heerlijk stukje kip, omelet, en gebakken rijst. Maar zowel mijn vrouw als ik vonden de sate babi bijzonder lekker. Daarom toch een 10 als totale waardering van het eten.
De bediening liet weer niks te wensen over en over de prima entourage hadden we niets te klagen. We merkten op dat er een tweede kamerlid in de zaak zat te eten; dat zagen we vorige keren ook.
We rekenden minder dan EUR 50,00 af voor twee keer nasi; een extra portie sate, twee rose, een water en twee bier.
Simone K.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Je kunt hier voortreffelijk en zeer vers Indonesisch eten. Wij kiezen meestal losse gerechten van de kaart en ook hier waren de afzonderlijke gerechten uitstekend. Goede Gado Gado, luchtige pisang goreng en een erg smakelijke omelet(de naam ben ik kwijt) , vriendelijk en attent personeel. De los bestelde nasi goreng zou wat meer gebakken mogen zijn. Prima avond dus!
Akiboa .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Met een Indonesische partner mag ik mezelf een redelijke kenner van deze keuken noemen. Istana is een klein restaurant in het centrum van Den Haag met een eenvoudige, doch keurige indeling en bijpassende inventaris. Uitgebreide kaart met complete menu's maar ook kleinere gerechten die het mogelijk maakt zelf combinaties samen te stellen. Kwaliteit van deze gerechten is goed. Wel zijn de porties aan de kleine kant, waardoor de verhouding prijs/kwaliteit/kwantiteit niet helemaal evenredig is. Personele bediening was prima: vriendelijke en adequaat reagerende medewerkers. Wat opviel was de drukte. Ik was er op een dinsdagavond en blij dat ik gereserveerd had. Blijkbaar komen veel mensen hier graag een hapje eten en daar spreekt waardering uit.
Edgar V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Istana is een klein Indonesisch restaurant in de Wagenstraat, midden in het Haagse 'Chinatown'. 'Istana' betekent 'paleis' in het Indonesisch en dat wekt natuurlijk verwachtingen. Bij binnenkomst blijken veel lege tafels gereserveerd voor later op de avond en nemen wij genoegen met een plekje bij de deur. Dat blijkt niet echt een goed idee; afhalers trekken er hun jassen uit en aan zodat menige arm rakelings langs de tafel scheert. We maken het ons gemakkelijk en bestellen de rijsttafel 'Istana'; de versie met vlees. Vermeldenswaardig zijn de heerlijke soto ajam (kippensoep) en de verrukkelijke saté. Het is de saté waar dit restaurant in Den Haag om bekend staat. Terecht, zo lijkt het. Het nagerecht stelt dan toch wat teleur. Sorbet en coupe kokos horen in een...coupe (!) en niet op een plat bord. IJs eten van een bord lepelt ook zo onhandig. Kan daar iets aan worden gedaan?
Judi7h .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Indonesisch eten zoals het bedoelt is. Ik ben hier samen met mijn vader en zijn vriendin wezen eten -- zij waren net terug van hun vakantie in Indonesië en hadden een beetje last van heimwee. We namen de complete rijsstafel en konden genieten van een hele lijst aan kleine gerechtjes. De porties lijken inderdaad klein maar blijken enorm. De service is gewoon goed en de aankleding van het restaurant is wat sober. Maar zeg nou zelf, je gaat toch niet naar een restaurant voor het decor? ;)
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Heerlijk gegeten, vleesrijstafel voor 4 personen. Gevarieerd, kleurrijk, vers en een verfijnde smaak waarbij pittig niet ten koste gaat door overdadige knoflook. Gezellige huiskamer sfeer en attente bediening. Aanrader!
TvW .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Achter een onopvallende gevel een opmerkelijk schoon en gezellig restaurant met een prima bediening en overheerlijke gerechten. Goede prijs kwaliteit verhouding. Een zaak om nieuwe gerechten uit te proberen en dat hebben we ook gedaan en gaan we in de toekomst zeker ook doen.
Tot slot ook nog prima koffie.
Malou K.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Als voorgerecht de soto ajam; erg lekker. Daarna bestelde ik een daging variant maar ik vond het vlees niet lekker mals. Sommige stukken waren erg taai, heel jammer. Bediening is prima in orde.
Harry G.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Al vaker bij Istana gegeten. Zelf kook ik veel indonesisch, dus ik ben kritisch ten aanzien van indonesische restaurants. Istana is een hele goede! Reden voor deze recensie: met een groep van 15 personen rijsttafel gegeten (zowel de vegetarische en de niet vegetarische variant). Het eten was voortreffelijk, evenals de bediening. Heel fijn dat onze groep afgescheiden in de serre-zaal kon zitten. Een aanrader, maar wel op tijd bespreken!
Rob354 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Wij waren al twee keer eerder geweest bij Istana. Toen waren we wel tevreden. Het personeel is erg vriendelijk en beleefd. En het restaurant ziet er netjes uit. Wij vonden de kwaliteit deze keer tegenvallen. Wij bestelden Ikan pepesan deze was niet van makreel gemaakt. Daarnaast zat er teveel koenjit of kerrie in het was niet geweldig. Ook de Gado Gado zat niet veel smaak aan. De soto was wel lekker. Wij gaan op zoek naar echt authentiek.
svhguest .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
ik ben wel wat gewend met indonesisch eten, maar dit is veruit gelet op prijs/ kwaliteitsverhouding een hele goede toko
De bediening is heel vriendelijk en losjes. Past heel goed in deze zaak.
Kom gauw weer terug,
terima kasih
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Op woensdag 22 juli voor de eerste keer bij Istana geweest. Diverse van mijn klanten en relaties vinden dit restaurant een must en ik "moest het zeker een keer proberen", vooruit dan maar.

Ze hadden echt allemaal gelijk!

Meestal neem ik tijdens het eerste bezoek of een bezoek na langere periode niet geweest te zijn een nasi goreng rames inclusief de kroepoek en sateh, ik vind het een fraai referentiegerecht.

Al het vlees bij deze schotel was sappig en mals, zelden deze kwaliteit geproefd, helemaal goed en heerlijk!
De portiegrootte is netjes.

De gerechten staan bij Istana ook nog eens redelijk vlot op tafel en de bediening is zeer vriendelijk.

Echter wel een groot punt van kritiek; wanneer men Bintang bier heeft dan wordt dat door mij vaak besteld.
Echter om dit, best wel lekkere bier, voor 4,25 euro per flesje op de kaart te zetten is ronduit bespottelijk.
We hebben het hier nog altijd wel over bier en niet over een matige Sauvignon Blanc of redelijke Riesling.
Men lijkt dit brouwsel specialer te maken dan dat ze werkelijk is, jammer!

Al met al een prima restaurant om echt heerlijk te eten en, met sterke uitzondering van de Bintang, goed geprijsde gerechten.

Een herhalingsbezoek (of meerdere) zit er zeker in.

Johan R.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Dit Indonesisch restaurant ligt in China Town. Het is een klein zaakje, basic ingericht, maar netjes en verzorgd. Zeker de moeite waard om uit te proberen.

Voor bescheiden prijzen worden heerlijke Indonesische gerechten geserveerd. We hebben hier van een lunch genoten. De kaart is gevarieerd en biedt ook de mogelijkheid een speciaal lunchgerechtje te bestellen. Een persoon had een gado gado lunch, de ander had een nasi rames lunch. Daarnaast bestelden we nog een huisspecialiteit: saté van geitenvlees. Heerlijke smaakvolle gerechtjes. De saté was zeer mals. Kortom de smaken zijn goed en de prijs/kwaliteit is zeker in orde.

De bediening is vriendelijk, maar minder attent. Gelukkig is de bar dichtbij om zelf de bestelling door te geven of af te rekenen.
Angélique C.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Istana is een authentiek indische restaurant, waar je de aller lekkerste rijsttafel kunt eten van Den Haag en omstreken. Alle smaken zijn perfect afgestemd op het gerecht...de Soto die je vooraf krijgt is hemels lekker. Nu ik er over schrijf wil ik vanavond weer daar eten, dat zegt volgens mij genoeg!
Het decor is simpel maar heel sfeervol, de bediening is super en heel attent. Istana is echt een van mijn favo restaurantje
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Leuke knus zaakje in Den Haag, alhoewel je er net een beetje in Indonesie voelt zitten. Prima eten en dan vooral de sate die ie uitmuntend. Enige minpuntje was dat het bier wat lauw was toen het geserveerd werd, vriendelijke mensen in een oh zo leuk zaakje met goed eten wat te proeven is dat met liefde bereidt is.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Wij lunchten met een groep bij Istana op een doordeweekse dag. De zaak zat vol. Toch kwamen de (vooraf bestelde) gerechten heel snel door. Heerlijke satehs, garnalen, rundvlees, hete eieren, gado gado, rijst, nasi en mihoen, enz. Heerlijk pure smaken, gewoon goed. De bediening is ondanks de drukte heel vriendelijk, maar een beetje onbeholpen. En er werd heel geduldig en kundig uitgelegd wat glutenvrij was en waarom; ook dat bereiden is voor de keuken geen probleem. Geen topniveau, maar dat mag je voor deze zeer bescheiden prijzen ook niet verwachten. Kwaliteit en prijs zijn dik in orde. De inrichting is erg basic, maar daar betaal je ook niet voor. Gewoon een leuke (kleine) zaak voor als je eens eenvoudig maar toch lekker Indonesisch wil lunchen. Ik kom zeker terug.
Mo V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Mijn tweede bezoek in korte tijd. Perfect eten, ik waan me in Indonesië. Hier verkopen ze nog Bintang - hier mag dat nog :)
Het maakt niet uit wat je kiest, alles is lekker. Klein minpuntje: soms vergeet de keuken een van de bestelde gerechten, pluspunt: als je dat meldt staat het in notime alsnog op tafel.
Jose E.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Afgelopen week hier twee keer gegeten. Daarvoor alleen de lovende verhalen gehoord. Het eten is zeer goed. Ik had beide keren de nasi rames compleet, de tweede keer met gebakken rijst. Ipv de kip die je erbij krijgt kun je ook extra saté nemen. Alles smaakt authentiek Indisch, is vol en kruidig van smaak. Heb even van de Daging Roedjak geproefd en die was ook lekker. De bediening is erg vriendelijk. De zaak zat beide keren vol, wat ik goed begrijp. Niet een hele fancy inrichting maar best gezellig. Al met al een aanrader!
Danielle P.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Heerlijk gegeten, rijsttafel voor 2 personen, te veel voor 2 personen, van alles wat. Erg vriendelijk en goed bediend! Aanrader!
vera62 .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Istana is top!
We komen hier graag , en vaak en tot nu toe ben ik maar 1 keer niet helemaal tevreden geweest.
De rijsttafel vlees is zooooo lekker. goed op smaak , gevarieerd maar dan stap ik helemaal over de soto ajam heen en dat mag niet want die is GEWELDIG. Ik weet niet hoe ze het doen, maar altijd is die soep heerlijk. Eitje erin , sereh , echt heerlijk. Iedere keer weer. We nemen niet altijd rijsttafel natuurlijk, maar alle gerechten die ik geprobeerd heb, zijn me goed bevallen.
De bediening is vriendelijk en correct en het eten staat altijd snel op tafel. Als we hier op maandag eten, zien we ook vaak iemand alleen eten, uit kantoor, een bord vol heerlijkheden en dan weer weg. Je kan hier lang tafelen en snel tafelen ; hoe je het zelf wilt.
Wat ik erg goed van Istana vind, is dat op hun menukaart exact aangeven waar noten / gluten / etc in zit. Als je een allergie hebt, ben je hier in vertrouwde handen!